Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

Die was wel nog 4 jaar jonger toen hij vertrok bij Anderlecht.

Net daardoor was dat (en hij) natuurlijk enorm indrukwekkend.

Maar we moeten toch ook eerlijk zijn, Lukaku is goed en ik ben fan, maar de abslute wereldspits is hij nooit écht geworden. Hoewel we dat toen wel dachten, vooral omdat hij al zo jong zo goed was.


Zeker meer scorend vermogen, maar Wesley was ook bedrieglijk snel en kon makkelijker een kans voor zichzelf creëren dan Thiago imo.

Technisch was Wesley idd denk ik wel beter, maar Thiago is ook snel, een pak sterker én doelgerichter imo.
 
Zonder de Nusasaga was deze transfer er niet gekomen of minstens niet aan die voorwaarden. Een deel van de prijs zal wellicht als settlement fungeren voor de afgesprongen deal met Nusa.

Maar bon, als ze dat willen betalen, grote strik errond en bedanken voor bewezen diensten.
 
In welke wereld zou je van Vanaken afwillen? Hoe kan je naar club kijken en denken dat het beter zal gaan zonder hem?
Snap ik ook niet. Is tot nu toe nog altijd een meerwaarde en beter ga je niet vinden, zeker niet iemand die zo lang wil blijven.

Ik erger mij aan hem als hij er zelf geen zin in heeft, maar dan nog kan je niet ontkennen dat hij met een pas alles kan openbreken.
 
Heeft 1 slecht jaar gehad met een ploeg die vierkant draaide en geen vertrouwen had. Daarvoor altijd top. 2 gouden schoenen gehad en het jaar dat Lang bestolen werd op de GS had Vanaken zelfs een 3e GS gewonnen kunnen hebben en niemand die zou kunnen beweerd hebben dat het onverdiend had geweest.

Een echt clubicoon én gewoon super dat een speler zoals hij zo lang in België blijft.
 
Lukaku was nog een tiener. Thiago speelt hier ocharme 6 maanden en niet eens constant op hetzelfde niveau. Die mag heel veel gebedjes gaan doen om nog maar in de buurt te komen van Lukaku zijn carrière . Gewoon zeer sterk onderhandeld van Brugge en we zullen zien wat ervan komt.

Zoals gezegd, Lukaku was indrukwekkend grotendeels net omdat hij nog zo jong was.

En uiteraard, Thiago gaat moeten bevestigen, absoluut. Maar dan nog, Lukaku heeft ook tot zijn 24ste in de PL bij subtoppers/middenmoters gespeeld, voor hetzelfde geld maakt Thiago binnen 2 jaar een transfer naar een topploeg daar en staat hij op zijn 24ste op hetzelfde niveau als Lukaku toen. Dus het kan best dat hij een even mooie carrière gaat maken maar het kan even goed anders lopen.

Maar dat hij hier nog maar pas speelt vind ik net voor hem spreken, want hij heeft na een korte aanpassingsperiode wel heel snel zijn draai gevonden.

Soit, ik vind hem live echt heel indrukwekkend overkomen en spelen en daarin doet hij mij aan Lukaku denken.
 
Zoals gezegd, Lukaku was indrukwekkend grotendeels net omdat hij nog zo jong was.

En uiteraard, Thiago gaat moeten bevestigen, absoluut. Maar dan nog, Lukaku heeft ook tot zijn 24ste in de PL bij subtoppers/middenmoters gespeeld, voor hetzelfde geld maakt Thiago binnen 2 jaar een transfer naar een topploeg daar en staat hij op zijn 24ste op hetzelfde niveau als Lukaku toen. Dus het kan best dat hij een even mooie carrière gaat maken maar het kan even goed anders lopen.

Maar dat hij hier nog maar pas speelt vind ik net voor hem spreken, want hij heeft na een korte aanpassingsperiode wel heel snel zijn draai gevonden.

Soit, ik vind hem live echt heel indrukwekkend overkomen en spelen en daarin doet hij mij aan Lukaku denken.
Subtoppers in de PL waar hij wel bijna 1/2 liep. Thiago 1 jaar in Bulgarije en 6 maanden in België, waarvan de laatste maanden pas top (of toch vooral veel scorend). Maar let's agree to disagree. We zullen zien hoe het gaat lopen.
 
Heeft 1 slecht jaar gehad met een ploeg die vierkant draaide en geen vertrouwen had. Daarvoor altijd top. 2 gouden schoenen gehad en het jaar dat Lang bestolen werd op de GS had Vanaken zelfs een 3e GS gewonnen kunnen hebben en niemand die zou kunnen beweerd hebben dat het onverdiend had geweest.

Een echt clubicoon én gewoon super dat een speler zoals hij zo lang in België blijft.
Ik vind hem zeker niet slecht, en zijn verdiensten voor Club kan je niet overschatten, toch lijkt hij mij over zijn top en ik zou het niet slecht vinden om met al dat transfergeld eens een grondige make-over te doen en hem dan ook te vervangen door een upgrade ;)
 
Spelers zoals hij met zulke balvastheid, vista, pass en doelgericht opduiken voor doel en kopbalsterk... Vind maar eens een betere betaalbare versie. Als Vanaken zijn handelssnelheid wat beter was dan speelde die al lang niet meer in België.

Maar inderdaad, hij wordt ook elk jaar wat ouder en er moet inderdaad gedacht worden aan een opvolger. Maar vind ze maar eens, zo een uniek profiel.
 
Veel speculatie rond ja maar zou me toch vreemd lijken.
Goh, het is zeker vreemd natuurlijk, maar het kan volgens mij geen toeval zijn omdat het quasi om exact hetzelfde bedrag gaat waarover gesproken werd met de potentiële transfer van Nusa.

Of het effectief zo is laat ik in het midden, maar het gaat er sowieso mee te maken hebben denk ik.
 
Spelers zoals hij met zulke balvastheid, vista, pass en doelgericht opduiken voor doel en kopbalsterk... Vind maar eens een betere betaalbare versie. Als Vanaken zijn handelssnelheid wat beter was dan speelde die al lang niet meer in België.

Maar inderdaad, hij wordt ook elk jaar wat ouder en er moet inderdaad gedacht worden aan een opvolger. Maar vind ze maar eens, zo een uniek profiel.
Het probleem met Vanaken vind ik dat hij veel te veel zeurt en te veel bezig is met randzaken. Ik heb hetzelfde met bv. Vinicius bij Real. Zijn kwaliteiten staan buiten kijf, daar twijfel ik niet aan. Maar al dat gedoe heeft onrechtstreeks (soms) wel een invloed op zijn prestaties. Dat stoort mij bij momenten.
 
Zal een hete zomer worden ik verwacht nog een vertrek van skov en nusa wellicht ook.
Een luxe-probleem als je de financiën vd andere clubs ziet.

Mannaert/Madou/Verhaege hebben toch redelijk wat tijd nu om gericht op jacht te gaan, ik verwacht ook wel dat Skov/Nusa alsnog gaan vertrekken.
 
en alle andere ploegen weten dat je veel geld hebt. Prijzen gaan mooi omhoog gaan als Club informeert
Akkoord voor de Belgische targets, maar op Europees niveau is Club echt niet de enige ploeg die geld heeft, dus daar gaat het gewoon vraag/aanbod zijn dat speelt. Ik kan me ook niet voorstellen dat Club bij andere JPL-ploegen gaat kijken voor targets.
 
Akkoord voor de Belgische targets, maar op Europees niveau is Club echt niet de enige ploeg die geld heeft, dus daar gaat het gewoon vraag/aanbod zijn dat speelt. Ik kan me ook niet voorstellen dat Club bij andere JPL-ploegen gaat kijken voor targets.
dan zie ik de relevantie niet bij de opmerking over de financiën van de andere clubs?
 
dan zie ik de relevantie niet bij de opmerking over de financiën van de andere clubs?
Kenneke zei dat het een "hete" zomer gaat worden voor ons bestuur -> voor mij is dat een "luxe-probleem" want je hebt veel €€€ om uit te geven... ik denk dat dat een leukere situatie is dan waar pakweg het bestuur van antwerp voor staat deze zomer.
 
Kapitein van de rsca futures gaat weg en trekt naar de Eredivisie. Zou die echt te plat zijn voor de JPL?

Ik weer dat ze het bij Club beklagen dat ze Engels zo gemakkelijk hebben laten gaan, was ook de kapitein van NXT toen.
 
Zoals gezegd, Lukaku was indrukwekkend grotendeels net omdat hij nog zo jong was.

En uiteraard, Thiago gaat moeten bevestigen, absoluut. Maar dan nog, Lukaku heeft ook tot zijn 24ste in de PL bij subtoppers/middenmoters gespeeld, voor hetzelfde geld maakt Thiago binnen 2 jaar een transfer naar een topploeg daar en staat hij op zijn 24ste op hetzelfde niveau als Lukaku toen. Dus het kan best dat hij een even mooie carrière gaat maken maar het kan even goed anders lopen.

Maar dat hij hier nog maar pas speelt vind ik net voor hem spreken, want hij heeft na een korte aanpassingsperiode wel heel snel zijn draai gevonden.

Soit, ik vind hem live echt heel indrukwekkend overkomen en spelen en daarin doet hij mij aan Lukaku denken.
Hoewel ik al gans het seizoen grote fan van ben Thiago, vooral wegens zijn nuttig werk (ga gerust mijn posts over hem na van het begin), dus niet per se zijn doelpunten, dat laatste heeft voor deze gigantische transfer(som) gezorgd hoogstwaarschijnlijk, moet ik het toch ook nog allemaal zien.

Daarom ben ik eigenlijk toch een beetje blij dat we nu eieren voor ons geld gekozen hebben ... iets zegt me dat die dat volgend seizoen niet of maar matig zal bevestigen, vooral die doelpunten dan. Uiteraard zal een nieuwe competitie (en wat voor één) het niet eenvoudiger maken. En ik hoop het voor hem uiteraard, maar ik vreesde zelfs een beetje zo'n scenario bij een 2e seizoen bij ons.

Tis maar een gevoel, op bitter weinig gebaseerd, maar kweet niet ja.
 
Kapitein van de rsca futures gaat weg en trekt naar de Eredivisie. Zou die echt te plat zijn voor de JPL?

Ik weer dat ze het bij Club beklagen dat ze Engels zo gemakkelijk hebben laten gaan, was ook de kapitein van NXT toen.
Die moet zeker meekunnen rechterkolom jupkes league.

Utrecht leuke club voor hem.

Ik was altijd fan. Zijn broer is echter het echte grote talent met rode duivel potentieel.
 
Terug
Bovenaan