De comfortabelste slaapbank

derp

Well-known member
Wij worden binnenkort voor de eerste keer ouders, en mijn pa wilt graag regelmatig langskomen en dan ook bij ons blijven slapen.
Probleem is dat hij niet meer super goed te been is, en omwille van prostaatproblemen ook geregeld 's nachts uit bed moet. De logeerkamer is helemaal boven in het huis (steile wenteltrap), en de badkamer is op een ander verdiep. Vorige keer is hij al van de trap gevallen. Meestal logeert hij daar, maar dat is dus allemaal niet ideaal.

Dus ik ben op zoek naar een alternatief. Ben momenteel een ruimte op het gelijkvloers aan het renoveren, dat wordt mijn kantoor. Er is ook een WC op hetzelfde verdiep

Dus nu ben ik aan het denken om een goede slaapbank daar neer te zetten, die ik kan transformeren tot een bed wanneer hij op bezoek komt en met de kleine wilt komen spelen. Ik denk dat de meesten wel al een keer geradbraakt zijn opgestaan na een nachtje op zo'n slaapbank, en die situatie wil ik dus graag vermijden. Van daar mijn vraag: bestaat er zoiets als een bank die ook getransformeerd kan worden tot een volwaardig bed?

Wat ik zelf al heb gevonden:

Bon, ik vind dat niet schoon maar het is wel betaalbaar en ik denk dat ge daar nog wel echt comfortabel in kunt pitten. Die schuiven maken ook dat het praktisch is. Ik vroeg mij af of er misschien iemand nog suggesties had voor een goede slaapbank waar een 70-plusser nog goede nachtrust in kan krijgen?
 
Ik denk dat de doorslaggevende factor de "matras" is, nee? Hier hebben we zo'n dikke, plastieken opblaasmatras met ingebouwde luchtpomp en mijn schoonmoeder van 67 vond dat ok voor 3 weken. Enige lastige was dat het nogal laag bij de grond was. Ik zou dus denken dat als je op zo'n slaapbank nog een extra matras kan leggen, of er een vindt met een deftige matras, dat wel ok is?
 
Of zet een bedpan op zijn kamer :unsure:

Mijn schoonzus had dat IKEA bed, daar ligt een volwaardige matras op en is zeker geschikt hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Andere richting /idee :

Misschien dat een kastbed/opklapbed interessanter is? Lijkt me dat hierbij de matras sneller van betere kwaliteit zal zijn?
 
Wij hebben een Ikea Friheten. Gekocht om destijds in de living te slapen omdat de boven nog niet af was. Op zich slaapt dat wel redelijk maar die is wel vrij hard. Misschien dat uw pa er rugpijn van gaat krijgen. Ik zie wel dat die serieus wat duurder is geworden tov 5 jaar geleden (60% bij of zo).
 
Wij hebben vorig jaar deze gekocht. Wordt heel regelmatig gebruikt en supertevreden van. Slaapt prima, in and out in seconden.
 
Laatst bewerkt:
Andere richting /idee :

Misschien dat een kastbed/opklapbed interessanter is? Lijkt me dat hierbij de matras sneller van betere kwaliteit zal zijn?
Heb ik ook al over nagedacht maar is hier geen oplossing.
Wij hebben een Ikea Friheten. Gekocht om destijds in de living te slapen omdat de boven nog niet af was. Op zich slaapt dat wel redelijk maar die is wel vrij hard. Misschien dat uw pa er rugpijn van gaat krijgen. Ik zie wel dat die serieus wat duurder is geworden tov 5 jaar geleden (60% bij of zo).
Ook al naar gekeken, ga eens proberen in de ikea maar op het zicht zou ik zeggen dat er meer comfortabele modellen bestaan inderdaad.

mijn ex en ik hadden deze, ik kan uit ervaring spreken, deze slaapt echt prima!
Ga eens proberen in de ikea, ook deze ziet er mij op het zicht niet echt het meest comfortabele bed ter wereld uit.
Wij hebben vorig jaar deze gekocht. Wordt heel regelmatig gebruikt en supertevreden van. Slaapt prima, in and out in seconden.
Zoiets was ik aan het bekijken.
Bij Ikea hebben ze dit:

Bij Maisons du monde:

Ga verder kijken voor soortgelijk systeem waarbij er echt een lattenbodem + matras bij zit.
 
Een echte matras is natuurlijk het beste systeem. Daarom dat je eigen voorstel van ikea zeer comfortabel kan slapen mits je een goeie matras gebruikt. Zeker voor 1 persoon omdat je dan geen limieten hebt qua dikte.

Moest je voor een slaapbank gaan dan ga je imo best voor iets dat in 2 stukken openklapt. Hiermee bedoel ik dat de matras dus niet opgevouwen zit. Feitelijk iets waarbij je dus de rugleuning gewoon plat kan leggen.

Indien hij toch alleen is zou je ook kunnen overwegen om gewoon een boxspring in de hoek te zetten. Dat gaat feitelijk even groot zijn als je ikea voorstel en indien dat tegen de muur staat en je er een paar kussen oid op legt ziet dat er bijna hezelfde uit als een zetel
 
Moest je voor een slaapbank gaan dan ga je imo best voor iets dat in 2 stukken openklapt. Hiermee bedoel ik dat de matras dus niet opgevouwen zit. Feitelijk iets waarbij je dus de rugleuning gewoon plat kan leggen.
Is dat echt comfortabeler dan een lattenbodem + opgevouwen matras? Ik heb er al gezien die er prima comfortabel uitzien.
Ik ga het sowieso allemaal eens uitproberen binnenkort. Die wat ik oorspronkelijk heb gelinkt kunt ge inderdaad zo comfortabel maken als ge zelf wilt, maar uiteindelijk kunt ge daar ook geen super dikke matrassen op leggen want dan gaat ge ineens heel hoog zitten in de zetel.

Moet zeggen dat ik wel aangenaam verrast ben van het assortiment van Maisons du Monde voor het moment.
 
Terug
Bovenaan