Iemand ooit een combinatiereis gedaan van Westkust (nationale parken etc) en Mexico (Cancun)?

Wij zouden graag 2-3 weken aan Westkant wat vertoeven. Idealiter beginnen in SF, dan via Las vegas wat parken doen en in een lus terug eindigen in Las Vegas. Hierna zouden we naar Cancun willen vliegen, daar een week zonnen en terugvliegen naar België.

Alleen geen idee of het mogelijk is en wat het allemaal inhoudt qua planning etc.
 
Iemand ooit een combinatiereis gedaan van Westkust (nationale parken etc) en Mexico (Cancun)?

Wij zouden graag 2-3 weken aan Westkant wat vertoeven. Idealiter beginnen in SF, dan via Las vegas wat parken doen en in een lus terug eindigen in Las Vegas. Hierna zouden we naar Cancun willen vliegen, daar een week zonnen en terugvliegen naar België.

Alleen geen idee of het mogelijk is en wat het allemaal inhoudt qua planning etc.
Je wil dat allemaal in 2-3 weken doen? Wij hebben 5 weken gedaan over het stukje West-kust alleen, en dan nog moeten knippen in het programma...
 
Je wil dat allemaal in 2-3 weken doen? Wij hebben 5 weken gedaan over het stukje West-kust alleen, en dan nog moeten knippen in het programma...

Dit

Wij hebben in 2.5 weken een roadtrip gedaan en niet hoger dan LV geweest omdat we het niet konden halen.
Nu in sé lukt het want connections heeft zo'n roadtrip. Enkele maten hebben dat gedaan. Wees gewoon bereid om eigenlijk constant in je auto te zitten :D
 
Op zich kunt ge op 3 weken tijd makkelijk een rondje klassieke westkust doen ze.

Ondertusse 12j geleden hebben wij dit als eerste rondje gemaakt. Wel in een slechte periode voor yosemite (sneeuw) dus geen tioga pass kunnen doen.

Reisschema ::
07/04 :: BRU – LAX
08/04 :: LA
09/04 :: LA
10/04 :: LA – Flagstaff
11/04 :: Flagstaff – Grand Canyon
12/04 :: Grand Canyon – Coalmine Canyon – Blue Canyon – Monument Valley
13/04 :: Monument Valley – Page
14/04 :: Page – Bryce Canyon
15/04 :: Bryce – Zion
16/04 :: Zion – Las Vegas
17/04 :: Las Vegas
18/04 :: Las Vegas
19/04 :: Las Vegas – Death Valley
20/04 :: Death Valley – Fresno
21/04 :: Fresno – Yosemite
22/04 :: Yosemite – San Francisco
23/04 :: San Francisco
24/04 :: San Francisco
25/04 :: San Francisco – BRU
26/04 :: BRU
 
Je wil dat allemaal in 2-3 weken doen? Wij hebben 5 weken gedaan over het stukje West-kust alleen, en dan nog moeten knippen in het programma...
Dit

Wij hebben in 2.5 weken een roadtrip gedaan en niet hoger dan LV geweest omdat we het niet konden halen.
Nu in sé lukt het want connections heeft zo'n roadtrip. Enkele maten hebben dat gedaan. Wees gewoon bereid om eigenlijk constant in je auto te zitten

Ja, we zijn enkel geïnteresseerd in de nationale parken. Steden interesseren ons weinig (heb een dikke afkeer van Las vegas & Los Angeles :unsure:)
Heb vroeger het traject al eens gedaan 15jaar geleden, dus weet ongeveer wat er te zien valt. Natuurlijk geen tijd voor superlange wandelingen :)

Planning zou ongeveer alsvolgt zijn. We hebben nog wel wat speling hier en daar om bv een extra dag te blijven (we hebben 25 dagen ruimte)

1: San Francisco
2: San Francisco -> Yosemite
*** Misschien hier nog extra stop (Monterey?)
3: Yosemite
4: Yosemite / Mammoth Lake
5: Death Valley
6: Las Vegas
7: Zion/Bryce?
8: Zion/Bryce
9: Page / Lake Powell
9: Page / Lake Powell
10: Monument Valley
11: Grand Canyon
12: Grand Canyon
13: Las Vegas (luchthaven)
14-20 Cancun all-in hotel aan strand? Andere locatie misschien?
 
Ja, we zijn enkel geïnteresseerd in de nationale parken. Steden interesseren ons weinig (heb een dikke afkeer van Las vegas & Los Angeles :unsure:)
Heb vroeger het traject al eens gedaan 15jaar geleden, dus weet ongeveer wat er te zien valt. Natuurlijk geen tijd voor superlange wandelingen :)

Planning zou ongeveer alsvolgt zijn. We hebben nog wel wat speling hier en daar om bv een extra dag te blijven (we hebben 25 dagen ruimte)

1: San Francisco
2: San Francisco -> Yosemite
*** Misschien hier nog extra stop (Monterey?)
3: Yosemite
4: Yosemite / Mammoth Lake
5: Death Valley
6: Las Vegas
7: Zion/Bryce?
8: Zion/Bryce
9: Page / Lake Powell
9: Page / Lake Powell
10: Monument Valley
11: Grand Canyon
12: Grand Canyon
13: Las Vegas (luchthaven)
14-20 Cancun all-in hotel aan strand? Andere locatie misschien?
Wij hebben daar nog Mesa Verde, Fyre, Antilope Canyon, hover dam... bij gedaan
En ook San Diego (al is het maar voor de zoo, aka "de beste zoo ter wereld").

Maar in Yosemite, Zion en Bryce zijn er sowieso al (lange) wandelingen die je gaat willen doen he. Grand Canyon is eigenlijk maar 1 dag nodig als je geen excursies plant.

Het kan misschien in een kortere periode, maar persoonlijk zou ik het echt niet doen.
 
ik reflecteer even mijn eigen mening , maar je hebt het al bezocht dus je misschien is dat wel de reden:

Ik vind het vreemd dat je de eerste 14 dagen rushed , om dan op het einde 1 week in een all-in hotel te kruipen.

Zou dan liever enkele (3-tal van die dagen gebruiken om bvb. 1 dag langer in Yosemite en Zion te zitten waarop je op die dagen wel een lange wandeling kan maken).

Mijn eerste reis door west-amerika was ook op zo een sneltempo
Mijn tweede was een stuk trager, ik had minder gezien qua locaties maar wel enorm veel meer van genoten
 
Ik heb met mijn vriendin nu een redelijk zot en misschien beetje last minute idee. We willen eind januari of begin februari naar USA gaan voor 2,5 week. Later in het jaar is niet echt een optie door werk.

Ik ben nu op gebied van een Amerika reis een complete leek dus alle tips zijn welkom. We willen deze keer nog niet té zot doen, een stevige Westkust reis is voor binnen 2 of 3 jaar als corona wat stiller is en we wat meer tijd hebben.

Wat er momenteel op het lijstje staat en wat we zeker willen is enkele dagen Disney World in Orlando, Miami bezoeken en wat kuieren, ontspannen en New York sowieso meerdere dagen. Voor alles daartussen staan we nog volledig open. We willen vooral genieten en we hoeven dus niet duizend dingen gezien te hebben om dan de laatste dagen compleet uitgeput te zijn omdat we amper rust hadden.

Nu zit ik met heel wat vragen natuurlijk, als er mensen wat hulp en tips kunnen geven. Deze zouden heel welkom zijn want ik moet letterlijk nog alles plannen:

- Een visumaanvraag hoe lang duurt dat? Is er nog tijd genoeg wetende dat je binnen anderhalve of 2 maand moet vertrekken?
- Ik ben zelfstandige en moet elke dag enkele uren nog werken, kan ik gewoon niet onderuit. Heb daar enkel internet en mijn laptop voor nodig. Ik ga ervan uit dat op de Belgische 4G zitten met een hotspot peperduur is. Kan ik daar makkelijk een Amerikaanse prepaid simkaart kopen en voor een dikke 2 weken daar surfen voor 200 euro of iets meer?
- Met ons idee in het achterhoofd raden jullie aan om naar bepaalde plekken te vliegen of toch voor een auto verhuur te gaan?
- Welke plaatsen zijn echt nog de moeite die ook passen in de planning met wat we nog willen doen?
- Waar best te beginnen en waar best te eindigen?
- Van welk budget mag ik toch uitgaan dat we kwijt zijn per persoon voor deze periode?
- Nog ander tips of dingen die je wil meegeven?
 
Ik heb met mijn vriendin nu een redelijk zot en misschien beetje last minute idee. We willen eind januari of begin februari naar USA gaan voor 2,5 week. Later in het jaar is niet echt een optie door werk.

Ik ben nu op gebied van een Amerika reis een complete leek dus alle tips zijn welkom. We willen deze keer nog niet té zot doen, een stevige Westkust reis is voor binnen 2 of 3 jaar als corona wat stiller is en we wat meer tijd hebben.

Wat er momenteel op het lijstje staat en wat we zeker willen is enkele dagen Disney World in Orlando, Miami bezoeken en wat kuieren, ontspannen en New York sowieso meerdere dagen. Voor alles daartussen staan we nog volledig open. We willen vooral genieten en we hoeven dus niet duizend dingen gezien te hebben om dan de laatste dagen compleet uitgeput te zijn omdat we amper rust hadden.

Nu zit ik met heel wat vragen natuurlijk, als er mensen wat hulp en tips kunnen geven. Deze zouden heel welkom zijn want ik moet letterlijk nog alles plannen:

- Een visumaanvraag hoe lang duurt dat? Is er nog tijd genoeg wetende dat je binnen anderhalve of 2 maand moet vertrekken?
- Ik ben zelfstandige en moet elke dag enkele uren nog werken, kan ik gewoon niet onderuit. Heb daar enkel internet en mijn laptop voor nodig. Ik ga ervan uit dat op de Belgische 4G zitten met een hotspot peperduur is. Kan ik daar makkelijk een Amerikaanse prepaid simkaart kopen en voor een dikke 2 weken daar surfen voor 200 euro of iets meer?
- Met ons idee in het achterhoofd raden jullie aan om naar bepaalde plekken te vliegen of toch voor een auto verhuur te gaan?
- Welke plaatsen zijn echt nog de moeite die ook passen in de planning met wat we nog willen doen?
- Waar best te beginnen en waar best te eindigen?
- Van welk budget mag ik toch uitgaan dat we kwijt zijn per persoon voor deze periode?
- Nog ander tips of dingen die je wil meegeven?
Miami en Orlando zijn samen te doen. NY ligt 18u rijden verder he...
Ge moet u daarbij de vraag stellen of je op dezelfde manier zou reizen in Europa, dat is ruwweg hetzelfde als zeggen "ik heb 2.5 week om in Europa op reis te gaan, ik wil naar Geneve, Disneyland en Vilnius"
Dat kan natuurlijk, met binnenlandse vluchten, maar op die tijd ga je niet veel ontspanning hebben (Disneyworld is sowieso een paar dagen, en NY heb je eigenlijk ook een week nodig).

Ik zou eerder een regio kiezen die je wil bezoeken, en dan daar gaan kijken wat er binnen de planning kan vallen, ipv een paar vaste (vrij random) dingen te kiezen die je zeker wil zien.
 
Ja, we zijn enkel geïnteresseerd in de nationale parken. Steden interesseren ons weinig (heb een dikke afkeer van Las vegas & Los Angeles :unsure:)
Heb vroeger het traject al eens gedaan 15jaar geleden, dus weet ongeveer wat er te zien valt. Natuurlijk geen tijd voor superlange wandelingen :)

Planning zou ongeveer alsvolgt zijn. We hebben nog wel wat speling hier en daar om bv een extra dag te blijven (we hebben 25 dagen ruimte)

1: San Francisco
2: San Francisco -> Yosemite
*** Misschien hier nog extra stop (Monterey?)
3: Yosemite
4: Yosemite / Mammoth Lake
5: Death Valley
6: Las Vegas
7: Zion/Bryce?
8: Zion/Bryce
9: Page / Lake Powell
9: Page / Lake Powell
10: Monument Valley
11: Grand Canyon
12: Grand Canyon
13: Las Vegas (luchthaven)
14-20 Cancun all-in hotel aan strand? Andere locatie misschien?
Is Yosemite een must? Indien niet zou ik vliegen op LV, een rondje maken en terug vertrekken uit LV. Ik vlieg persoonlijk liefst op LV omdat het een rustige luchthaven is, maar ook omwille van de immense keuze aan huurauto's en je kan een dag of meerdere dagen huurauto uitsparen omdat je eerst slaapt in LV en dat met de taxi kan doen.

Door SF te skippen kan je de vele kilometers om van SF over Yosemite naar Utah te geraken sparen. Maar dan kan je wel Sedona (imo mooiste plek in zuidwesten imo) en de omgeving rond moab meepaken. Canyonlands is ook 1 van mijn favoriete wandelparken. Vooral de lange wandeling naar de plek waar de 2 rivieren samenkomen.

Aanraders in Moab. 4x4 trip en moab Jett.
 
Ik heb met mijn vriendin nu een redelijk zot en misschien beetje last minute idee. We willen eind januari of begin februari naar USA gaan voor 2,5 week. Later in het jaar is niet echt een optie door werk.

Ik ben nu op gebied van een Amerika reis een complete leek dus alle tips zijn welkom. We willen deze keer nog niet té zot doen, een stevige Westkust reis is voor binnen 2 of 3 jaar als corona wat stiller is en we wat meer tijd hebben.

Wat er momenteel op het lijstje staat en wat we zeker willen is enkele dagen Disney World in Orlando, Miami bezoeken en wat kuieren, ontspannen en New York sowieso meerdere dagen. Voor alles daartussen staan we nog volledig open. We willen vooral genieten en we hoeven dus niet duizend dingen gezien te hebben om dan de laatste dagen compleet uitgeput te zijn omdat we amper rust hadden.

Nu zit ik met heel wat vragen natuurlijk, als er mensen wat hulp en tips kunnen geven. Deze zouden heel welkom zijn want ik moet letterlijk nog alles plannen:

- Een visumaanvraag hoe lang duurt dat? Is er nog tijd genoeg wetende dat je binnen anderhalve of 2 maand moet vertrekken?
- Ik ben zelfstandige en moet elke dag enkele uren nog werken, kan ik gewoon niet onderuit. Heb daar enkel internet en mijn laptop voor nodig. Ik ga ervan uit dat op de Belgische 4G zitten met een hotspot peperduur is. Kan ik daar makkelijk een Amerikaanse prepaid simkaart kopen en voor een dikke 2 weken daar surfen voor 200 euro of iets meer?
- Met ons idee in het achterhoofd raden jullie aan om naar bepaalde plekken te vliegen of toch voor een auto verhuur te gaan?
- Welke plaatsen zijn echt nog de moeite die ook passen in de planning met wat we nog willen doen?
- Waar best te beginnen en waar best te eindigen?
- Van welk budget mag ik toch uitgaan dat we kwijt zijn per persoon voor deze periode?
- Nog ander tips of dingen die je wil meegeven?
- visumaanvraag is vrijwel instant, maar kan tot 3 dagen duren als ik me niet vergis. Tijd genoeg dus.
- Inderdaad nooit je Belgische 4G opzetten, gewoon AT&T oid shop binnen stappen, en vragen naar een sim kaartje. Andere optie is wifi in je bnb of hotel, maar als je plant van veel te rijden, kan ik die extra sim kaart sowieso wel aanraden. Ik kom meestal toe met een sim kaartje van om en bij de 40$, waar ik 10GB mee ter beschikking had (door corona al 2 jaar geleden sinds onze laatste reis, dus weet niet wat de tarieven zijn momenteel).
- Als je plant naar NY te gaan, zou ik de trip van Florida - NY op je "beperkte" tijd, niet met de wagen doen. Moest je het toch doen, plan sowieso een stop in Washington!
- Met 8-10 dagen zit je btw al redelijk krap in Orlando, zeker als je de parken wil doen (Universal studio's eveneens dikke aanrader (ook een heel stuk goedkoper), tenzij je enkel Disney wil doen).
- Als je dan toch richting Miami gaat, zeker de Keys ook meepikken.
- Budget: hangt volledig af van wat je plannen zijn. Reken maar goed door voor je dagen in Disney World, eventueel Universal, ... Huur van een wagen valt ZEER goed mee in de States, eveneens vliegtickets kan je zeker goedkoop scoren mits wat zoekwerk.
- andere tips: airbnb airbnb airbnb! Wij doen bij onze reizen door de US amper nog iets anders. Wisselen altijd wat af, bij mensen thuis en dan eens iets onder ons 2.
- Cape canaveral, Daytona (speedway), de kustlijn onder cape canaveral, ...
 
Het is mogelijk (enkel Manhattan, een klein deeltje van disney en nog even relaxen in miami), maar zou het zeker ook niet aanraden.

Persoonlijk zou ik dus ook opteren voor enkel New york regio (New york , washington DC , Niagara,...) of Florida (Disney, Miami, everglades,...).
Deze kan je dat iets rustiger maar grondiger bezoeken en kan je later eens teruggaan voor die andere regio, zal je een pak meer genot aan hebben.
 
Ja, we zijn enkel geïnteresseerd in de nationale parken. Steden interesseren ons weinig (heb een dikke afkeer van Las vegas & Los Angeles :unsure:)
Heb vroeger het traject al eens gedaan 15jaar geleden, dus weet ongeveer wat er te zien valt. Natuurlijk geen tijd voor superlange wandelingen :)

Planning zou ongeveer alsvolgt zijn. We hebben nog wel wat speling hier en daar om bv een extra dag te blijven (we hebben 25 dagen ruimte)

1: San Francisco
2: San Francisco -> Yosemite
*** Misschien hier nog extra stop (Monterey?)
3: Yosemite
4: Yosemite / Mammoth Lake
5: Death Valley
6: Las Vegas
7: Zion/Bryce?
8: Zion/Bryce
9: Page / Lake Powell
9: Page / Lake Powell
10: Monument Valley
11: Grand Canyon
12: Grand Canyon
13: Las Vegas (luchthaven)
14-20 Cancun all-in hotel aan strand? Andere locatie misschien?
Waarom zo rushen doorheen de W-coast om dan jezelf in een all-in te blokkeren?
Ik zou zeker 3 weken nemen voor de W-coast, anders zit je daar als een gek doorheen te rushen en er is zoveel te zien en te beleven. Mexico zou ik een andere (3-wekelijkse) vakantie voor nemen en dan ook meer doen als het lokale Benidorm.
 
Waarom zo rushen doorheen de W-coast om dan jezelf in een all-in te blokkeren?
Ik zou zeker 3 weken nemen voor de W-coast, anders zit je daar als een gek doorheen te rushen en er is zoveel te zien en te beleven. Mexico zou ik een andere (3-wekelijkse) vakantie voor nemen en dan ook meer doen als het lokale Benidorm.

We hebben meer dagen dan de 14 die we in W-coast kunnen steken. Die dingen die ik opgelijst heb zijn een richtprogramma.
Ik rush zelf ook niet graag hoor :p

en een 5tal dagen/week erna all-in is iets wat we gewoon graag doen. Zullen ter plekke ook uitstapjes doen, maar is gewoon leuk om wat margaritas aan een zwembad/strand te drinken zonder enige verplichting :unsure:
 
We hebben meer dagen dan de 14 die we in W-coast kunnen steken. Die dingen die ik opgelijst heb zijn een richtprogramma.
Ik rush zelf ook niet graag hoor :p

en een 5tal dagen/week erna all-in is iets wat we gewoon graag doen. Zullen ter plekke ook uitstapjes doen, maar is gewoon leuk om wat margaritas aan een zwembad/strand te drinken zonder enige verplichting :unsure:
Ben zelf al een tiental keren op reis geweest (langer dan 3 weken), vaak heel actief (raften/bergbeklimmen/kajakken/kamperen/duiken/national parks/...) en ik kan ook genieten van rusten met een margarita aan een strand. Maar dan wel liefst tussendoor, bijv. 3 dagen actief en dan 1 dag chillen. Geen 5 dagen aan een stuk niets doen. Hier vind ik 3 weken gewoon teveel gerush voor die locaties, waarom dan geen 3 weken enkel W-Coast of 2.5 week Mexico? Op beide locaties kan je achteraf nog wel een hotel vinden om niets te doen.
 
Terug
Bovenaan