Vegetarisch en plantaardig eten




Niet gefocuust op full-vegan dieet, maar bovenstaande Lancet-reeks heeft mijn persoonlijke voedingskeuzes toch sterk geïnformeerd sinds publicatie. Niet écht wereldschokkende conclusies voor mensen die al lang met voeding en duurzaamheid bezig zijn, maar het is voor mij toch een goto referentie met solide wetenschappelijke basis.
 
Toch ter info
Ja dat had ik wel verwacht want bv dat ding met die koorden bv....

Anyhow.
Vegetarisch. Dus wel nog eieren, kaas, zuivel. En ook nog met vis.

En op restaurant ofzo zullen we ook nog wel vlees eten bijvoorbeeld. Ook op de straat BBQ hier volgende maand zal het vlees zijn.


Ga ook eens een app zoals "mijn eetmeter" installeren om te zien of ik voldoende van alles binnen krijg.
 
Ja dat had ik wel verwacht want bv dat ding met die koorden bv....

Anyhow.
Vegetarisch. Dus wel nog eieren, kaas, zuivel. En ook nog met vis.

En op restaurant ofzo zullen we ook nog wel vlees eten bijvoorbeeld. Ook op de straat BBQ hier volgende maand zal het vlees zijn.


Ga ook eens een app zoals "mijn eetmeter" installeren om te zien of ik voldoende van alles binnen krijg.
Met een pescetarisch/flexdieet moet je je geen zorgen maken of je voldoende van alles binnen krijgt, hoor.
 
Ik ben in hoofdzaak gestopt met vlees eten omdat ik merkte dat ik mij beter voel zonder. Vooral fysiek, ik heb geen last meer van energiedips na het eten of krampen.
Herkenbaar.
Ook nooit meer dat opgeblazen gevoel na eten.


Heb ook de indruk dat mijn conditie er op vooruit gaat, zonder extra te trainen.
Gisteren MTB tocht in de Ardennen gereden. Finish tijd 3u10min tegenover vorig jaar 3u22min
 
Waarom wordt pescetarisch dieet eigenlijk gezien als 'beter'/'vegetarischer' dan een vleesdieet?

Is het omdat vissen lijken alsof ze geen emotie of pijn kunnen voelen? :unsure:
 
Ik ben ook al jaren flexitariër dus ik ga hier meevolgen voor lekkere receptjes.
 
Voor de veggies/vegans onder ons waarbij minstens een van de redenen voor je keuze een morele kwestie is, hoe staan jullie tegenover voedsel gemaakt van insecten?
 
Voor de veggies/vegans onder ons waarbij minstens een van de redenen voor je keuze een morele kwestie is, hoe staan jullie tegenover voedsel gemaakt van insecten?
Tiens, ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Mijn idee zou zijn ‘dier is dier’ dus dat eten ze ook niet?
 
Tiens, ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Mijn idee zou zijn ‘dier is dier’ dus dat eten ze ook niet?
hangt van de reden af waarom iemand geen dieren eet. Bijv. iemand die uit ecologisch standpunt geen dieren eet, zou juist wel insecten kunnen eten, want het is ecologisch zelf meer verantwoord dan het fruit dat we importeren.
 
hangt van de reden af waarom iemand geen dieren eet. Bijv. iemand die uit ecologisch standpunt geen dieren eet, zou juist wel insecten kunnen eten, want het is ecologisch zelf meer verantwoord dan het fruit dat we importeren.
Had ik eigenlijk nooit bij stilgestaan. Ik associeer vegan altijd met morele bezwaren, maar dat zal aan de media liggen.
 
Voor de veggies/vegans onder ons waarbij minstens een van de redenen voor je keuze een morele kwestie is, hoe staan jullie tegenover voedsel gemaakt van insecten?
Ik ben vegetarisch voor ecologische redenen en dierenleed, idd voorstander van alternatieven met insecten, ik zou er meteen opspringen
 
Omdat het blijkbaar voor sommigen onduidelijk was, met morele kwestie bedoel ik ivm dierenleed, slachten, etc. Niet moreel op een ecologische manier.
 
Ik beschouw mezelf als vegan (hoewel het niet 100% lukt), maar ik zou wel insecten eten. Ik dood ook de muggen en spinnen in de slaapkamer. Heb daarmee geen medelijden ;)

Sommige fundamentalistische vegans, zullen me wel een verrader vinden.
 
Een vriend van mij is vegetarisch om morele redenen en die zou ook wel een krekelkroket proberen.
 
Welke soort kaas? Zo'n ronde Camembertachtige kaas, plakjes kaas of smeerkaas? Ik eet zelf sowieso niet echt veel kaasvervangers, maar Bedda vind ik wel lekker.
Sorry, had dit misschien beter moeten specificeren. Plakjes kaas heb ik momenteel van de Lidl; zouden positieve reviews hebben (moet ik wel nog proeven). Camembertachtige kaas ben ik idd benieuwd naar, al eet ik van zachtste kaas het liefst brie.
 
Sorry, had dit misschien beter moeten specificeren. Plakjes kaas heb ik momenteel van de Lidl; zouden positieve reviews hebben (moet ik wel nog proeven). Camembertachtige kaas ben ik idd benieuwd naar, al eet ik van zachtste kaas het liefst brie.

Oh, ik vond die van de Lidl niet zo lekker. Beetje plasticsmaak. :help: Probleem met die vegan kazen is meestal dat ze ontzettend duur zijn (want, vaak van cashewnoten oid gemaakt), en als ze niet duur zijn dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk van kokosolie gemaakt.
In de bio-planet heb je lekkere, maar dure, vegan kaasjes van Omage en in Delhaize heb je nog zo'n Camembertachtig iets van Nurishh:
DSC05483-1024x683.jpg
 
Voorbeeldjes van vrij eenvoudige gerechten waar veel variatie in mogelijk is:
-Risotto
-geroosterde groentjes in de oven
-Pastaschotels
-curry
-chili sin carne
-oosterse noedelsoep
-pilaf
-slaatjes

Zijn hier nog mensen die de overstap naar meer vegetarisch eten gemaakt hebben, en zoja, wat zijn jullie grootste ontdekkingen/vondsten?

Tips voor pilaf?
 
Terug
Bovenaan