Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

De zogezegde 100% vaccins bieden eigenlijk ook geen 100% bescherming. Daarnaast hebben de geldkloppers al aangegeven dat we minstens elk jaar een of twee spuiten bij moeten krijgen. Such protection, much immunity, wow.
Wat heeft dat te maken met jouw claim dat je afweersysteem niet "lui" moet worden? Gewoon over iets anders beginnen lullen en niet omkijken? Beetje ruis creëren om interessant over te komen?
Such knowledge, much arguments, wow.

Laatst bewerkt:
Wat is daar ruis aan? Mijn immuunsysteem moet effectief niet gewoon lui worden. Ik heb nog nooit een griepvaccin gehad en ik heb nog nooit de griep gehad, voornamelijk omdat mijn intern afweersysteem deftig functioneert.
Als ik zie wat een jaar leven als hypochonders heeft gedaan bij andere mensen dan is het daar echt vierkantig om zeep, het minste dat ze binnen pakken en hop een paar dagen plat in bed voor iets waar ze normaal een snotneus voor zouden krijgen.

Wat is daar ruis aan? Mijn immuunsysteem moet effectief niet gewoon lui worden. Ik heb nog nooit een griepvaccin gehad en ik heb nog nooit de griep gehad, voornamelijk omdat mijn intern afweersysteem deftig functioneert.
Als ik zie wat een jaar leven als hypochonders heeft gedaan bij andere mensen dan is het daar echt vierkantig om zeep, het minste dat ze binnen pakken en hop een paar dagen plat in bed voor iets waar ze normaal een snotneus voor zouden krijgen.
Daar is ruis aan dat het gewoon onzin is, dikke zever. Echt, dat hier nog mensen moeite moeten doen om te ontkrachten dat een immuunsysteem niet "lui" gaat worden van een vaccin, je houdt het niet voor mogelijk.

Allez, lui ook gewoon, hoe link je dat aan de machinerie van een afweersysteem?

Waarom train je dan niet je immuunsysteem door bewust te laten besmetten met dingen zoals griep, corona, mss eens een ebola bijsmijten.
Beetje zoals gewichtheffen hé, zwaarder gaan. Wie weet kan je nog aan pest geraken.

Waarom train je dan niet je immuunsysteem door bewust te laten besmetten met dingen zoals griep, corona, mss eens een ebola bijsmijten.
Beetje zoals gewichtheffen hé, zwaarder gaan. Wie weet kan je nog aan pest geraken.
Omdat er nog steeds een verschil is tussen een seizoensgebonden snelmuterend virus met lage mortaliteitsratio (zoals de griep of COVID) en iets extreem dodelijk als ebola.
Uzelf bewust gaan besmetten is ronduit debiel, even debiel als blind vertrouwen in de farmagoden die elke 5 botten met nieuwe cijfers gooien en nu al aangeven dat vanaf de 3e pikuur het dikke kassa gaat zijn. Maar ontkennen dat de extreme maatregelen zoals continu ontsmetten van elke vierkante centimter en overdreven gebruik van mondmaskertjes negatief zijn voor uw immuunsysteem is evenzeer debiel, dat systeem werkt namelijk alleen als er een constante blootstelling is aan beperkte hoeveelheden externe organismen.

Onder het motto "liever intellectueel lui dan een lui immuunsysteem"?

Gebrekkige argumentatie
Ik vind het wel prachtig dat elke vorm van scepsis of kritiek op de vaccinatieshow direct wordt afgedaan met de grootste woorden eerst. Ze mogen wel fier zijn op het niveau dat ze de massa hebben kunnen beïnvloeden en sturen, Goebbels had het niet beter kunnen doen.

Als die scepsis of kritiek nu zou kunnen gestaafd worden of gefundeerd zou zijn he... Omgekeerd doe je hetzelfde: kritiek op jouw stellingen is alsof de 'massa beïnvloed is'.

Nog Goebbels erbij halen ook.

Blij dat deze smiley ook is meegekomen van het oude forum: :sarcastic:.

Ik vind het wel prachtig dat elke vorm van scepsis of kritiek op de vaccinatieshow direct wordt afgedaan met de grootste woorden eerst. Ze mogen wel fier zijn op het niveau dat ze de massa hebben kunnen beïnvloeden en sturen, Goebbels had het niet beter kunnen doen.
Kritiek mag er zeker komen, maar wat gij hier allemaal verkondigt is gewoon onzin.

En "massa sturen" klinkt wel heel erg complotachtig. Wie is "ze" eigenlijk? De elite? Bill Gates? De farmaceutische industrie? De regering?

Nogmaals, ik en ik denk de rest ook, willen u zeker niet overtuigen dat ge u moet vaccineren, maar stop met onzin te verkopen om uw standpunt te verdedigen.

Het is niet omdat je luid roept en afkomt met Goebbels dat je je eigen stellingen niet moet onderbouwen hé. Je hebt duidelijk geen idee waarover je praat, dat is geen correcte scepsis of kritiek hoor, dat is gewoon wat ik al zei: ruis om interessant over te komen.

Die "mijn eigen mening is het evangelie" houding, niet gehinderd door enige kennis van zaken, is eens amusant om te lezen als je je uitspreekt over hobby-onderwerpen op andere subfora, maar hier is het gewoon storend en schadelijk.

Ik blijf de oproepingsbrieven nog steeds vreemd vinden. Mijn ma is < 65 (wordt dit jaar 64) heeft vandaag haar brief aangekregen (voor Pfizer) maar mijn pa die > 65 is (wordt dit jaar 66) heeft nog niets aangekregen.

Ik blijf de oproepingsbrieven nog steeds vreemd vinden. Mijn ma is < 65 (wordt dit jaar 64) heeft vandaag haar brief aangekregen (voor Pfizer) maar mijn pa die > 65 is (wordt dit jaar 66) heeft nog niets aangekregen.
Van wat ik zo hoor in mijn omgeving (ouders, tantes/nonkels, ouders van vrienden) gaat het alleszins zeer duidelijk redelijk goed per leeftijd.
Je kon er bijna je klok op afstellen: nu zitten ze ongeveer aan die van 73, nu aan 70,...

Idem. Ma mag vrijdag gaan en pa (een jaartje jonger) de week erna. Nog niks gehoord van een onlogische volgorde qua oproepen.

Vandaag om 13h sms bericht gehad van Qvax dat er een vaccin beschikbaar was. Om 14h40 mijn eerste prik met Moderna gehad in de Ethias Arena Hasselt.

Zeer boeiende wetenschap weliswaar.
Mithridatism is the practice of protecting oneself against a poison by gradually self-administering non-lethal amounts. The word is derived from Mithridates VI, the King of Pontus, who so feared being poisoned that he regularly ingested small doses, aiming to develop immunity.

Naar mijn dokter gebeld omdat ik een immuniteitsprobleem heb en die zei enkele maanden geleden dat ik waarschijnlijk wel voorrang zou krijgen bij vaccinatie.
Blijkt dat ik niet dik genoeg ben, heb BMI boven 30 nodig. Jammer! ik ben mij dus nu aan het volfretten dat ik volgende maand op de lijst kom :baard:

Terug
Bovenaan