Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Boe geroep :eek:

Nog 2 tours domineren en hij krijgt pis over zijn kop.
Zo is dat. 1 tour winnen en je bent de verlosser, blijven winnen en je wordt de vijand. Bekrompen volkje die fransozen.

Wel mooi dat we de laatste 2 dagen nog een strijd voor de ritzege hebben gekregen tussen de toppers.

1. Minder goede Giro? Hij was daar gewoon knecht en reed daar gewoon heel goed in dienst. Dat hij daarbij in april al heel goed reed, ook in mei een hoog niveau en dan nog eens een hoger niveau in juli.

2. Colbrelli klimt beter dan ooit tevoren dat is toch gewoon een feit. Martin was toen idd mee in de aanval om tijd goed te maken maar toen was hij nog niet zo met zijn krachten aan woekeren. Ook was er nog geen sprake dan van uitzakken en op het gemak binnenkomen.

3. Denk dat je de gevolgen van een valpartij onderschat als ik je zo bezig hoor. Maar hij eindigde daar bij Kelderman maar voor O'Connor, Mas, Gaudu dus ja dat is wel extreem sterk voor iemand als Haig. En idd dat kan een logische groei is, alleen is het weer iemand die bij Bahrein plots een heel hoog niveau haalt

4. Teuns heeft idd al mooie zaken gedaan, klopt (daarom dak hem ook zou meenemen naar Tokyo) maar dat is in een Vuelta dus nog iets anders dan een Tour.

5. Top 10 op een kwartier is toch iets anders dan 2de op anderhalve minuut van een sterke Bernal en alle andere renners op minuten zetten. En bij zijn eerdere top 10 plaatsen enkele jaren geleden had hij ook een vrije rol als ik mij niet vergis

6. Padun die plots de sterkste renners was in de Dauphine

Dit alles samen maakt het allemaal wel een heel klein beetje louche me dunkt
1. Aan Bilbao zie ik hoegenaamd niks verkeerd.
2. Colbrelli klimt nu toch niet buitenaards goed? Klimt iets beter dan Matthews... so what? Als je over Colbrelli valt, dan is Van Aert een gigantisch probleem...
3. Haig... leek sterk maar het is niet de eerste keer dat iemand bizar sterk rijdt in de Dauphiné en er dan na 1 week Tour genadeloos door zakt.
4. Teuns? Is dat zo bizar? Waarom sleur je de Vuelta erbij? La Planche des Belles Filles ligt tot nader order nog steeds in Frankrijk. Teuns heeft 2 keer de Tour gereden en wint 2 keer een rit, moeten we hier nu echt van verschieten? Tis niet dat hij daar superklimmers achter laat. En die top 10 van gisteren... zo diep in de Tour moet je je daar niet op miskijken. Er zitten er al een hoop in spaarmodus daar.
5. Sterke Bernal is een conclussie die jij maakt... hij leek sterk ja, maar ik had ook de indruk dat er daar veel mannen tussen zaten die over hun piek zijn of gewoon niet super waren. Het is altijd moeilijk te vergelijken maar all do respect: als João Almeida uiteindelijk de renner is die na Bernal nog het best bergop gaat op dat 1 zwak momentje na dan heb ik nog steeds mijn twijfels of Bernal écht zo sterk was. Ik vermoed dat Bernal ook naar de Vuelta gaat (naast Adam Yates)? Daar zullen we snel zien hoe goed hij écht is tegen de mannen die de oversteek maken uit de Tour.
6. Padun is vreemd, daar ben ik met akkoord. Maar das één renner, daarom geen hele ploeg.

Tis allemaal dikke zever tot er iets bewezen wordt en bovenal het is ook altijd hetzelfde: als ze bij Ineos, Jumbo en Quick-Step goed rijden zijn het ketonen... maar als Astana of Bahrein valt, how maar. God forbid dat er een ploeg op het einde van het seizoen aan de helft van het aantal overwinningen van Quick-Step komt zeg.

Tis allemaal dikke zever tot er iets bewezen word

Zo is dat, laat ons maar conclusies trekken als er iets gevonden wordt. Met modder gooien brengt niets op in tegendeel het kan schade toebrengen aan mensen die er misschien voor niets tussen zitten.

Thomas De Gendt had beter zijn woorden wat gewikt, hij doet één krasse uit spraak en plots zonder aanleiding, is doping terug gespreksonderwerp nummer één.

Zo is dat, laat ons maar conclusies trekken als er iets gevonden wordt. Met modder gooien brengt niets op in tegendeel het kan schade toebrengen aan mensen die er misschien voor niets tussen zitten.

Thomas De Gendt had beter zijn woorden wat gewikt, hij doet één krasse uit spraak en plots zonder aanleiding, is doping terug gespreksonderwerp nummer één.
De Franse politie schiet niet in actie om dat De Gendt wat zegt hoor.

De Franse politie schiet niet in actie om dat De Gendt wat zegt hoor.

Nee maar het internet wel en dan heb ik het niet specifiek over dat zaakje bij BahRein, dat zal wel aan het licht komen maar plots lag iedereen die een inspanning deee onder vuur en er werd zelfs verwacht dat Pogacar zijn data openbaar maakt ...

Als Pogacar top 3 rijdt heeft Poels het aan zijne rekker wat de bollen betreft.
Langs de ene kant jammer dat Pogacar de trui zonder er voor te rijden mee pakt. Anderzijds is het nu ook niet dat Poels zo'n indruk maakt, laat het toch vooral zelf na om meer punten te pakken op de tourmalet. Stel dat Pogacar slechts 3e wordt verliest Poels de trui met amper 3 punten. Dan gaat hij toch balen.
De beste klimmer wint de bollen, dat zouden we niet jammer mogen vinden.

In 2010 won Charteau de bollen voor een fin de carrière Moreau. Dan heb ik toch veel liever dit. 😅

De renner die 2x bergop wint wint ook de bollen. Dat kan ik wel appreciëren.
Tenzij hij een dezer dagen nog op zijn doos gaat, 'eemt hij wel weer 3 van de vier truien mee.

Tijd voor de invoering van de grijze trui. Voor de beste +34jarige.

die vragen bij Van Aert mogen ook gerust komen hoor, de ene dag massasprint bijna winnen en de andere dag een bergetappe winnen over de Ventoux

En nogmaals ik zeg nergens dat Bahrein allemaal dopeurs zijn, wel dat het ze plots en masse goed zijn en dan volgt er nog een onderzoek van de Franse politie en anonieme bronnen uit het peloton en hebben ze notoire dopinggebruikers in hun entourage en mensen die bloedcentrifuges kopen en...

Lijkt me een geval van geen rook zonder vuur voor mij

die vragen bij Van Aert mogen ook gerust komen hoor, de ene dag massasprint bijna winnen en de andere dag een bergetappe winnen over de Ventoux

En nogmaals ik zeg nergens dat Bahrein allemaal dopeurs zijn, wel dat het ze plots en masse goed zijn en dan volgt er nog een onderzoek van de Franse politie en anonieme bronnen uit het peloton en hebben ze notoire dopinggebruikers in hun entourage en mensen die bloedcentrifuges kopen en...

Lijkt me een geval van geen rook zonder vuur voor mij

Dit ja. We weten niks met zekerheid. Ik zal dus nooit iemand serieus beschuldigen, zeker niet omdat ik vermoed dat de tijd van de grove overdreven middelen wel voorbij is en dat imo de belangrijkste zaken wel legaal zijn (i.e. goeie training, materiaal, analyse van data, voeding, ketonen, ...). Feit is wel dat er zich serieus wat schimmige figuren in de drie topploegen bevinden (zie onder) en dat bij the best of the rest (staf van onder meer Ineos, Astana, Bora en Bahrain) ook niet iedereen een onbeschreven blad is.

- José Ibarguren Taus en Yvan Vanmol werken ondertussen al tien jaar ongestoord en zonder problemen voor Quickstep.

- UAE heeft ook enkele figuren met een even guur verleden in dienst.

- Jumbo-Visma werkt sinds ze goed presteren met Jacques Orie, een trainer die wonderen verrichtte in de schaatswereld tegen gedopeerde tegenstanders en vanaf seizoen 1 meteen voor superprestaties zorgde bij de wielerploeg.

Mogelijk wordt er dus nog en masse gedopeerd, maar heel waarschijnlijk ook niet. Is het zo, dan vind ik dat jammer, maar ik heb wel de hoop dat het een eerlijke strijd is en dat zo goed als iedereen met gelijke wapens strijdt. Sinds het biologisch paspoort lijken de grootste anomalieën wel van de baan. Je kan niet meer in een maand tijd van een hematocriet van 35 naar 55 gaan zonder vraagtekens. Nu is zelfs een lichte schommeling in bepaalde waarden al verdacht.

Maar hier wil ik dan weer tegenoverzetten dat er nog steeds toppers in opspraak komen en dat de zaken rond hen plots worden doodgezwegen tot niemand zich nog vragen stelt. Het onderzoek rond Quintana vorig jaar heb ik al eerder benoemd. De link tussen Fuglsang + Lutsenko en Ferrari eind 2019 is ook in een doofpot beland.

We weten niets met zekerheid tot er uiteindelijk iets uitkomt. Is er niets mis, dan zullen we het nooit met zekerheid weten. Bahrain doet qua resultaten niet per se gekkere dingen dan sommige andere ploegen, dus hen openlijk van doping beschuldigen, vind ik ook een stap te ver. Vraagtekens plaatsen mag altijd. Zeker als ze met schimmige excuses afkomen ('de politie wilde gewoon onze trainingsdata downloaden!!!!').

Op de nos vertelden ze dat het onderzoek naar Bahrein op 4 juli geopend is. Dat is dus de dag na de zege van Teuns.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan