Uitvoerende ingenieursjobs

niet met de voeten vooruit op de man
OT: onderwijs al overwogen? Fysica/wiskunde/technische vakken lijken mij wel mogelijk.
Ik kan enkel maar concluderen dat je weinig posts van Mac hebt gelezen als je dit voorstelt!

Dit is noch voor mac, noch voor tieners die les van hem zouden moeten krijgen een goede zaak.
 
Laatst bewerkt:
🤣🤣🤣🤣
Ik kan enkel maar concluderen dat je weinig posts van Mac hebt gelezen als je dit voorstelt!

Dit is noch voor mac, noch voor tieners die les van hem zouden moeten krijgen een goede zaak.
Ik denk nu niet dat je iemand kan kennen a.d.h.v. wat posts op een forum. Voor hetzelfde geld uit hij hier enkel zijn frustraties en komen de positieve momenten minder/niet aan bod. Iemand die wat strenger/harder is kan ook een goede leerkracht zijn.

Hoger onderwijs is ook onderwijs.
 
Bij Siemens hebben ze mensen die on site hun beveiligingssystemen moeten testen op midden en hoogspanning.

Dat zijn dacht ik allemaal ingenieurs
 
Op zoek naar een andere wending voor mijn carrière ben ik enkele mogelijke pistes aan het bekijken. Die gaan heel breed, tot en met zaken die niets meer met mijn huidige werkervaring of diploma te maken hebben. Ik bots namelijk vaak op de muur dat heel veel jobs met mijn ingenieursdiploma niet langer matchen met het type job die ik wil doen. Veel ingenieursjobs draaien rond bureauwerk, meetings, rapporten maken, calculaties maken, verslagen schrijven, en meestal is dit voor projectgebaseerd werk en om veeleisende klanten te bedienen terwijl je zelf geen macht hebt om zaken te forceren, ook verlof die geen verlof is omdat projecten blijven doordraaien, etc.

Ik begin er stilaan van te huiveren. Ik wil dus totaal iets anders doen, en zou het beschrijven als een meer "uitvoerende" job. Vaak wordt dat gelinkt aan laaggeschoolde jobs, maar hoeft dat per se zo te zijn? Neem nu bijvoorbeeld een kinesist of een dokter: dat noem ik ook uitvoerende jobs maar toch moet je er gestudeerd voor hebben.

Voor ingenieurs (elektrotechniek) lijken dat type jobs jammer genoeg veel minder vanzelfsprekend. Ik heb bijvoorbeeld al gekeken voor een soort dispatching in een grote energiecentrale of bij hoogspanningsbeheerders, maar daar zoeken ze standaard professionele bachelors voor. Geen ingenieurs. Wellicht zal ik dus bestempeld worden als "overgekwalificeerd". Of een soort storingstechnicus voor complexere problemen? Maar ook daar lijken ze maximaal professionele bachelors voor te zoeken.

Bestaan er dan echt geen uitvoerende ingenieursjobs? Alle tips en inspiratie welkom.

Je hebt een heel smalle visie van "ingenieursjobs". En je lijkt je ook wat verheven te voelen omdat je ingenieur bent en dus MOET gebouwen zetten.

Wil je een relatief chille job en centen of wil je kunnen zeggen dat je ingenieur bent ?


Er zijn toch genoeg jobs waar je als ingenieur met wat ervaring relatief stressloos 4000-5000 kunt verdienen met relatief normale uren en zonder continue zever van klanten die je beschrijft. Er is meer dan consulting...

Er zijn toch genoeg jobs waar je gewoon verstand moet hebben en je diploma minder belangrijk is. Ikzelf zit in biotech sector, maar ik heb al 15y geen labojas meer aan gehad en al 5 y of zo geen klop zelf uitgevoerd behalve 'herding the cats', in meetings zitten en idioten hun mond doen houden, persoon A met persoon B in contact brengen, taken in de juiste volgorde laten uitvoeren (daily project management beetje), documenten in orde brengen voor filings, processen streamlinen, administratieve overhead wegkappen, etc. Ik heb ook maar 2 direct reports waarvan 1 echt puur admin werk doet en een andere inhoudelijk werk.

En ik heb werkelijk 0,0 contact met klanten (daar is onze customer support voor). Af en toe eens een escalatie voor een 'white glove' klant, maar zelfs dan gaat dat niet rechtstreeks tussen mij en klant. En ik bepaal timeline en ik bepaal of we naar het probleem gaan kijken of niet. Ik heb zelfs geen telefoon op kantoor of GSM van het werk.

En waar heb ik mijn diploma voor nodig ? Wel, er zijn, zoals in elk groot bedrijf, heel veel idioten die kunnen doen alsof en blablabla, maar eigenlijk 0,0 bijdragen of net negative zijn (veel chaos veroorzaken en verwarring creeren, maar niks bijbrengen). Met technische kennis duurt het welgeteld 10 seconden om die te doorprikken. Project A denk je dat 100k kost, ik denk 10M wegens A B C D E F G. Hop, afgeserveerd. Als je daar niet zit, loopt dat project 2-3-4w om uiteindelijk toch te crashen.

En er zijn heel veel collega's in technical support, QA, regulatory, marketing, finance, commercial marketing die juist hetzelfde verhaal hebben. OK, dat is biotech en een bedrijf dat producten verkoopt. Maar er zijn toch ook producten in andere sectoren.



Ik denk dat construction project-basis werk wel het kutste van het kutste is qua marges, druk, etc. veel commodity price druk uit Roemenie etc, zowiezo lage marges, weinig 'innovatie' die marges naar boven kan drukken wegen intellectual property die een hoge barriere opwerp voor competitie etc. En lage marge en veel price pressure, nooit goeie combi voor goeie werksfeer.


Kijk eens naar volledig andere sectoren en een ander soort functie zonder onmiddellijk in low-level jobs in je gekende sector te zoeken. Al eens bij IMEC en omgeving gekeken? Ik weet uit de losse pols een resem vacatures/bedrijven die elektro/ingenieurs/consoorten zoeken die aan een product werken, geen last hebben van klanten, ... In Hasselt is een gelijkaardige tech hub. Rond Gent ook in tech park Zwijnaarde en Ghelamco en waarschijnlijk nog veel andere waar ik geen weet van heb.
 
Zit in inspectie, voor auditors vragen ze bij ons toch vooral ingenieurs (burg/ind).
Voor ndt volstaat bachelor, alhoewel een ing. natuurlijk met open armen wordt ontvangen.

Ooit bij SGS gesolliciteerd toen ik afstudeerde, omdat mijn eindwerk ging over NDT van lasverbindingen. Uiteindelijk niet ingegaan op hun voorstel met concurrentiebeding.
 
Klinkt eigenlijk echt als een droomjob voor mij. Ik ben momenteel technisch tekenaar. In mijn vorige job ook, maar moest ik in het buitenland opleiding gaan geven, een soort wikipedia-achtig iets schrijven, instructiefilmpjes opnemen... Dat waren echt de gelukkigste werkdagen uit mijn leven. Mensen zeggen me vaak dat ik nogal een talent om moeilijke onderwerpen zeer duidelijk uit te leggen.
Als tekenaar heb ik echt last van behoorlijke ADHD'achtige symptomen die typisch zijn voor een 9 to 5 computerjob met bandwerk: concentratieproblemen, uitstelgedrag, fouten niet zien.
. Ik heb geen pedagogisch diploma en ben ook nog bezig met het behalen van een bachelordiploma, dus zomaar het reguliere onderwijs ingaan zit er niet in.

Heb je daar info over? Zoek ik gewoon op 'technical trainer' als ik op vacaturesites zit?
Wel overal vind je wel van die vacatures als technical trainer. Soms doet een Service-Engineer ook opstart en training ter plaatse als het om specifieke machines gaat. Gaat het om massaproductie dan heb je vaker producttrainers die een bepaald segment zeer goed moeten kennen.

Je hebt ook trainers in elektrische toepassingen, domotica, laadsystemen, maar tevens in automotive, warmtepompen etc...
 
Je hebt een heel smalle visie van "ingenieursjobs". En je lijkt je ook wat verheven te voelen omdat je ingenieur bent en dus MOET gebouwen zetten.
Wil je een relatief chille job en centen of wil je kunnen zeggen dat je ingenieur bent ?

Ik snap niet waarom ik verheven zou zijn? Als ik "een ingenieursjob" zoek, dan bedoel ik niet dat de titel "ingenieur" op mijn naamkaartje moet staan, maar dat er ook wat intellectuele uitdaging mag zijn. Dat ik niet voor niets gestudeerd heb. Dat er ook een gelijkaardige verloning tegenover staat. Enzovoort.

Er zijn toch genoeg jobs waar je als ingenieur met wat ervaring relatief stressloos 4000-5000 kunt verdienen met relatief normale uren en zonder continue zever van klanten die je beschrijft. Er is meer dan consulting...

Ik hoor het u graag zeggen. Stuur me gerust enkele vacatures.

Er zijn toch genoeg jobs waar je gewoon verstand moet hebben en je diploma minder belangrijk is. Ikzelf zit in biotech sector, maar ik heb al 15y geen labojas meer aan gehad en al 5 y of zo geen klop zelf uitgevoerd behalve 'herding the cats', in meetings zitten en idioten hun mond doen houden, persoon A met persoon B in contact brengen, taken in de juiste volgorde laten uitvoeren (daily project management beetje), documenten in orde brengen voor filings, processen streamlinen, administratieve overhead wegkappen, etc. Ik heb ook maar 2 direct reports waarvan 1 echt puur admin werk doet en een andere inhoudelijk werk.

En ik heb werkelijk 0,0 contact met klanten (daar is onze customer support voor). Af en toe eens een escalatie voor een 'white glove' klant, maar zelfs dan gaat dat niet rechtstreeks tussen mij en klant. En ik bepaal timeline en ik bepaal of we naar het probleem gaan kijken of niet. Ik heb zelfs geen telefoon op kantoor of GSM van het werk.

En waar heb ik mijn diploma voor nodig ? Wel, er zijn, zoals in elk groot bedrijf, heel veel idioten die kunnen doen alsof en blablabla, maar eigenlijk 0,0 bijdragen of net negative zijn (veel chaos veroorzaken en verwarring creeren, maar niks bijbrengen). Met technische kennis duurt het welgeteld 10 seconden om die te doorprikken. Project A denk je dat 100k kost, ik denk 10M wegens A B C D E F G. Hop, afgeserveerd. Als je daar niet zit, loopt dat project 2-3-4w om uiteindelijk toch te crashen.

En er zijn heel veel collega's in technical support, QA, regulatory, marketing, finance, commercial marketing die juist hetzelfde verhaal hebben. OK, dat is biotech en een bedrijf dat producten verkoopt. Maar er zijn toch ook producten in andere sectoren.
Klinkt nogal verheven. En dat voor een niet-ingenieur. Maar good for you als het allemaal zo simpel is om goed uw brood te verdienen.

Ik denk dat construction project-basis werk wel het kutste van het kutste is qua marges, druk, etc. veel commodity price druk uit Roemenie etc, zowiezo lage marges, weinig 'innovatie' die marges naar boven kan drukken wegen intellectual property die een hoge barriere opwerp voor competitie etc. En lage marge en veel price pressure, nooit goeie combi voor goeie werksfeer.

Akkoord.
Kijk eens naar volledig andere sectoren en een ander soort functie zonder onmiddellijk in low-level jobs in je gekende sector te zoeken. Al eens bij IMEC en omgeving gekeken? Ik weet uit de losse pols een resem vacatures/bedrijven die elektro/ingenieurs/consoorten zoeken die aan een product werken, geen last hebben van klanten, ... In Hasselt is een gelijkaardige tech hub. Rond Gent ook in tech park Zwijnaarde en Ghelamco en waarschijnlijk nog veel andere waar ik geen weet van heb.
Vacatures, voorbeeldbedrijven, ... altijd welkom.
 
Als je gelukkig zou worden van een job waar ze eigenlijk een professionele Bachelor voor nodig hebben, doe dat dan gewoon?

Denk eerst na wat je wil doen en dan moet je je er op toeleggen. Als je nu een job verwacht met lagere diplomavereisten maar wel het loon van een ingenieur ... Dat zal natuurlijk lastig worden.

Maar denk is eerst na over wat je eigenlijk wil doen in het leven en ga er dan voor. Is dat vrachtwagenchauffeur, fuck it, probeer dat dan? Uzelf kapotwerken in een job omdat je ingenieur bent en je denkt dat dat erbij hoort kan later ook nog.
 
Join the darkside !!!

Wij ambtenaren zoeken nog collega's.

of : https://werkenvoor.be/nl/jobs?searc...licationdate&sort_order=DESC&1=lang:nl&page=2

Neen echt. Het enige wat je moet doen is kijken uit welk deel van uw job dat je energie haalt en uit welk deel dat er energie vreet. Daarna moet je evalueren waarmee je kan leven. Aangezien geen enkele job perfect gaat zijn. Elke job gaat zaken doen waar je over gaat vloeken of u moet over kunnen zetten. Het is dan ook belangrijk om dat ook zeker te identificeren.

Net zoals @Chauffagist ook heeft gedaan. Hij struggelde met gelijkaardige frustraties als u. Hij heeft toen een meer hands-on ervaring gedaan. En is ook daar op de negatieve zaken ervan gestoten. En uiteindelijk is hij nu leerkracht geworden, al is het dan wel op de hogeschool. Terwijl hij in bijberoep nog wat bijklust.
Een kennis (TSO) van mij is afgestudeerd als bachelor en heeft erna nog bijgestudeerd tot industrieel. Is daarna begonnen op ingenieurs niveau en heeft oa. door de brol van vergaderingen, excel lijstjes, etc... gezegd foert ermee waarna hij zich had bijgeschoold in zijn vrije tijd als metser, etc... en is nu een klusdienst / kleine bouwonderneming gestart. Hij verdient niet slecht, maar het is ook niet de onmetelijke vetpot van een topfunctie. Maar hij is daar zeer gelukkig mee. Alsook verdient hij meer dan mij op verdisconteerde maandbasis.

Ik had ook eerst mijn twijfels om bij de overheid te werken. En er zitten karottentrekkers tussen. Maar uiteindelijk heb ik altijd gekeken naar mijn eigen en niet wat anderen daar wel niet van dachten.
En in mijn geval is de overheid voor mij de grootste eyeopener geweest als werkgever in functie van hetgeen waar ik naar op zoek was. Stabiliteit, afwisseling, uitdaging, impact, geen gezever over verloning - duidelijk traject, menselijke omgang met collega's (geen mes in de rug conform competitieve structuur), erkenning voor het werk, geen busywerk (al was het in het begin wel zwemmen of verzuipen - al proberen we dat nu met trajecten wel te beperken), ondertussen een goede collegiale sfeer (waar we elkaar proberen te helpen indien er problemen zijn)... Wat niet wil zeggen dat er geen zaken zijn in mijn functie die ik HAAT met een passie.

Tegenwoordig hebben ze een fetisje gekregen voor excel lijstjes en invulkadertjes waarnaar geen kat kijkt.

Maar zoals altijd moet je de capaciteit hebben om daarmee om te gaan. En dat is niet altijd makkelijk.
 
Even als reactie op de jobs die jou misschien kunnen interesseren maar bij TUI, zoeken ze een avionics engineer en hiervoor vragen ze een master ind. Uit de inhoud leek het wel meer een job van uitvoerende technici.

Tevens zag ik bij Vinçotte vacatures voor inspecteurs (nucleair). Misschien wat ideeën…
 
Ik snap niet waarom ik verheven zou zijn? Als ik "een ingenieursjob" zoek, dan bedoel ik niet dat de titel "ingenieur" op mijn naamkaartje moet staan, maar dat er ook wat intellectuele uitdaging mag zijn. Dat ik niet voor niets gestudeerd heb. Dat er ook een gelijkaardige verloning tegenover staat. Enzovoort.
Puur anekdotisch, maar ook in veel uitvoerende jobs komt heel wat denkwerk kijken. Je mag dat niet volledig zwart-wit bekijken. Een dakwerker moet ook uitrekenen waar hij uitkomt met zijn pannen, een elektricien moet toch ook niet hersenloos schijven en kappen, idem voor een installateur cv. Aan elke job is er altijd wel iets. Je kan daar gewoon niet buiten. Ik wil gewoon een goeie balans tussen een aanvaardbaar loon, min of meer inhoudelijk interessant en voldoende vrije tijd voor het gezin en andere zaken. Mijn hoofdberoep laat het toe om andere zaken te doen in bijberoep. Zonder dat bijberoep zou ik het niet volhouden. 7 weken terug was ik constant geprikkeld, opgefokt, uitvliegen voor het minste. Sinds ik sertraline slik trek ik het mij gewoon veel minder aan, gedaan met piekeren over vergaderingen of beslissingen van hogeraf. Soms zeggen collega's iets en verwerkt mijn brein het zelf niet meer.
Vacatures, voorbeeldbedrijven, ... altijd welkom.

Zoektermen zoals:

Service engineer
Support engineer
Technical trainer
Technical expert

Bedrijven, ik zou zeggen zoek een bedrijf dat producten maakt/ verdeelt die je liggen. Het heeft geen zin om voor een fabriek te gaan werken waar ze dingen maken die niet interessant zijn. Sowieso zou ik een pure productie-omgeving vermijden.

Met je elektrotechnisch profiel kan je zeker ook bij Fluvius terecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
...

Bedrijven, ik zou zeggen zoek een bedrijf dat producten maakt/ verdeelt die je liggen. Het heeft geen zin om voor een fabriek te gaan werken waar ze dingen maken die niet interessant zijn. Sowieso zou ik een pure productie-omgeving vermijden.

Met je elektrotechnisch profiel kan je zeker ook bij Fluvius terecht.

Waarom een pure productie-omgeving vermijden? Niet aanvallend bedoeld, eerder benieuwd naar de redenering erachter omdat ik daar juist meer hands-on jobs zou verwachten.
 
Ik kan enkel maar concluderen dat je weinig posts van Mac hebt gelezen als je dit voorstelt!

Dit is noch voor mac, noch voor tieners die les van hem zouden moeten krijgen een goede zaak.
Jij kan dat concluderen na wat posts op een forum? Dat zou wel heel erg kortzichtig zijn van u. Of ken je hem persoonlijk?

Hoe dan ook, het onderwijs kan wel enkele strengere rechtoe-rechtaan leerkrachten gebruiken.

@mac-bc : al eens IT overwogen? Daar zijn veel “engineer” profielen en er is een enorm tekort aan ITers. Er zijn ook meer dan genoeg bedrijven die zelfs betalen terwijl ze u 3-6 maanden omscholen tot ITer.
 
En waarom probeer je het niet eens aan de kant van de bouwheer/klant? Kan je hele dagen kakken op de ingenieurs :p
 
Waarom een pure productie-omgeving vermijden? Niet aanvallend bedoeld, eerder benieuwd naar de redenering erachter omdat ik daar juist meer hands-on jobs zou verwachten.
In productie draait het gewoon om low- cost en zoveel mogelijk produceren. Als hij daar als maintenance engineer/manager gaat werken zal hij nog veel geblaas in de nek krijgen voor alles wat mis loopt. Bovendien is het echt wel een omgeving waar je voor moet zijn. Lawaai, vaak geen daglicht, bepaalde geuren, speciaal publiek. Ik vermoed dat er snel ergernis zal optreden bij Mc.
 
In productie draait het gewoon om low- cost en zoveel mogelijk produceren. Als hij daar als maintenance engineer/manager gaat werken zal hij nog veel geblaas in de nek krijgen voor alles wat mis loopt. Bovendien is het echt wel een omgeving waar je voor moet zijn. Lawaai, vaak geen daglicht, bepaalde geuren, speciaal publiek. Ik vermoed dat er snel ergernis zal optreden bij Mc.
En , toegegeven wel in mijn beperkte ervaring, weinig uitdaging, afwisseling en voldoening. Der staat machine A,B en C en prioriteit 1 is dat die blijven werken. En als dat niet zo is, dat die zo rap mogelijk terug werken. Dat is vandaag zo, dat is morgen zo, dat zal over 10j hoogstwaarschijnlijk ook nog zo zijn met exact diezelfde machine, alleen maar met nog meer kunst- en vliegwerk met ducttape en lapmiddelkes want "Die lijn moet bollen!"
 
Misschien iets bij bouw/onderhoud van windmolens? Geen idee of ze daar elektrotechniekers voor zoeken.
Dat is tegenwoordig veel dumbed down beulenwerk hoor.
Er komen geen ingenieurs kijken bij commisioning en service.
De mekaniekers zijn A2 en voor het elektrische aspect is A2/bachelor ruimschoots voldoende.
Bij R&D wel natuurlijk maar daarvoor moet je niet in BE zijn maar in UK, DE & DK.
 
Ik snap niet waarom ik verheven zou zijn? Als ik "een ingenieursjob" zoek, dan bedoel ik niet dat de titel "ingenieur" op mijn naamkaartje moet staan, maar dat er ook wat intellectuele uitdaging mag zijn. Dat ik niet voor niets gestudeerd heb. Dat er ook een gelijkaardige verloning tegenover staat. Enzovoort.

Nog altijde dezelfde opmerking. Dat heeft niks met 'ingenieur' te maken. Genoeg jobs voor ingenieurs die 0,0 intellectuele uitdaging hebben maar enkel papershovers zijn. Omgekeerd genoeg jobs met intellectuele uitdaging waar geen ingenieurs zitten.

Sorry to pop the bubble. Er is niks uniek aan ingenieur zijn behalve dat het 1 van de papiertjes is die aantoont dat je kunt redeneren.

Ik hoor het u graag zeggen. Stuur me gerust enkele vacatures.

Ik zit zelf in de life science, maar zelfs daar genoeg vacatures voor 'random' ingenieurs profielen waar iedereen met verstand op kan beginnen met weinig specifieke domein kennis.


Ik weet niet exact welke 'ingenieur' je bent, maar pretty sure dat daar iets tussen zit wat je moet kunnen.

Klinkt nogal verheven. En dat voor een niet-ingenieur. Maar good for you als het allemaal zo simpel is om goed uw brood te verdienen.

Moet ik mij als ingenieur nu beledigd voelen dat je me als niet-ingenieur aanspreekt ? Goed ja, interesseert me geen fluit. Ik mag als niet-pure R&D ook continue horen "you're not R&D". Elk haalt voldoening uit wat hij zelf wil, maar er is geen intrinsieke volgorde van 'greatness'. Ik moet de eerste kerkhof zerk nog tegenkomen met "Engineer" of "Intellectualle challenging"

Ik zie net de lonen passeren voor starters. Master 3200. Burgie 3700. Ik citeer

Sommige diploma’s geven kans op een beduidend hoger loon. Van alle starters tot 25 jaar verdient wie een diploma burgerlijk ingenieur op zak heeft het meest: zo’n 3.674 euro bruto. De top vijf wordt verder aangevuld met de diploma’s industrieel ingenieur (3.497 euro), handelsingenieur (3.489 euro), informatica (master 3.209 euro, bachelor 3.133 euro) en bedrijfsmanagement (2.801 euro).

Ik heb zelf 3 mannetjes die aan mij rapporteren tegenwoordig.
  • Een 28 jarige Phd: 5000/maand
  • Een 50 something non-ingenieur die eigenlijk redelijk basic werk doet: 6800/maand (ik heb die niet zelf gehired, zou bij mij toch rap 1000 minder krijgen, maar goed)
  • Een 30 something expat met PhD die ik recent gekregen heb als deel van overschot van herstructurering: 6500/maand

Niet dat ik zeg dat iedereen vlot 100000 per maand verdient. Maar praktijk en cijfers tonen me wel aan dat het als ingenieur met wat jaren op de teller niet overdreven moeilijk moet zijn om relatief chille jobs te hebben aan 4000-5000/maand...

Akkoord.

Vacatures, voorbeeldbedrijven, ... altijd welkom.

Zie hierboven.
 
Laatst bewerkt:
In productie draait het gewoon om low- cost en zoveel mogelijk produceren. Als hij daar als maintenance engineer/manager gaat werken zal hij nog veel geblaas in de nek krijgen voor alles wat mis loopt. Bovendien is het echt wel een omgeving waar je voor moet zijn. Lawaai, vaak geen daglicht, bepaalde geuren, speciaal publiek. Ik vermoed dat er snel ergernis zal optreden bij Mc.
Ik kan je redenering wel volgen, inclusief dat creatief zijn met duct tape om een lijn draaiend te houden.
Natuurlijk is dat kort door de bocht, niet alle productie bedrijven zijn zo, maar de kans is helaas wel groot…
 
In productie draait het gewoon om low- cost en zoveel mogelijk produceren. Als hij daar als maintenance engineer/manager gaat werken zal hij nog veel geblaas in de nek krijgen voor alles wat mis loopt. Bovendien is het echt wel een omgeving waar je voor moet zijn. Lawaai, vaak geen daglicht, bepaalde geuren, speciaal publiek. Ik vermoed dat er snel ergernis zal optreden bij Mc.

Mwoah, low-cost. Eerder deze week voor onze BE entiteit een operations manager van een jaar of 32 aangeworven voor een kleine 8000/maand. Zolang die haar operaties goed runt, kan die daar een veelvoud van die kost uithalen, dus low-cost wil niet per definitie zeggen dat je low ball betaalt.
 
Terug
Bovenaan