Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

Toch altijd heel jammer als leuke Belgische talenten de competitie al verlaten op zo een jonge leeftijd. :(
Dat is het drama van de pintjesliga.
Verplicht om jeugdproducten of goede aankopen snel te laten gaan om financieel het hoofd boven water te kunnen houden.
Zo is het ook lastig om als club internationaal een trapje hoger te schakelen.
We zijn tegenwoordig al blij als onze clubs overwinteren in godbetert de Conference League, de 1B van het Europese voetbal.

Nuja, zou gewoon 22 miljoen zijn.
Ik kan 100% begrijpen dat je als Gent zijnde geen neen zegt.

Edit: en 20% doorverkoop!
Hopelijk wordt dit ook een Doku verhaal.

Nuja, zou gewoon 22 miljoen zijn.
Ik kan 100% begrijpen dat je als Gent zijnde geen neen zegt.

Edit: en 20% doorverkoop!
Hopelijk wordt dit ook een Doku verhaal.
Dat is mss verschil tss gent en Club wij kunnen onze talenten toch altijd jaartje extra houden.
Nu met nusa al gaat die wellicht weggaan zonder dat we ervan genoten hebben

Deila heeft met zijn basisploeg gespeeld de eerste 65 minuten tegen Nurnberg en Nusa speelde ipv Zinckernagel.

ik zet er ook "blijkbaar" bij dus die belachelijke smiley is voor niks nodig
Sorry voor die smiley, was eerder in de context dat je met Nusa nooit weet hoe fit die is maar ik hoop natuurlijk dat hij blessure vrij kan spelen tot in mei. En dan een mooie transfer maken.

Tbh, denk niet dat de Orban van vorig seizoen ooit nog te zien zou zijn in Gent. Beter vorige zomer verkocht voor 20 miljoen. Beetje zoals Club met Dennis had. Te gulzig willen zijn en uiteindelijk voor peanuts verkocht.

Bij ons hetzelfde... Paintsil en Muñoz mogelijk weg. Net nu we er eindelijk weer stonden.
Als ze die laten gaan leren ze het bij Genk wel niet. In de zomer elke aanbieding weigeren op die spelers maar ze dan in het tussenseizoen toch laten gaan en u ploeg te verzwakken. Voor mij is dat eerlijk gezegd onbegrijpelijk. Zo hebben ze vorig seizoen ook al eens de titel mislopen

Tbh, denk niet dat de Orban van vorig seizoen ooit nog te zien zou zijn in Gent. Beter vorige zomer verkocht voor 20 miljoen. Beetje zoals Club met Dennis had. Te gulzig willen zijn en uiteindelijk voor peanuts verkocht.
Inderdaad, zoals je Orban gisteren zag spelen is dat echt geen 20 miljoen meer waard.

Skov ook niet, maar zijn stats blijven gewoon uitstekend... telkens die 2 min moeite doet is het goal.

Als ze die laten gaan leren ze het bij Genk wel niet. In de zomer elke aanbieding weigeren op die spelers maar ze dan in het tussenseizoen toch laten gaan en u ploeg te verzwakken. Voor mij is dat eerlijk gezegd onbegrijpelijk. Zo hebben ze vorig seizoen ook al eens de titel mislopen

Beetje kort door de bocht om dat de reden te noemen. Er zijn er zo wel meer en dit is imo de minste reden. Van de redenen die bij ons liggen, vind ik Vrancken zijn probleem met het in orde krijgen van een goede defensieve organisatie (ook dit seizoen heeft hij zijn les nog niet helemaal geleerd) een veel grotere reden dan de clausule bij Onuachu die we niet in de hand hadden.

Qua Paintsil was er ook weer een clausule (ingesteld in dezelfde tijd als die van Onuachu, maar die is sinds eergisteren voorbij en ik ga er vanuit dat ze zich niet meer zo laten pakken in de toekomst). Maar blijkbaar is LA Galaxy aan het kijken of ze er juridisch toch iets aan kunnen doen (Toronto/Pozuelo stijl) , los van dat Paintsil zelf nog twijfelt. Maar die beseft ook wel dat die na Genk niet naar een of andere topclub gaat kunnen gaan, dus die begint misschien ook te denken aan cash en leefomstandigheden. Muñoz heeft op zich nog niet ZO lang geleden aangegeven dat die het seizoen zou uitdoen bij ons, maar bepaalde insiders zijn er niet 100% zeker van. Die is ook al 27 en Crystal Palace is wel een stabiele niet-echt-hoogvlieger in de PL.

Hopelijk beseffen ze dat de tweede helft van het seizoen nog mooi kan worden en zeggen ze gewoon vlakaf "nope".

Zijn al die uitgaande transfers gewoon geen gevolg van de precaire financiele toestand van zowat alle ploegen in ons land (behalve misschien Brugge ofzo?)?

Ze gaan toch niet zonder enige grondige reden topspelers verkopen te midden van een seizoen waar ze nog voor de prijzen kunnen spelen?

Beetje kort door de bocht om dat de reden te noemen. Er zijn er zo wel meer en dit is imo de minste reden. Van de redenen die bij ons liggen, vind ik Vrancken zijn probleem met het in orde krijgen van een goede defensieve organisatie (ook dit seizoen heeft hij zijn les nog niet helemaal geleerd) een veel grotere reden dan de clausule bij Onuachu die we niet in de hand hadden.

Qua Paintsil was er ook weer een clausule (ingesteld in dezelfde tijd als die van Onuachu, maar die is sinds eergisteren voorbij en ik ga er vanuit dat ze zich niet meer zo laten pakken in de toekomst). Maar blijkbaar is LA Galaxy aan het kijken of ze er juridisch toch iets aan kunnen doen (Toronto/Pozuelo stijl) , los van dat Paintsil zelf nog twijfelt. Maar die beseft ook wel dat die na Genk niet naar een of andere topclub gaat kunnen gaan, dus die begint misschien ook te denken aan cash en leefomstandigheden. Muñoz heeft op zich nog niet ZO lang geleden aangegeven dat die het seizoen zou uitdoen bij ons, maar bepaalde insiders zijn er niet 100% zeker van. Die is ook al 27 en Crystal Palace is wel een stabiele niet-echt-hoogvlieger in de PL.

Hopelijk beseffen ze dat de tweede helft van het seizoen nog mooi kan worden en zeggen ze gewoon vlakaf "nope".
Met Onuachu hadden jullie gewoon de titel gepakt. Je kwam een half punt te kort. Dat had er met hem zeker geweest.

Als ik Paintsil was deed ik het meteen. LA Galaxy is toch een mooie club en het leven in LA zal wel wat beter zijn dan in ons land.

Ik zou Paintsil ook helemaal snappen, hoor. Het is aan Genk om "nee" te zeggen.

Met Onuachu hadden jullie gewoon de titel gepakt. Je kwam een half punt te kort. Dat had er met hem zeker geweest.

Ik denk dat mijn mening over beslissende factoren rond het competitie-einde wel gekend is.

Een clausule kan je niet veel aan doen, behalve leren om er zo geen meer op te zetten. Er zijn factoren, waaronder onze defensieve organisatie, waar wel iets aan gedaan had kunnen worden. Als ik bvb terugdenk aan hoe we in de competitie Antwerp van de mat speelden, om dan een achterlijke goal te pakken na een gigantisch defensief mistasten van Arteaga en zo de min of meer enige kans aan Antwerp te geven, die die dan wel benutten... Dat is ook een half punt.

Terug
Bovenaan