Als toerist mag je nog niet binnen in de VS.
Enkel essentiële reizen en mensen die er wonen mogen vanuit Schengen binnen. Blijkbaar moet je daarvoor een speciale visa aanvragen.

De druk wordt wel groter op Biden administration om gevaccineerden toe te laten. Grootste druk komt zelfs van Amerikaanse vliegmaatschappijen.
Laatst dat ik heb gehoord is dat er een werkgroep is opgericht tussen EU USA en UK om te zien hoe ze de versoepelingen kunnen doen.
Ik lees af en toe dat mensen een omweg nemen via Mexico waardoor je wel binnen mag, maar dan moet je eerst 14 dagen in Mexico blijven en zoveel verlof heb ik er nu ook niet voor over. 😅

Dat ze maar goed veel druk zetten op Biden, want dit slaat nergens op.
 
EU gaat vanaf eind juni Amerikanen toelaten in Europa voor toerisme, kan me moeilijk inbeelden dat dat niet wederzijds gaat zijn.
 
EU gaat vanaf eind juni Amerikanen toelaten in Europa voor toerisme, kan me moeilijk inbeelden dat dat niet wederzijds gaat zijn.

Dat is wat ik ook wel verwacht. Een streefdatum dat soms bovenkomt is 4th of july.
Maar wederom : niks is zeker tot het zeker is.

Ik voorzie wel dat ik in september naar de VS ga kunnen.
 
Dat is wat ik ook wel verwacht. Een streefdatum dat soms bovenkomt is 4th of july.
Maar wederom : niks is zeker tot het zeker is.

Ik voorzie wel dat ik in september naar de VS ga kunnen.
Ik hoop het... Zoek zelf ook iets te boeken voor september (naargelang de prijzen), maar ik boek niets tot ik weet dat ze het coronacertificaat aanvaarden.
 
ik ben aan het kijken om met kerstvakantie die geplande road trip te doen van san francisco, via houston,phoenix, naar las vegas.

de gemiddelde temperaturen zijn tussen de 8 a 18 graden, dus best te doen zie ik.....

zou dit een goeie periode zijn? tegen dan zijn de covid perikelen wel opgelost zeker..
 
Hangt er af wat je planning exact is maar vele natuur parken gaan grotendeels gesloten zijn door het weer.
 
Dat zijn gemiddeldes natuurlijk.

Bv Joshua Tree NP bv is dan overdag wel gemiddeld 18°C, 's nachts maar 2 en sneeuw is niet uitgesloten. Dat dat daar zo'n groot probleem zou zijn dat delen van het park gesloten zouden zijn, verwacht ik nu ook wel niet, maar andere parken "niet zo ver van LV" liggen noordelijker/hoger zoals Bryce Canyon, en daar is die 2°C zelfs maar het gemiddeld maximum; gemiddeld minimum -9, record -32..... Bij sneeuwval kunnen delen van het park dan gesloten zijn zodat snow plows hun werk kunnen doen en sommige trails en services zijn er sowieso het hele winterseizoen dicht.

Ook de Grand Canyon ligt iets hoger hoger. Average -7 tot 6°C. De South Rim is open, maar de North Rim niet.
In Yosemite (-2 tot 12°C) is de Tioga Pass & Glacier Point road gesloten.
Op sommige plaatsen is het ook verplicht sneeuwkettingen op te leggen, zoals in Yosemite

Check dus zeker de info op o.a. nps.gov voor alles langs je route.

Zou ik me daardoor laten afschrikken? Goh... Niet echt, als je echt dan wil of enkel dan kan gaan, maar doe je research. Minder volk, meer idyllische landschappen, goedkoper, dat wel, maar langs de andere kant veel kortere dagen, veel meer kans op slechte zichtbaarheid, deels gesloten parken/trails, minder evident om snel tempo te maken onderweg, ...
 
Laatst bewerkt:
Again hangt af van uw planning. Yosimite is bvb gesloten buiten valley. Daar ook sneeuw normaal. Ik heb in september op 2 dagen volgende mee gemaakt:

SanFran: 23 graden bewolkt. Yosimite 19 graden en lichte regen. Mammoth lakes -3 en sneeuw savonds. Volgende dag van -3 naar de 30+ in Vegas.
 
Again hangt af van uw planning. Yosimite is bvb gesloten buiten valley. Daar ook sneeuw normaal. Ik heb in september op 2 dagen volgende mee gemaakt:

SanFran: 23 graden bewolkt. Yosimite 19 graden en lichte regen. Mammoth lakes -3 en sneeuw savonds. Volgende dag van -3 naar de 30+ in Vegas.

En dan heb je ook nog het feit dat bepaalde gebieden in april/mei en vanaf eind september redelijk wisselvallig worden. Bvb San Francisco hadden we in april de ene dag bijna 20° en de volgende 10°. In Las Vegas dan geen grote temperatuurverschillen maar wel meer regen.
 
hoezo het weer, ik lees juist dat de temperaturen best meevallen (geen vries).
Je gaat een rit doen van een goeie 3.000 kilometer enkele reis, van een kustgebied door hooggebergte naar een woestijn en weer naar de kust. "Geen vries" kun je dan onmogelijk stellen in die periode. Veel parken zijn ook dicht, ook al vriest het op dat moment niet. Er zijn seizoenen. Grand Canyon zal voor grote stukken dicht zijn, de shuttlebus zal maar beperkt rijden. Bryce ook. Zion waarschijnlijk ook. in Yosemite zal alleen de vallei open zijn (en de Tioga Pass zal dicht zijn, dus moet je rond).
 
Godverdomme VS wanneer ga je eens je restrictions opheffen of een tijdslijn geven :(

Het is maar voor september maar toch graag iets meer van info erover gekregen :D
 
1) wat bedoel je met Noorden of Zuiden? Dat is redelijk vaag, zelfs voor de westkust.

2) ik reis dan graag omdat iets minder warm is maar September is quasi even druk als Augustus. Toch de eerste 2 weken van Sept. Maar terug westkust is zo groot en ruim dat het weer zeer verschillend kan zijn. Zie mijn eerdere post.

3) Auto is gemakkelijker en goedkoper. Sommige stukken van de natuurparken zijn campers biet toe gelaten en andere stukken kan je niet parkeren. Dus eerste keer met de wagen doen imo. Ik denk nu wel volgend jaar aan camper trip, iets makkelijker kinderen

4) Ik zat aan 1000$ per week ongeveer. Ik keek wel achter niets en denk dat andere mensen beter doen dan mezelf :)
 
4) Ik zat aan 1000$ per week ongeveer. Ik keek wel achter niets en denk dat andere mensen beter doen dan mezelf :)
Is dat incl vluchten, auto en hotels? Lijkt mij redelijk goedkoop Ik ben eens aan het kijken naar een auto voor 2 weken in september in SFO, maar voor minder dan 600 euro vind ik toch niet meteen iets. Heeft misschien met Corona te maken, want enkele jaren terug betaalden we maar 450 euro om 2 weken een auto te huren.

Als ik nu een vlucht boek voor september naar de USA en toeristen worden tegen dan nog steeds niet toegelaten, krijg je dan je geld terug/een voucher? Of is het gewoon pech gehad?
 
September & oktober zijn idd zeer goed, zeker langs de kuststreek. Meer in het binnenland hebben wij laatst in oktober wel 2 vd 3 weken slecht weer gehad met een tweetal sneeuwdagen zelfs (Rondje Denver via CO-NM-AZ-UT-CO). Al is dat ook niet de norm.

Zijn dat 14 dagen + 3 vlucht dagen, of 14 dagen in totaal? Je wil steden doen blijkbaar. Welke en hoe lang? Hoeveel tijd heb je dan nog over voor parken? Hoeveel "marge" kan je jezelf dan nog gunnen in die steden?

Eigenlijk nog redelijk veel variabelen & onduidelijkheden om precies te gaan budgetteren. Denk dat je best zelf eens gaat rondsnorren, zeker in de post(?)-corona periode lijken de prijzen soms fors hoger.

Zoals ik paar weken terug hier nog postte: autohuur leek toen dubbel zo duur ivgm wat wij in 2018 betaald hebben. Dus ik weet niet zo goed hoe accuraat mijn advies nog gaat zijn, maar, for what it's worth: ik heb indertijd op 9Lives al eens al m'n kosten gedeeld, dus hier opnieuw:

Bedragen zijn per persoon tenzij anders vermeld. Da's met een mix van hotels-motels, nooit hostels of camping. Mix van fast food & fine dining. In Hawaii 2 heli-tours. Soms in Moab een Jeep rental. In Canada 2016 een float-plane tour en een speedboat rental. Dus het kan goedkoper, zeker als je wisselkoers zou meezitten... Fuel is ook wel duurder aan het worden, maar is normaal maar een te verwaarlozen kost op het totaalplaatje, toch als je met méér dan 1 zou reizen :/

Samengevat zaten we in de range van 140-213$/persoon/dag, met een gemiddelde van 160$ indien met 3 & 190 indien met 2 personen, maar nog exclusief de kost en de dagen die je verliest voor de vluchten, dus echt de "on site kostprijs/dag".
 
Ik heb ondertussen geboekt voor september naar de West Coast. De tickets staan goedkoop en het zijn flexibele tickets (data en bestemming kunnen gratis gewijzigd worden, enkel eventueel verschil in vluchtprijs bij te betalen), dus ik heb het er maar op gewaagd.
 
In 2017 (dus ook hier: geen flauw idee of dat nog relevant is) voor 18 dagen naar daar gegaan (incl vluchtdagen) met 2 personen:
- strontgoedkope vluchten (denk een €500 H/T)
- Deftige hotels maar niks buitensporig (tenzij mss Death Valley, dat is geen buitensporig hotel qua 'luxe' maar wel qua ligging en dus $300 voor een nacht)
- Chevy Camaro cabrio
Wij waren in totaal een €5000 kwijt all-in (incl oa ook een tattoo van $350 in San Diego, tickets voor Disneyland en alle souvenirs)

Wij zij in mei gegaan btw. Yosemite is dan wel op zijn mooist (veel smeltwater dus dikke watervallen) maar we zijn wel mogen rondrijden omdat Tioga nog niet open was dus dat is altijd een risico.
 
Het valt mij op hoe alles duurder is geworden door covid... De vluchtprijzen zijn nog het prijsniveau dat ik gewend was van ervoor als je het juiste moment van boeken een beetje afwacht (+- 300 euro retour naar SFO met directe vluchten), maar nu blijkt dat er geen ruimbagage meer in de prijs zit. Op zo'n lange vluchten heb ik dat nog niet meegemaakt bij de niet-lowcost maatschappijen. Reken er dus nog maar eens 100 euro pp bij als je ruimbagage wil. Dan valt de ticketprijs op zich nog altijd wel mee in dit geval, maar als je op ongunstigere momenten boekt zal je ticketprijs natuurlijk ook met 100 euro stijgen.

Een basis huurauto vinden voor onder de 70 euro per dag is ook niet evident meer, waar dat voorheen +- 30 euro per dag was. Ik heb vroeger meestal wel rond 70 euro per dag betaald, maar dat was dan voor een Mustang/Camaro en niet voor een auto van de laagste klasse. Blijkbaar hebben de verhuurmaatschappijen een groot deel van hun vloot verkocht, aangezien ze door covid amper/niets konden verhuren en nu is er een groot tekort aan huurauto's. Voor 14 dagen betaal je praktisch overal 1000-3000 euro (naargelang de klasse) als je TPL en CDW erbij wil als verzekering. Natuurlijk geraak je er wel onder als je wat speelt met kortingscodes etc, maar het zijn zeker niet meer de prijzen van vroeger.
 
Ik weet niet wanneer de laatste keer is dat je gegaan bent, maar dat is eerder gewoon de evolutie van de laatste jaren. Het is sterk duurder geworden, vooral autohuur. Natuurlijk is er na covid ook wel iets te zien, dat is overal een beetje, maar ik denk dat de grootste stijging gewoon de evolutie is.
 
Terug
Bovenaan