Online belaagd worden -- acties die je zelf kan nemen?

irulan

New member
Hoi,

Long story short, zonder al teveel details vrij te geven...

Ik word al 2 jaar lang online belaagd, door middel van fake facebook accounts die telkens bewerkte en bekladde foto's van mij erop zetten.
Ik heb een vermoeden wie het is, elke keer er een nieuw vals profiel online komt ga ik naar de politie klacht indienen, het onderzoek loopt al 2 jaar zonder echte acties. Ik kan zelf enkel via mijn advocaat af en toe eens een status opvragen, en telkens is het gewoon "het onderzoek is lopende"...

Ik vroeg mij af of mensen iets gelijkaardigs meegemaakt hebben, of mensen die tips of ideeën hebben hoe ik dit kan escaleren of zelf op onderzoek uit kan gaan...
Met Facebook en valse e-mail adressen ben ik vermoedelijk niets gezien ik hier wellicht geen IP adres uit kan halen?

Ik wil gewoon proberen op een of andere manier bewijs te kunnen verzamelen, hoe out of the box het ook is...

Alvast bedankt.
 
Heb je bij de politie ook aangeven dat je denkt dat het persoon x is? Heb je zelf de persoon al geconfronteerd?
Wat zijn bekladde foto's? Jouw afbeelding met een tekst erbij?

Kan je op Facebook geen instelling aanzetten zodat iemand die geen vriend is niks kan posten?
 
Kan je messenger openen bij die profielen? Standaard normaal wel.

Kan je mss effectief telkens sturen van "hey x ik weet dat jij erachter zit, ik heb uw naam reeds doorgegeven aan de politie."
Mss krijgt die dan toch enige schrik, mocht hij nog enige aandacht besteden aan die profielen dan weer.

Je kan valse profielen ook rapporteren bij fb.
Als dat telkens van eenzelfde ip komt, grijpt fb mss zelf in na de zoveelste report.
 
Bedankt voor de reacties, maar het gaat veel verder dan dat...

Politie doet gewoon niets, ondervragen ja... Maar verder niks.

Het is idd zo simpel als het IP opvragen, maar dat is te verregaand voor de crime unit blijkbaar.
Het gaat om valse accounts, dus er is maar 1 persoon die daarop inlogt. Als ik die zijn IP zou kunnen achterhalen zou dat al een grote stap zijn.

Vroeger kon je via messenger nog een IP adres achterhalen, die tijden zijn ook al lang gepasseerd :/

Ik wou eerder tips in de aard van zelf onderzoek te kunnen voeren. Ik ben al het een en ander te weten gekomen aan de hand van gevonden e-mail adressen die gebruikt zijn, heb ook nog een idee om via social engineering iets te kunnen vaststellen om zelf bewijsmateriaal te kunnen verzamelen..

Ik had al eens een phishing attempt geprobeerd op zo'n vals account maar het beet helaas niet.
 
Je kan je klacht rechtstreeks richten aan een onderzoeksrechter wanneer de politie uw klacht niet ernstig neemt als ik het mij goed herinner. Maar win misschien eerst informatie in bij een advocaat: https://www.advocaat.be/nl/gratis-rechtsbijstand/eerstelijnsbijstand

Zelf onderzoek voeren gaat u weinig verder brengen vrees ik.

Thx voor de tip! Ik bel morgen met mijn advocaat en zal het ter sprake brengen!

Met het eigen onderzoek heb ik een lead momenteel. Zo iemand maakt uiteindelijk fouten, zeker over een periode van 2 jaar, ik mis nog 1 stukje om het fake profiel aan de persoon te linken, maar het is vooral geduld hebben tot hij die stap waar ik op wacht zet.
 
Je kan steeds mailen naar die e-mailadressen. (zullen wel werkende zijn, anders kan je niet registreren)
Mocht die eens antwoorden, zit het ip wel ergens opgeslagen in de header.

Maar kans is klein dat die antwoordt.
 
Triestig
Bij mij op het werk hacken ze telefoons van ons en luisteren mee wat we zeggen waar pas 3moorden gebeurd zijn.
Die hebben mijn email gehacked.
Hebben echt geen leven, zitten ook heel de dag te roddelen zieke mensen tegenwoordig.

Mod edit: namen verwijderd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Triestig
Bij mij op het werk hacken ze telefoons van ons en luisteren mee wat we zeggen waar pas 3moorden gebeurd zijn.
Die hebben mijn email gehacked.
Hebben echt geen leven, zitten ook heel de dag te roddelen zieke mensen tegenwoordig.
- Wie heeft er telefoons gehacked? Jouw werkgever?

- Wie heeft er jouw e-mail gehacked? Jouw werkgever?

- Zijn er 3 moorden op jouw werk gepleegd?

Mod edit: namen verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We gaan geen (semi-)illegale zaken vermelden, noch aanraden. Zo zullen posts die tips geven om op eigen initiatief zaken als phishing in de hand werken, bestraft worden.

Ook worden geen namen van personen of bedrijven vermeld.
De firma dankt u.
 
Terug
Bovenaan