november zouden ze gevaccineerden toelaten
 
Ja ik had daar gisteren nog een discussie over met vrouwlief.
Ze is Amerikaanse dus zij mag vanuit Europa nog wel de USA binnen. Ik normaal gezien niet. (tot november)

Als er iemand van haar familie dus voor november overlijdt, dan mag ik dus niet mee binnen ???

Wacht ... jawel ik mag dan mogelijks wel naar daar reizen - vermits dit als uitzondering beschouwd kan worden door de ambassade

A limited number of routine nonimmigrant visa appointments are available and we are able to interview visa applicants with emergency travel reasons.

Familie lijkt me wel een uitzonderingsregel, toch als het haar eerstelijns familie zou zijn ..

---

Nu goed vanaf november is dat probleem zowiezo van de baan :)
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk net vorige week een andere reis geboekt omdat ik dacht dat NY deze kerst niemeer zou lukken.
Tzal dan maar voor een andere keer zijn
 
Ik hoorde daarstraks op de radio dat de US z'n grenzen eindelijk terug opent voor reizigers komende van de EU, maar nu lees ik dit:

Fully vaccinated foreign nationals and American citizens returning to the United States from abroad will be required to take a pre-departure Covid-19 test within three days of their flight, and show proof of a negative result before boarding. They will also need to do a viral test, such as a PCR or rapid test, three to five days after arrival; the test must be authorized for use in the country where it's administered.

Blij gemaakt met een dode mus dus. Je mag binnen als je volledig gevaccineerd bent, maar moet je wel laten testen... Leuk als je enkele dagen voor je reis positief test en je je reis kan laten schieten en dan nog eens in eigen land in quarantaine moet ook (of hoeft dat laatste niet als je gevaccineerd bent en positief test?).

Heb genoeg horrorverhalen gehoord van mensen die positief testten en zo hun vakantieplannen in het water zagen vallen zonder enige kans op refund en daarbovenop nog eens in quarantaine moesten ook, dus ook niet terug konden gaan werken om hun verlof op een andere moment in te plannen. De enige reden waarom ik me heb laten vaccineren is om die zever te vermijden. Ik zal m'n reis naar de States nog wel even uitstellen.
 
Ik hoorde daarstraks op de radio dat de US z'n grenzen eindelijk terug opent voor reizigers komende van de EU, maar nu lees ik dit:



Blij gemaakt met een dode mus dus. Je mag binnen als je volledig gevaccineerd bent, maar moet je wel laten testen... Leuk als je enkele dagen voor je reis positief test en je je reis kan laten schieten en dan nog eens in eigen land in quarantaine moet ook (of hoeft dat laatste niet als je gevaccineerd bent en positief test?).

Heb genoeg horrorverhalen gehoord van mensen die positief testten en zo hun vakantieplannen in het water zagen vallen zonder enige kans op refund en daarbovenop nog eens in quarantaine moesten ook, dus ook niet terug konden gaan werken om hun verlof op een andere moment in te plannen. De enige reden waarom ik me heb laten vaccineren is om die zever te vermijden. Ik zal m'n reis naar de States nog wel even uitstellen.

Positief testen valt onder ziekte dus als je annulatieverzekering hebt kan je gerust je geld terug krijgen.
Als je nu nog reizen boekt zonder verzekering dan zoek je het wel.

Ik heb trouwens alles geboekt met gratis annulatie tot op dag voordien. Ik heb al mijn geld terug gekregen binnen de 5 werkdagen terwijl ik 2 dagen voor vertrek alles heb geannuleerd.
We hadden dingen geboekt om in september naar de VS te gaan
 
Positief testen valt onder ziekte dus als je annulatieverzekering hebt kan je gerust je geld terug krijgen.
Als je nu nog reizen boekt zonder verzekering dan zoek je het wel.

Ik heb trouwens alles geboekt met gratis annulatie tot op dag voordien. Ik heb al mijn geld terug gekregen binnen de 5 werkdagen terwijl ik 2 dagen voor vertrek alles heb geannuleerd.
We hadden dingen geboekt om in september naar de VS te gaan
Zelf neem ik nooit een annulatieverzekering (veel te veel uitzondering waarvoor ze niet geldt). Heb ze ook nog nooit nodig gehad, dus moest ik eens een keer pech hebben, is het al dubbel en dik terugverdiend door er nooit één te nemen. Maar los daarvan zou Covid niet altijd gedekt zijn met zo'n verzekering.

En zelfs als het gedekt is door een verzekering, ben je nog steeds je verlofdagen kwijt (die kan je niet terug opzeggen als je ziek wordt tijdens je verlof) en kan je nog eens in quarantaine thuis ook tijdens je verlof. Het geld dat je kwijt bent is dan niet meteen het ergste.

Wij hadden ook vliegtickets en een auto geboekt voor de US (we zouden vandaag terug aankomen in België normaal gezien), maar ik had geboekt met KLM (alle tickets zijn refundable met vertrekdatum t.e.m. eind dit jaar) en auto moest ik ook pas betalen bij aankomst, dus beiden gratis kunnen annuleren zonder verzekering. In deze tijden zou ik inderdaad niets boeken zonder dat je je geld kunt terugkrijgen, maar het is niet altijd eenvoudig om zoiets te vinden. Veel vliegmaatschappijen werken met vouchers en die wil ik dus niet.
 
Omwille van m'n reisgeschiedenis mag ik niet meer visumvrij naar de VS reizen en moet ik dus een visum aanvragen voor een toeristische reis naar de VS, samen met een interview in de ambassade.

Concreet zou ik ergens in 2022 (als de grenzen hopelijk heropend zijn) bij een vriend (Amerikaan) logeren. Op het internet is veel terug te vinden over de documenten die nodig zouden zijn voor zo'n visum, alleen is dat duidelijk allemaal gericht op mensen uit lageinkomlanden zoals India. Er wordt aangeraden een brief van de werkgever mee te nemen met vermelding dat ik toestemming zou hebben gekregen om verlof te nemen, dat ik daarna terug aan het werk verwacht wordt en dergelijke. Ook een uitnodigingsbrief van die vriend zou nodig zijn waarop vermeld moet staan dat ik zelf de kosten op mij neem en bij hem mag logeren.

Is hier iemand die omwille van z'n reisgeschiedenis geen gebruik meer kon maken van een ESTA en naar zo'n interview in Brussel geweest is? Waaraan kan ik me concreet verwachten qua vragen en welke documenten zijn effectief nodig? Ik kan me voorstellen dat zo'n brief van m'n werkgever in België wat overkill is. Op het internet vind je vrij weinig over mensen in mijn situatie gezien zowat iedereen gebruik kan maken van de ESTA.
 
Omwille van m'n reisgeschiedenis mag ik niet meer visumvrij naar de VS reizen en moet ik dus een visum aanvragen voor een toeristische reis naar de VS, samen met een interview in de ambassade.

Concreet zou ik ergens in 2022 (als de grenzen hopelijk heropend zijn) bij een vriend (Amerikaan) logeren. Op het internet is veel terug te vinden over de documenten die nodig zouden zijn voor zo'n visum, alleen is dat duidelijk allemaal gericht op mensen uit lageinkomlanden zoals India. Er wordt aangeraden een brief van de werkgever mee te nemen met vermelding dat ik toestemming zou hebben gekregen om verlof te nemen, dat ik daarna terug aan het werk verwacht wordt en dergelijke. Ook een uitnodigingsbrief van die vriend zou nodig zijn waarop vermeld moet staan dat ik zelf de kosten op mij neem en bij hem mag logeren.

Is hier iemand die omwille van z'n reisgeschiedenis geen gebruik meer kon maken van een ESTA en naar zo'n interview in Brussel geweest is? Waaraan kan ik me concreet verwachten qua vragen en welke documenten zijn effectief nodig? Ik kan me voorstellen dat zo'n brief van m'n werkgever in België wat overkill is. Op het internet vind je vrij weinig over mensen in mijn situatie gezien zowat iedereen gebruik kan maken van de ESTA.
Wat zit er in je reisgeschiedenis waardoor ESTA niet meer kan? Just curious.
 
Heropening 8 november voor volledig gevaccineerde toeristen.
Negatieve PCR test max 3 dagen vooraf is nodig.
Ik zie niks van test als je er bent.

BTW mijn ESTA die ik in juli heb aangevraagd en op moment was goedgekeurd is nu 'application expired'. Blijkbaar komt het veel voor tijdens corona.
Hopelijk wijzigt de status na 8 november of ik moet contact opnemen :)
 
Heropening 8 november voor volledig gevaccineerde toeristen.
Negatieve PCR test max 3 dagen vooraf is nodig.
Ik zie niks van test als je er bent.

BTW mijn ESTA die ik in juli heb aangevraagd en op moment was goedgekeurd is nu 'application expired'. Blijkbaar komt het veel voor tijdens corona.
Hopelijk wijzigt de status na 8 november of ik moet contact opnemen :)
anders is die ESTA toch 1 of 2 jaar geldig zeker hé?
 
Omwille van m'n reisgeschiedenis mag ik niet meer visumvrij naar de VS reizen en moet ik dus een visum aanvragen voor een toeristische reis naar de VS, samen met een interview in de ambassade.

Concreet zou ik ergens in 2022 (als de grenzen hopelijk heropend zijn) bij een vriend (Amerikaan) logeren. Op het internet is veel terug te vinden over de documenten die nodig zouden zijn voor zo'n visum, alleen is dat duidelijk allemaal gericht op mensen uit lageinkomlanden zoals India. Er wordt aangeraden een brief van de werkgever mee te nemen met vermelding dat ik toestemming zou hebben gekregen om verlof te nemen, dat ik daarna terug aan het werk verwacht wordt en dergelijke. Ook een uitnodigingsbrief van die vriend zou nodig zijn waarop vermeld moet staan dat ik zelf de kosten op mij neem en bij hem mag logeren.

Is hier iemand die omwille van z'n reisgeschiedenis geen gebruik meer kon maken van een ESTA en naar zo'n interview in Brussel geweest is? Waaraan kan ik me concreet verwachten qua vragen en welke documenten zijn effectief nodig? Ik kan me voorstellen dat zo'n brief van m'n werkgever in België wat overkill is. Op het internet vind je vrij weinig over mensen in mijn situatie gezien zowat iedereen gebruik kan maken van de ESTA.
Ik ben twee keer naar Iran geweest en nadien naar de VS willen reizen, dus ik moest ook naar Brussel gaan om me daar "aan te bieden" op het consulaat. Stelt niet veel voor, gewoon wat omslachtiger. Een paar vragen gekregen wat ik deed in Iran en dan was het allemaal oké. Ik moest niets speciaals op voorhand voorbereiden, maar volgens mij staat toch op de website uitgelegd wat je op voorhand moet invullen en hoe je een afspraak moet maken?

Ik vond het ook eens plezant om tot daar te geraken. Allemaal heel beveiligd. Consulaat van Iran was een stuk nonchalanter wat dat betreft. :p
 
Ik ben twee keer naar Iran geweest en nadien naar de VS willen reizen, dus ik moest ook naar Brussel gaan om me daar "aan te bieden" op het consulaat. Stelt niet veel voor, gewoon wat omslachtiger. Een paar vragen gekregen wat ik deed in Iran en dan was het allemaal oké. Ik moest niets speciaals op voorhand voorbereiden, maar volgens mij staat toch op de website uitgelegd wat je op voorhand moet invullen en hoe je een afspraak moet maken?

Ik vond het ook eens plezant om tot daar te geraken. Allemaal heel beveiligd. Consulaat van Iran was een stuk nonchalanter wat dat betreft. :p
Moet je dan enkel voor de eerste keer naar de USA na een reis naar Iran naar het consulaat? Of ben je dan voor alle reizen 'gechareld'?
 
anders is die ESTA toch 1 of 2 jaar geldig zeker hé?

ja normaal 2 jaar geldig.
Ik had een reis geboekt in september naar VS die ik heb geannuleerd maar dag van de vlucht kreeg ik mail dat mijn ESTA is expired.

Google leert me dat het veel gebeurt tijdens de COVID periode. Normaal zou het weer in orde moeten komen vanaf 8 nov en/of kan je in orde krijgen mits paar telefoontjes.
 
Moet je dan enkel voor de eerste keer naar de USA na een reis naar Iran naar het consulaat? Of ben je dan voor alle reizen 'gechareld'?
Visa Waiver Programma (ambassade VS in België)
  • burgers van VWP-landen, die op of na 1 maart 2011 naar Iran, Irak, Soedan of Syrië gereist zijn (er zijn uitzonderingen voor personen die naar deze landen reisden voor diplomatieke/miliaire doeleinden, in dienst van hun nationale regering)

Dus voorlopig gesjareld tot de regels veranderen.
 
Je moet niet elke keer naar de ambassade hoor. Als je in Noord-Korea of Iran geweest ben, kan je geen gebruik meer maken van je ESTA en moet je een visum aanvragen. Dat visum kost $160, maar is wel 10 jaar geldig en je mag er 180 dagen in de VS mee rondreizen ipv 90 dagen met een ESTA.

Ik heb dat ook eens bekeken een 10tal jaar geleden maar dan uiteindelijk niet gedaan.

Was dat tof?
Zeker, absoluut de moeite waard. Speciale ervaring :)
 
Eerste vluchten richting VS met toeristen zijn een feit.

Wij gaan met eindejaar naar LV.
Blijkbaar is een negatieve antigeentest goed om binnen te mogen. En op dag 3 tot 5 moet je opnieuw een test laten doen (antigeen mag ook)
 
Eerste vluchten richting VS met toeristen zijn een feit.

Wij gaan met eindejaar naar LV.
Blijkbaar is een negatieve antigeentest goed om binnen te mogen. En op dag 3 tot 5 moet je opnieuw een test laten doen (antigeen mag ook)

In Canada zeiden ze in het ziekenhuis waar wij onze test lieten doen om de VS binnen te mogen (begin november, nog voor de opening voor Europa) dat je best altijd een pcr-test doet. Ze hadden al veel verhalen gehoord over problemen in de luchthaven met antigen tests.

Wij hadden voor vertrek naar Canada hier in België een standaard pcr test laten doen (dachten we) en in Frankrijk op de luchthaven (charles de gaulle) mochten we bijna niet inchecken. Op de documentatie van die tests stond dat het "nucleid acid" was, als je dit opzoekt dan lees je overal dat dit eigenlijk exact hetzelfde als een pcr test is maar toch hebben we daar een half uur staan discussiëren tot er een manager bijgehaald werd die na een paar telefoontjes ons toch doorliet. Dus enige raad, doe een pcr test voor de zekerheid en zorg dat er duidelijk op de documentatie staat welk soort test het is.
 
Terug
Bovenaan