KorrelZout
Active member
Ik ben het op zich wel eens met de uitspraak van De Mol dat we het (mogelijke) slachtoffers makkelijker moeten maken om klacht in te dienen, maar misschien niet op de manier dat hij het bedoelde/uitsprak (en is het ook slechts een deel van een mogelijke oplossing) . Als je kijkt naar de getuigenissen van de slachtoffers (ook bij andere gelijkaardige zaken) komt vaak ter sprake dat de daders zich onaantastbaar voelen en hun slachtoffers mentaal zo ver krijgen dat ze nooit klacht in dienen (bvb. door te zeggen dat niemand hun zal geloven). Als vrouwen (en ook mannen) mondiger worden bij deze situaties, mag je er toch van uit gaan dat veel van deze daders nooit die stap naar daden zullen zetten want dat betekend verlies van gezicht en carriere.
Daarnaast hoop ik als maatschappij te kunnen evolueren naar een omgeving waarbij wanneer een persoon klacht in dient, het mogelijk is deze persoon te behandelen als slachtoffer zonder dat de aangeduide dader wordt behandeld als effectieve dader tot het onderzoek is gevoerd en/of er bekentenissen zijn afgelegd.
Daarnaast hoop ik als maatschappij te kunnen evolueren naar een omgeving waarbij wanneer een persoon klacht in dient, het mogelijk is deze persoon te behandelen als slachtoffer zonder dat de aangeduide dader wordt behandeld als effectieve dader tot het onderzoek is gevoerd en/of er bekentenissen zijn afgelegd.
) gaat zitten. Als hij aan mijn billen gaat zitten, verwacht ik dat dat het geval is omwille van een prostaatonderzoek, of een bloeduitstorting, of ...