Transferthread 2024-2025 (Buitenland)

Ze hebben ook nog Endrick die er volgend seizoen aankomt dacht ik? Da's wel heel veel volk die daar vooraan rondloopt imo. Het eerste seizoen zal die wel niet alles spelen, maar je betaalt geen 35-40 miljoen om op de bank te gaan zitten ook.

Ik ben benieuwd, maar er gaat in elk geval wel iemand vertrekken na volgend seizoen vermoed ik
Waarom niet? Cru gezegd, maar tegenwoordig is dat haast peanuts geworden. Toch zeker voor een supertalent genre Endrick. Die deal is uiteindelijk al anderhalf jaar rond. Die gaat gewoon hetzelfde traject doorlopen als Vini & Rodrygo.

Rustig aan brengen, zodat die binnen x-aantal jaar vaste basis wordt. Ik vermoed dat Endrick zelf ook wel beseft dat hij zeker het eerste seizoen toch nog geen basisplaats krijgt.

Mag je dan een speler officieel voorstel?, oke iedereen weet het maar toch.
Officieel voorstellen gaat pas vanaf juli zijn, maar de aankondiging mag al gebeuren natuurlijk.

Mbappé wordt vanavond trouwens officieel aangekondigd.

Die details van de transfer zijn toch absurd:
Daarnaast zal Mbappé op zijn tientallen miljoenen aan inkomsten in Spanje slechts een beperkt percentage aan belastingen moeten betalen. Mbappé wordt één van de eerste rijke buitenlanders die in Madrid kan profiteren van een speciaal voor hen gecreëerde aftrekpost op de inkomensbelasting. De nieuwe wet wordt in de volksmond en media zelfs de ‘Mbappé-wet’ genoemd, omdat hij vlak voor zijn komst naar Madrid in het leven werd geroepen.
Concreet stelt het Real Madrid in staat bruto minder te betalen terwijl de speler netto juist méér verdient. Enkel mensen die de laatste vijf jaar niet in Spanje hebben gewoond, vallen onder die nieuwe regelgeving, waaronder dus Mbappé. Die personen mogen 20 procent aftrekken van de bedragen die zij investeren in Spaanse staatsschuld of aandelen van bestaande of nieuwe bedrijven. Als zij genoeg investeren, zouden ze zelfs helemaal of bijna niets aan de regionale belasting in Madrid te hoeven afstaan. Alleen het Spaanse deel aan de fiscus moet nog worden afgedragen, wat maximaal 24,5 % belasting bedraagt.
Dus basically alle buitenlandse spelers van Atletico & Real gaan meer kunnen verdienen (want minder belastingen) dan een speler van een andere regio 🤯

Jawel. Allebei linksbuiten.
Neen.

Ik snap niet waarvan mensen dat blijven halen? Dat is geen zuivere linksbuiten zoals Vinicius, maar natuurlijk ook geen zuivere spits zoals een Haaland. Vinicius en Mbappé gaan perfect kunnen samenspelen.

Mbappé heeft toch ook vijf(?) seizoenen met Neymar samengespeeld, toch ook een linksbuiten?

Drie of vier jaar terug vond ik nog dat Madrid in een moeilijkere situatie dan Barcelona zat omdat ze een oude kern hadden met weinig budget ter beschikking, terwijl Barcelona een deel opkomende jongeren had, bovenop iemand als Messi en ruimte onder een nieuwe president ... vind ik nu zoveel tijd later nog altijd, dat was een punt waar Barcelona had moeten toeslaan.

Madrid heeft op één of andere manier hun ietwat oudere basisspelers moeiteloos voor goed geld van de hand kunnen doen (Casemiro, Varane), ongetwijfeld een goede deal gedaan met Benzema naar de zandbak en zelfs iemand als Odegaard verpatst zonder het ook maar te voelen. Qua PR hebben ze met Mbappé echt een pijnlijk moment gehad, maar uiteindelijk gewoon geslikt en twee jaar uitgezeten tot hij gratis kwam. Ondertussen met dat geld Bellingham gekocht en met Alaba en Rüdiger net zoals Mbappé dus gratis volk erbij gekregen die hun waarde hebben gehad. Op vier zomers op dit moment iets van netto 100 miljoen uitgegeven terwijl er nog altijd iets verkocht kan worden op dit moment, gewoon sterk gewerkt.

Barcelona is natuurlijk keihard tegengewerkt door La Liga, de grootste reden waarom ik het allemaal wel nog volg maar weinig interesse heb buiten het eigenlijke spel. De manier waarop die competitie geleid en gestuurd wordt, is wat het is. Het wa sal geweten, alleen wordt het flagranter per seizoen. Dat gaat van refs tot de bond, welke competitie stuurt nu ostentatief aan op het vertrek van iemand als Messi als een derde partij of de UEFA daar niet om vraagt? Maar ik ben uiteraard nuchter genoeg om gewoon te zien dat Madrid beter werkt, los van de sturing van de competitie of het geluk in de CL bijvoorbeeld. Madrid koopt echte winnaars, Barcelona wat B-volk genre Ferran Torres en Raphinha voor hetzelfde kapitaal. Voor nog eens hetzelfde kapitaal koopt Madrid een jonge Braziliaan waarmee ze echt iets willen doen, terwijl Barcelona een jonge Braziliaan koopt die de halve club niet eens wil en dan maar achter een tanende Pool moet bankzitten. Barcelona wordt gerund door makelaars, Madrid koopt wie ze echt willen. Beide Joao's zijn het schoolvoorbeeld hiervan.

En toch vind ik het verschil puur in kwaliteit vorig seizoen bijvoorbeeld vrij klein, ik zou nog altijd weinig spelers van Madrid in de Barcelonabasis zetten als iedereen fit is. Maar er is gewoon een mentaliteitsverschil, een eigenheid, zelfvertrouwen of zelfs een soort kwasterigheid waardoor het altijd schijnt te lukken. Het is gelijk in het tennis, al die topspelers zitten zo dicht bij elkaar qua talent en kunde maar het zijn altijd dezelfde paar namen die het halen omdat die een bepaalde winnaarsmentaliteit hebben. En niet alleen zijzelf geloven in die mentaliteit, maar ook de anderen geloven van hen dat ze dat hebben en internaliseren dat aura. En dat er soms eens een bal aan de goede kant van het net valt.

Neen.

Ik snap niet waarvan mensen dat blijven halen? Dat is geen zuivere linksbuiten zoals Vinicius, maar natuurlijk ook geen zuivere spits zoals een Haaland. Vinicius en Mbappé gaan perfect kunnen samenspelen.

Mbappé heeft toch ook vijf(?) seizoenen met Neymar samengespeeld, toch ook een linksbuiten?
Ben wel benieuwd, Mbappé heeft altijd gezegd dat hij liefst links speelt en niet in de spits.
Kan mij inbeelden dat hij wel voor hij tekende duidelijke eisen heeft gesteld (because well, he's Mbappé). Desondanks lijkt het me veel logischer om inderdaad Vini links, Mbappé centraal en Rodrygo rechts te zetten. Met daarachter Jude. 😓

Allé Koen... en nu tonen ze nog een fragment van hem op het nieuws (van nog niet zo lang geleden): 'het moet sportief kloppen', 'ik ben nog geen 35-36, ik wil nog wel een tijdje doorgaan', hmmm...

31 is toch te vroeg...

Allé Koen... en nu tonen ze nog een fragment van hem op het nieuws (van nog niet zo lang geleden): 'het moet sportief kloppen', 'ik ben nog geen 35-36, ik wil nog wel een tijdje doorgaan', hmmm...

31 is toch te vroeg...

Contract bij Wolfsburg liep blijkbaar wel af. We weten natuurlijk niet wat er daar gezegd is...

Sportief uiteraard jammer.

Contract bij Wolfsburg liep blijkbaar wel af. We weten natuurlijk niet wat er daar gezegd is...

Sportief uiteraard jammer.
Dat hij niet verder ging bij Wolfsburg, was bekend he. Ik had zelf wel gedacht dat hij zich in de kijker wou spelen op het EK en dan naar een leuke subtopper gaan. Ergens begrijp ik de stap naar de woestijn wel. Het is geen absolute topper en kan daar waarschijnlijk belachelijk veel geld verdienen, maar het blijft altijd zonde.

Vreemde keuze imo. Financieel snap ik het uiteraard, ik zou toch ook 2 keer nadenken als ik 10x mijn huidig loon kan scheppen in de zandbak, maar de timing is raar. Hij is eerste keeper op een EK dus hij heeft 3 tot 7 matchen om zich in de kijker te spelen. Als er daar niks uit voorkomt qua interessante aanbiedingen kan hij wss nog altijd naar daar dus waarom niet de kat uit de boom kijken?

Tijdens zijn verblijf bij Al-Qadisiyah zal hij bijna 10 miljoen euro netto per seizoen verdienen, volgens het lokale medium Al-Riyadiya, wat meer dan vier keer de 2,12 miljoen euro netto is die hij bij Wolfsburg verdiende.

Hij wordt zelfs de derde best betaalde Rode Duivel, na Kevin De Bruyne (13,3 miljoen euro netto per jaar) en Yannick Carrasco (12,7 miljoen euro), en dus voor Thibaut Courtois (7,2 miljoen euro).
Als dit klopt, kan ik het wel begrijpen :unsure:

Ja maar tot 2027… Doe dat een jaarke nu en kom nog eens terug op uw 35 ofzo.
Wil niet zeggen dat hij op zijn 35 de kans krijgt. Als Courtois of een andere keeper met nog meer aanzien dan naar daar trekt.
Sowieso perfect logische beslissing met 10 miljoen€ netto per jaar. Ik zou dat ook doen.

Ik begrijp het ook wel eerlijk gezegd.

Het lijkt onwaarschijnlijk dat hij nog een stap hogerop zou zetten qua club nu. Dan kan je kiezen tussen een andere middenmotor ergens in Europa, of de jackpot in de zandbak. Als de interesse vanuit de zandbak er nu is, dan begrijp ik dat je daarvoor kiest, want misschien is die kans er over 2 jaar niet meer.

Terug
Bovenaan