Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Naar mijn dokter gebeld omdat ik een immuniteitsprobleem heb en die zei enkele maanden geleden dat ik waarschijnlijk wel voorrang zou krijgen bij vaccinatie.
Blijkt dat ik niet dik genoeg ben, heb BMI boven 30 nodig. Jammer! ik ben mij dus nu aan het volfretten dat ik volgende maand op de lijst kom :baard:
thats the spirit!

Naar mijn dokter gebeld omdat ik een immuniteitsprobleem heb en die zei enkele maanden geleden dat ik waarschijnlijk wel voorrang zou krijgen bij vaccinatie.
Blijkt dat ik niet dik genoeg ben, heb BMI boven 30 nodig. Jammer! ik ben mij dus nu aan het volfretten dat ik volgende maand op de lijst kom :baard:
Modern_Problems_Require_Modern_Solutions.jpg

Mijn moeder (vorig jaar 65 geworden) kreeg deze week haar brief. Ze mag gaan op zaterdag 1 mei en haar 2 spuit staat gepland op 5 juni :)

Vorige week mijn 2 de spuit gekregen .
Eerste spuit gekregen nadat ik baxter was gaan halen voor mijn immuuntherapy. En de dokter kwam zeggen dat ze er 1tje overhaddden en vroegen of ik intresse had.

Donderdag eerste spuit moderna. Hoe zit da met alcohol voor en na? Ben en verlof en tis dan weekend dus dat wordt lastig

Mijn moeder eerste prik met moderna gekregen vorige week, haar 2de prik in mei ergens. Mijn vader gaat ook volgende week voor Pfizer en dan 14 juni zijn 2de prik.
Beiden zijn jonger dan 65, mijn ma is zelfs 59.

ondertussen was ik op 8 april geen risicopatient, maar ik zag dan op 16 april dat mijn huisdokter mij geactiveerd had. Ik vond dat raar want het enigste dat aan mij scheelt is mijn schildklier te traag werkt en ik elke dag ne pilleke moet nemen daarvoor. Toen ik maandag bij de dokter was vroeg ik waarom ik geactiveerd was, zei hij gewoon ah maar ik heb al mijn patiënten geactiveerd die een chronsiche aandoening hebben. Oh well goed voor mij dan zeker, nu wachten op een spuitje.

Donderdag eerste spuit moderna. Hoe zit da met alcohol voor en na? Ben en verlof en tis dan weekend dus dat wordt lastig
In het kort: ongeveer 2 pintjes per dag kan geen kwaad, maar als ge u zat drinkt dan werkt het vaccin waarschijnlijk minder goed.

Ik zou toch even proberen van een paar dagen geen alcohol te drinken eerlijk gezegd. Al is het maar omdat ge u sowieso misschien al een beetje ziek kunt voelen na vaccinatie

In het kort: ongeveer 2 pintjes per dag kan geen kwaad, maar als ge u zat drinkt dan werkt het vaccin waarschijnlijk minder goed.

Ik zou toch even proberen van een paar dagen geen alcohol te drinken eerlijk gezegd. Al is het maar omdat ge u sowieso misschien al een beetje ziek kunt voelen na vaccinatie
Ja lamzuipen was ik nu ook niet van plan 😝 voor moderna lees en hoor ik vooral ziekte klachten na spuit 2. Voorlopig nog geen last dus we zullen zien

Ik wacht ermee al zou ik het liever niet in mijn lijf hebben die vodderij.
Zolang al die strontregels er zijn dan wacht ik ermee.
Sowieso ook geene astrazeneca.

Ouders hebben beiden eerste spuit gehad nu. Pa (70) Pfizer en ma (67) Astrazeneca. Enkel pa heeft wat stijve arm gehad en twee uurtjes koorts de dag erna. Ma heeft niks gemerkt.

Ik wacht ermee al zou ik het liever niet in mijn lijf hebben die vodderij.
Zolang al die strontregels er zijn dan wacht ik ermee.
Sowieso ook geene astrazeneca.
Je beseft dat als iedereen zo zou reageren dat die strontregels nog heeeel lang van toepassing gaan zijn?

Mijn pa (59 en risicopatiënt) heeft gisteren zijn uitnodiging in de bus gehad, we konden het dinsdag al online zien in my e-box. Hij zal op 13 mei gaan voor zijn eerste spuitje en op 8 juni voor zijn 2de spuitje. Voor hem is het Moderna geworden. Mijn ma is 57 en risicopatiënt benieuwd wanneer zij de uitnodiging krijgt, ook heel binnenkort denk ik :)

Mijn pa en ma hebben hun uitnodiging gehad. Tussen eerste en 2de prik van mijn pa (60) zit +- 2 maand dus ik veronderstel AZ en voor men ma (58) slechts een maand dus Moderna/Pfizer?

Terug
Bovenaan