Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

Ik zou Paintsil ook helemaal snappen, hoor. Het is aan Genk om "nee" te zeggen.
Ja dat kan je maar het is ook weer gevaarlijk natuurlijk als Paintsil zijn zinnen op vertrek heeft gezet. Het is nu al een speler die met enorme frustraties op het veld staat. Dit is een moeilijke. Maar we zullen zien, momenteel beweegt er vrij weinig vind ik deze transferperiode

Ja dat kan je maar het is ook weer gevaarlijk natuurlijk als Paintsil zijn zinnen op vertrek heeft gezet. Het is nu al een speler die met enorme frustraties op het veld staat. Dit is een moeilijke. Maar we zullen zien, momenteel beweegt er vrij weinig vind ik deze transferperiode

Dat is ook de enige bedenking die er onder supporters heerst qua hem mogelijk toch te laten gaan. Zijn frustratie is naar onze mening helemaal te snappen, maar de hoedanigheid waarin die die uit stuit ook heel veel supporters tegen de borst. Het probleem hiermee is dat Genk aangegeven heeft Paintsil niet te vervangen als die zou gaan, om dan volledig te gaan voor flanken Oyen/Fadera en Baah/Sor. Dat is voor velen een te groot risico aangezien Paintsil cijfermatig nog altijd onbetwist onze meest bepalende speler is.

Een clausule kan je niet veel aan doen, behalve leren om er zo geen meer op te zetten. Er zijn factoren, waaronder onze defensieve organisatie, waar wel iets aan gedaan had kunnen worden. Als ik bvb terugdenk aan hoe we in de competitie Antwerp van de mat speelden, om dan een achterlijke goal te pakken na een gigantisch defensief mistasten van Arteaga en zo de min of meer enige kans aan Antwerp te geven, die die dan wel benutten... Dat is ook een half punt.
Het is vooral de grote voorsprong die jullie uit handen hebben gegeven na nieuwjaar dat jullie de das heeft omgedaan. Ik ben er zeker van dat met Paul in die reeks er matchen toch winnend werden afgesloten en het niet eens spannend had geweest in de PO. Maar dat is mijn mening.

Ik vind Vrancken het laatste jaar ook veel te verbitterd op alles en iedereen. Hij lijkt de schuld van verliespunten bijna altijd bij de refs, omstandigheden, tegenstander,.. te leggen dan dat hij zelf de mankementen uit zijn team benoemt. Ik hoop dat hij dat intern toch wel doet. Maar de laatste tijd gaat het in zijn persconferenties bijna louter om alles wat er rond zijn ploeg gebeurd.

Ik vind Vrancken het laatste jaar ook veel te verbitterd op alles en iedereen. Hij lijkt de schuld van verliespunten bijna altijd bij de refs, omstandigheden, tegenstander,.. te leggen dan dat hij zelf de mankementen uit zijn team benoemt. Ik hoop dat hij dat intern toch wel doet. Maar de laatste tijd gaat het in zijn persconferenties bijna louter om alles wat er rond zijn ploeg gebeurd.

Ik denk dat mijn mening over die bitterheid wel gekend is en ik denk dat de mensen die die mening kennen ook terecht niet zullen verwachten dat die mening in het afgelopen half jaar veranderd is. Maar ik heb me voorgenomen om daar om verschillende redenen hier niet over te praten. Daar hebben we ons eigen forum voor.

Maar ik hoop inderdaad ook dat ze intern evenzeer de eigen pijnpunten aanklagen. Zo wordt er in de match op Anderlecht in ons ogen inderdaad een fout op Paintsil gemaakt voor de 2-1 die niet veel ervoor wel gefloten werd naar Muñoz toe en hebben wij in soortgelijke omstandigheden al een goal zien afgekeurd worden door de VAR. Maar bij de interne bespreking van de match hoop ik wel dat ze Paintsil ook eens aangeven dat als hij die bal direkt terugspeelt naar Bilal die fout niet gemaakt wordt en je toch nog een punt binnenhaalt. Net zoals je kan zeggen dat zo een goal als die van Leoni ook niet elke keer binnengaat en daarmee de kous af is ("pech"), maar je evenzeer achteraf intern moet aanhalen dat Hrosovsky daar als een pannekoek op staat te kijken en iets had kunnen/moeten ondernemen om te zorgen dat die niet vrij kon schieten.

Soit. Geen Transferthread-materiaal uiteraard ;)

Ik denk quasi elke speler in onze competitie moet je instant laten gaan voor 20 miljoen. Hooguit, als het in de winter is, probeer je nog te bekomen dat hij pas in juni overgaat.

Het zou gaan om 13 miljoen:

15 miljoen en kan oplopen tot 20 miljoen met bonussen en een doorverkoopwaarde van 20%.
De weinige boden in de zomer zaten hier ook rond.
Nuja, weer iets dat ze niet kunnen weigeren.
Enkel jammer dat dit midden in een seizoen gebeurd.

15 miljoen en kan oplopen tot 20 miljoen met bonussen en een doorverkoopwaarde van 20%.
Als het affectief zoveel is dan moet je hem gewoon laten gaan. Maar dat is gewoon veel te veel voor iemand als Orban en het zou mij oprecht verwonden mocht Gent zoveel krijgen voor Orban

15+5 en 20% op doorverkoop staat nu ook op Sporza. Dat lijkt me gewoon zeer goed geboerd. Had hij dit seizoen ze er blijven injassen zoals in het vorige zou het uiteraard een pak meer geweest zijn, maar met zijn huidige statistieken is hij niet onvervangbaar voor Gent lijkt me. Natuurlijk zuur als hij bij Lyon straks toch weer snel dat vormpeil zou terugpakken, maar dan heb je toch nog altijd die 20% ... en vindt hij de goal daar niet terug dan heb je zeker een goeie deal gedaan ...

Het is zuur dat het in de winter is, maar met 35 miljoen in de pocket moet Gent toch wel iets kunnen binnenhalen op de transfermarkt denk ik dan ...

Het bestuur heeft goed geluisterd naar Hein dat ze een te kleine kern hebben.
Anyway voor die prijs in zijn vorm altijd laten gaan natuurlijk.

Terug
Bovenaan