Reverz
Well-known member
Nah, UAE neemt gewoon de koers in handen zodat ze zelf de controle hebben. Als ze dit niet doen moeten ze altijd zitten gokken wat Visma gaat doen in de volgende rit en is het moeilijk om de correcte feeding strategy te bepalen. In de Tours die Vingegaard gewonnen heeft maakte Visma dit soort overgangsetappes soms onverwacht héél hard waardoor Pogacar op die dagen met een deficit zat. Nu weten ze dus op voorhand hoe de rit er gaat uitzien.Doet UAE dat nu gewoon om Vingegaard in het geel te houden?
Of zijn ze echt zo gulzig om alles te pakken?
Ok, ze zijn de sterkste ploeg en hebben de sterkste kopman, maar om daar nu al die energie in te steken aan het begin van de Tour... Je verliest zo toch meer en meer het neutrale publiek vrees ik. Denk dat veel mensen het al beu zijn dat Pogacar alles wint en vooral ook nog eens de koers voor de finale beslist. Ik snap dat je als ploeg zo veel mogelijk wil winnen, maar voor hun imago lijkt het mij toch beter om in ritten zoals deze niet al teveel uit te steken, er komen nog meer dan genoeg momenten om het te forceren en te shinen.
En ze nemen toch 120-150gr carbs per uur anno 2026 dus echt nog krachten sparen voor de rest van de Tour hoeft veel minder dan 10 jaar geleden toen men op misschien 75-80gr rond reed, de calorietekorten in de ritten zelf zijn veel kleiner dan vroeger het geval was.
Also: dit lijkt mij opnieuw een vrij explosieve aankomst die per-fect in het kraam van Pogacar past en iets minder in dat van Vingegaard, zeker zo vroeg in de Tour. De voorbije jaren heeft Pogacar telkens de grote verschillen gemaakt relatief vroeg in de Tour als ik het mij goed herinner. Verder in de Tour zie je dat er soms toch een klein klein tikkeltje verval op zit, hij was nog altijd de betere maar waarom zou je wachten als je het laken nu al naar u kan toetrekken?