Transferthread 2024-2025 (Buitenland)

Tegen zo van die spelers zou er een cordon moeten komen om die nog te kopen. Als je voor die gast supportert ben je sws al niet erg normaal.
Het is misschien niet de juiste plek om deze discussie te voeren, maar ik vind het een moeilijke. Het is ronduit walgelijk wat hij gedaan heeft, maar verdient niet iedereen een tweede kans? Zeker als je weet dat de vriendin in kwestie dat ook heeft gedaan en ze (nog) samen zijn? Het is natuurlijk moeilijk omdat hij voetballer is, maar in het gewone leven zou zo iemand ook opnieuw een job kunnen krijgen, al dan niet bij hetzelfde bedrijf.

Je kan hem ook geen ongelijk geven dat hij in Italië wil blijven, i.p.v. naar de zandbak te verkassen.
Mooi land om te wonen en te voetballen. Hopelijk voor hem lukt het.

WK over 2 jaar zullen we nog wel zien, hopelijk maken CDK en Openda nog wat stappen.

Je kan hem ook geen ongelijk geven dat hij in Italië wil blijven, i.p.v. naar de zandbak te verkassen.

WK over 2 jaar zullen we nog wel zien, hopelijk maken CDK en Openda nog wat stappen.
En de verering van voetballers zoals in Italie gebeurt past perfect bij zijn persoonlijkheid.

Laten we hopen dat het Napoli wordt onder Conte. Die kan hem nog één keer prepareren voor het WK.
Hoe nuttig en waardevol ik Lukaku heb gevonden van begin tot eind, hoe erg ik nu ook wel zijn einde zie komen alvorens het WK plaatsvindt. Ik geloof niet dat die in de juiste vorm tevoorschijn komt. Zij het fysiek en/of mentaal.

Het is tijd dat we met een meer dynamische spits leren spelen in het genre van CDK, al dan niet met Openda ernaast. Meer beweging, meer balvastheid, meer opties en betere mogelijkheden tot combineren vanvoor. En als CDK zich mentaal nog meer kan ontwikkelen : een meer positieve mindset vanvoor. Als de goal niet valt kan ik begrijpen dat het frustrerend samenspelen is met Romelu die naar zijn voeten wijst ipv verder blijven bewegen om de volgende aankomende bal te kunnen raken.

Dat hoeft niet instant, Lukaku mag gerust nog vaak genoeg starten in de kwalificatie. Maar ik wil er minder afhankelijk van zijn. Dit EK was ook wel een farce door Tedesco, want Lukaku moest al veel eerder op de bank gezet zijn ten gunste van andere spelers. Kutmatch spelen? Vervanging aan de rust en ten laatste minuut 55. Niet blijven klooien tot het te laat is.

Hoe nuttig en waardevol ik Lukaku heb gevonden van begin tot eind, hoe erg ik nu ook wel zijn einde zie komen alvorens het WK plaatsvindt. Ik geloof niet dat die in de juiste vorm tevoorschijn komt. Zij het fysiek en/of mentaal.

Het is tijd dat we met een meer dynamische spits leren spelen in het genre van CDK, al dan niet met Openda ernaast. Meer beweging, meer balvastheid, meer opties en betere mogelijkheden tot combineren vanvoor. En als CDK zich mentaal nog meer kan ontwikkelen : een meer positieve mindset vanvoor. Als de goal niet valt kan ik begrijpen dat het frustrerend samenspelen is met Romelu die naar zijn voeten wijst ipv verder blijven bewegen om de volgende aankomende bal te kunnen raken.

Dat hoeft niet instant, Lukaku mag gerust nog vaak genoeg starten in de kwalificatie. Maar ik wil er minder afhankelijk van zijn. Dit EK was ook wel een farce door Tedesco, want Lukaku moest al veel eerder op de bank gezet zijn ten gunste van andere spelers. Kutmatch spelen? Vervanging aan de rust en ten laatste minuut 55. Niet blijven klooien tot het te laat is.
Daar valt zeker iets van te zeggen, maar ik zie in CDK wel echt geen spits. Het is te zeggen, niet als enige spits. Kan misschien in een bepaald systeem complementair zijn met Openda, maar geen idee hoe, met onze wingers erbij.

Dit EK was ook wel een farce door Tedesco
En daarom ben ik heel benieuwd wat hij de komende 2 jaar gaat uitsteken qua kern en opstelling.

Je spreekt over een positievere mentaliteit maar je eigen bondscoach had geen ene sikkepit geloof in zijn ploeg dit EK dus dat is wat er eerst moet veranderen denk ik dan.

Soit, Conté lijkt me wel nog de enige die er nog iets uit gaat krijgen dus ik ben benieuwd. Als het hem ook niet lukt verkast hij beter naar de woestijn waar ze 7m van hun spelen zodat hij gewoon kan blijven staan en nog aanspeelbaar zijn.

Het is misschien niet de juiste plek om deze discussie te voeren, maar ik vind het een moeilijke. Het is ronduit walgelijk wat hij gedaan heeft, maar verdient niet iedereen een tweede kans? Zeker als je weet dat de vriendin in kwestie dat ook heeft gedaan en ze (nog) samen zijn? Het is natuurlijk moeilijk omdat hij voetballer is, maar in het gewone leven zou zo iemand ook opnieuw een job kunnen krijgen, al dan niet bij hetzelfde bedrijf.

Ik weet dat de combinatie van niet al te slim, een godenstatus aangemeten krijgen en véél geld in veel gevallen kan leiden tot zot en soms walgelijk of crimineel gedrag. Maar we spreken hier niet over een lijntje coke, wat zat in een sporthal vliegen met je sportwagen, je vrouw bedriegen of zatte grieten binnendoen die daar jaren later ineens een zaak van proberen willen maken eh. Maar iemand die 'al' op z'n 19/20 (of wat was het) z'n vriendin verkracht en haar bond en blauw slaat, dat kan je alleen maar hebben als die persoon inherent slecht is. Ok, hij is niet veroordeeld want zoals in zoveel gevallen krabbelt het slachtoffer omwille van één of andere rare kronkel in haar hoofd nog terug, maar dat doet er au fond niet toe. Zo iemand die een zeker voorbeeld moet geven verdient imo geen tweede kans.
Ik hoop dat hij nog erg vaak spelers zoals Bellingham gaat tegenkomen op het veld die hem eraan doen blijven herinneren wat hij is. :oi22:

Op het EK liep het inderdaad niet, maar afgelopen seizoen wel gewoon 20 goals gemaakt in de Serie A en de Europa League.
Ik zeg niets over de huidige Lukaku, maar als hij zich niet herpakt na het EK gaat de terugkeer naar Anderlecht toch niet voldoen aan jullie verwachtingen die er toch al jaren zijn.
Ronaldo scoorde 2 jaar geleden nog 29 goals in de Serie A en speelde nog champions league.

Lukaku speelde ook helemaal niet zo slecht op het EK als hier weer wordt gedramatiseerd. Hij was niet op het niveau dat we van hem verwachten, maar speelde in een team dat 3 matchen vierkant draaide met een defensieve angsthazentactiek. En uiteindelijk had hij een voet in de helft van onze goals :unsure: met zijn assist op Tielemans en heeft hij drie goals gemaakt die een paar jaar geleden wel gewoon goedgekeurd hadden geweest.

Lukaku speelde ook helemaal niet zo slecht op het EK als hier weer wordt gedramatiseerd. Hij was niet op het niveau dat we van hem verwachten, maar speelde in een team dat 3 matchen vierkant draaide met een defensieve angsthazentactiek. En uiteindelijk had hij een voet in de helft van onze goals :unsure: met zijn assist op Tielemans en heeft hij drie goals gemaakt die een paar jaar geleden wel gewoon goedgekeurd hadden geweest.
Maar heeft ook wel gewoon elk duel verloren tegen Frankrijk en voor de rest van de matchen op fysiek vlak ook gewoon niet voldoende. Het wordt stilaan elk seizoen een issue, zijn fitheid. En hij kan het niet veroorloven om niet keischerp te staan. De helft van zijn goals komen voort uit zijn fysieke overheersing.

Realistisch gezien is hij over 2 jaar niet meer voldoende om te starten bij de RD en om targetman te zijn bij Anderlecht heb je meer financieel voordelige opties.

Ik ben het er mee eens dat gezien zijn leeftijd en zijn mindere fysieke paraatheid en vorm de afgelopen twee toernooien je niet meer heel je aanvallend spel van hem mag laten afhangen, maar er zijn zoveel factoren waar je rekening mee moet houden, dat ik het veel te voorbarig vind om nu al te zeggen dat hij niet meer voldoende zal zijn om te starten op het WK. Als hij effectief naar Napoli gaat met een coach die rotsvast in hem gelooft, en hij blijft gespaard van lastige blessures, dan kan die op zijn 33ste scherper staan dan op zijn 31ste. Hoe gaan Openda en CDK zich ontwikkelen, daar heb je ook geen zicht op. En als we met Tedesco blijven zitten, dan haalt geen enkele spits rendement.

Lukaku had ook al lang naar Saoudi-Arabië kunnen gaan, dat lijkt mij toch een speler die zijn sportieve nalatenschap voorop aan het zetten is. Ik denk dat die wel serieus zal willen inbinden qua loon om zijn carrière bij Anderlecht af te sluiten.

Goh, mag met een korrel zout genomen worden he. Hoe vaak gekleurde voetballers daar racistisch bejegend worden?

It's happening PSG is bezig met Napoli voor Osimhen. Zijn wij van Lukaku vanaf, iedereen content.
Ik vind die soap bij Chelsea nog altijd een van de grootste imbeciliteiten die ik in het voetbal al heb gezien. Doe daar als club een beetje normaal, en van een spitsenprobleem was de afgelopen paar jaar geen sprake geweest.

Leny Yoro zou voor 62m€ naar Man United gaan. Absurd bedrag voor een 18-jarige.
Benieuwd of ze dan ook nog voor De Ligt gaan. Of verder blufpoker spelen voor Branthwaite?

Ik vind die soap bij Chelsea nog altijd een van de grootste imbeciliteiten die ik in het voetbal al heb gezien. Doe daar als club een beetje normaal, en van een spitsenprobleem was de afgelopen paar jaar geen sprake geweest.
Krankzinnige kapitaalvernietiging. Ook complete debiliteit van Tuchel om te weigeren aan te passen voor de enige spits die je hebt.

Je speelt voetbal en je moet goals maken. Wat doe je? Je speelt op een manier die je enige speler met scorend vermogen verwaarloost. Dan ben je echt niet goed in je hoofd. Los van het feit dat je clubleiding niet conform je wensen is gaan aankopen. En uiteindelijk was Lukaku nog steeds topschutter over alle competities heen voor Chelsea.

Terug
Bovenaan