Pogi rijdt al 7 jaar op dat niveau. Het zou straf zijn als hij al 7 jaar de boel zou belazeren. Met middelendoping zal het niet lukken want ze sporen nu tot 1 molecule op. Gendoping zou in theorie kunnen. Maar dat zou betekenen dat hij 7 jaar geleden een therapie zou ondergaan hebben.
In 2019 was gendoping echter heel experimenteel, quasi niet vatbaar om op sporters toe te passen. Bovendien introduceerde WADA vanaf 2019 reeds tests op gendoping.
De kans dat Pogi illegaal bezig is, is heel klein. Hij wordt elke etappe gecontroleerd, zijn waarden worden gemonitord via het biologisch paspoort. Om hier doorheen te frauderen, is een waterdicht, uiterst complex en riskant plan nodig dat bovendien jarenlang aangehouden wordt. Bovendien worden stalen 10jaar bijgehouden. Dus de kans is heel klein.
- En waarom zou hij niét al 7 jaar belazerend bezig kunnen zijn?
- Je bent nogal stellig dat middelendoping heden ten dage onmogelijk is, maar is dat echt zo?
- Met het biologisch paspoort kan je plotse veranderingen detecteren, maar het zegt an sich niets over de beginsituatie (de "nulmeting") he.
- Voorts staan de wetenschap en de farmaceutische industrie ook niet stil, cfr. bv.
Etavopivat, zoals ook vermeld in onderstaande post:
Floyd zijn account is vrij salty, maar ook best interessant:
Dat er nieuwe shit rondgaat lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk,
gezien zowat in elke race de power en snelheidsrecords aan diggelen wordt gereden
Maar wat mij vooral met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid doet veronderstellen dat Pogacar het spel bepaald niét clean speelt, is de haast prehistorische dominantie die hij tentoonspreidt, een dominantie die al meer dan 50 jaar totaal ongezien is.
En dat allemaal terwijl er voor de rest enkel gesproken wordt over nivellering, marginal gains, "procentjes" (bij)winnen, geoptimaliseerde diëten, stickers die van frames gekrabd worden om lichter naar boven te kunnen rijden...
Pure & onversneden volksverlakkerij, daar ruikt het uren in de wind naar.
[Echter veronderstel ik dat ik hem ergens nog dankbaar moet zijn ook voor al de "gekregen" uren, tijd die vrijgekomen is nu ik door zijn ridicule alleenheerschappij - na 3 intensief volgende decennia - al enkele jaren koerskijker af ben,

].