Ik heb een maand geleden mijn eerste vaccin gehad. Gisteren mijn tweede vaccin. Omdat ik verbonden nog ben met de zorg via psychiatrische nazorg kreeg ik dus de kans al om te vaccineren.
Ik ben er twee keer serieus ziek en mottig van geweest. En vorige keer had ik al het idee dat ik nog nooit zo ziek was geweest in mijn leven. Vannacht was het nog veel erger. Ze spreken over regelmatig boosters in te nemen, maar ik begin daar toch over te twijfelen of ik het nog wil. Maar goed voorlopig ben ik er wel vanaf.
Ik heb alles geprobeerd, maar het werkt gewoon niet. Normaal heb ik een goed immuunsysteem. Ik word bijna nooit ziek. Ik kan het me niet herinneren ooit koorts gehad te hebben, buiten dus 2 keer deze maand (vannacht zelfs over 39°C). Ik kon niet slapen. Pas rond 6u30 viel ik in slaap. Ik word wakker om 9 uur, alles is over. Lichaamstemperatuur is gewoon meer dan 3 graden gezakt. Qua patroon bijna heel hetzelfde als de vorige keer, exact hetzelfde uur vaccin genomen. Exact hetzelfde verloop en gelijklopend qua uren. En ook vorige keer was het na heel intens ziek te zijn in een mum van tijd over. Het is echt iets vreemds. Het is alsof je een middel voor paarden toegediend krijgt, zo voelt het. Maar het moet toch dusja. Normaal voel ik me al koortsig vanaf 36.5°C (was gisteren ook zo), maar het bleef maar stijgen, en normaal is mijn temperatuur altijd vrij laag (34°C, meestal. Ook gisteren om 11u in de voormiddag wanneer ze jouw temperatuur meten voor je gevaccineerd wordt, 33.9°C).
Een tip: plan gewoon niets op de dag van je vaccin en de dag na je vaccin, just to be sure. Niet iedereen word er ziek van, maar er zijn er toch veel die er ziek van worden, misschien niet zoals ik maar soit. Ik kan dus totaal niet tegen dat vaccin.