Veldritseizoen 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee die reed bij AA drink niet met hetzelfde als de Baloise ploeg.

En tegenwoordig is studeren en sporten perfect combineerbaar. Die doen 6 jaar over 1 studiejaar.
Die krijgt ook alles van tormans zoals de profs
Nijs gaat mee met de profs van Baloise op stage sinds hij 16 is.
Ge gaat me niet vertellen dat dat geen voordeel is.

Ik heb zelf met een eersteklasse voetballer vroeger in de klas gezeten. Naar mijn mening onderschat ge dat toch wel even.
Dat Emiel Verstrynge na de finish zegt 'hobby', spreekt ook al boekdelen.

Nu krijgt die inderdaad alles van Tormans zoals de profs. Maar het ging erover of Nijs enkele jaren geleden voordeel had.
Nu staan die inderdaad op gelijke voet hé. Maar niet toen ze 15, 16 jaar waren.

Nijs gaat mee met de profs van Baloise op stage sinds hij 16 is.
Ge gaat me niet vertellen dat dat geen voordeel is.

Ik heb zelf met een eersteklasse voetballer vroeger in de klas gezeten. Naar mijn mening onderschat ge dat toch wel even.
Dat Emiel Verstrynge na de finish zegt 'hobby', spreekt ook al boekdelen.

Nu krijgt die inderdaad alles van Tormans zoals de profs. Maar het ging erover of Nijs enkele jaren geleden voordeel had.
Nu staan die inderdaad op gelijke voet hé. Maar niet toen ze 15, 16 jaar waren.
Nys zat bij AA-drinks, daar gingen er nog van mee hoor (Huybs bv) en was enkel tijdens vakantie dan
Verstrynge zat ook in een ploeg op die leeftijd hoor

Voor Nina Derwael is het ook nog een hobby dan ;)

Dat is nu al het tweede jaar op rij dat Iserbyt opgeeft in het BK, eigenlijk kan zoiets toch niet.
Waarom niet? Je ziet dat toch wel vaker op kampioenschappen. Toon Aerts zijn 7e plaats was ook meteen zijn slechtste van het hele seizoen.
Niels Albert werd 2x wereldkampioen. Zijn andere uitslagen? 8e, 20e, 24e en DNF.

Wat de kleine Nys betreft. Qua omkadering zal hij het wel beter gehad hebben als een ander, maar dat hoeft niet te betekenen hij daardoor te vroeg te hard getraind heeft ofzo. Ik denk dat ze met vdb net een plan hebben om van hem een goeie prof te maken, en niet te pieken naar zijn 18e ofzo. Hij ging inderdaad op zijn 16e al mee op stage met de telenet. Maar vraag eens aan de gemiddelde nieuweling of junior of ze al een stage in Spanje gedaan hebben. Dat is tegenwoordig meer de standaard als wat anders.
Wat hij op de weg bij de beloften toonde was toch wel sterk. Wie weet is hij over 5 jaar gewoon een degelijk wegrenner die in de winter een cross of 10 rijdt.

Nys zat bij AA-drinks, daar gingen er nog van mee hoor (Huybs bv) en was enkel tijdens vakantie dan
Verstrynge zat ook in een ploeg op die leeftijd hoor

Voor Nina Derwael is het ook nog een hobby dan ;)
Er is wel een zeer groot verschil tussen Nina Derwael en Emiel Verstrynge hé.

Veldrijden is geen topsport (dus niet geklasseerd als topsport bij de overheid). Die heeft bijlange al die voordelen die Nina krijgt niet. Zoals 10 jaar mogen doen over uw studies in een compleet ander traject dan andere mensen dat moeten doen.

Die krijgt ook wel vrije dagen enzo, maar bijlange na niet zoals Nina. Die gast moet gewoon examens doen op dezelfde manier als de andere studenten. Hij hoopt er door te raken in 4 jaar tijd, dus gewoon 1 keer een jaar dubbelen.

Dat die gast na de cross zelf spreekt over zijn 'hobby' zegt toch genoeg? Dat zeg je toch niet als ge 90% van uw tijd op de fiets zit, en 10% in school.

En ja, alle rijders van 16 zitten in 'een ploeg' hé. Bij een ploeg met alleen maar jeugdrenners.
Als uwe papa de beste veldcrosser van een generatie was, dan hebt ge toch sowieso een voordeel op jonge leeftijd als die u die hints en tips geeft. Alleen dat al.... En als dan die zijn trainer u ook eens trained en uw schema's opstelt toch al helemaal?

Laatst bewerkt:

Veldrijden is geen topsport (dus niet geklasseerd als topsport bij de overheid). Die heeft bijlange al die voordelen die Nina krijgt niet. Zoals 10 jaar mogen doen over uw studies in een compleet ander traject dan andere mensen dat moeten doen.

Die krijgt ook wel vrije dagen enzo, maar bijlange na niet zoals Nina. Die gast moet gewoon examens doen op dezelfde manier als de andere studenten. Hij hoopt er door te raken in 4 jaar tijd, dus gewoon 1 keer een jaar dubbelen.

Dat die gast na de cross zelf spreekt over zijn 'hobby' zegt toch genoeg? Dat zeg je toch niet als ge 90% van uw tijd op de fiets zit, en 10% in school.

En ja, alle rijders van 16 zitten in 'een ploeg' hé. Bij een ploeg met alleen maar jeugdrenners.
Als uwe papa de beste veldcrosser van een generatie was, dan hebt ge toch sowieso een voordeel op jonge leeftijd als die u die hints en tips geeft. Alleen dat al.... En als dan die zijn trainer u ook eens trained en uw schema's opstelt toch al helemaal?
Geen idee over Verstrynge zijn individuele situatie.

Maar over de rest van je reply: een veldrijder kan evengoed toch een topsportstatuut krijgen en zijn examens spreiden? Zie Lander Loockx: https://magazine.ucll.be/moving_minds_editie_4_jaargang_2/studeren-als-topsporter
Of heeft hij dan een uitzondering gekregen?

1) No way dat die nu alle examens gaat meedoen. Je moet tegenwoordig echt niet eens internationaal iets kunnen om zelfs uw studies te mogen spreiden

2) Ik acht de kans zeer groot dat hij meer op de fiets zit dan in de les

3) Iedereen kan terecht bij gediplomeerde trainers. Trainers zijn alleen gekend als ze goeie atleten hebben, maar vaak ligt dat aan de atleet en niet aan de trainer. Zet die bij andere trainer en die gaat ook presteren

Geen idee over Verstrynge zijn individuele situatie.

Maar over de rest van je reply: een veldrijder kan evengoed toch een topsportstatuut krijgen en zijn examens spreiden? Zie Lander Loockx: https://magazine.ucll.be/moving_minds_editie_4_jaargang_2/studeren-als-topsporter
Of heeft hij dan een uitzondering gekregen?
Maar nee:

1) No way dat die nu alle examens gaat meedoen. Je moet tegenwoordig echt niet eens internationaal iets kunnen om zelfs uw studies te mogen spreiden

2) Ik acht de kans zeer groot dat hij meer op de fiets zit dan in de les

3) Iedereen kan terecht bij gediplomeerde trainers. Trainers zijn alleen gekend als ze goeie atleten hebben, maar vaak ligt dat aan de atleet en niet aan de trainer. Zet die bij andere trainer en die gaat ook presteren
Laat ons ook eerlijk zijn, het is in feite echt not done dat een jonge gast niet eens zijn middelbaar diploma haalt om prof te worden.
Je kan dan beter uw studies op 1 zetten en fietsen op nummer 2. De groeicurve speelt op die leeftijd nog een te grote rol om echt u al vast te pinnen daarop.
Als je talent hebt dan kan je dat uw 20 nog altijd ontplooien. Je zou maar de sukkelaar zijn van 16 die domineert omdat hij fysisch al op niveau 19-20 zit en dan stopt met school, om dan tegen uw 19de genadeloos achterop te raken omdat uw niveau al piekte op uw 16 en je sindsdien amper nog beter zijt geworden, terwijl leeftijdsgenoten zijn blijven evolueren tot hun 19 en dit nog zullen doen tot hun 21.
Hoeveel sporters zijn er niet die het toch niet maken in de sport en dan noodgedwongen moeten stoppen om dan te moeten zoeken naar een job zonder enig diploma of ervaring.

Laat ons ook eerlijk zijn, het is in feite echt not done dat een jonge gast niet eens zijn middelbaar diploma haalt om prof te worden.
Je kan dan beter uw studies op 1 zetten en fietsen op nummer 2. De groeicurve speelt op die leeftijd nog een te grote rol om echt u al vast te pinnen daarop.
Als je talent hebt dan kan je dat uw 20 nog altijd ontplooien. Je zou maar de sukkelaar zijn van 16 die domineert omdat hij fysisch al op niveau 19-20 zit en dan stopt met school, om dan tegen uw 19de genadeloos achterop te raken omdat uw niveau al piekte op uw 16 en je sindsdien amper nog beter zijt geworden, terwijl leeftijdsgenoten zijn blijven evolueren tot hun 19 en dit nog zullen doen tot hun 21.
Hoeveel sporters zijn er niet die het toch niet maken in de sport en dan noodgedwongen moeten stoppen om dan te moeten zoeken naar een job zonder enig diploma of ervaring.
Over wie ben je nu bezig want Thibau heeft zijn middelbaar gewoon uitgedaan

Waarom gaat de nummer 2 van BK vrouwen niet mee?

Laatst bewerkt:

Waarom gaat de nummer 2 van BK vrouwen niet mee?
Je moet al minstens één jaar de Belgische nationaliteit hebben om geselecteerd te kunnen worden.

Over nu niemand specifiek.
Gewoon een algemene mededeling dat ik er heilig van overtuigd ben dat er eerst de focus moet gelegd worden op een goeie basis te leggen door een opleiding te volgen, ook al kan je daardoor minder hard trainen.
Om te leven zoals een prof en van uw hobby uw beroep te maken heb je nog tijd genoeg.

Hoeveel zullen er vandaag hun middelbaar niet halen? Bijzonder weinig denk ik.

Moet er al superveel druk opstaan op de leeftijd 16-18 jaar? Bah nee (alé toch niet in de koers).

Mag er dan stillekesaan wel getraind worden "zoals het moet". Van mij in de mate van het mogelijke zeker wel.

Ooit het boek "De Kannibaal" van Sven Nys gelezen ?
Nog niet. Hoe verder weg van de stop van zijn carrière en hoe meer ik hem kan appreciëren bij koersen zoals de Strade, zal ik er wel eens aankomen.
ik denk dat Thibau veel veelzijdiger is en op termijn veel gaat winnen in verschillende disciplines.
Laten we hopen dat zijn afgelopen wegcampagne geen one-hit-show was. Dat zou zonde zijn. Je eigen vader overtreffen, daar doe je het toch voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan