Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Iemand die dit weet?
1 ste prik rond 19u savonds, dus geen probleem voor de kleine
2de prik rond 10u smorges, wel een probleem ( creche in verlof en madam werkt ).
Heb de afspraak al bevestigd ( dat dat het per afspraak te bevestigen was ), gewoon vac centrum bellen en kijken of ik het uur nog kan opschuiven voor de 2de prik? Of maar beginnen rondhoren voor opvang?
Normaal kan je via de mail die je gekregen hebt (om je afspraak te bevestigen) onderaan aanklikken om de afspraak te annuleren of verzetten.
 
Iemand die dit weet?
1 ste prik rond 19u savonds, dus geen probleem voor de kleine
2de prik rond 10u smorges, wel een probleem ( creche in verlof en madam werkt ).
Heb de afspraak al bevestigd ( dat dat het per afspraak te bevestigen was ), gewoon vac centrum bellen en kijken of ik het uur nog kan opschuiven voor de 2de prik? Of maar beginnen rondhoren voor opvang?
Volgens wat ik heb verstaan in sommige centrums maakt het niet uit, zolang ge binnen u slot komt (voormiddag / namiddag / avond).. maar bel es naar u centrum, zij kunnen beter weten wat ze kunnen doen voor u
 
Iemand die dit weet?
1 ste prik rond 19u savonds, dus geen probleem voor de kleine
2de prik rond 10u smorges, wel een probleem ( creche in verlof en madam werkt ).
Heb de afspraak al bevestigd ( dat dat het per afspraak te bevestigen was ), gewoon vac centrum bellen en kijken of ik het uur nog kan opschuiven voor de 2de prik? Of maar beginnen rondhoren voor opvang?

Kinderen mogen zover ik weet toch gewoon mee? Aangezien mijn vriendin de nacht heeft op de dag dat ik mijn afspraak heb, gaat de kleine ook gewoon mee hoor.
 
Alleen annuleren
Komt op't hetzelfde neer. Want je kan nadien gewoon opnieuw een afspraak maken.

Staat ook in de mail, als je ziek bent gewoon annuleren en opnieuw een afspraak maken als je genezen bent. Dus je kan altijd een nieuwe afspraak maken. Maakt niet uit of je ziek bent of niet.

Als je symptomen van een infectie hebt (zoals koorts boven 38°), annuleer dan de afspraak en reserveer opnieuw wanneer je genezen bent.
 
Dus jij zegt 100% onmogelijk geen lange termijn effecten?
Ik vind dan dat vaccinproducenten toch voorzichtiger zijn in hun bewoording.
Mij lijkt dat niet iedere mens 100% genetisch identiek is. Ik veronderstel dat dit de reden is dat de vaccins niet 100% maar 95% effectief zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dus jij zegt 100% onmogelijk geen lange termijn effecten?
Ik vind dan dat vaccinproducenten toch voorzichtiger zijn in hun bewoording.
Ja. Er is geen mechanisme of manier om lange termijn effecten te verwachten. De enige optie is als gevolg van een overreactie van je immuunsysteem, maar dan weet je dat ook op korte termijn al. En die kennen we intussen vrij goed. Bijvoorbeeld die bloedklonters. Die kunnen op lange termijn nog gevolgen hebben natuurlijk maar niet op lange termijn "uit het niets".
Die extreme unlikely uit de link die je aanhaalt, dichter bij absolute zekerheid ga je nooit iemand iets horen beweren.
 
Ja. Er is geen mechanisme of manier om lange termijn effecten te verwachten. De enige optie is als gevolg van een overreactie van je immuunsysteem, maar dan weet je dat ook op korte termijn al. En die kennen we intussen vrij goed. Bijvoorbeeld die bloedklonters. Die kunnen op lange termijn nog gevolgen hebben natuurlijk maar niet op lange termijn "uit het niets".
Die extreme unlikely uit de link die je aanhaalt, dichter bij absolute zekerheid ga je nooit iemand iets horen beweren.
Jawel!... Tijd :unsure:
De medische wereld kan er ook wel eens naast zitten he. Dit trouwens van kortbij meegemaakt helaas met een overlijden. Het kan dit geweest zijn het kan ook niet. Vandaar mijn scepticisme om zomaar vanuit te gaan dat alles vlekkeloos kan verlopen.
 
Ja. Er is geen mechanisme of manier om lange termijn effecten te verwachten. De enige optie is als gevolg van een overreactie van je immuunsysteem, maar dan weet je dat ook op korte termijn al. En die kennen we intussen vrij goed. Bijvoorbeeld die bloedklonters. Die kunnen op lange termijn nog gevolgen hebben natuurlijk maar niet op lange termijn "uit het niets".
Die extreme unlikely uit de link die je aanhaalt, dichter bij absolute zekerheid ga je nooit iemand iets horen beweren.
Misschien interessant dan, de volgende vraag, aangezien je er duidelijk veel weet van hebt :

Zijn er uberhaupt vaccins (buite corona om) waarbij er een langetermijn effect is? (Buiten de bedoelde bescherming natuurlijk.)
 
Jawel!... Tijd :unsure:
De medische wereld kan er ook wel eens naast zitten he. Dit trouwens van kortbij meegemaakt helaas met een overlijden. Het kan dit geweest zijn het kan ook niet. Vandaar mijn scepticisme om zomaar vanuit te gaan dat alles vlekkeloos kan verlopen.
Uiteraard, en da's helemaal terecht. Alleen is er fundamenteel verschil tussen vaccins en geneesmiddelen (zoals bètablokkers, softenon,...) met actieve bestanddelen.
 
Misschien interessant dan, de volgende vraag, aangezien je er duidelijk veel weet van hebt :

Zijn er uberhaupt vaccins (buite corona om) waarbij er een langetermijn effect is? (Buiten de bedoelde bescherming natuurlijk.)
Bij mijn weten niet, behoudens fouten in het productieproces. Al zorgt een enorme kwaliteitscontrole er voor dat die nooit bij consumenten zouden mogen terechtkomen. Misschien vroeger, als vaccins vooral afgezwakte ziekteverwekkers waren die toch niet helemaal goed waren afgezwakt. Maar da's ook op korte termijn te merken natuurlijk.

Een aanvulling: nog een reden voor het kleine voorbehoud is dat een negatie niet te "bewijzen" is. Als iemand 10 jaar na vaccinatie een hersenbloeding krijgt, kan je niet aantonen dat het niet door het vaccin komt. De kans is echter gigantisch veel hoger dat het door de wekelijkse friet, het dagelijkse roken, de PFOS eieren of stom toeval komt. Puur wetenschappelijk is de hypothese echter niet te ontkrachten. Die onzekerheid of dat voorbehoud komt dus enkel door de principes van de wetenschappelijke methode dan dat het enige grond heeft.
 
Vrienden en familie van mijn leeftijd of jonger (-31) hebben al uitnodigingen gehad. Ik nog niets ontvangen tot nu toe :(
Als die naar hetzelfde centrum moeten kan je best eens mailen (of bellen) naar je vaccinatiecentrum of huisdokter als je graag zekerheid hebt. Ik heb nog al gehoord van mensen wiens 'digitale uitnodiging niet tot bij de persoon is geraakt' (citaat van het centrum) maar die wel degelijk al geactiveerd/ingepland waren. Je krijgt normaal gezien ook wel een uitnodiging per post, maar dat kan ietsje trager gaan. Dat je nog niets hebt gehad hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat je nog niet ingepland staat.
 
Vrienden en familie van mijn leeftijd of jonger (-31) hebben al uitnodigingen gehad. Ik nog niets ontvangen tot nu toe :(
ik had gebeld aangezien ik in dezelfde situatie als jij zat. Al mijn leeftijds en gemeentegenoten hadden uitnodiging gekregen.
Bij bellen en doorgeven rijksregisternr zat ik blijkbaar niet in het systeem maar de middag nadien had ik de brief wel in de bus. go figure...
Ze wisten me daar ook te vertellen dat ze bij sommigen brief doen, anderen enkel mail en nog anderen dan weer beide.
When in doubt check je burgerprofiel eens of ebox of hoe noemt dat weer?
 
Geboortejaar: 1994
Regio: Bilzen
Vaccin: Pfizer
Datum: 17/06/2021 en 22/07/2021

Opgeroepen via reservelijst van qvax. Momentje gekozen dat me paste, binnen en buiten op nog geen 5 minuten. Zo vind ik het niet erg :p
 
Gisteren eerste vaccin van Pfizer gekregen. Buiten een stijve arm nergens last van.

'k Vond het best tof in't vaccinatiecentrum. Wat leeftijdsgenoten tegengekomen, 't was gezellig 😁

23 juli tweede vaccin.
 
Mijn broer van ‘95 kreeg vanavond ook zijn mail.

Eerste op 1/07 en de tweede op 05/08, centrum Sijsele.
Dat zal ook Pfizer worden dan.

Uiteindelijk moet hij maar 3 dagen na mij, ik kreeg mijn mail wel 9 dagen eerder.
De brief zat maandag in de bus, zo’n dag of 4 na de mail.
 
Opgestaan, plek waar ik spuitje kreeg voelt lichtjes stijver aan dan gewoonlijk. Ne vriend die het al eerder kreeg, zei dat em een vrij stijve arm had voor een dag of 2, blijkbaar ben ik daarvan bespaard gebleven.
 
Dag erna heb ik alleen spierpijn in de bovenarm/ schouder waar ze geprikt hebben 😅
 
Dag na mijn 2e Pfizer prik, voel ik eigenlijk niks.
Bij de eerste had ik meer stijve arm.

khad wel geluk, was een verpleegster van rond mijn leeftijd:wink:
 
Terug
Bovenaan