Tour de France 2026

Doet UAE dat nu gewoon om Vingegaard in het geel te houden?

Of zijn ze echt zo gulzig om alles te pakken?
Ok, ze zijn de sterkste ploeg en hebben de sterkste kopman, maar om daar nu al die energie in te steken aan het begin van de Tour... Je verliest zo toch meer en meer het neutrale publiek vrees ik. Denk dat veel mensen het al beu zijn dat Pogacar alles wint en vooral ook nog eens de koers voor de finale beslist. Ik snap dat je als ploeg zo veel mogelijk wil winnen, maar voor hun imago lijkt het mij toch beter om in ritten zoals deze niet al teveel uit te steken, er komen nog meer dan genoeg momenten om het te forceren en te shinen.
Nah, UAE neemt gewoon de koers in handen zodat ze zelf de controle hebben. Als ze dit niet doen moeten ze altijd zitten gokken wat Visma gaat doen in de volgende rit en is het moeilijk om de correcte feeding strategy te bepalen. In de Tours die Vingegaard gewonnen heeft maakte Visma dit soort overgangsetappes soms onverwacht héél hard waardoor Pogacar op die dagen met een deficit zat. Nu weten ze dus op voorhand hoe de rit er gaat uitzien.

En ze nemen toch 120-150gr carbs per uur anno 2026 dus echt nog krachten sparen voor de rest van de Tour hoeft veel minder dan 10 jaar geleden toen men op misschien 75-80gr rond reed, de calorietekorten in de ritten zelf zijn veel kleiner dan vroeger het geval was.

Also: dit lijkt mij opnieuw een vrij explosieve aankomst die per-fect in het kraam van Pogacar past en iets minder in dat van Vingegaard, zeker zo vroeg in de Tour. De voorbije jaren heeft Pogacar telkens de grote verschillen gemaakt relatief vroeg in de Tour als ik het mij goed herinner. Verder in de Tour zie je dat er soms toch een klein klein tikkeltje verval op zit, hij was nog altijd de betere maar waarom zou je wachten als je het laken nu al naar u kan toetrekken?

De Lie gaat vandaag de tijdslimiet (45min ongeveer) toch niet halen? Die is nu pas op de top van die klim. 25 minuten achter. Veistroffer heeft hem ondertussen ook achtergelaten dus ik denk dat ze bij de ploeg eindelijk ook wel weten hoe laat het is.

De Lie gaat vandaag de tijdslimiet (45min ongeveer) toch niet halen? Die is nu pas op de top van die klim. 25 minuten achter. Veistroffer heeft hem ondertussen ook achtergelaten dus ik denk dat ze bij de ploeg eindelijk ook wel weten hoe laat het is.

Dat Veistroffer hem achterlaat is inderdaad een duidelijk teken dat hij het niet gaat halen. Zonde te verwachten natuurlijk, dit weer en dit parcours is gewoon te zwaar als je ziek bent.

Op pcs staan ze nu plots alle drie bij die grotere groep. Dat we anno 2026 nog altijd niet van alle renners weten waar ze rijden...

Gisteren ook he. Op 3 rondjes van het eind krijg je die groep van 35 man, en we weten eigenlijk niet wie daar allemaal bij zit.

Op pcs staan ze nu plots alle drie bij die grotere groep. Dat we anno 2026 nog altijd niet van alle renners weten waar ze rijden...

Gisteren ook he. Op 3 rondjes van het eind krijg je die groep van 35 man, en we weten eigenlijk niet wie daar allemaal bij zit.

Uiteindelijk hebben we tijdens de Tour tenminste iets van live tracking, bij andere grote rondes is het 0 wat dat betreft.

We weten nu bv tenminste wie er in dat peloton nog zit (buiten degene die met hun reservefiets aan het rijden zijn).

Ze waren toch tijdje geleden aan het experimenteren met GPS trackers (voor de veiligheid) maar niks meer van gehoord.

Uiteindelijk hebben we tijdens de Tour tenminste iets van live tracking, bij andere grote rondes is het 0 wat dat betreft.

We weten nu bv tenminste wie er in dat peloton nog zit (buiten degene die met hun reservefiets aan het rijden zijn).

Bij mij zegt hij in het peloton 135 renners. Echt juist lijkt me dat niet.

Bij mij zegt hij in het peloton 135 renners. Echt juist lijkt me dat niet.

Je moet naar de live data of live tracking tab gaan, niet gewoon het basis racecentrum. Je kan daar wel degelijk de GPS positie van renners volgen (bij sommigen is dat fout omdat hun fiets met GPS ergens op de wagen staat).

Uitdebroeks ondanks een wel heel lastig begin zit hij er nog altijd bij. Beetje moeite met het snelle aanvangstempo misschien.

Zag er toch niet goed uit van Remco. Is hier normaal toch niet slecht in.

Van Eetvelt toch weer top op zo een aankomst (zeker gezien zijn matige positionering). Ik denk dat hij ondertussen toch weet wat voor renner hij is. Geen klassementsrenner want heeft dipjes in een grote ronde en alles boven 20 minuten is te lang voor hem, maar inspanningen van 5 tot 12 minuten ongeveer is die dichtbij de wereldtop.

Jammer dat die naar NSN gaat, ook daar toch vrij weinig steun als het bergop gaat. Meer dan bij Lotto, maar toch.

Zag er toch niet goed uit van Remco. Is hier normaal toch niet slecht in.

Van Eetvelt toch weer top op zo een aankomst (zeker gezien zijn matige positionering). Ik denk dat hij ondertussen toch weet wat voor renner hij is. Geen klassementsrenner want heeft dipjes in een grote ronde en alles boven 20 minuten is te lang voor hem, maar inspanningen van 5 tot 12 minuten ongeveer is die dichtbij de wereldtop.
Idd :(

Op deze aankomst had ik Remco nu toch ook competitiever verwacht... jammer.

Maar Tadej, zoals steeds, vingers in de neus.

Nog iemand dat wat last heeft van pogacar moeheid?
Pas op, fantastische atleet maar de spanning is er volledig uit.

Die ploeg is ook te sterk, zelfs kopgroep van 20 man kan niet wegblijven. Hij wint of laat iemand van zijn ploeg winnen wanneer hij wilt.

Terug
Bovenaan