Verkrachting en seksueel grensoverschrijdend gedrag

't Is niet discriminatie, maar er is geloof ik geen algemeen topic voor grensoverschrijdend gedrag en er een nieuw aanmaken, lijkt me ook wat te onnozel.
Maar dat is toch echt niet te snappen. Ik weet dat Spanjaarden over het algemeen iets vuriger en expressiever zijn, maar vol op de mond kussen... Zoiets zou die niet doen bij de mannen als die WK zouden zijn. De speelster in kwestie zelf gaf aan het ook niet leuk te vinden.

Edit mod: verplaatst uit thread "vrouwendiscriminatie".

:laugh: :laugh: :laugh:

Die kerel heeft een paar vijzen lossteken.

En de koningin van Spanje staat daar o.a. bijna vlak naast hè.

't Is niet discriminatie, maar er is geloof ik geen algemeen topic voor grensoverschrijdend gedrag en er een nieuw aanmaken, lijkt me ook wat te onnozel.
Maar dat is toch echt niet te snappen. Ik weet dat Spanjaarden over het algemeen iets vuriger en expressiever zijn, maar vol op de mond kussen... Zoiets zou die niet doen bij de mannen als die WK zouden zijn. De speelster in kwestie zelf gaf aan het ook niet leuk te vinden.
Gewoon los voor de camera waar miljoenen mensen naar staan te kijken één van uw speelster vol op de mond kussen.
Een goed plan was dat niet he :support: Aan zijn manier van doen te zien, was hij zich ook echt van geen kwaad bewust. Hij speelde duidelijk geen toneel. (Wat het misschien nog erger maakt maar goed)

Dat was natuurlijk 'NOK', MAAR het is jammer dat hun wereldtitel nu plots "bijzaak" lijkt te zijn.

Gewoon los voor de camera waar miljoenen mensen naar staan te kijken één van uw speelster vol op de mond kussen.
Een goed plan was dat niet he :support: Aan zijn manier van doen te zien, was hij zich ook echt van geen kwaad bewust. Hij speelde duidelijk geen toneel. (Wat het misschien nog erger maakt maar goed)

Dat was natuurlijk 'NOK', MAAR het is jammer dat hun wereldtitel nu plots "bijzaak" lijkt te zijn.
zo weten mensen toch tenminste dat er een wereldbeker voetbal vrouwen geweest is... :unsure:
I didnt know :D

Daar is inderdaad toch wat een hoek af. Een vrouw waar je geen verhouding of heel intieme band mee hebt ga je toch niet op de mond kussen normaal gezien.
Misschien dat die kerel gewoon de regels der sociale omgang niet goed kent, dat kan ook natuurlijk. Of dat zijn remmingen in de emotie van 't moment even weggevallen waren.
't Is misschien niet zo erg, wel not done, maar 't gebeurt hier wel vlak voor de camera's terwijl er dan ergere feiten gebeuren soms buiten beeld die moeilijker te bewijzen vallen.

Laatst bewerkt:
Dankzij die vent gaan er op BG op de valreep toch nog een dozijn posts over het WK voetbal voor vrouwen.
Als je de hele historiek van die Spaanse ploeg wat kent kan ik me inbeelden dat de emoties daar wel wat hoog oplopen, vooral bij die coach en bondsvoorzitter die toch een hele hoop bagger over zich hebben gekregen. Of je die emoties dan op zo'n manier moet uiten op dat toneel...slim vind ik 't nu ook weer niet.

Als je de beelden ziet is het toch vooral iemand die zich met zijn emoties en blijdschap geen weg weet. Het is absoluut not done, maar op zichzelf staand moeten we het ook niet groter maken dan het is. Het is vooral in combinatie met al de rest dat het extra bedenkelijk wordt.

Rubiales is een corrupte leugenaar. Ik kan hier pagina's volschrijven van wat die paljas al heeft uitgestoken de laatste jaren. Dit ligt gewoon in de lijn van verwachtingen. Intussen heeft hij in een reactie al gezegd dat iedereen die hier commentaar op heeft, een waardeloze nietsnut, een idioot of een simpelaar is. Daarnaast zei hij ook: "We hebben ons laten meeslepen." We.... Het was dan nog Hermoso haar schuld ook. Wat een presence. Om dan nog zelf de trofee aan de koningin te overhandigen ipv de kapitein van de ploeg.

Niet dat er gevolgen zullen komen. Er zijn audiotapes waarin hij het over zijn sjoemelpraktijken heeft, en ook daar komt hij mee weg. Het is nog altijd Spanje, after all. Ik ben al blij dat hij nu ook eens internationeel demonstreert wat het niveau is van de Spaanse bonden.

Dit proberen goed te praten met "het was de emotie", is al helemaal onverklaarbaar. Als je je publiekelijk zo gedraagt in zo een situatie, moet je je er geen tekening bij maken van hoe hij zich gedraagt weg van de camera's.

Laatst bewerkt:
Heel simpel, bij de volgende titel van de mannen (als die er ooit nog komt en als hij tegen dan zijn functie nog heeft) moet hij Gavi los op de mond kussen, dan weten we dat hij het alvast zonder bijbedoelingen doet. Niet dat het professioneel is alsnog maar dan valt er toch een motief weg en kunnen we tegelijkertijd nog eens goed lachen.

Dat hij zelf zou opstappen is sowieso geen optie. Die plakt bijna even hard vast op zijn stoel als Tebas.

Toch goed mogelijk dat Rubiales het deze keer vlaggen heeft.

Rubiales, samen met trainer Vilda, zouden Hermoso én haar familie onder druk gezet hebben om te verschijnen in zijn verontschuldigingsvideo, maar ze weigerde dat. Dan publiceerden ze een bericht waarin Hermoso zogezegd vertelde dat Rubiales en zij zich lieten meeslepen door het moment, bla bla. Nu blijkt dat Hermoso dit nooit gezegd heeft en de RFEF dit gewoonweg verzonnen heeft. Nu zit hij toch wel in heel nauwe schoentjes.

Wat ik in mijn vorige post zei, mag je ook niet weglachen. Toen zei hij in een eerste reactie op de radio dat iedereen die commentaar had "retratados, pringaos, tontos de culo" zijn. Hallucinant toch. En dat zei hij niet in een opwelling van emotie hé, dat zei hij achteraf toen alles al bekoeld was.

Om nog een klein voorbeeldje te geven over het gedrag van Rubiales. Vorig jaar lekte zijn nonkel zowaar, die uiteraard ook een postje had binnen de RFEF, de Whatsapp-berichten tussen Rubiales, Piqué en Ramos, en klaagde hij Rubiales aan dat hij het geld van de RFEF gebruikte om feestjes met prostituees te organiseren. Rubiales hield daarop een grote persconferentie waarin hij zei dat het allemaal leugens zijn, dat hij zou procederen tegen iedereen die zijn naam door het slijk haalde, etc. Een week later stuurt hij in alle stilte een brief naar Fiscaliteit waarin hij zegt dat hij het geld van die "werkmeetings" zou terugbetalen. Daar werd niet meer over bericht in de grote kranten, en het verhaal werd in de doofpot gestoken.

Españistan tot en met. En dat is maar 1 vrij onschuldig voorbeeldje vergeleken met de rest. Maar die verhalen worden steevast in de doofpot gestoken. Dit is de eerste keer dat er internationale aandacht komt voor zijn wangedrag, waardoor de reputatie van Spanje in het gedrang komt. Ook de politiek is zich nu aan het moeien. Hopelijk loopt hij eindelijk eens tegen de lamp. En dan heb je Tebas nog, van de LFP. Die is nog stukken erger...

Ik heb dezelfde bedenkingen (al ga ik voor de rest met @Marsu akkoord), er is toch nog een verschil tussen een leerkacht (of deze kerel van MNM) die aanpapt met een minderjarige, of een (klein) leeftijdsverschil in een relatie waardoor iemand 18+ en iemand 18- is. Dat laatste kan zeker ook problematisch zijn, maar lijkt me wel een iets individuelere benadering te vereisen omdat er geen duidelijke machtspositie is.

Bullshit, overal staan expliciete leeftijden bij. Gelieve niet steeds fantasietjes op mijn posts te plakken aub.

En bij dergelijke age gaps is er altijd een machtsverhouding.
Ik ben superlaat to the party (en het gaat dus niet over die kus) maar ik vind dat er hier toch wel serieuze kort door de bocht uitspraken werden gedaan. Een relatie tussen 15-22 is altijd marginaal/fout/pedofilie/machtsmisbruik/jongere uit slecht milieu en daardoor volwassener (serieus?).
Ik denk dat bij zo'n leeftijden ge net rekening moet houden met de nuances die er zijn. Er is heus niet standaard een machtsverhouding- puur gebaseerd op dat leeftijdsverschil, die is er uiteraard wel wanneer we spreken over een leerkracht, coach of de mnm-presentator (die is er ook als we spreken over een 20jarige met geld en vrijheid die hij/zij aan de jongere aanbied). En het ging hier dan nog niet eens over een relatie maar aanpappen of dingen proberen met verschillende minderjarigen. Ook behoorlijk belangrijk lijkt mij (dat iemand consequent naar zo jonge gesprekspartners grijpt).

Nu als ouder snap ik zelf best wel die initiële reactie op het zien van die leeftijden. Maar ik was zelf 15 met een 21-jarige vriend. Op papier spectaculair slecht idee ongetwijfeld. En toch kan ik me op geen enkele manier vinden in al de mooie woorden die hier werden rondgestrooid over zo'n relatie.

Ik ken de man niet, ik ken zijn historiek niet.

Maar als ik zuiver kijk naar de feiten dan is het vooral een daad van iemand die heel expressief is en met zijn emoties geen blijf weet.
Dat is not done en zeker ongewenst. Maar we moeten het ook niet opblazen en er meer van maken dan het is.

Dat hij feestjes organiseert met prostitués doet weinig ter zake.

Maar als ik zuiver kijk naar de feiten dan is het vooral een daad van iemand die heel expressief is en met zijn emoties geen blijf weet.
Dat is not done en zeker ongewenst. Maar we moeten het ook niet opblazen en er meer van maken dan het is.

Om daarna de speelster onder druk te zetten om te verschijnen in zijn verontschuldigingsvideo om hem goed te praten, en wanneer ze dit weigert dan maar haar uitleg te verzinnen. Dat zal hij ook gedaan hebben omdat hij zo een oprechte, passionele vent is zeker.

Wat je online soms toch allemaal moet lezen.

De klucht hier is dat als hij zijn job verliest, het niet is omdat hij een maffiosi, een fraudeur en een varken is, en ook al helemaal niet vanwege zijn ongepast gedrag vorige week. Als hij zijn job verliest, is het enkel en alleen vanwege de internationale aandacht die er is voor dit geval. Was dit gebeurd in een gewone competitiematch of Spaanse bekermatch, dan was de machine van de RFEF al lang weer in gang geschoten om het in de doofpot te steken. Dat is nu ook al het geval, de RFEF heeft al een crisis-meeting aangekondigd om Rubiales te steunen en de heksenjacht op hem stop te zetten... Maar deze keer lijken ze er niet zo gemakkelijk mee weg te zullen komen.

Spanje is op dat vlak een derdewereldland, en dat gaat niet snel veranderen. Dat je dan nog Belgen hebt die zich even gaan uitlaten over deze zaak, zonder enige kennis van zaken en die de historiek van de Spaanse nationale vrouwenploeg en Rubiales niet kennen, en het gaan goedpraten... Tja, dat toont nog steeds dat er ook hier nog werk aan de winkel is. En dat social media puur vergif is en blijft.

Laatst bewerkt:

Ik heb dat ook gezegd, puur afgaande op de beelden. Maar als je dan alle historiek en de zaken achteraf leest, zoals wat @Fusion ook aangeeft, dan is er wel degelijk meer aan de hand hé. Je kan wel zeggen 'kijk zuiver naar die kus zelf', maar zo'n dingen gebeuren niet in een vacuüm.

https://www.hln.be/ronde-van-vlaand...renner-voor-de-start-pal-op-de-mond~adb17010/

Los van het feit die bondscoach een complete kwal is kan een kus op de mond ook louter toevallig zijn in de roes van het moment.

Bvb., Linde Merckpoel kust Steels vol op de mond tijdens een interview en daar was 0,0 commotie over. Integendeel, dat vond de publieke opinie plezant en onschuldig.

Open vraag: hoe zou de publieke opinie reageren moest het Stijn Vlaeminck zijn die een smakkerd op de mond geeft aan Lotte Kopecky?

https://www.hln.be/ronde-van-vlaand...renner-voor-de-start-pal-op-de-mond~adb17010/

Los van het feit die bondscoach een complete kwal is kan een kus op de mond ook louter toevallig zijn in de roes van het moment.

Bvb., Linde Merckpoel kust Steels vol op de mond tijdens een interview en daar was 0,0 commotie over. Integendeel, dat vond de publieke opinie plezant en onschuldig.

Open vraag: hoe zou de publieke opinie reageren moest het Stijn Vlaeminck zijn die een smakkerd op de mond geeft aan Lotte Kopecky?
dit kan je toch echt niet vergelijken, wtf.

Linde gaat overduidelijk voor een kus op de wang maar Steels draait zich net om (ook overduidelijk aan beide hun lichaamstaal...). Inderdaad onschuldig en plezant.

Allicht omdat dit compleet en overduidelijk een volstrekt andere situatie was? De meest op flessen getrokken vergelijking die ik hier in lange tijd gezien heb, denk ik.

Terug
Bovenaan