Alles hangt ook van wat en wanneer.
Heb nu voor september (met gratis annuleren) een mustang gehuurd in LV voor 6 dagen aan 337€ wat neerkomt op 56€ per dag.

Bagage is inderdaad een klotemanier om goedkoop te lijken op skyscanner en dergelijke. Nu kan je je zoekcriteria wel aanpassen dat bagage inbegrepen is.
Geen idee of we ooit terug zulke supergoedkope vluchten gaan zien. Mist flexibiliteit kan je wel nog mooie deals doen.
 
Ik weet niet wanneer de laatste keer is dat je gegaan bent, maar dat is eerder gewoon de evolutie van de laatste jaren. Het is sterk duurder geworden, vooral autohuur. Natuurlijk is er na covid ook wel iets te zien, dat is overal een beetje, maar ik denk dat de grootste stijging gewoon de evolutie is.
Specifiek in de USA wil je dan zeggen? Vorige 2 jaar was het Oceanië en heb ik nog tegen goede prijzen auto's kunnen huren, 3 jaar geleden was de laatste keer USA en toen was er van zo'n hoge prijzen totaal nog geen sprake. Ik lees online nog veel verontwaardigingen over de hoge huurprijzen die ze nu durven vragen.

Alles hangt ook van wat en wanneer.
Heb nu voor september (met gratis annuleren) een mustang gehuurd in LV voor 6 dagen aan 337€ wat neerkomt op 56€ per dag.

Is dat inclusief CDW en TPL? Want dan heb je een mooie deal gedaan.
 
Specifiek in de USA wil je dan zeggen? Vorige 2 jaar was het Oceanië en heb ik nog tegen goede prijzen auto's kunnen huren, 3 jaar geleden was de laatste keer USA en toen was er van zo'n hoge prijzen totaal nog geen sprake. Ik lees online nog veel verontwaardigingen over de hoge huurprijzen die ze nu durven vragen.



Is dat inclusief CDW en TPL? Want dan heb je een mooie deal gedaan.

Het is LDW : combinatie van CDW en diefstal.
Maarja, hij stond goedkoper dan basiswagen.


Het toont wel aan dat mits geduld, zoekwerk en flexibiliteit er wel nog mooie deals te vinden zijn. Enkel moet je meer tijd insteken.
 
Het is LDW : combinatie van CDW en diefstal.
Maarja, hij stond goedkoper dan basiswagen.


Het toont wel aan dat mits geduld, zoekwerk en flexibiliteit er wel nog mooie deals te vinden zijn. Enkel moet je meer tijd insteken.
Hou er wel rekening mee dat als je een accident hebt met een andere wagen, je amper/niet gedekt bent voor de schade aan de andere wagen en de eventuele letsels van de personen in de wagen. Zonder TPL (de zogenaamde BA die in de meeste landen gewoon verplicht is, maar niet in de meeste staten vd USA) vond ik inderdaad ook auto's tegen "redelijkere prijzen".

What does LDW not cover?​

LDW or CDW does NOT cover you for damage to another vehicle or if the accident results in injuries.
 
Hou er wel rekening mee dat als je een accident hebt met een andere wagen, je amper/niet gedekt bent voor de schade aan de andere wagen en de eventuele letsels van de personen in de wagen. Zonder TPL vond ik inderdaad ook auto's tegen "redelijkere prijzen".

Merci om te waarschuwen maar TPL zit er ook. Ben nogal beducht voor zulke dingen.
Ik bekijk het 20 keer vooraleer ik effectief boek.
Zeker in de VS : liever oververzekerd dan geld besparen.
 
Merci om te waarschuwen maar TPL zit er ook. Ben nogal beducht voor zulke dingen.
Ik bekijk het 20 keer vooraleer ik effectief boek.
Zeker in de VS : liever oververzekerd dan geld besparen.
Dan heb je zeker een goede deal gedaan en ben je ook goed ingedekt.
 
Ik weet niet wanneer de laatste keer is dat je gegaan bent, maar dat is eerder gewoon de evolutie van de laatste jaren. Het is sterk duurder geworden, vooral autohuur. Natuurlijk is er na covid ook wel iets te zien, dat is overal een beetje, maar ik denk dat de grootste stijging gewoon de evolutie is.

Nja, een opwaardse trend die vooral door evolutie te verklaren zou zijn, zie ik toch niet...
In 2013 via drive-usa.de een National Standard SUV voor 20 dagen in september: 1305€ (de wisselkoers stond hier zelfs het voordeligst ivgm alle volgende)
In 2016 via autoeurope.nl een Alamo Standard SUV voor 21 dagen in september: 912€.
In 2018 via americanvacation.nl een Alamo Fullsize SUV , dus categorie groter, voor 22 dagen in oktober: 1043€.
Die laatste voor oktober 2021? Wait for it... 3112€. Zelfs een Midsize is er nog steeds 2259€. :/
Via Autoeurope bv geraak je zelfs niet onder de 4000€ voor SUV's... National vraagt minimum 7000€. Zelfs Budget rekent nog 2000€.

(Rates zijn telkens Gold rate, dus incl 3 extra drivers & return empty).
 
FULL size suv voor juni 2022 is dan weer 1400 eur met 1 extra driver, full full fuel policy en TPL. Het is gewoon raar momenteel
 
Biden zou in de loop van volgende dagen bekend maken hoe ze reizigers uit EU (shengen) gaan toelaten.
Eventueel tijdslijn ook erbij.

Hopelijk voor begin september dat we binnen mogen :D
 
Weet er iemand waar ik met mijn vragen aangaande visums voor niet-Belgen die in België wonen? Mijn vrouw is van Zuid-Amerika maar heeft een Belgische f-kaart. Kan ze dan het visum aanvragen in de VS ambassade in België? Zijn kan geen eSTA aanvragen dus zouden we tezamen met onze dochter een gewoon reisvisum aanvragen.
 
Weet er iemand waar ik met mijn vragen aangaande visums voor niet-Belgen die in België wonen? Mijn vrouw is van Zuid-Amerika maar heeft een Belgische f-kaart. Kan ze dan het visum aanvragen in de VS ambassade in België? Zijn kan geen eSTA aanvragen dus zouden we tezamen met onze dochter een gewoon reisvisum aanvragen.
Normaal kan je idd ah Amerikaanse consulaat Visa aanvragen voor uw vrouw. Check ook eens of ze niet werken via VFS dan kan je gewoon via hun gaan.
 
Nja, een opwaardse trend die vooral door evolutie te verklaren zou zijn, zie ik toch niet...
In 2013 via drive-usa.de een National Standard SUV voor 20 dagen in september: 1305€ (de wisselkoers stond hier zelfs het voordeligst ivgm alle volgende)
In 2016 via autoeurope.nl een Alamo Standard SUV voor 21 dagen in september: 912€.
In 2018 via americanvacation.nl een Alamo Fullsize SUV , dus categorie groter, voor 22 dagen in oktober: 1043€.
Die laatste voor oktober 2021? Wait for it... 3112€. Zelfs een Midsize is er nog steeds 2259€. :/
Via Autoeurope bv geraak je zelfs niet onder de 4000€ voor SUV's... National vraagt minimum 7000€. Zelfs Budget rekent nog 2000€.

(Rates zijn telkens Gold rate, dus incl 3 extra drivers & return empty).
Reden is simpel:

Tijdens de corona lockdown hebben de meeste autoverhuur bedrijven heel wat wagens verkocht om toch nog wat cash te genereren. Bijgevolg is het aanbod aan huurwagens nu zeer klein, ze proberen wel in vol tempo terug wagens aan te kopen maar zoals je wellicht weet zijn er op de automarkt capaciteitsproblemen door het chiptekort en op de tweedehands markt zijn de prijzen enorm gestegen in de US (soms tot 50% duurder dan de normale pre-corona tweedehands prijs). De vraag daarentegen is wel heel hoog deze zomer omdat veel Amerikanen in eigen land een reis maken. Laag aanbod en hoge vraag => zeer hoge prijzen

Dit is dus een tijdelijk fenomeen, hopelijk zijn de prijzen tegen volgend jaar weer genormaliseerd.

Kleine anecdote: de wagen die ik in 2020 zou huren voor mijn roadtrip Californie kostte mij toen ongeveer 900 dollar (betaald maar geannuleerd door corona), die zelfde wagen kost nu voor dezelfde periode en dezelfde locatie een goeie 2.600 dollar (die ik er niet voor ga geven, dan ga ik liever volgend jaar want hotels etc staan ook heel duur nu)

De Tijd had hier ook een artikel over trouwens: https://www.tijd.be/markten-live/ni...to-wordt-deze-zomer-pak-duurder/10307768.html

@Loser
 
Laatst bewerkt:
Nog altijd geen nieuws over eventueel opheffen van restricties.
Hopelijk rap nieuws en goed nieuws.

Op zich vinden heel veel experten dat huidige travel ban onlogisch is. Ze laten niemand toe die in Schengen is geweest 14 dagen vooraf maar we zijn een regio met hoge vaccinatiegraad terwijl ze wel mensen toelaten van landen met hogere covidcijfers en lagere vaccinatiegraad
 
En nog beter. We hebben een praktisch even hoge vaccinatiegraad met heel wat landen een hogere. Raar volk die Amerikanen.
 
Volgens de FT zou de US nog geen plannen hebben om op korte termijn de grenzen te heropenen. Voor zij die in september wouden gaan ziet het er jammer genoeg niet goed uit.
 
Ze behouden inderdaad hun restricties voorlopig.
Die met Canada en Mexico lopen nu tot 21 augustus.
Wie weet komt er in tussentijd nog een versoepeling maar ziet er niet goed uit.

Ik zou eigenlijk 2 weken naar Turkije gaan voordien om van daaruit te vliegen, dan mag je de VS zonder problemen binnen. Of hoe belachelijk hun systeem is.
 
Terug
Bovenaan