Transferthread 2021-2022 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar gaat dat naartoe eigenlijk als we al dergelijke bedragen moeten betalen voor spelers uit onze JPL.
Nochtans wordt er vlot 15M betaald door buitenlandse ploegen aan spelers van de top van de JPL en is dat normaal en soms zelfs 'te weinig'
Maar de stap ervoor (dus van middenmoot JPL naar de zogeheten top) moet gezet worden voor 2 stokbroden en 100g kaas? Beetje serieus blijven he. Heel u competitie wordt beter als ook de minder grote ploegen eens een paar miljoen kunnen ophalen ipv enkel die select few.

Nochtans wordt er vlot 15M betaald door buitenlandse ploegen aan spelers van de top van de JPL en is dat normaal en soms zelfs 'te weinig'
Maar de stap ervoor (dus van middenmoot JPL naar de zogeheten top) moet gezet worden voor 2 stokbroden en 100g kaas? Beetje serieus blijven he. Heel u competitie wordt beter als ook de minder grote ploegen eens een paar miljoen kunnen ophalen ipv enkel die select few.

Dit dus.

Naast Kaba Sory zou nog een tweede spits op dit moment zijn medische testen aan het afleggen zijn: Mykola Kukharevych, die deze winter nog op de radar van Anderlecht stond. Waarschijnlijk huur, geen idee of het ook met optie is.

Nee ze moeten niet gratis weg. Maar je ziet toch duidelijk waar dit naartoe gaat? Die markt is helemaal aan het ontploffen. Probleem is dat de transferbedragen alleen maar stijgen. Nog even en we kunnen gewoon niet meer mee met Europa. 10 a 15 miljoen euro wordt een standaard om uit te geven aan spelers. Dit was een paar jaar geleden ondenkbaar.

Schotse media spreken zelf van een transfer van 10 miljoen euro( niet dat ik dit geloof) : Understand deal for Jack Hendry to move to Club Brugge from Oostende is agreed and it is a €10m deal. Huge lure was Champions League football where he will soon come up against Man City and PSG. Great move for the former Celtic man.

Laatst bewerkt:
Naast Kaba Sory zou nog een tweede spits op dit moment zijn medische testen aan het afleggen zijn: Mykola Kukharevych, die deze winter nog op de radar van Anderlecht stond. Waarschijnlijk huur, geen idee of het ook met optie is.
Hopelijk voor jullie een huur zonder er veel geld aan te spenderen want toch met een risicotje zo blijkt:
Anderlecht trok in januari een streep door de transfer van Mykola Kukharevych omdat zijn fysieke testen niet goed waren. Dat laat Peter Verbeke verstaan in zijn interview met De Morgen. Ook Dieumerci Mbokani zal niet komen omdat zijn cijfers niet bij Anderlecht passen.

Voor Verbeke een speler tekent, laat hij hem een batterij aan testen afleggen. In het interview haalt hij het voorbeeld aan van een "18-jarige buitenlander die al op de club was en denkt hier een contract te kunnen tekenen". De goede verstaander weet dat het om Kukharevych gaat. In december verschenen al foto's van de Oekraïner met Anderlecht-shirt in de handen.

Kukharevych scoorde onvoldoende wat betreft de maximale zuurstofopname. "Met een VO2 max van 42 ben je niks in het voetbal van vandaag, hoe goed je ook kan voetballen", vertelt Verbeke. "Hij kon eveneens naar Franse topclubs, maar als hij daar wordt getest, zullen die hetzelfde concluderen."

Nee ze moeten niet gratis weg. Maar je ziet toch duidelijk waar dit naartoe gaat? Die markt is helemaal aan het ontploffen. Probleem is dat de transferbedragen alleen maar stijgen. Nog even en we kunnen gewoon niet meer mee met Europa. 10 a 15 miljoen euro wordt een standaard om uit te geven aan spelers. Dit was een paar jaar geleden ondenkbaar.
Kijk, ik kan fout zijn he man maar ik lees dit als "Mijn ploeg speelt Europees en wil daar meedraaien dus moeten al die kleine ploegjes in België maar tevreden zijn dat we hun spelers uberhaupt willen kopen en dus aanpakken wat we hun bieden, ook al is dat dik onder de prijs. Anders kunnen we het wel vergeten in de Europese competities."
And I call bullshit.

Ten eerste is dat verschrikkelijk egoïstisch en nefast voor de competitie. Ten tweede is het ook gewoon een foute logica.
Als de grotere clubs in België 5M en meer beginnen neerleggen voor toppers uit eigen competitie gaan de kleinere ploegen in eigen competitie hun budget zien stijgen. Zo wordt élke ploeg in deze competitie dus sterker en worden de topploegen wat harder gepusht richting constante progressie. Zo gaan ze misschien ooit wel eens op een punt komen waar ze jaarlijks met 4 ploegen overwinteren.
Als de grotere clubs echter een steeds grotere kloof slaan tussen hun en de rest gaat onze competitie geen fluit meer waard zijn waardoor die grotere clubs ook gaan stagneren en binnenkort niet eens meer door de voorrondes van de Conference league geraken...

Mijn excuses als je het anders bedoelde trouwens.

Kijk, ik kan fout zijn he man maar ik lees dit als "Mijn ploeg speelt Europees en wil daar meedraaien dus moeten al die kleine ploegjes in België maar tevreden zijn dat we hun spelers uberhaupt willen kopen en dus aanpakken wat we hun bieden, ook al is dat dik onder de prijs. Anders kunnen we het wel vergeten in de Europese competities."
And I call bullshit.

Ten eerste is dat verschrikkelijk egoïstisch en nefast voor de competitie. Ten tweede is het ook gewoon een foute logica.
Als de grotere clubs in België 5M en meer beginnen neerleggen voor toppers uit eigen competitie gaan de kleinere ploegen in eigen competitie hun budget zien stijgen. Zo wordt élke ploeg in deze competitie dus sterker en worden de topploegen wat harder gepusht richting constante progressie. Zo gaan ze misschien ooit wel eens op een punt komen waar ze jaarlijks met 4 ploegen overwinteren.
Als de grotere clubs echter een steeds grotere kloof slaan tussen hun en de rest gaat onze competitie geen fluit meer waard zijn waardoor die grotere clubs ook gaan stagneren en binnenkort niet eens meer door de voorrondes van de Conference league geraken...

Mijn excuses als je het anders bedoelde trouwens.
Mijn ploeg speelt geen Europees ;-)

Nee ik heb het over de algemene tendens van de transfermarkt nationaal en internationaal. Ik kan jouw redenering zeker volgen maar het probleem blijft in mijn ogen dat de Internationale markt hetzelfde doet als de Belgische markt. Namelijk elk jaar duurder worden. Spelers die je 5 jaar geleden kon halen voor 5 miljoen zijn nu ineens 10 tot 15 miljoen waard. En het grootste probleem is dat die bedragen effectief worden gegeven waardoor het alleen maar duurder en duurder wordt. Ik vraag me gewoon af waar dit naartoe gaat binnen 5 jaar. Ergens moet daar toch eens een stop worden opgezet.

Mijn ploeg speelt geen Europees ;-)
Ik wou het anders verwoorden richting jullie uitschakeling maar ik wou beleefd blijven ;)
Nee ik heb het over de algemene tendens van de transfermarkt nationaal en internationaal. Ik kan jouw redenering zeker volgen maar het probleem blijft in mijn ogen dat de Internationale markt hetzelfde doet als de Belgische markt. Namelijk elk jaar duurder worden. Spelers die je 5 jaar geleden kon halen voor 5 miljoen zijn nu ineens 10 tot 15 miljoen waard. En het grootste probleem is dat die bedragen effectief worden gegeven waardoor het alleen maar duurder en duurder wordt. Ik vraag me gewoon af waar dit naartoe gaat binnen 5 jaar. Ergens moet daar toch eens een stop worden opgezet.
Dat het algemene transfercircus dringend terug op normale hoogte moet komen klopt uiteraard volledig. De marktwaarde van spelers swingt de pan uit en dat is natuurlijk niet gezond.
Ik las jouw post gewoon als dat de marktwaarde van spelers die voor kleine ploegen uitkomen niet gerespecteerd diende te worden zodat de chosen few mee zouden kunnen met Europa. En dat klopt natuurlijk niet. Maar dat de algemene tendens gerust terug mag zakken dat klopt zeker.

Ik vrees echter dat zolang ze daar overkoepelend niets tegen gaan doen (en makelaars de vrije loop laten gaan) er niks gaat gebeuren. Er moet dringend een salary cap komen, gekoppeld aan een transfersysteem dat zich écht aan de FFP houdt en waar ook deftig op gecontroleerd (en gestraft) wordt. Maar ik ben ook wel niet zo naïef om te denken dat dat er effectief van gaat komen.

Mét aankoopoptie :unsure:
Ken hem niet, zo'n sukkel toch?
Ik ken hem ook niet , of het een sukkel is weet ik ook niet 😂 maar iets huren met aankoopopties kan nooit geen kwaad imo
Als ik me niet vergis , hebben we nu 3 gehuurde spelers , vorig jaar : Miazga , Diaby , Nmecha , Mukairu , Lawrence , Larsen en ik denk Ashimeru nog dat zijn er 7 , we gaan er op vooruit
Nu nog hoger dan de 4 de plaats en we mogen al content zijn .

Ik ken hem ook niet , of het een sukkel is weet ik ook niet 😂 maar iets huren met aankoopopties kan nooit geen kwaad imo
Als ik me niet vergis , hebben we nu 3 gehuurde spelers , vorig jaar : Miazga , Diaby , Nmecha , Mukairu , Lawrence , Larsen en ik denk Ashimeru nog dat zijn er 7 , we gaan er op vooruit
Nu nog hoger dan de 4 de plaats en we mogen al content zijn .
Harwood- Bellis - Magallan - Zirkzee. - Kouamé.

Blijf het onnozel vinden om een speler te gaan huren als je een talent als Debast lopen hebt, en de financiën niet top zijn …

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan