Transferthread 2021-2022 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alderweireld definitief naar Qatar?

Zou toch zeer jammer zijn. In de mid mid podcast van niet zo lang geleden had hij het nog over 'lang genoeg weggeweest van huis' en 'geld is nooit de drijfveer geweest'. Vreemde keuze dan om verder dan ooit van huis te gaan voetballen, puur voor het geld.

Op zijn 32 vind ik dit toch wel heel vroeg. Lijkt me dat er nog genoeg deftige Europese clubs kunnen zijn die hem kunnen gebruiken. Een parcours zoals Vertonghen had logischer geweest.

Misschien wil hij met het geld heel Ekeren opkopen natuurlijk, dat kan... :unsure:

Snap het ook niet eerlijk gezegd.
Kan toch nog perfect mee op een veel hoger niveau dan dat van Qatar? En na zoveel jaar PL moet je het toch niet meer doen voor het geld zeker? Een parcours zoals Vertongen had idd perfect mogelijk geweest, eventueel zelfs nog afsluiten in België binnen 2 jaar.

Zo wordt de spoeling achteraan bij de RD wel heel dun...

Den Toby begint daar in Qatar gewoon een reisbureauke voor al die instagramdames die daar komen bijverdienen.

Ik denk dat quasi élke voetballer zegt dat 'geld geen drijfveer is', maar als puntje bij paaltje komt gaan ze toch wat smog inhaleren in China of handjes schudden met enkele gekken in het Midden-Oosten. In Japan zou ik nog wel een seizoen willen spenderen, dat is toch een mooie combinatie van geld en een interessante cultuur en met wat minder inbreuken op de mensenrechten.

Vermoedelijk zal die gast ook wel voelen dat het fysiek wat 'op' begint te geraken bij hem. Ook niet vergeten hoe geld kan verdwijnen als sneeuw voor de zon, ook bij die gasten. Niet elke Rode Duivel heeft een paar miljoen vastgezet in een mooie verzameling solide dividendaandelen/investeringsfondsen enzovoort. Een paar hebben zich al ernstig verbrand, al dan niet door toedoen van slecht 'management' van familie. Ik kan het in alle geval wel begrijpen dat ge de kans om een extra spaarpotje aan te leggen moeilijk kunt afslaan.

Mja, ik vind dat toch zeer jammer. Die kan toch in elke grote competitie nog bij een subtopper terecht waar hij ook niet slecht zou verdienen, hij kan op zijn 35ste nog naar Qatar.

Het wk is ook al binnen 1 jaar, ga toch gewoon naar een deftige competitie en vertrek daarna. Hopelijk kan Vanheusden wat minuten maken in Italië en zijn plaats innemen, want ik vind Qatar toch echt nog iets anders dan Vermaelen in Japan.

Alderweireld definitief naar Qatar?

Zou toch zeer jammer zijn. In de mid mid podcast van niet zo lang geleden had hij het nog over 'lang genoeg weggeweest van huis' en 'geld is nooit de drijfveer geweest'. Vreemde keuze dan om verder dan ooit van huis te gaan voetballen, puur voor het geld.

Op zijn 32 vind ik dit toch wel heel vroeg. Lijkt me dat er nog genoeg deftige Europese clubs kunnen zijn die hem kunnen gebruiken. Een parcours zoals Vertonghen had logischer geweest.

Misschien wil hij met het geld heel Ekeren opkopen natuurlijk, dat kan... :unsure:
Maar had hij het er daar ook niet over dat hij niet zo heel lang meer wou voetballen? Nog eens vlug cashen om dan het voetbalwereldje vaarwel te zeggen?

Maar had hij het er daar ook niet over dat hij niet zo heel lang meer wou voetballen? Nog eens vlug cashen om dan het voetbalwereldje vaarwel te zeggen?
Ja, dat zal het in ieder geval wel zijn. Na die 3 jaar zal het ook wel over-and-out zijn.

Tenzij hij hier nog wil komen afsluiten bij Beerschot voor de fun :unsure:

Mja, ik vind dat toch zeer jammer. Die kan toch in elke grote competitie nog bij een subtopper terecht waar hij ook niet slecht zou verdienen, hij kan op zijn 35ste nog naar Qatar.
Waarom nog 3jaar bij een suptopper spelen zonder kans op prijzen te winnen voor wat geld, als je ook nog 3jaar voor de prijzen kunt spelen voor veel geld en aziatische CL spelen die ook

Hij gaat trouwens ook teamgenoot worden van Edmilson Jr. ginds

Ik vind het toch ook wat jammer, precies.

Ok, als de nieuwe coach van Tottenham u niet nodig heeft... (wat op zich al jammer is, want hij is toch bijlange nog niet versleten vind ik)
Maar dan direct Qatar... Dat is dus eigenlijk einde carrière op sportief vlak he. Nog een WK meepikken, en dan klaar.

Financieel uiteraard interessant, en ik heb weinig problemen met spelers die die keuze maken, zeker als ze al wat ouder worden (al vind ik het voor Alderweireld precies toch een jaar of 2 te vroeg).

Laatst bewerkt:
Waarom nog 3jaar bij een suptopper spelen zonder kans op prijzen te winnen voor wat geld, als je ook nog 3jaar voor de prijzen kunt spelen voor veel geld en aziatische CL spelen die ook

Je palmares opsmukken met de Qatarese titel of een halve finale in de Aziatische CL, daar ligt toch echt niemand wakker van hé. Dan kan je ook terug naar Ajax of naar België komen. Je kan ook prijzen pakken met ploegen die niet Juventus of Real Madrid zijn.

Nee, dit is puur en alleen voor het geld. En dat is zijn goed recht natuurlijk. Als het financiële op dit punt in zijn carrière doorweegt, dan moet hij dat gewoon doen .

Edit: het positieve is wel dat hij meteen gewoon is aan het klimaat en omstandigheden voor het komende WK :unsure:

Je palmares opsmukken met de Qatarese titel of een halve finale in de Aziatische CL, daar ligt toch echt niemand wakker van hé. Dan kan je ook terug naar Ajax of naar België komen. Je kan ook prijzen pakken met ploegen die niet Juventus of Real Madrid zijn.

Nee, dit is puur en alleen voor het geld. En dat is zijn goed recht natuurlijk. Als het financiële op dit punt in zijn carrière doorweegt, dan moet hij dat gewoon doen .

Edit: het positieve is wel dat hij meteen gewoon is aan het klimaat en omstandigheden voor het komende WK :unsure:
Net zomin dat iemand wakker ligt van wedstrijden tegen Seraing of PEC Zwolle hoor.

Dan liever voor 7x dat loon nog eens cashen in de woestijn lijkt mij. En het is ook niet dat het daar een bedoeïenen kamp is met tentjes hè.

Het komende WK is in de winter, zal nog warm zijn, maar ook geen 40graden

Net zomin dat iemand wakker ligt van wedstrijden tegen Seraing of PEC Zwolle hoor.

Dan liever voor 7x dat loon nog eens cashen in de woestijn lijkt mij. En het is ook niet dat het daar een bedoeïenen kamp is met tentjes hè.

Het komende WK is in de winter, zal nog warm zijn, maar ook geen 40graden

Nee, maar een titel met Club of Ajax en een mooi parcours in de CL of EL is toch wel meer waard en een hoger niveau, sportief gezien.

En waarom zouden ploegen genre Porto, Lyon, Dortmund, ... hem niet kunnen gebruiken? Daar kan je sportief toch ook nog veel meer bereiken.

Maar nogmaals, als geld zijn drijfveer is, dan is dit een logische keuze, maar hij ligt duidelijk niet meer wakker van het sportieve.

Het is toch sportief veel meer waard om in een grote competitie te spelen dan om een titel te pakken in Qatar.
Als hij nog prijzen wil was hij beter naar Ajax teruggekeerd. Ploegen als Sevilla, Napoli, Roma, Dortmund, Lille, Porto, Benfica, ... zouden toch ook nog haalbaar geweest zijn en die maken zeker kans op prijzen.

Dan liever voor 7x dat loon nog eens cashen in de woestijn lijkt mij.
Vertonghen krijgt 2,5mio bij Benfica.
Mignolet krijg 3,4 mio bij Brugge.

En Alderweireld zou dan voor 3mio (hoogstwss wel netto?) zich gaan begraven in de zandbak? Komende van de man die aangaf een soort heimwee te hebben en hoopte zijn kinderen in Vlaanderen naar school te laten gaan om ze standvastigheid en een thuis te gunnen?

Ik vind het een erg vreemde beslissing.

Vertonghen krijgt 2,5mio bij Benfica.
Mignolet krijg 3,4 mio bij Brugge.

En Alderweireld zou dan voor 3mio (hoogstwss wel netto?) zich gaan begraven in de zandbak? Komende van de man die aangaf een soort heimwee te hebben en hoopte zijn kinderen in Vlaanderen naar school te laten gaan om ze standvastigheid en een thuis te gunnen?

Ik vind het een erg vreemde beslissing.
Migonlet is bruto. Alderweireld (net zoals Edmilson) is het netto.

Oke geen 7x zoveel maar toch zeker geen kleingeld.

Varane ook definitief naar utd.
Ben ik niet rouwig om eerlijk gezegd.

Die heeft de laatste tijd veel te veel non-wedstrijden gespeeld in het shirt van Real. Is eigenlijk al jaren blijven stilstaan in zijn ontwikkeling. Zonder Ramos naast hem was het al helemaal huilen met de pet om bij momenten.

Intrinsiek heeft hij nochtans alles om een van de beste ter wereld te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan