Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

Ik denk dat het de economische realiteit voor Belgisch clubs, misschien uitgezonderd Brugge omdat die een serieuze oorlogskas hebben opgebouwd, dragende spelers moeten verkopen tijdens het wintermercato.

En volgens Schira gaat het om 12 miljoen :unsure:

En volgende de Sacha 15 miljoen met bonussen inbegrepen

En Romano houdt het ook op 13 miljoen
Ik vind zo'n dingen altijd wat idioot. Zo heeft op den duur altijd iemand het wel bij het rechte einde. Vraag me toch soms serieus af vanwaar die hun informatie vandaan halen. Sommige journalisten zuigen toch gewoon iets uit hun duim, dat kan toch niet anders?

Zeker die Sacha zit er vaker wel dan niet naast in verband met transfersommen.

Ik vind zo'n dingen altijd wat idioot. Zo heeft op den duur altijd iemand het wel bij het rechte einde. Vraag me toch soms serieus af vanwaar die hun informatie vandaan halen. Sommige journalisten zuigen toch gewoon iets uit hun duim, dat kan toch niet anders?

Zeker die Sacha zit er vaker wel dan niet naast in verband met transfersommen.
Van de makelaar of van de ene club of gewoon uit de entourage van de spelers zelf. Bronnen genoeg en de ene gaat het willen aandikken en de andere niet. Al vermoed ik dat iemand als Romano niet zomaar een bedrag zal meegeven

Langer dan gedacht... is nog altijd maar 18 jaar ook hé zeg.

Heeft nog wel wat werk, dat is zeker en is dit seizoen amper fit geweest helaas.
Maar wel akkoord dat je zoiets moet aanvaarden.

Langer dan gedacht... is nog altijd maar 18 jaar ook hé zeg.
Als je die vorig jaar soms zag flitsen dan dacht ik dat die dit jaar echt wel vaker ging starten en al pak meer goals zou gemaakt hebben.... ok, ploeg draaide in het begin niet echt, maar toch... ik had er echt al meer van verwacht, al is zijn talent overduidelijk

Die bedragen van de Premier League zijn toch echt van de pot gerukt hé.
30 miljoen € voor een tiener die vaak nog geen 90 minuten aankan in de jupkesleague.
Laatste doelpunt of assist is ook al geleden van september blijkbaar.

26 matchen (50 minuten gemiddeld per wedstrijd) en 3 goals en 3 assists. Geen idee wat die in de Premier League gaat zoeken op dit moment. Waar is de tijd dat je eerste toch minstens 1 seizoen moest presteren voor je vertrok? Dan hebben we er tenminste hier nog een jaartje plezier van want sjotten kan ie wel degelijk

Had ik 2j geleden voorspeld wat Openda zijn statistieken zouden zijn op dit moment in de Bundesliga dan had ik hier serieus uitgelachen geweest.

In voetbal kan het serieus snel gaan.
Moet je zo een bod aanvaarden? Tuurlijk dat. Maar IEDEREEN die al met Nusa op het trainingsveld heeft gestaan zegt dat wat die jongen kan waanzinnig is en staat op elke shortlist van elke ploeg in Europa met iets of wat poen. Ik wil hem eens een tijdje als titularis zien, dan zien we wel.

Maar 30 miljoen zonder bonussen en doorverkoop percentage daar moet men imho mee akkoord gaan op dit moment.

Handen schudden en verkopen.

Ik heb het gevoel dat er op Nusa een lagere limiet zit dan men denkt. Die gaat de volgende stap niet verteren imo.
Moeilijk in te schatten vind ik. Andere faciliteiten, andere manieren van trainen en betere medespelers kunnen zorgen dat je verdere stappen zet.
Die is ook nog altijd maar 18 zeker?

Als ze met 30M smijten zal er wel degelijk veel potentieel in die jongen zitten.
Het is nu te hopen dat hij de overstap goed verteerd. Sommigen, zoals Openda en Doku, worden beter van te trainen en te spelen met betere spelers in betere competities. Anderen lijken een stap overgeslagen te hebben. Maar bon, dat is uiteindelijk Club hun probleem niet meer.

Voor zo'n bedrag kan je als Belgische club gewoon niet nee zeggen. Zelfs niet Club die perfect nog even verder kunnen met hun oorlogskas.

Belangrijkste is dat ze een trainer krijgen die het potentieel ziet en hen de minuten geeft die ze nodig hebben om te groeien.

Als ze met 30M smijten zal er wel degelijk veel potentieel in die jongen zitten.
Het is nu te hopen dat hij de overstap goed verteerd. Sommigen, zoals Openda en Doku, worden beter van te trainen en te spelen met betere spelers in betere competities. Anderen lijken een stap overgeslagen te hebben. Maar bon, dat is uiteindelijk Club hun probleem niet meer.

Voor zo'n bedrag kan je als Belgische club gewoon niet nee zeggen. Zelfs niet Club die perfect nog even verder kunnen met hun oorlogskas.
Doku en Openda hebben dan ook eerst wat gerijpt in Frankrijk voor ze naar hun huidige ploeg zijn vertrokken. Nusa zou dit beter ook doen door ofwel nog wat te blijven of een tussenstap in het buitenland. Maar Club moet dit gewoon aanvaarden, no brainer

Dat is momenteel gewoon het grote probleem in België. Onze talenten worden Europees stevig bekeken en we willen er dan allemaal ook (terecht) de hoofdprijs voor. Maar de teams die dat willen betalen, zijn dikwijls te hoog gegrepen voor die jongens. De ploegen die perfect zijn om te groeien, willen meestal die centen niet neertellen. Kijk een De Bruyne die nu bij de beste voetballers ter wereld hoort. Ook die moest een ander pad volgen dan de topclub waar die terecht komt. Of een CDK. Gewoon een zeer goede voetballer die nu bij een club ideaal voor hem zit en daar ook boven water begint te komen. Maar Milan was een te grote stap ineens.

Met Bilal zitten we nu ook in dat schuitje. Geruchten gaan van een absolute topclub met een onmiddellijke uitleenbeurt aan een Europese subtopper tot de aankoop door een Europese subtopper. Dat eerste gaat ons uiteraard een pak meer geld opleveren, terwijl ik schrik heb dat Bilal dat 2de verkiest. En Genk denkt op dat vlak altijd mee met zijn spelers, dus zie ik Genk het dan ook gewoon minder hard spelen dan nodig is voor de hoofdprijs. Daar slaagt Club toch altijd beter in. Al zal de CL (in het geval van Brugge vorig seizoen en Antwerp dit seizoen met Vermeeren) ook wel in helpen. Dus hopelijk voor ons doet zijn basisplaats op het WK en zijn rol in de Africa Cup en het WK U-23 wat mee.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan