Tour de France 2026

Del toro nog 9e na al dat kopwerk de laatste km. die wordt hier met gemak tweede als hij dat niet doet fwiw.

Zag er toch niet goed uit van Remco. Is hier normaal toch niet slecht in.
Toch ook niet echt onder verwachting imo. Ik heb de indruk dat er nogal wat mensen zich gisteren verkeken hebben op die eerste koersdag op een klassiek parcours. Hier, op een zwaardere aankomst, na een veel zwaardere dag en met gisteren ook al in de benen is dat toch meteen al een andere zaak. Tis ook de Tour, alle toppers zijn hier, in topvorm. Dat is toch nog iets anders dan gelijk welke andere rittenkoers waar er, zeker op zo'n aankomst toch wat meer marge is. Als Del Torro zo die leadout doet is de marge 0, dat zag je bv ook aan Van Eetvelt die van vééél te ver moet komen en door die beurt van Del Torro geen kans meer krijgt om op te schuiven. Remco rolt imo binnen tussen de namen waar je hem op basis van zijn seizoen tot noch toe voorlopig niet meer echt boven kan zetten.

Iedereen valt hier toch een beetje op zijn plaats imo: Carapaz lichtjes boven verwachting, Lenny Martinez een beetje onder.

EDIT: oh en Vingegaard, rijdt eens gewoon door tot op de meet gast. Pogacar gaat op 250m, dan moet je gewoon effe die halve minuut sprinten tot op de streep en niet beginnen achteruit kijken of er iemand anders iets kan doen, je weet zelf toch ook dat je 2de beste man in koers bent :sarcastic:

Tjah, UAE is te sterk en gretig. In plaats van de vluchters eens te laten rijden, nee de mannen willen nog een etappe.

Zouden ze morgen de vluchters dan wel laten rijden? Al die podium duties kosten toch veel tijd. Misschien dat Visma ze gaat terughalen dan 😏.

Toch ook niet echt onder verwachting imo. Ik heb de indruk dat er nogal wat mensen zich gisteren verkeken hebben op die eerste koersdag op een klassiek parcours. Hier, op een zwaardere aankomst, na een veel zwaardere dag en met gisteren ook al in de benen is dat toch meteen al een andere zaak. Tis ook de Tour, alle toppers zijn hier, in topvorm. Dat is toch nog iets anders dan gelijk welke andere rittenkoers waar er, zeker op zo'n aankomst toch wat meer marge is. Als Del Torro zo die leadout doet is de marge 0, dat zag je bv ook aan Van Eetvelt die van vééél te ver moet komen en door die beurt van Del Torro geen kans meer krijgt om op te schuiven. Remco rolt imo binnen tussen de namen waar je hem op basis van zijn seizoen tot noch toe voorlopig niet meer echt boven kan zetten.

Iedereen valt hier toch een beetje op zijn plaats imo: Carapaz lichtjes boven verwachting, Lenny Martinez een beetje onder.

EDIT: oh en Vingegaard, rijdt eens gewoon door tot op de meet gast. Pogacar gaat op 250m, dan moet je gewoon effe die halve minuut sprinten tot op de streep en niet beginnen achteruit kijken of er iemand anders iets kan doen, je weet zelf toch ook dat je 2de beste man in koers bent :sarcastic:

Hij eindigt achter Van Eetvelt. Dat is onder de verwachting.

En Vingegaard zal blij zijn dat hij daardoor het geel niet meer heeft denk ik.

In dit vroege stadium is het wel zoals verwacht.

1 Pogacar
2 Vingegaard
3 gevecht tussen Seixas, Lipowitz, Remco (hopelijk) en Del Toro. Ayuso die zal er wel eens doorzakken :wink:

Allemaal nog heel vroeg, maar ik zie een Del Toro toch veel kans maken op dat podium. Maar dat hangt er ook wat vanaf hoe Seixas het uiteindelijk allemaal gaat verteren.

In dit vroege stadium is het wel zoals verwacht.

1 Pogacar
2 Vingegaard
3 gevecht tussen Seixas, Lipowitz, Remco (hopelijk) en Del Toro. Ayuso die zal er wel eens doorzakken :wink:

Allemaal nog heel vroeg, maar ik zie een Del Toro toch veel kans maken op dat podium. Maar dat hangt er ook wat vanaf hoe Seixas het uiteindelijk allemaal gaat verteren.
Del Toro los op 3 moest hij kopman zijn. Maar hij is meesterknecht dus ik twijfel daardoor nog. Dat kost her en der wat krachten.

Geel voor één dag? Met morgen de laatste klim op 35km is er geen reden om de ploeg op kop te zetten. Doen eens gek Van Wilder 😎

Nog iemand dat wat last heeft van pogacar moeheid?
Pas op, fantastische atleet maar de spanning is er volledig uit.

Die ploeg is ook te sterk, zelfs kopgroep van 20 man kan niet wegblijven. Hij wint of laat iemand van zijn ploeg winnen wanneer hij wilt.
Nee, na de Giro lijkt het nu weeral van dat. Visma, UAE en UAE. De hoeveelste keer ook dat Pog en Vingegaard 1&2 eindigen? 13e keer ofzo?
Zeker vandaag was toch gewoon een uitgelezen vluchtersetappe. Baudin had ook zo een toffe naam geweest om even in het geel rond te rijden, is echt goed bezig. Dat die gasten de eindzeges pakken vind ik prima maar van die 100% getelefoneerde etappezeges zijn niet zo leuk.

De Vuelta wordt dit jaar de plezantste ronde!!

Laatst bewerkt:
Ugh Remco domper op de feestvreugde, afgaande op vandaag durf ik bijna al zeggen da ie in de tourmalet rit verder gaat doorzakken :x Hopelijk zit ik er compleet naast :s

Remco rolt imo binnen tussen de namen waar je hem op basis van zijn seizoen tot noch toe voorlopig niet meer echt boven kan zetten.

Op basis van zijn seizoen, huh??

Hij rijdt hier in dezelfde tijd als Johannessen, Van Eetvelt en Del Toro die gewerkt heeft.
God verbied moet hij Carapaz zelfs voor hem dulden.
Nee dit is niet volgens verwachting. Hier verwacht je gewoon dat hij 2de of 3de wordt.

Tour is nog lang natuurlijk. Buiten voor De Lie, want die kwam niet aan.
Ik weet oprecht niet wat ik hier nog over moet zeggen. Dikke pech, maar kon de ploeg hier echt niet meer op anticiperen? Of was het nu echt zo last-minute dat hij ziek werd?
Daar sta je dan als Lotto zijnde, uw kopman al kwijt nog voor het begonnen is.
Hopelijk kan hij er nog een mooi najaar rijden.

Eigenlijk wel raar hé. Hij zegt hier letterlijk: omdat ik Zwitserland of Dauphiné niet gereden heb, kom ik hier wat punch te kort. Met andere woorden verliest hij hier kostbare tijd (en misschien kans op een ritzege zeer optimistisch gezien) omdat hij geen voorbereidingswedstrijd gereden heeft.

Hij bevestigt dus al het nadeel van 'koud' te starten in de Tour. Dan hoop ik voor hem dat later in de Tour ook het voordeel boven komt van het niet rijden van een voorbereidingskoers...

Ugh Remco domper op de feestvreugde, afgaande op vandaag durf ik bijna al zeggen da ie in de tourmalet rit verder gaat doorzakken :x Hopelijk zit ik er compleet naast :s

Vanop de top is het nog bijna 40km koers.
En dat laatste gedeelte is quasi faux plat. We zullen zien maar lijkt me nog wel mee te vallen.
De ritten in de Vogezen is iets anders. Geen hooggebergte maar constant op en af, en echt vettige stukken die zeer ongelijkmatig en steil zijn.
Daar zal er weinig weg te steken vallen.

Eigenlijk wel raar hé. Hij zegt hier letterlijk: omdat ik Zwitserland of Dauphiné niet gereden heb, kom ik hier wat punch te kort. Met andere woorden verliest hij hier kostbare tijd (en misschien kans op een ritzege zeer optimistisch gezien) omdat hij geen voorbereidingswedstrijd gereden heeft.

Hij bevestigt dus al het nadeel van 'koud' te starten in de Tour. Dan hoop ik voor hem dat later in de Tour ook het voordeel boven komt van het niet rijden van een voorbereidingskoers...
Het heeft zijn voor en nadelen. Hij zit frisser, en hij ziet er afgetrainder uit, maar anderzijds mist hij wat punch en wat wedstrijdritme.
Misschien zakt hij er straks door, misschien niet. Wie weet. Het is een gok.

Echter ik verdedig zijn keuze wel. Hij moest iets anders doen tov de vorige jaren. Wie niks probeert en wie niet waagt, wint niet.
Je moet ook durven verliezen.

Maar het zal best case vechten worden voor plaats 3 vrees ik. Pogacar is onklopbaar wat je ook doet en Vingegaard blijft best of the rest.

Met andere woorden verliest hij hier kostbare tijd (en misschien kans op een ritzege zeer optimistisch gezien)

"Kostbare tijd". 2 volle seconden een RAMP! CATASTROFE! Het is jammer maar zoals we ook de voorbije dagen zeiden over anderen straks word met minuten gegooit.

Vandaag is niet goed maar dit is toch ook weer paniekerige gedoe zeg.

Nee dit is niet volgens verwachting. Hier verwacht je gewoon dat hij 2de of 3de wordt.
Jij verwacht dat. Iemand die dit seizoen koers gekeken heeft weet dat hij nog nergens het niveau getoond heeft om te verwachten dat hij Seixas en Vingegaard aan kan.

Cian Uijtdebroeks: "Ik rijd rond met koorts, maar hoop dat ik kan blijven koersen"

Klote, maar hij heeft tenminste nog een excuus. Koorts is koorts. Dan rijdt hij nog best 'ok' rond.
Het mag wel eens mee zitten voor hem. Eerst die shit mijn zijn slapend gevoelloos been en nu op het moment dat het er toe doet 'echt ziek'.

@Slackmans en inderdaad ze moeten overwegen hem uit koers te halen en alles op de Vuelta te zetten, als het niet snel beter wordt. Anders doe je meer kwaad dan goed.

Laatst bewerkt:
Maar dan moet hij wel gewoon uit koers hé... Ga rusten en mik op de Vuelta. Is kut, maar doorrijden is toch ook maar gevaarlijk.
Ik ben geen dokter, maar het lijkt me inderdaad levensgevaarlijk. Als hij ziek is en daardoor koorts heeft, moet je geen sportprestaties gaan leveren in de hitte (wat sowieso al bedenkelijk is).
Als zijn lichaam de warmte niet goed afgevoerd krijgt (door een onderliggend probleem) en hij daardoor koorts maakt, is het misschien wat anders, maar dan nog...

Terug
Bovenaan