Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik wacht ermee al zou ik het liever niet in mijn lijf hebben die vodderij.
Zolang al die strontregels er zijn dan wacht ik ermee.
Sowieso ook geene astrazeneca.

Hoe vlugger iedereen z'n spuit krijgt én ook effectief laat zetten, hoe vlugger we van het merendeel van de regels af zullen zijn.

Mijn pa en ma hebben hun uitnodiging gehad. Tussen eerste en 2de prik van mijn pa (60) zit +- 2 maand dus ik veronderstel AZ en voor men ma (58) slechts een maand dus Moderna/Pfizer?

Lijkt me idd van wel. Maar als ze online inloggen zouden ze normaal sowieso moeten kunnen zien welke spuit ze krijgen?
Mijn ouders (zowat dezelfde leeftijd als die van u) hebben hun uitnodiging ook recent gehad en konden zien dat ze Pfizer (pa) en AZ (ma) gingen krijgen.

Als je inlogt om te bevestigen, krijg je het inderdaad te zien. Astrazeneca is goeie twee maand tussen (12 of 13 weken dacht ik?). Pfizer is 5 weken. Moderna 4 weken.

Mijn beide ouders hebben het ondertussen al meer dan een maand geleden gekregen ze zijn respectievelijk 91 en 96 jaar oud. De vlotheid van de service en de afhandeling daar in het vaccinatie centra te Antwerpen was geweldig om zien. Daar kan ik alleen maar chapeau vooruit brengen aan de desbetreffende mensen die dat er toen aanwezig waren (op verschillende dagen). Zij moeten voor hun tweede spuit terug 13 juni.

Beide waren ze gewoon content met het feit ze gevaccineerd werden, het deed er dan ook echt niet toe of dit nu het ene vaccin was dan het andere. Ze zijn blij dat ze nog leven en ze terug naar hun vrijheden kunnen want ze zijn voor hun leeftijd toch nog steeds zeer actief en willen toch nog wel 2x er op uit trekken om Vlaanderens mooiste te ontdekken of NL grens Zeeland.

Langs mijn echtgenoot-zaligers kant hebben we ze ook laten vaccineren maar dat ging veel moeizamer, was wel langs de kanten Aarlon. Zij zijn sowieso moeilijk te been en kwamen eventueel in aanmerking om die prik thuis te hebben maar dat vind ik een beetje onnodig. Die paar stappen kunnen mensen nu toch wel zetten? Je kan der perfect met een rolstoel manouvreren. Ook voor hen geen gedoe rond AstraZenica.

In een vorige post al nader verklaard:
Dan begrijp ik nog steeds niets waarom het ‘vodderij’ is. Ik zie ik zijn tekst staan dat hij wil weten wat dat vaccin over 10 of 20 jaar doet met een mens. Dat is een terechte vraag, maar dat weet je nooit. Je kan niet 10-20 jaar wachten met een vaccin uit te rollen. Ook lijkt het me verdomd moeilijk om na 20j nog een effect te kunnen linken aan een eerdere vaccinatie. Het kan hé, maar dan moet de link loepzuiver zijn.

Voor mij is het moeilijk om al die argwaan te begrijpen. En dan bedoel ik niet gezond kritisch denken, maar jezelf baseren op willekeurige aannames. Als er 4-5 gerenommeerde professoren aan mij verklaren dat iets veilig is, dan kan ik niet anders dan dat aannemen. Wie ben ik om in zijn of haar vakgebied iets in twijfel te trekken over een materie waar ik tot een jaar geleden nooit had bij stilgestaan..

Familielid is vanochtend gegaan, heeft nog geen 15 minuten geduurd en terug buiten. Super goede organisatie met stewards overal die mensen begeleiden en informeren, idem voor parking en bereikbaarheid.

Heeft het Pfizer vaccin gekregen.

Dan begrijp ik nog steeds niets waarom het ‘vodderij’ is. Ik zie ik zijn tekst staan dat hij wil weten wat dat vaccin over 10 of 20 jaar doet met een mens. Dat is een terechte vraag, maar dat weet je nooit. Je kan niet 10-20 jaar wachten met een vaccin uit te rollen. Ook lijkt het me verdomd moeilijk om na 20j nog een effect te kunnen linken aan een eerdere vaccinatie. Het kan hé, maar dan moet de link loepzuiver zijn.

Voor mij is het moeilijk om al die argwaan te begrijpen. En dan bedoel ik niet gezond kritisch denken, maar jezelf baseren op willekeurige aannames. Als er 4-5 gerenommeerde professoren aan mij verklaren dat iets veilig is, dan kan ik niet anders dan dat aannemen. Wie ben ik om in zijn of haar vakgebied iets in twijfel te trekken over een materie waar ik tot een jaar geleden nooit had bij stilgestaan..

Hebben er hier op't werk ook zo ene: "Diejen brol komt niet binnen in mijn lijf, wie weet wat daar inzit en wat dat met u doet!"
Is dan wel iemand die rookt gelijk ne schoorsteen en elke week een fles wodka soldaat maakt. Brengt ook geen vers voedsel naar kantoor, maar altijd voorbereide maaltijden e.d.

de hypocrisie van sommige mensen in hun selectieve argwaan is ongezien.

Er zijn grotere risico's verbonden aan Covid dan aan de vaccinatie, en in meer voorkomendere cijfers, maar toch gaan ze liever voor Covid dan voor het vaccin. Ook hebt ge gegarandeerd meer nadelen aan het roken en drinken op die manier dan van een vaccin, maar toch kiezen voor de gevaarlijkere opties. Ik snap het gewoon niet. Het is gewoon belachelijk.

Ik heb ook 1 collega die zich niet wil laten vaccineren specifiek met een mRNA vaccin. Met de reden dat het een nieuw type vaccin is (i.t.t. AZ en J&J bijvoorbeeld), en dus eigenlijk niemand met 100% zekerheid weet dat er op lange termijn geen bijwerkingen zullen zijn.

Ik kan het nog wel begrijpen, want dat is op zich een valabel argument. Alleen zeggen de wetenschappers dat dat mRNA binnen een paar dagen volledig verdwenen is uit uw lichaam, en idem met de nano lipide deeltjes (waar het mRNA inzit). Plus het feit dat in het algemeen vaccins toch zelden of nooit bijwerkingen op langere termijn veroorzaken... Over 5 jaar, 10 jaar, 20 jaar, dan zijn alle restanten van dat vaccin toch al lang compleet verdwenen uit uw lichaam?

Dus ja, 100% zeker ben je niet dat er geen langetermijnseffecten zullen zijn, maar het is wel heel onwaarschijnlijk. En ik neem liever dat 'risico' dan dat ik ziek word door covid...

Ik heb ook 1 collega die zich niet wil laten vaccineren specifiek met een mRNA vaccin. Met de reden dat het een nieuw type vaccin is (i.t.t. AZ en J&J bijvoorbeeld), en dus eigenlijk niemand met 100% zekerheid weet dat er op lange termijn geen bijwerkingen zullen zijn.

Ik kan het nog wel begrijpen, want dat is op zich een valabel argument. Alleen zeggen de wetenschappers dat dat mRNA binnen een paar dagen volledig verdwenen is uit uw lichaam, en idem met de nano lipide deeltjes (waar het mRNA inzit). Plus het feit dat in het algemeen vaccins toch zelden of nooit bijwerkingen op langere termijn veroorzaken... Over 5 jaar, 10 jaar, 20 jaar, dan zijn alle restanten van dat vaccin toch al lang compleet verdwenen uit uw lichaam?

Dus ja, 100% zeker ben je niet dat er geen langetermijnseffecten zullen zijn, maar het is wel heel onwaarschijnlijk. En ik neem liever dat 'risico' dan dat ik ziek word door covid...
En dat is voor mij gezond kritisch denken. En ongeacht welke beslissing is zoiets overwogen. Maar dan moet je echt beginnen lezen op verschillende plekken (oa: wetenschappelijke tijdschriften) om objectief een beslissing te maken. Niet jezelf laten overtuigen om in een rabbithole op Facebook of YouTube te gaan waarin je ongefundeerde aannames hoort gebracht in een makkelijke taal die je kan begrijpen.
En ik kan zelf ook de helft niet lezen van een wetenschappelijke uitleg in zo een tijdschrift. Dus baseer ik mij op de mening van experten in hun vakgebied. Verschillende + na een kleine Google check om te zien wat hun geschiedenis is.
Niet Doctor Peter F. Magnussen uit één of ander universitair ziekenhuis waar ik op Google geen info van vind maar die wel op YT verklaart dat Bill Gates wil weten wat ik eet :unsure: .

Ik heb een maand geleden mijn eerste vaccin gehad. Gisteren mijn tweede vaccin. Omdat ik verbonden nog ben met de zorg via psychiatrische nazorg kreeg ik dus de kans al om te vaccineren.

Ik ben er twee keer serieus ziek en mottig van geweest. En vorige keer had ik al het idee dat ik nog nooit zo ziek was geweest in mijn leven. Vannacht was het nog veel erger. Ze spreken over regelmatig boosters in te nemen, maar ik begin daar toch over te twijfelen of ik het nog wil. Maar goed voorlopig ben ik er wel vanaf.

Ik heb alles geprobeerd, maar het werkt gewoon niet. Normaal heb ik een goed immuunsysteem. Ik word bijna nooit ziek. Ik kan het me niet herinneren ooit koorts gehad te hebben, buiten dus 2 keer deze maand (vannacht zelfs over 39°C). Ik kon niet slapen. Pas rond 6u30 viel ik in slaap. Ik word wakker om 9 uur, alles is over. Lichaamstemperatuur is gewoon meer dan 3 graden gezakt. Qua patroon bijna heel hetzelfde als de vorige keer, exact hetzelfde uur vaccin genomen. Exact hetzelfde verloop en gelijklopend qua uren. En ook vorige keer was het na heel intens ziek te zijn in een mum van tijd over. Het is echt iets vreemds. Het is alsof je een middel voor paarden toegediend krijgt, zo voelt het. Maar het moet toch dusja. Normaal voel ik me al koortsig vanaf 36.5°C (was gisteren ook zo), maar het bleef maar stijgen, en normaal is mijn temperatuur altijd vrij laag (34°C, meestal. Ook gisteren om 11u in de voormiddag wanneer ze jouw temperatuur meten voor je gevaccineerd wordt, 33.9°C).

Een tip: plan gewoon niets op de dag van je vaccin en de dag na je vaccin, just to be sure. Niet iedereen word er ziek van, maar er zijn er toch veel die er ziek van worden, misschien niet zoals ik maar soit. Ik kan dus totaal niet tegen dat vaccin.

Ik heb dezelfde mening. Ik ben niet tegen vaccins. Maar intuitief kies ik ervoor om geen mRNA vaccin te nemen. AstranaZeneca heb ik helemaal geen problemen mee, die neem ik met plezier. Zelfs doordat er negativiteit in de media rond is heb ik er meer vertrouwen in, ze zijn er veel transparanter rond. Ik voel geen transparantie rond Pfizer en Moderna.

Ik heb een maand geleden mijn eerste vaccin gehad. Gisteren mijn tweede vaccin. Omdat ik verbonden nog ben met de zorg via psychiatrische nazorg kreeg ik dus de kans al om te vaccineren.

Ik ben er twee keer serieus ziek en mottig van geweest. En vorige keer had ik al het idee dat ik nog nooit zo ziek was geweest in mijn leven. Vannacht was het nog veel erger. Ze spreken over regelmatig boosters in te nemen, maar ik begin daar toch over te twijfelen of ik het nog wil. Maar goed voorlopig ben ik er wel vanaf.

Ik heb alles geprobeerd, maar het werkt gewoon niet. Normaal heb ik een goed immuunsysteem. Ik word bijna nooit ziek. Ik kan het me niet herinneren ooit koorts gehad te hebben, buiten dus 2 keer deze maand (vannacht zelfs over 39°C). Ik kon niet slapen. Pas rond 6u30 viel ik in slaap. Ik word wakker om 9 uur, alles is over. Lichaamstemperatuur is gewoon meer dan 3 graden gezakt. Qua patroon bijna heel hetzelfde als de vorige keer, exact hetzelfde uur vaccin genomen. Exact hetzelfde verloop en gelijklopend qua uren. En ook vorige keer was het na heel intens ziek te zijn in een mum van tijd over. Het is echt iets vreemds. Het is alsof je een middel voor paarden toegediend krijgt, zo voelt het. Maar het moet toch dusja. Normaal voel ik me al koortsig vanaf 36.5°C (was gisteren ook zo), maar het bleef maar stijgen, en normaal is mijn temperatuur altijd vrij laag (34°C, meestal. Ook gisteren om 11u in de voormiddag wanneer ze jouw temperatuur meten voor je gevaccineerd wordt, 33.9°C).

Een tip: plan gewoon niets op de dag van je vaccin en de dag na je vaccin, just to be sure. Niet iedereen word er ziek van, maar er zijn er toch veel die er ziek van worden, misschien niet zoals ik maar soit. Ik kan dus totaal niet tegen dat vaccin.
Dan denk ik toch dat ge ofwel fout uw temperatuur neemt, ofwel dat ge een medische anomalie bent.

Er zijn mensen die wat "koeler" zijn dan gemiddeld, maar onder de 35,5° komt echt wel bijna nooit voor.

Onder de 35° zijt ge hypothermisch, als ge zo een ziekenhuis zou binnenkomen wikkelen ze u in verwarmde dekens!

Onder de 32° is kritiek en beginnen uw organen uit te vallen, jij zou daar in normale omstandigheden permanent in de buurt van zitten!

@Lakigigar welk vaccin heb je gehad?

@Balsaus welk verschil in transparantie is er dan met Pfizer?
Ik heb Moderna gekregen.

Bij Astrazeneca is het ook zo dat bepaalden bijna een half jaar moeten wachten voor hun tweede vaccin. Mijn oma heeft in januari of februari haar eerste vaccin gehad. Die moet nog steeds wachten op haar tweede vaccin, maar bij Astrazeneca is de tijd tussen jouw eerste en tweede vaccin een stuk groter, waar dat dat bij Moderna een maand is (en bij Pfizer ook dacht ik).

@berenod Bij die 33.9°C heb ik het niet gemeten, maar de verplegers zelf met zo een toestel dat direct je temperatuur meet. Maar ik weet uit ervaring dat het altijd behoorlijk laag is. Maar ik heb al geweten dat het soms nog lager is. Ik heb al eens 33.3°C gehad, en dan voelde ik me nog steeds erg goed of niet onderkoeld. Maar ik zou eens mijn temperatuur meten op die dagen dat ik een uur door de gietende regen in de koude moet lopen en doorweekt thuiskom (wat 1 keer per jaar gebeurd), want dan voel ik me wel onderkoeld.

Ik heb zelden boven 35.5°C. En als ik me soms koortsig voel, en ik meet mijn temperatuur gebeurt het dat ik maar 36.3°C heb bvb. (en dus totaal geen koorts, maar met zo een temperatuur voel ik me dus al koortsig).

Wanneer ik op school zat jaren geleden, en het was winter, weet ik nog dat er bepaalden me blauwbes noemden omdat ik blauw of paars begin te verkleuren (blijkbaar), ondanks dat ik warm gekleed was.

Laatst bewerkt:
Hoe komen jullie daarbij? Wie of wat heeft jullie dat beloofd ?

en nummer 3, 4, 5... ?

Premier De Croo na één jaar corona: ‘Laat u vaccineren. Het is de sleutel naar de vrijheid’​

Hij benadrukt daarbij het belang van de vaccinaties, ‘de sleutel naar onze vrijheid’.

Ik wacht ermee al zou ik het liever niet in mijn lijf hebben die vodderij.
Zolang al die strontregels er zijn dan wacht ik ermee.
Sowieso ook geene astrazeneca.

:crazy:

Dit slaat werkelijk nergens op. Uw uitleg is even logisch als Groen die voor groene energie willen gaan door kerncentrales te sluiten en gascentrales te bouwen.

Premier De Croo na één jaar corona: ‘Laat u vaccineren. Het is de sleutel naar de vrijheid’​

Hij benadrukt daarbij het belang van de vaccinaties, ‘de sleutel naar onze vrijheid’.
ik had eerder een wetenschappelijk gefundeerd perspectief dan een pipoliticus verwacht :oink:
maar dat is mijn fout, want mijn vragen waren niet specifiek genoeg

ik had eerder een wetenschappelijk gefundeerd perspectief dan een pipoliticus verwacht :oink:
maar dat is mijn fout, want mijn vragen waren niet specifiek genoeg
Wetenschap:
Meer vaccinaties = minder zwaar zieken en minder virusverspreiding = minder druk op de ziekenhuizen

Politiek:
Minder druk op de ziekenhuizen = meer versoepelingen en minder regels mogelijk

Komaan seg, we gaan die discussie toch niet weer voor de duizendste keer herhalen?

Wetenschap:
Meer vaccinaties = minder zwaar zieken en minder virusverspreiding = minder druk op de ziekenhuizen

Politiek:
Minder druk op de ziekenhuizen = meer versoepelingen en minder regels mogelijk

Komaan seg, we gaan die discussie toch niet weer voor de duizendste keer herhalen?
Uiteraard...
Maar is er dan niet 1 officieel perspectief?

Terug
Bovenaan