@derp
Ik moet voorzichtig zijn hoe ik het uitdruk, want ik wil slachtoffers niet als schuldig voorstellen. Ik wil ze wel aanmoedigen om actiever hun grenzen af te bakenen als die in het gedrang zouden komen. Ik ben vragende partij voor twee zaken, omdat ik denk dat dat een optimale oplossing is voor het probleem:
1° dat mensen de grenzen van anderen respecteren, en bij een misverstand zich excuseren en onmiddellijk stoppen.
2° dat mensen zo duidelijk mogelijk hun grenzen afbakenen en actieve stappen ondernemen om mensen daarop te wijzen indien ze overschreden (dreigen te) worden
Dat eerste punt lijkt me evident. Enfin, dat we daarover discussiëren vind ik een waste of time. Buiten de obvious idioten in onze maatschappij gaat iedereen daarmee akkoord.
Maar dat tweede punt is voor heel wat mensen al teveel precies. Tegenwoordig heet dat victim blaming, met bijbehorende negatieve perceptie, om zoals ik zei geen discussie meer toe te laten. Aan uw bericht kan je eigenlijk al zien dat je onmiddellijk op de man speelt. Da's een trend die ik meer en meer zie bij het hele woke verhaal. Over gender mag je niet discussiëren, want je bent een biggot. Over migratie mag je niet discussiëren, want je ben een racist. Over marktwerking mag je niet meer discussiëren want je ben een neoliberaal. Iedere convervatieve mening krijgt zo'n naam erop geplakt, en dat is gewoon een trend die mij zorgen baart. Ik lees nu alleen maar VICTIM BLAMING overal waar je komt. Da's zelfs niet meer inhoudelijk. Dat is dé trend van de woke-beweging. Plak er een slechte naam op, vermijdt inhoud, einde discussie.
En geloof mij, zoiets creëert een enorme scheiding in de maatschappij.