Googlemaps kan je voordien inladen dus je kan al heel je route voordien inladen, dan heb je geen internetconnectie nodig.

Qua tankstations valt het ook heel goed mee. Bepaalde stukken ga je geen tegenkomen maar als er lange afstand tussen 2 stations zijn wordt dit wel aangegeven met een bord.

Water in auto is wel altijd goed, je kan daar gemakkelijk grote flessen kopen van een paar liter.
 
Je rijdt in de VS he, niet ergens in de middle of nowhere in Afrika.

Dat je drank meehebt in de wagen is gewoon goedkoper en gemakkelijker. Maar niet levens noodzakelijk.

Google maps kan je perfect alles inladen op voorhand en extra stuff toevoegen daar op wifi? Is roaming in Belgie nog altijd zo duur?
Als ik nog in Londen woonde was dat 10 gbp extra voor onbeperkt data gebruik in de VS. Er moeten wss dus wel goedkope Sim opties bestaan voor de VS.
 
Je rijdt in de VS he, niet ergens in de middle of nowhere in Afrika.

Dat je drank meehebt in de wagen is gewoon goedkoper en gemakkelijker. Maar niet levens noodzakelijk.

Google maps kan je perfect alles inladen op voorhand en extra stuff toevoegen daar op wifi? Is roaming in Belgie nog altijd zo duur?
Als ik nog in Londen woonde was dat 10 gbp extra voor onbeperkt data gebruik in de VS. Er moeten wss dus wel goedkope Sim opties bestaan voor de VS.
Roaming is duur, maar een simkaart met onbeperkte data in de VS is relatief betaalbaar.
Wij hebben zo gewoon eentje gekocht voor een maand.
 
Op de meeste huurwagens zit gewoon apple carplay. Wij hadden als back up ook nog een telefoonhouder mee voor aan de ruit met zuignap. Gewoon ter plaatste sim kaartje kopen om te navigeren via waze. ( was AT&T van ons en kost viel best mee, ik denk 40 USD ofzo?) Voor de plaatsen zonder bereik hadden we offline google maps vooraf gedownload, werkt perfect. Huur aub daar geen dure gps.. kost stukken van mensen
 
In Death Valley zet je beste de airco niet op (oververhitting van motor), maar dat lukt uiteindelijk ook wel.

Death Valley zonder airco? Geen haar op m'n hoofd dat daaraan denkt. Een auto die in orde is gaat echt niet oververhitten door airco aan te zetten hoor.
 
Je rijdt in de VS he, niet ergens in de middle of nowhere in Afrika.

Dat je drank meehebt in de wagen is gewoon goedkoper en gemakkelijker. Maar niet levens noodzakelijk.
Elk jaar lees je toch wel een paar verhalen van mensen die gewoon het niet halen omdat ze ergens in de problemen komen en geen water bij hebben. Als je dan de pech hebt dat er die dag bijna niemand voorbijkomt, zijt ge gewoon gekloot. Dus het is wel levensnoodzakelijk imo.

Maar het hangt er dus vanaf wat je gaat doen. Ga je offroaden, dan is voldoende water bij hebben een absolute must.
 
Elk jaar lees je toch wel een paar verhalen van mensen die gewoon het niet halen omdat ze ergens in de problemen komen en geen water bij hebben. Als je dan de pech hebt dat er die dag bijna niemand voorbijkomt, zijt ge gewoon gekloot. Dus het is wel levensnoodzakelijk imo.

Maar het hangt er dus vanaf wat je gaat doen. Ga je offroaden, dan is voldoende water bij hebben een absolute must.
Offroaden in een woestijn is nu niet bepaald een onderdeel van een roadtrip he...
 
Offroaden in een woestijn is nu niet bepaald een onderdeel van een roadtrip he...
Waarom?
Er zitten hier op het forum anders genoeg mensen waar dat een must voor is tijdens een roatrip in de USA. Dit is de enige manier om op de beste plekken te komen.
 
Ik heb de Hwy50 gedaan in de VS, wat 1 vd loneliest hwy is in de VS. Ik heb offroad gereden in de VS, als een je een band kan vervangen en geen dwaas zijt kan er u echt bijna niets gebeuren ze. Der zijn overal tank stations, meestal kom je verkeer tegen en met een buitenlandse Sim kan je meestal wel een provider kiezen om te bellen.

Der zijn idd natuurparken waar je al wandelend wel kan in de miserie geraden, maar met de wagen moet je echt al een idioot zijn.

Zal u anders eens paar routes geven in zuidelijke Afrika, rij je 2-3000 km zonder tank station of iets. Kom je mss 1 wagen per 10 dagen tegen. Dat is offroad rijden, niet de VS.

Edit: let op water in de wagen is, zoals ik eerder zei, wel een goed gedacht. Ik had altijd water en food in de wagen voor meerdere dagen. Maar laten we nu het rijden in de VS niet dramatiseren. Het is een land waar iedereen veel tijd en de infrastructure is er zelfs op de remote plaatsen.
 
Klopt, als je schrik hebt voor dat stuk weg (het is letterlijk rechtdoor he, je kan daar niet verdwalen), hoe zou je dan een reis door IJsland of Groenland regelen?
Dat stuk tussen Yosemite en Vegas via Death Valley is 6 u rijden, waarvan een 1,5u door Death valley ofzo, waar dan nog 100-en toeristen per uur passeren.

In IJsland rij je zo 5u rond zonder 1 wagen te zien, door een sneeuwstorm...
 
Maar dat is in de USA ook als je wilt.

Rij bijvoorbeeld de Cathedral valley loop. Dat is 7-8 u offroad zonder een auto tegen te komen en zonder bereik. Of doe de rit naar The Racetrack in DV. Als je daar problemen krijgt, zou je niet de eerste zijn die het niet overleeft.

Je kan veel dagtrippen doen zonder een auto tegen te komen en zonder gsm bereik in het zuid westen
 
Ik weet niet welke periode jij bent gegaan, maar jaren geleden op de cathedral loop kwam ik zelfs mobilhomes tg de grootte van Belgie op die loop. Op de camping spot allemaal generator op om toch maar die airco te doen werken. Irritant als hell.

Meest afgelegen park dat ik al geweest in de VS was Big bend ranch park in TX. Daar was letterlijk geen visitors maar toch waren er mensen.

DV heeft meer dan 1M bezoekers op 1jaar. Zelfs op die afgelegen plaatsen ben je nooit alleen. Is een leuke bvb https://www.earthtrekkers.com/how-to-visit-racetrack-playa-death-valley/

Die weg daar is bvb waar ik dagelijks op rij aan deze kant vd wereld. Niets special aan als je een band kan vervangen. Trouwens je zet uw band op 1.2 bar en je zal nooit miserie hebben en geen Platte band ook. Degene die daar rijden met 3bar weten ook vd wereld niet:)
 
Laatst bewerkt:
Maar je gaat er duidelijk voorbereid naar toe. Het feit dat je zegt op hoeveel bar ge uw banden moet zetten bewijst dat. Maar 90% van de toeristen rijdt maar wat en dan is het wel degelijk gevaarlijk.

Over Cathedral valley. Ik vraag met toch af hoe die campers daar de rivercrossing doen op het begin of einde van de loop. Ik ben daar welgeteld 1 auto tegengekomen op de ganse dag (juni). En dat hebben we wel op meedere plaatsen dat we zo goed als niemand tegenkomen. Maar wij zoeken ook echt die stukken op. Op de ractrack 2 keer een echte 4x4 tegengekomen. De 4x4 dagtrip in canyonlands, niemand tegen gekomen.
 
Banden lossen en band vervangen is echt geen voorbereiding he maar gewoon common sense.

En voor mij is dat geen offroading want:
- je hebt echt geen 4x4 nodig.
- staan overal weg bewijzering
- Google maps werkt perfect.
- de weg wordt elke x aantal weken gegradet
- je komt mensen tegen.

Dat is voor mij dus gewoon een dirt weg en niets meer.

Nuja ik zal misschien gewoon teveel gewend zijn? :unsure:
 
Beetje unfaire discussie dan he, want wat voor u standaard is, is voor het grote deel van de mensen uitzonderlijk.
 
Iedereen heeft andere standaarden in ieder onderdeel van de reis.
Telt ook voor wandelen (voor sommige is 10 km een extreem lange wandeling, terwijl er andere 30-40 km doen op 1 dag.
De andere vindt een kayak toch op een meer al enorm avontuurlijk , de andere gaat whitewater raften / ziplinen / downhill MTB.

In de verenigde staten is het vooral als je op de populaire routes blijft zal je 100% zeker volk tegen komen en soms in (te) grote getalen.
Maar ga je net dat ietsje verder/anders dan waar de standaard toerist stopt kom je soms geen kat meer tegen.
 
Klopt, gps is echt voor niks nodig, wij hebben zelfs de eerste dagen zonder data gedaan, ergens stoppen om te eten, route inladen in Maps en weg. Wel één van m'n knapste reizen ooit (Cali, Arizona, Utah, Nevada)
 
Klopt, gps is echt voor niks nodig, wij hebben zelfs de eerste dagen zonder data gedaan, ergens stoppen om te eten, route inladen in Maps en weg. Wel één van m'n knapste reizen ooit (Cali, Arizona, Utah, Nevada)

tot je in midden van een national park staat en je vergeten tweede deel van je kaart in te laden :)
Gelukkig zoals eerder gemeld zijn de wegen wel simpel en in een NP heel simpel :D
 
tot je in midden van een national park staat en je vergeten tweede deel van je kaart in te laden :)
Gelukkig zoals eerder gemeld zijn de wegen wel simpel en in een NP heel simpel :D

Je kunt ze toch met google maps alle gebieden offline downloaden voor je vertrekt ? dus hoef je tijdens je reis niets in te laden.
Ik had er daarnaast nog een back-up navigatie app (here wego) en dit op 2 GSM's voor moest er toch toevallig eentje crashen tijdens de reis.
 
Terug
Bovenaan