Trap naar de zolder

helaba

Member
Hi mensen,

Ik zou graag een trap naar de zolder laten plaatsen.
Moet ik daar een stabiliteitsingenieur voor laten komen?

Dank bij voorbaat!
helaba
 
Hi mensen,

Ik zou graag een trap naar de zolder laten plaatsen.
Moet ik daar een stabiliteitsingenieur voor laten komen?

Dank bij voorbaat!
helaba
Waarvoor zou die nodig zijn?
Als het is omdat je het trapgat op de zolder moet vergroten of verplaatsen, zou ik daar toch niet in het wilde weg maar wat doen, of dat nu een houten of betonnen zoldering is. Maar als het trapgat groot genoeg is, zie ik daar alvast geen noodzaak in.
 
Afgaand op uw post veronderstel ik dat ge het niet hebt over een vouwladder in een bestaand zoldergat maar over een echte trap waarvoor ook nog een gat gemaakt moet worden?

Wij hebben vorig jaar de zolderruimte volledig laten verbouwen waarbij het plafond van onze inkomhal ook werd weggehaald om zo een trappenhal te hebben.

Enkele foto's voor/tijdens/na:

Bij ons heeft de aannemer toen op voorhand gewoon de firma die het gat ging boren eens laten langskomen om te kijken en op basis van het oorspronkelijk bouwplan + zien van de muren, wist die al voldoende en is daar geen stabiliteitsingenieur aan te pas gekomen.

Aangezien ge aangeeft ge die trap gaat làten plaatsen, zal de firma in kwestie u hier ook al wel voldoende informatie over kunnen geven vermoed ik.

Dat was uiteraard wel iemand met de nodige ervaring op dat vlak. Zelf in het wildeweg er aan beginnen, zou ik nu ook niet doen of laten doen.
 
Terug
Bovenaan