Het wordt tijd dat ik de vrouw stilaan begin warm te maken voor de volgende trip naar de USA, maar de eerste keer met kinderen.

Ik ben nu wat aan het brainstormen over mogelijke routes. Ik wil nog eens terug naar Yellowstone. Colorado heb ik nog niet gedaan (buiten het zuidwestelijke stuk), dus misschien daar eens een kijkje nemen. Maar moeten we Cali dan links laten liggen? Want Yosemite zou echt wel tof zijn voor de kinderen in Curry Village en ik zou Lake Tahou toch ook eens willen doen. Sedona moet er zowiezo bij. Mijn vrouw is daar nog niet geweest en dit vind ik 1 van de mooiste plaatsen in de USA. Death Valley heeft ze ook nog niet gezien trouwens.

Dus zoals je ziet, hetzelfde probleem als altijd. Teveel, te ver en te weinig tijd.
Ik ben dus op zoek naar wat tips voor things to do tussen:

- Utah (vanaf Moab of toch iets zuidelijkers?) tot Rocky mountain NP
- RMNP tot Yellowstone
- Yellowstone tot Lake Tahoe

Als we weten wat er allemaal zeker moet inzitten, dan gaan we pas kijken als die stukken aan elkaar kunnen gehangen worden. Welke vertrek en eindplaats van de vakantie nemen we? Ik vertrek graag uit Las Vegas. Dat is ideaal om in vakantie mood te komen voor een dag of 2, beetje wennen aan de temperatuur met een goed zwembad. En altijd enorme keus aan huur auto's, wat we toch belangrijk vinden ipv 1 toegewezen te krijgen.
 
Het wordt tijd dat ik de vrouw stilaan begin warm te maken voor de volgende trip naar de USA, maar de eerste keer met kinderen.

Ik ben nu wat aan het brainstormen over mogelijke routes. Ik wil nog eens terug naar Yellowstone. Colorado heb ik nog niet gedaan (buiten het zuidwestelijke stuk), dus misschien daar eens een kijkje nemen. Maar moeten we Cali dan links laten liggen? Want Yosemite zou echt wel tof zijn voor de kinderen in Curry Village en ik zou Lake Tahou toch ook eens willen doen. Sedona moet er zowiezo bij. Mijn vrouw is daar nog niet geweest en dit vind ik 1 van de mooiste plaatsen in de USA. Death Valley heeft ze ook nog niet gezien trouwens.

Dus zoals je ziet, hetzelfde probleem als altijd. Teveel, te ver en te weinig tijd.
Ik ben dus op zoek naar wat tips voor things to do tussen:

- Utah (vanaf Moab of toch iets zuidelijkers?) tot Rocky mountain NP
- RMNP tot Yellowstone
- Yellowstone tot Lake Tahoe

Als we weten wat er allemaal zeker moet inzitten, dan gaan we pas kijken als die stukken aan elkaar kunnen gehangen worden. Welke vertrek en eindplaats van de vakantie nemen we? Ik vertrek graag uit Las Vegas. Dat is ideaal om in vakantie mood te komen voor een dag of 2, beetje wennen aan de temperatuur met een goed zwembad. En altijd enorme keus aan huur auto's, wat we toch belangrijk vinden ipv 1 toegewezen te krijgen.
Ik zit beetje met hetzelfde probleem. Volgend jaar wss met 2 kinderen (6j en1j) naar de VS. Ik denk aan gezapige trip rond yellowstone met south en north datoka erbij. Wss vertrekkende vanuit Denver. Mijn vrouw heeft buiten Sedona nog niets gezien, ik redelijk veel al
 
Ik zit beetje met hetzelfde probleem. Volgend jaar wss met 2 kinderen (6j en1j) naar de VS. Ik denk aan gezapige trip rond yellowstone met south en north datoka erbij. Wss vertrekkende vanuit Denver. Mijn vrouw heeft buiten Sedona nog niets gezien, ik redelijk veel al

Hier zal het wss pas voor 2023 zijn omdat ik vorige keer (2019) gemerkt heb dat we al te laat waren met boeken voor veel dingen in september voor de reis in juni jaar erop. Slapen in NP was al dikwijls volzet. Zaken zoals slapen in Phantom ranch, moest al anderhalf jaar op voorhand. Het begint een beetje te zot te worden.

Maar tegen dan zullen de kinderen hier 10 en 8 zijn, dus kan kunnen we al echt leuke dingen gaan doen.
 
Het wordt tijd dat ik de vrouw stilaan begin warm te maken voor de volgende trip naar de USA, maar de eerste keer met kinderen.

Ik ben nu wat aan het brainstormen over mogelijke routes. Ik wil nog eens terug naar Yellowstone. Colorado heb ik nog niet gedaan (buiten het zuidwestelijke stuk), dus misschien daar eens een kijkje nemen. Maar moeten we Cali dan links laten liggen? Want Yosemite zou echt wel tof zijn voor de kinderen in Curry Village en ik zou Lake Tahou toch ook eens willen doen. Sedona moet er zowiezo bij. Mijn vrouw is daar nog niet geweest en dit vind ik 1 van de mooiste plaatsen in de USA. Death Valley heeft ze ook nog niet gezien trouwens.

Dus zoals je ziet, hetzelfde probleem als altijd. Teveel, te ver en te weinig tijd.
Ik ben dus op zoek naar wat tips voor things to do tussen:

- Utah (vanaf Moab of toch iets zuidelijkers?) tot Rocky mountain NP
- RMNP tot Yellowstone
- Yellowstone tot Lake Tahoe

Als we weten wat er allemaal zeker moet inzitten, dan gaan we pas kijken als die stukken aan elkaar kunnen gehangen worden. Welke vertrek en eindplaats van de vakantie nemen we? Ik vertrek graag uit Las Vegas. Dat is ideaal om in vakantie mood te komen voor een dag of 2, beetje wennen aan de temperatuur met een goed zwembad. En altijd enorme keus aan huur auto's, wat we toch belangrijk vinden ipv 1 toegewezen te krijgen.
Je hebt inderdaad wel dingen die best uit elkaar liggen :D

- Van RMNP tot Yellowstone kun je de route misschien nog ietsjes langer maken, en dan via Rapid City/Badlands? En anders via SLC, wat ook toffe dingen te bieden heeft.
- Van Yellowstone tot Lake Tahoe: Eigenlijk zou je daar ook de route kunnen uitbreiden. Uit het blote hoofd zou ik dan gaan van Yellowstone naar Walla Walla, met Hells Canyon en de oude mijnstadjes van Oregon (Baker City, Sumpter) en de Oregon desert. Leuke ghost towns en heel coole natuur ook. Zeker met het John Day Fossil Beds en dat één lavapark nabij Bend... Allee. Kom er niet op :D En dan naar beneden via Lassen. Maar dat kan te uitgebreid zijn voor wat je daar wilt. Ik zou dat misschien wel houden voor een andere keer, het stuk met Cali... Maar dat moet je zelf zien natuurlijk.

Een andere optie is dan de Bonneville Salt Flats, maar dan is er niks, maar dan ook niks te zien tot Reno :D Ja, misschien de Loneliest Road in the US, Hwy 50.

- Moab naar RMNP, dat kan via Black Canyon of the Gunnison en Maroon Bells. Maar wij hebben een iets andere route genomen, en zijn gewoon via I70 tot daar geknald. Golden voor het Buffalo Bill-ding, en dan Denver/Estes Park. Je kunt ook onderlangs gaan, via Garden of the Gods en Colorado Springs, allebei wel tof. Daar is ook de militaire kapel van de de luchtmacht, een coole plek om te bezoeken.
 
a lottery system will be involved. :cry:

Heb die hike altijd al eens willen doen wel, maar conditie zal eerst nog wat mogen getraind worden :unsure:
 
a lottery system will be involved. :cry:

Heb die hike altijd al eens willen doen wel, maar conditie zal eerst nog wat mogen getraind worden :unsure:

Ik heb deze gedaan zonder speciaal fit te zijn hoor, gewoon vroeg genoeg beginnen voor de zon/warmte maar op zich niet echt moeilijk imo.
 
Ik heb deze gedaan zonder speciaal fit te zijn hoor, gewoon vroeg genoeg beginnen voor de zon/warmte maar op zich niet echt moeilijk imo.
en met speciale schoenen? Ik gebruik al jaren gewone sportschoenen eigenlijk, altijd goed mee gevaren
 
a lottery system will be involved. :cry:

Heb die hike altijd al eens willen doen wel, maar conditie zal eerst nog wat mogen getraind worden :unsure:

Dat is niet nodig. Mijne pa van 67 heeft die zelfs gedaan 2 jaar geleden en die doet ook niks van sport. Voor de meeste mensen is durf het grootste probleem.
 
a lottery system will be involved. :cry:
Godver, tot voor dit stukje tekst vond ik het niet eens zo'n slecht idee gezien de gigantische drukte daar.
Nu gok ik wel dat er meer plaatsen per dag verloot gaan worden dan The Wave (en vooral: dat die enorme drukte terug wat gaat zakken eens de Amerikanen zelf terug naar Disneyworld en Mexico kunnen) en dat het dus misschien een voordeel kan zijn ipv een nadeel.

En anders wordt het Observation Point als ik ooit nog eens in Zion geraak :)
 
En anders wordt het Observation Point als ik ooit nog eens in Zion geraak :)

Voor het uitzicht vind ik observation point een veel mooiere optie dan AL. Maar AL is dan een klim die gewoon enorm vet is en die je eens gedaan moet hebben. Maar het is er inderdaad veel te druk. Constant aanschuiven en wachten om door te kunnen vanaf de kabels.
 
Hier ook observation point gedaan en vond deze prachtig. Maar een deel van de rotsen is enkele jaren geleden ingestort en de trail bestaat nu (tijdelijk?) niet meer.
 
Hier ook observation point gedaan en vond deze prachtig. Maar een deel van de rotsen is enkele jaren geleden ingestort en de trail bestaat nu (tijdelijk?) niet meer.
Is dat nog altijd niet open, want dat is toch al 3-4 jaar geleden. Als ik me goed herinner was en nog een 2de route om OP te bereiken, maar die begon niet in de canyon valley.
 
After a large rockfall in 2019, the trail to Observation Point from Weeping Rock is closed indefinitely. But hikers can still reach Observation Point from the East Mesa Trail, an easier, shorter trail starting on the east side of Zion National Park.
 
After a large rockfall in 2019, the trail to Observation Point from Weeping Rock is closed indefinitely. But hikers can still reach Observation Point from the East Mesa Trail, an easier, shorter trail starting on the east side of Zion National Park.
Dat is wel heel jammer. langs East Mesa sla je één van de mooiere stukken over. Enfin, toen mooiere, want waarschijnlijk is het daar precies dat de instorting gebeurd is. Angel's Landing is trouwens looooong overdue voor een permit. Goed dat ze daarmee beginnen, nu nog durven die groepen klein genoeg te houden.
 
a lottery system will be involved. :cry:

Heb die hike altijd al eens willen doen wel, maar conditie zal eerst nog wat mogen getraind worden :unsure:
Ik heb die gedaan, zonder enige training en ik ben zeker niet superfit, in de namiddag, bij +32 graden. Is best te doen, gewoon genoeg drank meenemen en zo'n energie bar of gel best ook.. Het eerste stuk is eigenlijk het zwaarste, maar je hebt een soort "rustpunt" vlak voor je aan het spannende stuk begint. Het uitzicht op het einde is supermooi, maar, de wandeling was wél gevaarlijk én druk.
 
Zouden ze de grenzen dit jaar nog open voor Europese toeristen ? (zonder omweg via Turkije of dergelijke)
New York staat al even op het lijstje en zou dat overwegen met Kerst, maar durf momenteel nog niks vastleggen
 
Zouden ze de grenzen dit jaar nog open voor Europese toeristen ? (zonder omweg via Turkije of dergelijke)
New York staat al even op het lijstje en zou dat overwegen met Kerst, maar durf momenteel nog niks vastleggen
Gezien de delta variant die blijft rond waaien vrees ik er beetje voor. Schandalig beleid van de USA, maar Europa lijkt weinig te kunnen doen behalve iedere twee maand braaf te vragen of ze aub toch de grenzen eens kunnen open doen.
 
De cijfers zijn intussen een beetje aan het zakken, dus beetje hoop voor de volgende maanden. Wij hebben net onze 4de reis geannuleerd sedert eind 2019. Binnenkort de 2de verjaardag van onze laatste USA-reis en aangezien we dat meer dan beu zijn gaan wij eind oktober via Canada. Eerst 2 weken roadtrippen door New Brunswick/Nova Scotia en daarna nog 8 dagen Florida.
 
Terug
Bovenaan