Transferthread 2021-2022 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ergens een bedrag van 13 miljoen gehoord dat gaan nog weinig club's betalen voor iemand van zijn leeftijd.
Klopt. En dan zijn loon nog eens erbij. Ik vind het wel een jammere zaak. Ook met het oog op het WK van volgend jaar.

Ben ik niet rouwig om eerlijk gezegd.

Die heeft de laatste tijd veel te veel non-wedstrijden gespeeld in het shirt van Real. Is eigenlijk al jaren blijven stilstaan in zijn ontwikkeling. Zonder Ramos naast hem was het al helemaal huilen met de pet om bij momenten.

Intrinsiek heeft hij nochtans alles om een van de beste ter wereld te zijn.
Wie gaat er daar nu centraal achterin spelen? Net even gaan kijken bij hun squad en buiten Alaba en Militao loopt daar precies toch niks rond dat centraal achterin de naam Real waardig is. Of hebben bepaalde jonge gasten ferme stappen gezet?
Mij lijkt het gewoon alsof je heel weinig wisselmogelijkheden hebt en je ferm aan kwaliteit gaat inboeten eens u type ploeg uitvalt achterin.
Al is de transfermarkt natuurlijk nog niet gesloten.

Wie gaat er daar nu centraal achterin spelen? Net even gaan kijken bij hun squad en buiten Alaba en Militao loopt daar precies toch niks rond dat centraal achterin de naam Real waardig is. Of hebben bepaalde jonge gasten ferme stappen gezet?
Mij lijkt het gewoon alsof je heel weinig wisselmogelijkheden hebt en je ferm aan kwaliteit gaat inboeten eens u type ploeg uitvalt achterin.
Al is de transfermarkt natuurlijk nog niet gesloten.
Nacho en Chust zijn op dit moment de eerste vervangers, maar inderdaad. Op die positie mag er nog wel iets bijkomen.

Ik weet ook niet of Real Varane per se wou verkopen, maar zijn contract liep volgend jaar af en als je dan nog rap +-50m kan cashen terwijl het risico bestaat dat hij volgend jaar gratis de deur uitloopt laat je dat niet liggen natuurlijk.

Ik had graag Koundé gezien, maar die zou blijkbaar op weg zijn naar Chelsea. Pau Torres is ook nog een optie, maar het is verrassend stil op het vlak van inkomende transfers bij Real.

Chelsea toch ook wel een lekker ploegje aan het vormen, als die Haaland er nog aan toe kunnen voegen... Jammer dat het zo'n lelijke club is.

Bailey naar Aston Villa, verschiet ervan dat die nog altijd maar 24 is, lijkt al een eeuwigheid geleden dat die hier op de velden rondliep

Speelde bij Aston Villa volgens mij vooral op de linkervleugel. Lijkt eerder een teken aan de wand voor Sterling.
Waar ik mij dan vooral zorgen over maak is dat Graelish tijdens het EK nooit langer dan 30 minuten gespeeld heeft. Ik weet niet of dat een bewuste keuze van Southgate was, maar er zijn toch op z'n minst vragen over Graelish zijn fysieke paraatheid, zeker op het niveau van City dan. Vorig jaar 26 wedstrijden bij een degelijke middenmotor in de PL, zonder Europees voetbal met amper 300 minuten gespeeld op het EK, en die speler zou nu dan plots 50+ matchen per seizoen gaan spelen waarbij hij alles moet winnen?

Dat, of City heeft 120 miljoen betaald voor een bankzitter/supersub. Dat kan ook natuurlijk, maar ik zou dan denken dat hun kern al breed genoeg is.

Southgate is een fabelcoach, laat dat duidelijk zijn.

Daarnaast heeft Sterling er een minder seizoen opzitten enerzijds en anderzijds gaat Bernardo Silva vertrekken. Daarnaast zijn er geruchten dat Pep Grealish in de David Silva rol zou willen steken. Dus een dynamische 8-10 wisselwerking met KDB +-.

Bon, we zien wat er gaat gebeuren, maar 117,5 miljoen legt ge natuurlijk enkel voor een dragende speler. Ik neem aan dat er ook nog wel wat vertrekt als ze Kane nog willen halen. Momenteel is het Gabriel Jesus, die al 4 jaar stilzit in zijn ontwikkeling, en Ferran Torres, eigenlijk een winger, als potentiële centrumaanvallers. Dat is niet genoeg vrees ik.

Southgate is een fabelcoach, laat dat duidelijk zijn.

Daarnaast heeft Sterling er een minder seizoen opzitten enerzijds en anderzijds gaat Bernardo Silva vertrekken. Daarnaast zijn er geruchten dat Pep Grealish in de David Silva rol zou willen steken. Dus een dynamische 8-10 wisselwerking met KDB +-.

Bon, we zien wat er gaat gebeuren, maar 117,5 miljoen legt ge natuurlijk enkel voor een dragende speler. Ik neem aan dat er ook nog wel wat vertrekt als ze Kane nog willen halen. Momenteel is het Gabriel Jesus, die al 4 jaar stilzit in zijn ontwikkeling, en Ferran Torres, eigenlijk een winger, als potentiële centrumaanvallers. Dat is niet genoeg vrees ik.
Waar gaat Bernardo Silva naartoe?

Sterling kunnen ze idd beter vervangen. Zo inefficiënt. In mijn ogen niet goed genoeg voor het niveau wat City moet nastreven.

Waar ik mij dan vooral zorgen over maak is dat Graelish tijdens het EK nooit langer dan 30 minuten gespeeld heeft. Ik weet niet of dat een bewuste keuze van Southgate was, maar er zijn toch op z'n minst vragen over Graelish zijn fysieke paraatheid, zeker op het niveau van City dan. Vorig jaar 26 wedstrijden bij een degelijke middenmotor in de PL, zonder Europees voetbal met amper 300 minuten gespeeld op het EK, en die speler zou nu dan plots 50+ matchen per seizoen gaan spelen waarbij hij alles moet winnen?

Dat, of City heeft 120 miljoen betaald voor een bankzitter/supersub. Dat kan ook natuurlijk, maar ik zou dan denken dat hun kern al breed genoeg is.
Soms problemen met zijn shins ja. Als Villa fan beetje dubbel. Persoonlijk denk ik eerder dat City een Kane beter dan gebruiken dan Jack.
Maar voor 100m en meer zekerheid op titels en een trofee... Als hij weigert wordt hij een Villa legende.

Dit bedoelde ik dus ten tijde van de CL finale dat City maar wat bij elkaar koopt om te kopen.

Welk bestuur gaat er nu 117m uitgeven aan een speler waarvan je er al zoveel hebt? Terwijl je in de spits toch wel met een serieus probleem zit. Aguero is net vertrokken en je hebt enkel Gabriel Jesus als echte spits. Als je de keuze hebt tussen Kane en Grealish dan ga je in deze situatie toch ALTIJD voor Kane? Los van de kwaliteiten van Jack natuurlijk.

Dit in de veronderstelling dat er maar 1 van beide gehaald kan worden, aangezien ik dit onlangs ergens heb gelezen.

Dat is niet per se een probleem want Pep roteert sowieso enorm veel. Ook spelers als Mahrez hebben veel minuten gemist de laatste jaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan