Tour de France 2026

En voor hun rijdt Pogacar al remmend over de finish terwijl de rest
haast van de fiets valt van de inspanning.
Pogacar is de nieuwe Merckx he.

Die gast is toch echt een "freak of nature". Iedereen zit 'in een afdaling nota bene :rofl:' volledig op de limiet en hij knijpt gewoon zijn remmen dicht om toch maar niet te hoeven winnen. Niet normaal.

Zijn ding niet natuurlijk dit punchy gedoe.

buiten die schermutseling in de laatste 100m op Mont Juic zijn er nu toch echt weinig punchy acties geweest vandaag?

Had toch bij eerste grotere groep op 10 seconden mogen zitten lijkt me, kwestie dat de top 10 GC reeds aardig gestoffeerd is met "degelijke" patriotten.

’t is nog heel lang en er kan nog gigantisch veel gebeuren maar als je huidig GC bekijkt:

- Pogi
- Vingegaard
- Seixas
- Ayuso
- Remco
- Lipo
- Del Torro (als de 10de vorig jaar op een half uur stond, moet wel lukken lijkt me zelf als luxe-knecht)

zijn al 7 usual suspects.

En wie heb je er dan al voorstaan Carapaz, Pidcock, Johanessen, Lenny, Skjelmose, Van Wilder, Grégoire.
Een Bernal schrijf ik bv. ook nog niet af tbh.

Laten we hopen dat Cian gestaag kan groeien en ook de rest mag niks tegenkomen, maar wordt toch al een fameuze opgave, nú al, om zijn top 10 doelstelling te halen :x

buiten die schermutseling in de laatste 100m op Mont Juic zijn er nu toch echt weinig punchy acties geweest vandaag?

Had toch bij eerste grotere groep op 10 seconden mogen zitten lijkt me, kwestie dat de top 10 GC reeds aardig gestoffeerd is met "degelijke" patriotten.

’t is nog heel lang en er kan nog gigantisch veel gebeuren maar als je huidig GC bekijkt:

- Pogi
- Vingegaard
- Seixas
- Ayuso
- Remco
- Lipo
- Del Torro (als de 10de vorig jaar op een half uur stond, moet wel lukken lijkt me zelf als luxe-knecht)

zijn al 7 usual suspects.

En wie heb je er dan al voorstaan Carapaz, Pidcock, Johanessen, Lenny, Skjelmose, Van Wilder, Grégoire.
Een Bernal schrijf ik bv. ook nog niet af tbh.

Laten we hopen dat Cian gestaag kan groeien en ook de rest mag niks tegenkomen, maar wordt toch al een fameuze opgave, nú al, om zijn top 10 doelstelling te halen :x

Bernal gaat toch niet voor een klassement? Skjelmose zit met Ayuso, Uitdebroeks is niet slechter dan van Wilder.

Je zegt het zelfs de 10e stond vorig jaar op een half uur maar nu panikeer jij al over 2 minuten?

Er zijn altijd potentiële top 10 renners die vallen en opgegeven, of er volledig doorzakken in de eerste bergetappe en mikken op ritwinst of uitstappen en de focus herleggen naar de Vuelta.

Zelf rechtblijven en je niveau van de Dauphine halen en je rijdt gewoon top 10. Alleen is de vraag of hij in de cols dat niveau gaat halen, mannen als Johannessen kunnen volgen, we'll see.
En wat de waarde nog is van een top 10 op 30 minuten...

Enigszins zorgwekkend dat Del Torro Vingegaard moeiteloos eraf rijdt,
Vingegaard een gat moet laten en Evenepoel er op en erover gaat terwijl
Jonas geparkeerd staat.

En voor hun rijdt Pogacar al remmend over de finish terwijl de rest
haast van de fiets valt van de inspanning.
Jep, zit op 60km nog gat van 2 minuten en rijdt gans de afdaling achter skjelmose op nadien vingegaard los uit het wiel te rijden, tja.

Vingegaard misschien en waarschijnlijk wat meer ingezet op het hooggebergte.
Ipv explosievere finishes.

Vingegaard weet ook dat deze rit de tour niet zal beslissen. Maar hopelijk voor ons als kijker is hij goed genoeg om Pogi toch een beetje te kunnen volgen op de langere cols.

Terug
Bovenaan