Mensen die je niet intiem kent vol op de mond kussen, dat is toch niet in veel culturen een gangbare praktijk hoor
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
![]()
Spaanse bondsvoorzitter reageert op ophef na zijn WK-kus op de mond: "Bullshit" | sporza
De Spaanse bondsvoorzitter Luis Rubiales is in het oog van een storm terechtgekomen na de wereldtitel voor de Spaanse dames. Tijdens de medaille-uitreiking kuste hij speelster Jenni Hermoso prompt op de mond. Online werd er meteen scherp gereageerd, Hermoso zelf lachte nadien tijdens een...sporza.be
't Is niet discriminatie, maar er is geloof ik geen algemeen topic voor grensoverschrijdend gedrag en er een nieuw aanmaken, lijkt me ook wat te onnozel.
Maar dat is toch echt niet te snappen. Ik weet dat Spanjaarden over het algemeen iets vuriger en expressiever zijn, maar vol op de mond kussen... Zoiets zou die niet doen bij de mannen als die WK zouden zijn. De speelster in kwestie zelf gaf aan het ook niet leuk te vinden.
Edit mod: verplaatst uit thread "vrouwendiscriminatie".

Gewoon los voor de camera waar miljoenen mensen naar staan te kijken één van uw speelster vol op de mond kussen.![]()
Spaanse bondsvoorzitter reageert op ophef na zijn WK-kus op de mond: "Bullshit" | sporza
De Spaanse bondsvoorzitter Luis Rubiales is in het oog van een storm terechtgekomen na de wereldtitel voor de Spaanse dames. Tijdens de medaille-uitreiking kuste hij speelster Jenni Hermoso prompt op de mond. Online werd er meteen scherp gereageerd, Hermoso zelf lachte nadien tijdens een...sporza.be
't Is niet discriminatie, maar er is geloof ik geen algemeen topic voor grensoverschrijdend gedrag en er een nieuw aanmaken, lijkt me ook wat te onnozel.
Maar dat is toch echt niet te snappen. Ik weet dat Spanjaarden over het algemeen iets vuriger en expressiever zijn, maar vol op de mond kussen... Zoiets zou die niet doen bij de mannen als die WK zouden zijn. De speelster in kwestie zelf gaf aan het ook niet leuk te vinden.
Aan zijn manier van doen te zien, was hij zich ook echt van geen kwaad bewust. Hij speelde duidelijk geen toneel. (Wat het misschien nog erger maakt maar goed)zo weten mensen toch tenminste dat er een wereldbeker voetbal vrouwen geweest is...Gewoon los voor de camera waar miljoenen mensen naar staan te kijken één van uw speelster vol op de mond kussen.
Een goed plan was dat niet heAan zijn manier van doen te zien, was hij zich ook echt van geen kwaad bewust. Hij speelde duidelijk geen toneel. (Wat het misschien nog erger maakt maar goed)
Dat was natuurlijk 'NOK', MAAR het is jammer dat hun wereldtitel nu plots "bijzaak" lijkt te zijn.

![]()
![]()
Die kerel heeft een paar vijzen lossteken.
En de koningin van Spanje staat daar o.a. bijna vlak naast hè.
Weet je wat het ergste is? Die voorzitter met die kus op de mond is misschien nog gewoon de 'braafste' van den hoop.Wat een omkadering voor een vrouwenploeg zeg.

Ik heb dezelfde bedenkingen (al ga ik voor de rest met @Marsu akkoord), er is toch nog een verschil tussen een leerkacht (of deze kerel van MNM) die aanpapt met een minderjarige, of een (klein) leeftijdsverschil in een relatie waardoor iemand 18+ en iemand 18- is. Dat laatste kan zeker ook problematisch zijn, maar lijkt me wel een iets individuelere benadering te vereisen omdat er geen duidelijke machtspositie is.
Ik ben superlaat to the party (en het gaat dus niet over die kus) maar ik vind dat er hier toch wel serieuze kort door de bocht uitspraken werden gedaan. Een relatie tussen 15-22 is altijd marginaal/fout/pedofilie/machtsmisbruik/jongere uit slecht milieu en daardoor volwassener (serieus?).Bullshit, overal staan expliciete leeftijden bij. Gelieve niet steeds fantasietjes op mijn posts te plakken aub.
En bij dergelijke age gaps is er altijd een machtsverhouding.
Om daarna de speelster onder druk te zetten om te verschijnen in zijn verontschuldigingsvideo om hem goed te praten, en wanneer ze dit weigert dan maar haar uitleg te verzinnen. Dat zal hij ook gedaan hebben omdat hij zo een oprechte, passionele vent is zeker.Ik ken de man niet, ik ken zijn historiek niet.
Maar als ik zuiver kijk naar de feiten dan is het vooral een daad van iemand die heel expressief is en met zijn emoties geen blijf weet.
Dat is not done en zeker ongewenst. Maar we moeten het ook niet opblazen en er meer van maken dan het is.
Dat hij feestjes organiseert met prostitués doet weinig ter zake.
Ik heb dat ook gezegd, puur afgaande op de beelden. Maar als je dan alle historiek en de zaken achteraf leest, zoals wat @Fusion ook aangeeft, dan is er wel degelijk meer aan de hand hé. Je kan wel zeggen 'kijk zuiver naar die kus zelf', maar zo'n dingen gebeuren niet in een vacuüm.Ik ken de man niet, ik ken zijn historiek niet.
Maar als ik zuiver kijk naar de feiten dan is het vooral een daad van iemand die heel expressief is en met zijn emoties geen blijf weet.
Dat is not done en zeker ongewenst. Maar we moeten het ook niet opblazen en er meer van maken dan het is.
Dat hij feestjes organiseert met prostitués doet weinig ter zake.
dit kan je toch echt niet vergelijken, wtf.https://www.hln.be/ronde-van-vlaand...renner-voor-de-start-pal-op-de-mond~adb17010/
Los van het feit die bondscoach een complete kwal is kan een kus op de mond ook louter toevallig zijn in de roes van het moment.
Bvb., Linde Merckpoel kust Steels vol op de mond tijdens een interview en daar was 0,0 commotie over. Integendeel, dat vond de publieke opinie plezant en onschuldig.
Open vraag: hoe zou de publieke opinie reageren moest het Stijn Vlaeminck zijn die een smakkerd op de mond geeft aan Lotte Kopecky?
Allicht omdat dit compleet en overduidelijk een volstrekt andere situatie was? De meest op flessen getrokken vergelijking die ik hier in lange tijd gezien heb, denk ik.https://www.hln.be/ronde-van-vlaand...renner-voor-de-start-pal-op-de-mond~adb17010/
Los van het feit die bondscoach een complete kwal is kan een kus op de mond ook louter toevallig zijn in de roes van het moment.
Bvb., Linde Merckpoel kust Steels vol op de mond tijdens een interview en daar was 0,0 commotie over. Integendeel, dat vond de publieke opinie plezant en onschuldig.