Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Allemaal heisa voor niks. Bijwerkingen horen nu eenmaal bij een medicijn. Gewoon volle bak blijven vaccineren aan een hoog tempo. Ik slik al bijna 10 jaar dagelijks Lipitor (cholesterolverlagend middel) omdat mijn cholesterol na toch wel gezond te eten en veel te vermageren nog altijd veel te hoog bleef. De huisarts adviseerde het toch om te nemen hartinfarcten en beroertes het zit in de familie. De bijwerkingen van dit medicijn kunnen ook redelijk zwaar zijn. Nooit bijwerkingen gehad, gewoon geen vragen bij stellen!

Dat is nu al jaren dat die Cain te pas en te onpas eens in het nieuws mag komen omdat hij weer een of andere o-zo-stoere actie heeft gedaan, vraag me echt af waarom de media zo'n eikel aandacht blijft gunnen.

Voor de liefhebbers een kleine bloemlezing :

Ik vind het eerder een ergernis dat het daar wel vlot kan verlopen en het hier veel te traag gaat wegens een tekort aan vaccins.

Europa voelt zich moreel verheven + Trump noemen we allen een idioot (wat hij ook is), maar onze eigen beleidsmakers schieten wel gigantisch tekort.

We hadden godverdomme grotendeels van de vrijheidsbeperkingen verlost geweest hadden ze hun werk goed gedaan!
En de doden die nu nog vallen hadden grotendeels vermeden kunnen worden...

Pa (73) gisteren AstraZeneca gehad; gisteren geen last, vandaag beetje pijnlijke arm en beetje hoofdpijn.
Geen Dafalgan genomen.

Ik begrijp ook al de heisa niet.
Een paar gevallen op zoveel miljoenen spuiten.
Hoeveel zouden er daarvan kantje boordje zijn wanneer ze corona zouden krijgen?
Elk vaccin heeft bijwerkingen en bepaalde gevaren, er is gewoon nog nooit zo massaal op korte termijn zoiets gezet.
Doorgaan verdorie!

Ik vind het eerder een ergernis dat het daar wel vlot kan verlopen en het hier veel te traag gaat wegens een tekort aan vaccins.

Europa voelt zich moreel verheven + Trump noemen we allen een idioot (wat hij ook is), maar onze eigen beleidsmakers schieten wel gigantisch tekort.

We hadden godverdomme grotendeels van de vrijheidsbeperkingen verlost geweest hadden ze hun werk goed gedaan!
En de doden die nu nog vallen hadden grotendeels vermeden kunnen worden...
Het is frustrerend maar laten we nu niet doen alsof de US het zo ongeloofelijk goed heeft gedaan:

Zelfs met vaccines gaat het daar ook weer wat omhoog mede door Republikeinen die niet gevaccineerd willen worden:

Daarenboven zitten ze met duidelijke oversterfte die ze niet volledig registreren:

De CDC sprak eind vorig jaar van 200K extra doden door Covid:
Daarmee zitten ze ruim boven België per capita.

't Is niet omdat ze contractueel de rest van de wereld een kloot afdraaien door niets te exporteren tot voor kort dat ze plotseling ongeloofelijk goed zijn. Mijn zus woont in Bozeman en heeft haar vaccine al gekregen omdat de vaccines bestemd voor een grote stad een uur of twee rijden van hen en masse bleven liggen. Een grote meerderheid wou geen vaccine.

Ook België doet het best goed. In het begin ware we 300% trager dan de VS. Ondertussen is dat verschil gedaald naar 20% voor een eerste prik.

Ik ga wel akkoord dat EU het zeker beter kon gedaan hebben, maar ik erger me enorm aan berichten dat insinueren dat de VS "ongeloofelijk" is en de nummer "1".

Daarmee zitten ze ruim boven België per capita.
Is dat zo? Als je enkel het sterftecijfer vergelijkt zou je het getal van daar moeten afzetten tegenover het dodentol in België in dezelfde referentieperiode en ermee rekening houden dat bevolking van VS ongeveer 28,64x groter is.
In 2020 waren er volgens dit artikel 19.620 overlijdens door corona in België. Als we hetzelfde percentage hanteren voor VS dan zou dit 561.917 overlijdens door corona betekenen.
Zelfs als ze een grove onderschatting deden, komen ze nog bijlange niet aan dit cijfer precies.

(Velen zullen deze manier van rekenen wel betwisten wegens lagere bevolkingsdichtheid, andere bevolkingspiramide, ...)

Mijn zus woont in Bozeman en heeft haar vaccine al gekregen omdat de vaccines bestemd voor een grote stad een uur of twee rijden van hen en masse bleven liggen.
Ze heeft haar vaccin dan wel al gekregen. In België hopen we tegen 11 juli alle volwassenen hun eerste prik te geven.

Pffja, we kunnen er toch niet veel aan veranderen.
Ik vind het een gigantisch gemiste kans voor EU om te tonen wat ze nog waard zijn.
Velen zullen het vertrouwen dat ze nog hadden in de kunde van dit niveau verliezen door deze farce.

Is dat zo? Als je enkel het sterftecijfer vergelijkt zou je het getal van daar moeten afzetten tegenover het dodentol in België in dezelfde referentieperiode en ermee rekening houden dat bevolking van VS ongeveer 28,64x groter is.
In 2020 waren er volgens dit artikel 19.620 overlijdens door corona in België. Als we hetzelfde percentage hanteren voor VS dan zou dit 561.917 overlijdens door corona betekenen.
Zelfs als ze een grove onderschatting deden, komen ze nog bijlange niet aan dit cijfer precies.

(Velen zullen deze manier van rekenen wel betwisten wegens lagere bevolkingsdichtheid, andere bevolkingspiramide, ...)

Ze heeft haar vaccin dan wel al gekregen. In België hopen we tegen 11 juli alle volwassenen hun eerste prik te geven.

Pffja, we kunnen er toch niet veel aan veranderen.
Ik vind het een gigantisch gemiste kans voor EU om te tonen wat ze nog waard zijn.
Velen zullen het vertrouwen dat ze nog hadden in de kunde van dit niveau verliezen door deze farce.
Ik meen me te herinneren dat als ik eind 2020 de oversterfte meerekende, de VS op vlak van doden per capita het slechter deed:thinking: Maar ik moet het nog eens opzoeken.

in België krijgen er ook al mensen hun vaccine vroeger, alleen blijft het volgens leeftijd gaan en is het niet 'first-come-first-served'.

Moeder (71, risicogroep) heeft gisteren om 12h haar eerste prik met AZ gekregen. Geen enkele last de dag zelf, vanmorgen opgestaan met 37.5°C en een beetje een slap gevoel. Ze heeft meer last van haar jaarlijks griepvaccin dan van dit.

Derde Pfizer is toch pas voor over 12 maanden?

Allemaal heisa voor niks. Bijwerkingen horen nu eenmaal bij een medicijn. Gewoon volle bak blijven vaccineren aan een hoog tempo. Ik slik al bijna 10 jaar dagelijks Lipitor (cholesterolverlagend middel) omdat mijn cholesterol na toch wel gezond te eten en veel te vermageren nog altijd veel te hoog bleef. De huisartsIk h adviseerde het toch om te nemen hartinfarcten en beroertes het zit in de familie. De bijwerkingen van dit medicijn kunnen ook redelijk zwaar zijn. Nooit bijwerkingen gehad, gewoon geen vragen bij stellen!
Den huisarts heeft mij bijna 10 jaar maagzuurremmers laten slikken, 60mg per dag. Het was de enige manier om iets aan mijn reflux te doen 's nachts want aanpassingen aan mijn dieet, dat had geen invloed. Ik had al meermaals aangegeven dat het begonnen was na een ski-ongeval waar mijn been omgeplooid was en ik regelmatig een trekkend gevoel in mijn been en last van mijn onderrug had. Allemaal mijn fantasie volgens de dokter, pillen slikken moest ik doen.
Door de langdurige behandeling met pantomed had ik ondertussen regelmatig last om tegoei te verteren, mijn eten bleef dan gewoon uren op mijn maag liggen om er langs boven in 1 zure en zwarte brij terug uit te komen.
Na een tijd was ik het beu en ben ik is wat andere opinies gaan zoeken
- ik heb een beenlengteverschil gekregen door dat ongeval wat voor spanning in mijn rug en been zorgt
- ik heb mijn blindedarm laten verwijderen wat gezorgd heeft voor redelijk wat littekenweefsel
- die twee tesamen zorgen voor spanning op mijn maag en darmen

Ik heb de pantomed in de vuilbak gesmeten en heb oefeningen gedaan om de boel terug wat meer te rekken en soepel te maken. ik weet ondertussen dat als het opflakkert ik er 90% van de keren vanaf ben door die zone wat te masseren.
Het heeft bijna een jaar geduurd vooraleer mijn maagzuurproductie en vertering terug op orde waren, maar ik ben nu wel 100% van die nutteloze pillen verlost.

Dus ja, gewoon slikken jong en geen vragen stellen. Tzijn allemaal onfeilbare superbreinen en de farmasector heeft het vooral met u goed voor en niet met hun eigen winsten.

Den huisarts heeft mij bijna 10 jaar maagzuurremmers laten slikken, 60mg per dag. Het was de enige manier om iets aan mijn reflux te doen 's nachts want aanpassingen aan mijn dieet, dat had geen invloed. Ik had al meermaals aangegeven dat het begonnen was na een ski-ongeval waar mijn been omgeplooid was en ik regelmatig een trekkend gevoel in mijn been en last van mijn onderrug had. Allemaal mijn fantasie volgens de dokter, pillen slikken moest ik doen.
Door de langdurige behandeling met pantomed had ik ondertussen regelmatig last om tegoei te verteren, mijn eten bleef dan gewoon uren op mijn maag liggen om er langs boven in 1 zure en zwarte brij terug uit te komen.
Na een tijd was ik het beu en ben ik is wat andere opinies gaan zoeken
- ik heb een beenlengteverschil gekregen door dat ongeval wat voor spanning in mijn rug en been zorgt
- ik heb mijn blindedarm laten verwijderen wat gezorgd heeft voor redelijk wat littekenweefsel
- die twee tesamen zorgen voor spanning op mijn maag en darmen

Ik heb de pantomed in de vuilbak gesmeten en heb oefeningen gedaan om de boel terug wat meer te rekken en soepel te maken. ik weet ondertussen dat als het opflakkert ik er 90% van de keren vanaf ben door die zone wat te masseren.
Het heeft bijna een jaar geduurd vooraleer mijn maagzuurproductie en vertering terug op orde waren, maar ik ben nu wel 100% van die nutteloze pillen verlost.

Dus ja, gewoon slikken jong en geen vragen stellen. Tzijn allemaal onfeilbare superbreinen en de farmasector heeft het vooral met u goed voor en niet met hun eigen winsten.

Een minder leuk verhaal, ik begrijp je natuurlijk ook dat je wantrouwiger bent. De farmaceutische industrie boekt jaar na jaar woekerwinsten en ze hebben goede contacten met de dokters.

Mijn cholesterol stond na vermageren en zeer gezond eten nog altijd hoog => dus risico op beroerte/hartaanval. Danacol/Benecol rode rijst allemaal geprobeerd .. ging nooit omlaag. Velen in m'n familie zijn jong gestorven aan hartaanvallen en beroertes. Al rook ik nu al bijna 20 jaar niet meer en roken is sowieso voor alles slecht.

Helpen statines slikken ter preventie van een hartaanval of beroerte of niet er is al liters inkt over gevloeid. Geen idee, ben een trouwe Pfizer klant geworden door Lipitor te slikken😄. Ik heb er geen bijwerkingen van. Ik denk persoonlijk dat er politieke spelletjes worden gespeeld rond Astra Zeneca. Het is een miljardenindustrie, waar we niet tegen kunnen opboksen

@desolation , ik neem al jaren pantomed en dit zijn zeker geen nutteloze pillen zoals jij zegt. Het helpt miljoenen mensen.
Het kan zijn dat het voor u persoonlijk niet goed werkte (of niet ). Elk lichaam is anders, maar om te zeggen dat het nutteloos is omdat het
bij u niet werkt klopt niet.
Dit is met veel medicijnen zo.

@desolation , ik neem al jaren pantomed en dit zijn zeker geen nutteloze pillen zoals jij zegt. Het helpt miljoenen mensen.
Het kan zijn dat het voor u persoonlijk niet goed werkte (of niet ). Elk lichaam is anders, maar om te zeggen dat het nutteloos is omdat het
bij u niet werkt klopt niet.
Dit is met veel medicijnen zo.
Aub niet mijn woorden verdraaien. Er werd hier gezegd dat ge gewoon blind moet geloven wat ze u zeggen en alle pillen slikken die u worden
aangereikt.
Dat is gewoon niet waar. Ge moet luisteren naar uw lichaam en zien of het een positieve impact heeft.

Aub niet mijn woorden verdraaien. Er werd hier gezegd dat ge gewoon blind moet geloven wat ze u zeggen en alle pillen slikken die u worden
aangereikt.
Dat is gewoon niet waar. Ge moet luisteren naar uw lichaam en zien of het een positieve impact heeft.
En wat is de relevantie voor dit vaccin? Je weet waar het voor bedoeld is. Dit is toch volledig anders dan uw situatie?

aangereikt.
Jij praat over een medicijn, voorgeschreven door 1 arts. Bij een 2de opinie kreeg ja al ander advies.

Deze discussie gaat over globaal goedgekeurde en aangeraden vaccins.

"Gewoon naar je lichaam luisteren en zien of het een positieve invloed heeft" is meer voor het Flairforum.

aangereikt.

Daarom dat second opinions belangrijk zijn zeker in chronische aandoeningen.
Waarom mensen daar altijd zo lang mee wachten weet ik ook niet. Zeker als huidige behandeling niet helpt.

Dit heeft niks met big pharma te maken, enkel met diagnose van een huisarts. Die weten ook niet alles hé

Wat is de relevantie van iemand zijn ervaring met een cholesterolpil? Dat stelt ge dan gemakkelijkshalve niet in vraag.

En uw flair commentaar is ronduit belachelijk want dat staat er niet.

Wat ge vooral nooit moet doen is gewoon blind vanalles inpakken zonder u te informeren, maar dat leert ge enkel the hard way.
Die “globaal goedgekeurde vaccins” zijn ze ondertussen al van 2 de goedkeuring aan het intrekken. De fabrikanten willen ze ook enkel leveren als ze geen verantwoordelijk treft bij complicaties of lange-termijn gevolgen.
Mogen we nog een beetje voor onszelf denken of moeten we ons gelijk in Tuskeegee gewoon maar laten injecteren met wat er vandaag passeert zonde zeker te zijn dat het veilig en getest is?

Wat is de relevantie van iemand zijn ervaring met een cholesterolpil? Dat stelt ge dan gemakkelijkshalve niet in vraag.

Wat ge vooral nooit moet doen is gewoon blind vanalles inpakken zonder u te informeren, maar dat leert ge enkel the hard way.
Die “globaal goedgekeurde vaccins” zijn ze ondertussen al van 2 de goedkeuring aan het intrekken. De fabrikanten willen ze ook enkel leveren als ze geen verantwoordelijk treft bij complicaties of lange-termijn gevolgen.
Mogen we nog een beetje voor onszelf denken of moeten we ons gelijk in Tuskeegee gewoon maar laten injecteren met wat er vandaag passeert zonde zeker te zijn dat het veilig en getest is?

Er ist tot op vandaag zelfs geen sprake om goedkeuringen af te nemen. Eigenlijk is er nog geen enkele covidvaccins volledig goedgekeurd als je echt technisch wil gaan. Ze zijn allemaal voorwaardelijk goedgekeurd.

En de niet verantwoordelijkheid in de EU is ook al weerlegd. Hoe het in de VS en UK weet ik niet maar aangezien J&J zelf direct alle leveringen hebben gestopt en gezegd tegen EU dat ze niet mogen geven denk ik dat ze nog veel verantwoordelijkheid dragen.

We worden net heel veel geïnformeerd, het is getest en het is veilig.

En wat bedoelt ge met "zelf denken"? Dat ge het gewoon niet wilt nemen veronderstel ik?

We worden net heel veel geïnformeerd, het is getest en het is veilig.

En wat bedoelt ge met "zelf denken"? Dat ge het gewoon niet wilt nemen veronderstel ik?
Het is niet lange termijn getest want dat kan gewoon niet. Daarom liever gene mRNA gebaseerd voor mij, de andere heb ik geen problemen mee.

Terug
Bovenaan