Transferthread 2021-2022 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is niet per se een probleem want Pep roteert sowieso enorm veel. Ook spelers als Mahrez hebben veel minuten gemist de laatste jaren.
Mja, daar gaat het niet om in mijn post hè.

Als je al kan beschikken over De Bruyne, Mahrez, Sterling, Bernardo Silva, Foden, Ferran Torres. Waarom dan nog zo'n type speler halen terwijl het nu eigenlijk het moment is om Kane te halen? Tenzij Guardiola van plan is om het merendeel van de wedstrijden met valse negen te spelen, maar we hebben de laatste jaren toch meermaals gezien dat ze dan in de zestien te weinig stootkracht hebben.

Lukaku: Ik blijf zeker bij Inter! (03/06)
Also Lukaku: Laat me gaan, ik wil naar Chelsea! (04/08)

:sarcastic:
Zo lang nog niet ze. Zie twitter

Toch twijfels rond deze transfer voor ons. Maar een echte zuivere spits is broodnodig.
Giroud is weg, Bats is niks, en Tammy ook niet dat. Alleen Werner schiet over

Toch twijfels rond deze transfer voor ons. Maar een echte zuivere spits is broodnodig.
Tammy is onderschat, wel gebruiken in het juiste systeem. Hij kan wel beter.... Zie zijn seizoen bij Villa. Zonder Watkins / Ings was die welkom bij ons.

Ksnap Chelsea en Lukaku toch niet.
Waarom snap je Lukaku niet?

Ik denk dat een speler op zo'n moment ook niet echt veel meer te zeggen heeft. Inter heeft geld nodig, Chelsea wil het geven, Lukaku gaat nog maar eens meer verdienen.
Je kan het ook anders bekijken. Inter wint voor het eerst sinds lang nog eens de titel, Lukaku is de grote held. Wat kan er nog beter komend seizoen? Niks. Als Lukaku niet vertrekt zouden ze Lautaro gaan verkopen.
Terugkeren naar Engeland, daar een titel pakken en topschutter worden, dat zou toch de ultieme "wraak" zijn.

Ik ook niet zo, maar kan 1 ding bedenken: Stevige spits nodig, kom je bij Haaland en Lukaku.
Ik snap Lukaku wel. Zal wel graag bij Inter zijn maar Chelsea blijft wrs toch de club van zijn (kinder) dromen.
Daarbuiten, kan alleen maar falen bij Inter volgend seizoen. Hakimi, Eriksen (of ze moeten de regels aanpassen), Politano, Candreva, Young allemaal weg. Lautaro ook als Lukaku zou blijven.

Net als ik dit typ post Airjinx exact wat ik wil zeggen.

Lukaku gewoon de duurste speler ter wereld. Toch niet slecht hè.

Net niet 2x in de top 5 van de van duurste transfers naar een PL club.

Waarom snap je Lukaku niet?

Ik denk dat een speler op zo'n moment ook niet echt veel meer te zeggen heeft. Inter heeft geld nodig, Chelsea wil het geven, Lukaku gaat nog maar eens meer verdienen.
Je kan het ook anders bekijken. Inter wint voor het eerst sinds lang nog eens de titel, Lukaku is de grote held. Wat kan er nog beter komend seizoen? Niks. Als Lukaku niet vertrekt zouden ze Lautaro gaan verkopen.
Terugkeren naar Engeland, daar een titel pakken en topschutter worden, dat zou toch de ultieme "wraak" zijn.

En dan ook nog eens bij de club waar hij als jonge snaak altijd van droomde. Ook niet onbelangrijk.
Binnen 4 jaar dan terug naar die andere club waar hij zo zot van is. ;)

OK, ik heb de precieze bedragen niet gevolgd want da's allemaal boekhoudkundige zever dat uiteindelijk wel opgelost geraakt op een of andere louche manier.
Voila, nog geen maand later en het is al opgelost. Door La Liga zelf en misschien niet op de meest louche manier zoals ge zou verwachten ook al is het weer bedenkelijk, maar wel zeker niet toevallig. De kunstmatige limiet van de competitie waar ze zelf niets aan konden doen wordt zo opgeheven of opgerekt, en nu kan Barcelona weer focussen op hun eigen dramatische financiën.

Een paar weken drama om niets reëel dus, wel goed voor clickbait natuurlijk.

Waarom dan nog zo'n type speler halen terwijl het nu eigenlijk het moment is om Kane te halen?
Wat zijn ze nu met 120 miljoen te geven voor een 28-jarige slak die in zijn hele carrrière nagenoeg niets bewezen heeft in KO-fases met club en land? Zonder Kane is Engeland Europees Kampioen, twijfel ik eigenlijk niet aan ook al is het met Southgate. Als het gaat om spitsen in de tweede helft van hun carrière met een haast leeg palmares, kunnen ze beter voor Lukaku gaan. Die scoort ook niet als er om de knikkers gespeeld wordt, maar die loopt tenminste nog en heeft zich de voorbije jaren toch opmerkelijk weten te verbeteren wanneer hij toereikend gecoacht wordt.

Lukaku: Ik blijf zeker bij Inter! (03/06)
Also Lukaku: Laat me gaan, ik wil naar Chelsea! (04/08)

:sarcastic:
Toch overduidelijk dat Inter hem buiten wil (om financiële redenen) maar zich wil indekken richting hun fans?
Nu halen ze zich de woede van hun tifosi niet op de hals als ze hem verkopen want "hij wou weg, wij wouden hem houden maar ja, die voetballers he, geen clubliefde!" en hun budgetaire problemen zijn ineens deels opgelost. Ik denk dat ze van geluk mogen spreken dat het zijn favoriete club is die aan zijn mouw trekt want anders had hij hier nooit aan meegewerkt gezien Romelu altijd geliefd wil zijn.
Had hij dat niet gedaan had er volgende week wel een tweet van Lautaro de wereld ingestuurd geweest die hetzelfde zei trouwens.

Soit, een spits die het beste rendeert in een 2 spitsen systeem en met ruimte voor hem bij Chelsea in een 1 spitsensysteem? Ze hadden hun geld beter in de Thames gegooid, dan hadden ze het tenminste nog effe zien drijven...

Wat zijn ze nu met 120 miljoen te geven voor een 28-jarige slak die in zijn hele carrrière nagenoeg niets bewezen heeft in KO-fases met club en land?
Omdat hij kapitein is van de nationale ploeg en dus populair in Engeland. Er wordt daar in de PL (allez en vooral in Manchester) toch al jaren met veel te veel geld gegooid naar Engelse internationals die zwaar overschat zijn? 80M voor Maguire, 55M voor Stones, 87M voor Sancho, 55M voor Walker,... En nu dan 117M voor een jongen die eigenlijk nog niks bewezen heeft op het internationale toneel (ik zie ook wel dat Jack talent heeft maar 117M is er ook los over)
120M voor Kane past gewoon perféct in het transferbeleid van beide clubs uit die stad. Ik verschiet er zelfs van dat United geen bidding war start gezien die ook nog wel een spits zouden kunnen gebruiken.

Zonder Kane is Engeland Europees Kampioen, twijfel ik eigenlijk niet aan ook al is het met Southgate.
Dat moet je mij eens uitleggen... Ik herinner me precies geen kansen die hij in de finale de nek heeft omgewrongen (die een andere spits wel maakt)
Ik vind Kane ook overroepen hoor, maar op het EK was hij toch vooral sterk, voor zijn doen, eens de groepsfase gepasseerd was?

en Werner is ook niet echt een zuivere spits (of ja, die scoort toch veel te weinig)

Meer en meer meldingen dat Chelsea rond zou zijn met Lukaku. 120 mil + 8m bonus, 12 mil netto/jaar.

Ksnap Chelsea en Lukaku toch niet.

Een garantie op goals in de PL.
Misschien staat hij er op de cruciale momenten soms nét niet, maar hij is toch een van de beste spitsen ter wereld.

Haaland zou misschien nog een betere optie zijn voor Chelsea, maar die transfer lukt precies niet.

Haaland zou misschien nog een betere optie zijn voor Chelsea, maar die transfer lukt precies niet.

Lijkt me logisch, Dortmund heeft net Sancho verkocht dus zit helemaal niet in geldnood. Als ze ook Haaland laten gaan, gaan ze het heel moeilijk hebben om zich voor Europees voetbal te plaatsen dit seizoen.

Dit Inter is ook rijp voor de slachtbank. Hakimi al moeten verkopen, nu Lukaku mogelijks, Eriksen die eindelijk zijn draai had gevonden mag waarschijnlijk niet meer spelen. Kan me voorstellen dat Lautaro vroeg of laat ook de deur achter zich dicht trekt. De toekomst ziet er maar grijs uit voor Inter als je het mij vraagt.

Omdat hij kapitein is van de nationale ploeg en dus populair in Engeland. Er wordt daar in de PL (allez en vooral in Manchester) toch al jaren met veel te veel geld gegooid naar Engelse internationals die zwaar overschat zijn? 80M voor Maguire, 55M voor Stones, 87M voor Sancho, 55M voor Walker,... En nu dan 117M voor een jongen die eigenlijk nog niks bewezen heeft op het internationale toneel (ik zie ook wel dat Jack talent heeft maar 117M is er ook los over)
120M voor Kane past gewoon perféct in het transferbeleid van beide clubs uit die stad. Ik verschiet er zelfs van dat United geen bidding war start gezien die ook nog wel een spits zouden kunnen gebruiken.
Dat wel, en geld doet er niet echt voor die twee ploegen dus die geven wat de zot ervoor vraagt, of hoe gaat dat spreekwoord weer. Het ging me om Kane als speler. Spelers als Maguire en Walker vulden een gat, zijn Engels en hadden toch een palmaresje voor dat te vullen gat. Grealish is een extra optie in dezelfde trant als die typische Guardiolaspeler, maar heeft wel dat charismatische en onvoorspelbare dat velen buiten De Bruyne daar ontbreken vanvoor. Enfin ja, City heeft letterlijk de speler die op die positie bij Engeland Grealish op de bank houdt, dus het klinkt absurd, maar ik denk ook dat we allemaal wel liever Grealish opstellen dan Sterling. Guardiola is Southgate niet.

Voor de EPL hebben ze Kane niet nodig, en voor de CL ... wel, waarom zou ge een trage spits die amper negentig minuten kan lopen met dat gigantische lijf van die leeftijd aankopen terwijl die nog niets bewezen heeft op dat niveau? Daar zit geen progressie meer op he. Het gevoel van Zlatan bij Guardiola's Barcelona bekruipt me hier.

Dat moet je mij eens uitleggen... Ik herinner me precies geen kansen die hij in de finale de nek heeft omgewrongen (die een andere spits wel maakt)
Ik vind Kane ook overroepen hoor, maar op het EK was hij toch vooral sterk, voor zijn doen, eens de groepsfase gepasseerd was?
Gaat niet alleen om de kansen, de hele dynamiek (bij een zeer vroege voorsprong) van de ploeg. Eerste helft niet als spits gespeeld maar waar hij best verdienstelijk was in die diepere rol waar ze op zich betere spelers voor hebben, allciht de minst slechte van de aanvalslinie toen. Tweede helft echt niets klaargemaakt en dan nog drie kwartier of zo lopen rondsloffen omdat hij nu eenmaal goed penalty's kan trappen en niet vervangen kon worden. Oekraïne, wat moet ge daarover zeggen, tegen Denemarken ook weer plat toch en Duitsland weet ik eerlijk gezegd niet meer. Het gevoel van de speklapSuarez bij Valverde's Barcelona bekruipt me hier. En Suarez is een betere spits dan nog.

Wel, als ik het zo bekijk, ligt het eerder aan mijn PTSD van slechte Barcelonaseizoenen dan aan Kane. Misschien.

Voila, nog geen maand later en het is al opgelost. Door La Liga zelf en misschien niet op de meest louche manier zoals ge zou verwachten ook al is het weer bedenkelijk, maar wel zeker niet toevallig. De kunstmatige limiet van de competitie waar ze zelf niets aan konden doen wordt zo opgeheven of opgerekt, en nu kan Barcelona weer focussen op hun eigen dramatische financiën.

Een paar weken drama om niets reëel dus, wel goed voor clickbait natuurlijk.

is dat al officieel gemaakt? Ik zie precies niets aangekondigd?

Precies of die transfer van Grealish houdt City tegen om nog geld te smijten voor een spits. Die transfer staat daar toch gewoon los van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan