Traprenovatie

BlackOccult

Well-known member
Crowdfunder FE
Zijn er mensen die hun trap al eens hebben laten renoveren? Ik hoef niet zozeer een nieuwe trap maar wil vooral een andere coating en ben wat op zoek naar goede adressen.
 
Zijn er mensen die hun trap al eens hebben laten renoveren? Ik hoef niet zozeer een nieuwe trap maar wil vooral een andere coating en ben wat op zoek naar goede adressen.
Als de basis van uw trap er enigszins nog goed uit ziet kan je hem altijd overschilderen. Eerst wel eventuele lak/lijm/verf losmaken, opschuren en dan voorzien van een speciale traplak.

Sigma heeft een uitstekende traplak die slijtvast is met anti-slip functie. Ook heel goed afwasbaar. Na 6 jaar ziet hij er nog treffelijk uit.
 
Zijn er mensen die hun trap al eens hebben laten renoveren? Ik hoef niet zozeer een nieuwe trap maar wil vooral een andere coating en ben wat op zoek naar goede adressen.
Wij hebben de onze laten luchtgomen en opnieuw schilderen. Maar wij waren niet zo tevreden van de kwaliteit van het werk. Ik zal u dus de naam besparen.

Vooral het schilderwerk was niet ok en veeleisend ben ik niet.
 
Wij hebben de onze laten luchtgomen en opnieuw schilderen. Maar wij waren niet zo tevreden van de kwaliteit van het werk. Ik zal u dus de naam besparen.

Vooral het schilderwerk was niet ok en veeleisend ben ik niet.
Heb ook geïnformeerd om te laten luchtgommen maar vond dat heel duur.

De trap was voorzien van een lak + tapijt die erop gelijmd was. Ik heb daar aceton (of was het thinner) op gegoten en vershoudfolie op gelegd per trede. Zo kon het product niet vervliegen en na 5 minuten kon ik de lijm en lak er gewoon afschrepen met een plamuurmes.

Daarna wat opschuren en beginnen schilderen. Heel goede verf die in elkaar vloeit. Je hoeft geen topschilder te zijn om een goed resultaat te bekomen.
 
Ik heb hier recent een houten trap laten luchtgommen tot de originele houtstructuur voor 1800 euro incl 6% btw. Open trap, 28 treden in totaal, inclusief leuningen etc
 
Zijn er mensen die hun trap al eens hebben laten renoveren? Ik hoef niet zozeer een nieuwe trap maar wil vooral een andere coating en ben wat op zoek naar goede adressen.
Wij hebben onze trap (en douche/badkamervloer) in Mortex laten doen. Leuke textuur en toch een aardig aanbod aan (vooral aard)kleuren.
In tegenstelling tot wat de inspiratiefoto's op de website u willen doen geloven als je naar trappen gaat zoeken, komt dat ook mooi uit op een kleinere oppervlakte en moet je niet half je huis ermee bekleden.
 
Terug
Bovenaan