UEFA Champions League 2023-2024

Dus de var, ref, en enkele mede forummers hier zijn het eens met mij dat het geen rood is, maar ik ben de forumnar?
Jep, dat verandert niets aan de zaak. Als dit zondag tegen Gent gebeurt en een rode kaart van Gent wordt ingetrokken ben jij de eerste die het een grote schande vindt.

Ik ben verbaast door de reacties hier. Ik vind dit gewoon rood hoor.

Sowieso denk ik al niet dat de VAR hier niet mag tussenkomen.
Waarom zou de VAR niet mogen tussen komen? Als zij vinden dat de ref duidelijk een fout maakt mag die toch tussen komen zeker. De ref had ook maar 2s nodig om in te zien dat het maar geel was. Dat geeft meteen ook aan dat het een "clear and obvious error" was.

Los daarvan, Vermeeren geeft mij De Bruyne vibes.

Laatst bewerkt:
Ik zou eerlijk gezegd als scheidsrechter voor die fout geel geven en geen rood, maar de rode kaart is imo ook geen clear error dus hoeft de VAR imo niet in te grijpen.

Laatst bewerkt:
Waarom zou de VAR niet mogen tussen komen? Als zij vinden dat de ref duidelijk een fout maakt mag die toch tussen komen zeker. De ref had ook maar 2s nodig om in te zien dat het maar geel was. Dat geeft meteen ook aan dat het een "clear and obvious error" was.
Ik vind het juist geen "clear and obvious" error. De meningen hieromtrent zijn duidelijk verdeeld wat in mijn ogen al voldoende zegt.

Ik vind dit geen donkerrode kaart, maar ik zou hier wel eerder rood voor geven dan geel tbh. Het blijft in mijn ogen een onbezonnen actie met gevaar voor de fysieke integriteit van de speler.

Trouwens wat is dit Barcelona dramatisch zeg, hallelujah.

@Genius wat begrijp je niet?

Clear en obvious error staat nergens in het reglement.

VAR mag enkel tussen komen bij een overduidelijke vergissing of een ernstig gemist incident

De scheidsrechter wordt enkel geholpen door een VAR in het geval van een
“overduidelijke vergissing” of een “ernstig gemist incident” in relatie tot:
• al dan niet gescoord doelpunt
• al dan niet strafschop
• rechtstreekse rode kaart (geen tweede gele kaart)
• verkeerde identiteit waarbij de scheidsrechter de verkeerde speler van het team
dat de overtreding maakte uitsluit of waarschuwt

Hier rood voor geven is toch geen overduidelijke vergissing? Gewoon een roekeloze en gevaarlijke tackle. Gewoon geluk dat hij hem niet verkeerd raakt

Clear en obvious error staat nergens in het reglement.

VAR mag enkel tussen komen bij een overduidelijke vergissing of een ernstig gemist incident

De scheidsrechter wordt enkel geholpen door een VAR in het geval van een
“overduidelijke vergissing” of een “ernstig gemist incident” in relatie tot:
• al dan niet gescoord doelpunt
• al dan niet strafschop
• rechtstreekse rode kaart (geen tweede gele kaart)
• verkeerde identiteit waarbij de scheidsrechter de verkeerde speler van het team
dat de overtreding maakte uitsluit of waarschuwt

Hier rood voor geven is toch geen overduidelijke vergissing? Gewoon een roekeloze en gevaarlijke tackle. Gewoon geluk dat hij hem niet verkeerd raakt
Staat toch gewoon letterlijk in het VAR protocol? (https://www.theifab.com/laws/latest/video-assistant-referee-var-protocol/#principles)

VAR mag dus volgens wat jij hier neerschrijft tussenkomen bij een rechtstreekse rode kaart. Zij oordelen dat het geen rood is en de ref gaat hier onmiddellijk in mee. Dat geeft toch gewoon aan dat het een overduidelijke vergissing was om rood te geven? Het is niet omdat er hier op het forum het geen overduidelijke vergissing vinden dat het zo is natuurlijk.

Ik vind het juist geen "clear and obvious" error. De meningen hieromtrent zijn duidelijk verdeeld wat in mijn ogen al voldoende zegt.

Ik vind dit geen donkerrode kaart, maar ik zou hier wel eerder rood voor geven dan geel tbh. Het blijft in mijn ogen een onbezonnen actie met gevaar voor de fysieke integriteit van de speler.

Trouwens wat is dit Barcelona dramatisch zeg, hallelujah.
Was jij het niet die Romero zijn fout van enkele geleden geen rood/penalty vond? Daar was veel meer gevaar voor de fysieke integriteit van de speler dan nu toch?

Hopelijk heeft Antwerp zijn beste match gespeeld van deze week, anders zie ik ons weinig punten pakken in het weekend.

Lap, typisch natuurlijk.

Staat toch gewoon letterlijk in het VAR protocol? (https://www.theifab.com/laws/latest/video-assistant-referee-var-protocol/#principles)

VAR mag dus volgens wat jij hier neerschrijft tussenkomen bij een rechtstreekse rode kaart. Zij oordelen dat het geen rood is en de ref gaat hier onmiddellijk in mee. Dat geeft toch gewoon aan dat het een overduidelijke vergissing was om rood te geven? Het is niet omdat er hier op het forum het geen overduidelijke vergissing vinden dat het zo is natuurlijk.
In de NL versie staat het niet 😂

Aangezien er discussie is of het rood of geel kan zijn is het niet zo overduidelijk lijkt mij.

Waarom zou het geen rood kunnen zijn? Omdat hij hem "maar" op de voet raakt?

Terug
Bovenaan