Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Gewoon doen!
De kans op zware bijwerkingen is zéér miniem. Een nulrisico bestaat niet, maar dat geldt bij alles zo in het leven dus daar moet ge u niet door laten tegenhouden.

De kans op bijwerkingen in de zin van dat ge u de uren/dag erna wat miserabel voelt is natuurlijk al wat groter, maar dát kan uiteindelijk voor uw lichaam minder kwaad dan dat ge eens een avond stevig zou doorzakken en met een zware kater zit en u ook miserabel voelt.
Ik heb zaterdagavond eerste shot pfizer gekregen. Zondag een pijnlijke arm, en nu nog steeds een lamlendig verkoudheidsgevoel (moe, prikkelende keel, ...). Stevig sporten zit er ook nog niet in.
Of ik ben gewoon verkouden, dat kan natuurlijk ook.

Ik moet nog altijd bevestigen voor donderdag, maar weet er echt niet mee wat te doen.
Doe vooral je eigen ding.
Ben je niet overtuigd, doe het dan niet. Je moet vooral je eigen gevoel volgen en je niet laten leiden door de massa.

Als je jong bent (<40j) en je krijgt COVID is de kans op zware bijwerkingen (hospitalisatie) zéér miniem. Velen zeggen dat er wel een risico op lange termijn kan zijn maar ik zou dit toch graag eens gestaafd zien door cijfers en al zeker verdeeld over de verschillende leeftijdscategorieen.
Het is trouwens ook nog niet bewezen dat het vaccin GEEN risico's op lange termijn heeft.

Een aantal maanden geleden hield het vaccineren zelfs geen risico's in op korte termijn. Nu blijkt en aanvaarden we dat er soms bloedklonters kunnen optreden. Wat blijkbaar volledig normaal is voor een vaccin.

Ben je niet overtuigd, doe het dan niet. Je moet vooral je eigen gevoel volgen en je niet laten leiden door de massa.

Als je jong bent (<40j) en je krijgt COVID is de kans op zware bijwerkingen (hospitalisatie) zéér miniem. Velen zeggen dat er wel een risico op lange termijn kan zijn maar ik zou dit toch graag eens gestaafd zien door cijfers en al zeker verdeeld over de verschillende leeftijdscategorieen.
Het is trouwens ook nog niet bewezen dat het vaccin GEEN risico's op lange termijn heeft.

Een aantal maanden geleden hield het vaccineren zelfs geen risico's in op korte termijn. Nu blijkt en aanvaarden we dat er soms bloedklonters kunnen optreden. Wat blijkbaar volledig normaal is voor een vaccin.
"Doe vooral je eigen ding", gevolgd door een gekleurde, simplistische uitleg :thumb:

Er is in deze thread al genoeg daarover geschreven hoor, begin bv. hier: https://www.beyondgaming.be/threads...regen-proces-verloop.2472/page-56#post-237710.
Wat voor een redenering doe je ook, dat een virus krijgen gevolgen kan hebben op lange termijn wil je eerst bewezen zien, maar dan een vaccin (dat dus eiwitten inspuit/laat aanmaken door het lichaam en verder niets), daar is de inschatting dat het risico verwaarloosbaar is plots niet goed genoeg.

Vanuit zowel wetenschappelijk als maatschappelijk oogpunt is het aangeraden je WEL laten vaccineren. Misschien het daar bij houden.

Laatst bewerkt:
Again?
Lees eens volledig en kom met een manier waarop het überhaupt mogelijk zou kunnen zijn. Of spreek tegen wat ik schrijf.,
Als je geen van beiden kan, ben je aan het liegen en desinformatie aan het verspreiden.
Een aantal maanden geleden hield het vaccineren zelfs geen risico's in op korte termijn.
Door wie werd dat beweerd? Ik heb er sterke twijfels bij dat iemand serieus dat ooit zou beweren.
Nu blijkt en aanvaarden we dat er soms bloedklonters kunnen optreden. Wat blijkbaar volledig normaal is voor een vaccin.
"Soms" :unsure:
In een extreem klein aantal gevallen. En ja, dat aanvaarden we. Mensen kunnen extreem slecht kansen inschatten. Misschien dat ook niet proberen. Vergelijk de kans op bloedklonters eens met de kans op de lotto winnen, in een gebouw zitten dat instort, een dafalgan nemen (en je neemt er wellicht in je leven meer dan 1).
Als je een contra-indicatie hebt tegen een van de vaccin met licht verhoogd risico, krijg je een vaccin waarbij dat risico veel lager ligt. Luxepositie waarin we zitten, er zijn verschillende vaccins voorhanden.

Als je toch zo graag cijfers wilt zien, heb je die dan ook voor de bloedklonters bij Pfizer en Moderna?
En de bloedklonters is niet het probleem, het is de combinatie van verlaagd aantal bloedplaatjes met bloedklonters. En die kans is nog altijd kleiner dan de kans op huidverlies bij het slikken van Dafalgan. Hoeveel Dafalgan heb je in je leven al genomen?

Doe vooral je eigen ding, laat je niet leiden door de massa, maar door je huisarts, die er tenminste verstand van heeft.

"Doe vooral je eigen ding", gevolgd door een gekleurde, simplistische uitleg :thumb:

Er is in deze thread al genoeg daarover geschreven hoor. Wat voor een redenering doe je ook, dat een virus krijgen gevolgen kan hebben op lange termijn wil je eerst bewezen zien, maar dat een vaccin (dat dus eiwitten inspuit/laat aanmaken door het lichaam) en verder niets, daar is de inschatting dat het risico verwaarloosbaar is plots niet goed genoeg.

Vanuit zowel wetenschappelijk als maatschappelijk oogpunt is het aangeraden je WEL laten vaccineren. Misschien het daar bij houden.
Als je jezelf veiliger voelt met vaccin en als je voelt dat je zo je steentje kan bijdragen aan de maatschappij moet je het gewoon doen.
No problemo!

Als ik lees dat ze die vaccins 'extra' hebben gekregen waren ze dus nooit ingepland.
Het zal afhangen van hoe snel vaccinatiecentrum bezig is maar als ik zo lees zitten ze al geboortejaar 90 bij sommigen dusja dan moeten ze wel de jongeren oproepen om langs te komen.

Lijkt me niet dat ze het niet kwijt geraken. Maar indien het inderdaad zo is dan is er wel een zekere verschil tussen woorden en daden van de jongeren. Ze willen vrijheid en alles doen maar ze willen geen moeite voor doen.

Waren dat extra's? Daar heb ik niets over gelezen. Volgens wat ik lees is de Qvax lijst al leeg voor J&J.

Bericht van 18/06 op de website van Hasselt zelf.

Er zijn voor volgende week (week van 21 juni) nog prikken beschikbaar van het Johnson & Johnson-vaccin voor burgers tussen 18 en 40 jaar uit onze eerstelijnszone (Alken, Diepenbeek, Herk-De-Stad, Hasselt en Zonhoven)! De uitnodiging voor het Johnson & Johnson-vaccin gebeurt via de reservelijst Qvax. Heb je je voldoende geïnformeerd en ben je bereid een J&J-vaccin te laten prikken? Meld je dan aan via Qvax en geef daar aan dat je dit vaccintype wilt krijgen. Volgende week prikken we 6000 exemplaren van het vaccin.

Waren dat extra's? Daar heb ik niets over gelezen. Volgens wat ik lees is de Qvax lijst al leeg voor J&J.

Bericht van 18/06 op de website van Hasselt zelf.

Er zijn voor volgende week (week van 21 juni) nog prikken beschikbaar van het Johnson & Johnson-vaccin voor burgers tussen 18 en 40 jaar uit onze eerstelijnszone (Alken, Diepenbeek, Herk-De-Stad, Hasselt en Zonhoven)! De uitnodiging voor het Johnson & Johnson-vaccin gebeurt via de reservelijst Qvax. Heb je je voldoende geïnformeerd en ben je bereid een J&J-vaccin te laten prikken? Meld je dan aan via Qvax en geef daar aan dat je dit vaccintype wilt krijgen. Volgende week prikken we 6000 exemplaren van het vaccin.

uit link van HBVL

“We hebben in Hasselt 6.000 extra vaccins gekregen en willen die allemaal kunnen zetten”, zegt centrummanager Robbie Scaut.

Jammer dat ik niet kan aangeven dat ik J&J zou willen ipv mijn geplande Pfizer.

Zijn er mensen met een geplande vaccinatie die toch nog vervroegd uitgenodigd zijn geweest om bvb J&J te krijgen ipv Pfizer?

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren mijn 2de vaccin met Moderna gehad om 15u. Was juist het einde van de shift ofzo want ik was 1 van de laatste en er zat bijna niemand meer. Rond 16u begonnen ze opnieuw. Gisterenavond beetje last beginnen krijgen van mijn arm zoals vorige keer. Vandaag ook last bij bewegen en opheffen maar tot nu toe heb ik de indruk dat het zelfs minder is dan de 1ste keer? :D
Voor derest niks van last (voorlopig) :)

Nu ongeveer een weekje na de Pfizer. De eerste 48 uur geen last gehad. Daarna een baaldag van jewelste, ben een jaar bezig met verbouwingen, en nooit een dag gehad dat het tegen zat of ik het niet meer leuk vond, maar die dag had ik er de eerste keer sinds dat jaar genoeg van. Tel daarbij ook nog eens depri gevoelens die ik anders nooit heb.

De rest van de week wat meer moe dan anders, geraakte ook niet echt in de flow van het werk. Geen zin in. Nu vandaag was ik een praatje aan het maken met de buurman, ineens kom ik niet meer uit mijn woorden, begin te duizelen en voel me echt onwel worden. Begin te hyperventileren (wat ook al meer dan 15 jaar geleden is) en krijg precies een gevoel of het bloed in mijn lichaam aan het borrelen is. Ook precies steken in de hartstreek, maar niet echt een klemmend of benauwd gevoel. ECG met Apple Watch geeft een regelmatig sinusritme aan.

Toch maar vreemd :/

Hier nu 3 dagen na Pfizer. Maandagavond lichte koorts, maar niet noemenswaardig, wel veel vroeger moe dan anders. Gisteren dan een pijnlijke arm en ook weer vroeg moe, en vandaag weer wat lichte koorts en een loom gevoel, maar niets meer van pijn. Toch nog nooit een vaccin gekregen dat ik nadien voelde. Nu, we zijn toch al halverwege, just hopen dat ik bij de tweede niet ziek word.

Hier 48 uur na Pfizer, buiten een stijve arm gisteren en vanmorgen eigenlijk geen last van gehad.

Terug
Bovenaan