Transferthread 2025-2026 (Buitenland)

Ondertussen wil Isak niet meer spelen bij Newcastle (wilt naar Liverpool) en wil Wissa niet meer spelen bij Brentford (wilt naar Newcastle).
Deals lijken zo klaar als een klontje.

Donnarumma wordt dus letterlijk bij het huisvuil gezet omdat Luis Enrique blijkbaar een keeper wilt met betere voeten. :laugh: Daar kan ik met mijn verstand toch niet bij hoor. Zonder Donnarumma hadden die nooit de CL gepakt afgelopen seizoen.

Hij is zeker niet de beste voetballer, maar de hoofdtaak van een keeper blijft toch echt ballen tegenhouden en dat heeft hij fenomenaal gedaan afgelopen seizoen. Ik wens het Chevalier niet persoonlijk toe, maar je hoopt toch ergens dat dergelijke beslissingen als een boomerang terugkeren in het gezicht van de manager.

Donnarumma wordt dus letterlijk bij het huisvuil gezet omdat Luis Enrique blijkbaar een keeper wilt met betere voeten. :laugh: Daar kan ik met mijn verstand toch niet bij hoor. Zonder Donnarumma hadden die nooit de CL gepakt afgelopen seizoen.

Hij is zeker niet de beste voetballer, maar de hoofdtaak van een keeper blijft toch echt ballen tegenhouden en dat heeft hij fenomenaal gedaan afgelopen seizoen. Ik wens het Chevalier niet persoonlijk toe, maar je hoopt toch ergens dat dergelijke beslissingen als een boomerang terugkeren in het gezicht van de manager.

De topclubs zullen wel in de rij staan om hem binnen te halen.

Bayern zou bv. wel een nieuwe topkeeper kunnen gebruiken. In Engeland ook voldoende opties.

De topclubs zullen wel in de rij staan om hem binnen te halen.

Bayern zou bv. wel een nieuwe topkeeper kunnen gebruiken. In Engeland ook voldoende opties.
Maar bij Bayern is een meevoetballende doelman ook net heel belangrijk in het voetbal dat men er speelt. Wordt hier nog steeds mss een beetje onderschat, hoe belangrijk die positie is in een bepaalde vorm van het moderne voetbal.

Klopt wel dat Neuer aan vervanging toe is. Maar denk dat men daar toch een ander profiel voor zal zoeken.

Kompany en een keeper halen die niet goed kan voetballen??? :eek:

Maar bij Bayern is een meevoetballende doelman ook net heel belangrijk in het voetbal dat men er speelt. Wordt hier nog steeds mss een beetje onderschat, hoe belangrijk die positie is in een bepaalde vorm van het moderne voetbal.

Klopt wel dat Neuer aan vervanging toe is. Maar denk dat men daar toch een ander profiel voor zal zoeken.

Is die dan echt zo slecht met zijn voeten? Ik vind het toch wat overdreven allemaal...
Die compenseert dat ook door al zijn wereldsaves :unsure:

Pep wil trouwens ook altijd een meevoetballende keeper.

Als Donnarumma maar niet in de zandbak verdwijnt...

Ach, keepers die meevoetballen, zowat de meest overrated vereiste van een doelman. Zelfs die doelmannen die bekend staan om hun goeie voeten, zie je relatief vaak in de fout gaan.

Was indertijd ook de reden dat Raya werd gekocht en Ramsdale werd verkocht bij Arsenal. Toen ook na een heel sterk seizoen van die laatste.

Ach, keepers die meevoetballen, zowat de meest overrated vereiste van een doelman. Zelfs die doelmannen die bekend staan om hun goeie voeten, zie je relatief vaak in de fout gaan.
Onana heeft ook goede voeten. 3/4 van de goals op zijn kap zijn er omdat hij dom loopt te doen met de bal. Een keeper moet ballen uit zijn doel houden, een goeie stomp tot aan middenveld kunnen geven en een secure pass/gooi over 20-30 meter hebben.

Hoe minder die aan de bal komt, hoe beter. Dat meevoetballende keeper idee is relatief debiel imo. Dat klinkt leuk als je middenveld en verdediging tiki taka kunnen spelen en elke andere ploeg uit verband spelen en dat de keeper af en toe eens meedoet aan de rondo.

Da's nu wel allemaal heel kritisch. Ik denk dat het wel vast staat dat voor een bepaald type voetbal een doelman die kan meevoetballen echt een meerwaarde kan zijn. Natuurlijk wegen de kernkwaliteiten (de goal bewaken) altijd zwaarder door, en heeft het pas zin wanneer de rest van de ploeg kwalitatief genoeg is, maar een keeper die ook kan meevoetballen is gewoon een extra wapen. Voor de veldspelers geldt het ook dat ze idealiter zowel in balbezit als in balverlies, zowel in de aanval als in de verdediging een meerwaarde hebben.

Da's nu wel allemaal heel kritisch. Ik denk dat het wel vast staat dat voor een bepaald type voetbal een doelman die kan meevoetballen echt een meerwaarde kan zijn. Natuurlijk wegen de kernkwaliteiten (de goal bewaken) altijd zwaarder door, en heeft het pas zin wanneer de rest van de ploeg kwalitatief genoeg is, maar een keeper die ook kan meevoetballen is gewoon een extra wapen. Voor de veldspelers geldt het ook dat ze idealiter zowel in balbezit als in balverlies, zowel in de aanval als in de verdediging een meerwaarde hebben.
Ja maar again, het is een last resort imo. Want ik neem aan dat iedereen in het prof voetbal een pass kan geven. En sowieso is prio om de keeper niet de hot potato te geven. Dus de echte toepassing van die kwaliteiten is gelimiteerd en eigenlijk basic minimum.

Kijk naar Real en PSG. Courtois is geen dribbelkont, Donnarumma ook niet. Maar ze ranselen alles uit hun kooi en hebben tal van reflexreddingen laten zien de afgelopen campagnes.

En neem dan bv United die DDG vervangen met Onana. Ok ja Onana kan een beetje staan dansen rond die bal maar het is een halve vliegenvanger voor de rest en hij verslikt zich uiteindelijk ettelijke keren in zijn dribbel terwijl DDG wel eens flaterde in zijn slechtste seizoen maar eigenlijk gewoon 10x zo secuur was algemeen gezien.

Ik vind een keeper die kan voetballen het allerlaagste op de prioriteitenlijst in het voetbal.

Terug
Bovenaan