Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
akkoord, maar een hotel binnenvallen doe je niet zomaar he, dan moet je toch al aanwijzingen/vermoedens hebben naar iets? Kan ook niet dopingrelateerd zijn natuurlijk die inval.
Bwoah, volgens mij doen de franse flikken ieder jaar of 2 wel eens een raid'je op een rennershotel... Is vaste kost, er is altijd wel een parketmagistraat die de ladder wil beklimmen en wat persaandacht kan gebruiken daarvoor... meer dan een anonieme getuigenis of wat speculaties in de pers hebben ze vaak niet nodig.
In kan mij in de recente geschiedenis politie-invallen tijdens de tour herrineren bij Arkea, Movistar, Astana, Quickstep,... is allemaal niks uit voortgekomen

Maar voor mij is de fixatie op hem ook wat overdreven.

Mocht Greg niet zo (op het tenenkrullende af) gekoketteerd hebben met zijn (in de schoot gevallen) Olympische titel (deze tour nog met zijn "het is wel een goudkleurige bril hé"), zou er volgens mij al heel wat minder gefixeerd geweest zijn :2cents:.

Padun, wat was/is die zijn programma van de voorbije/komende weken eigenlijk? Is die ergens aan het rijden geweest?
Staat die op de startlijst voor de Vuelta?

edit: Settimana Ciclistica Italiana blijkbaar dus

Mocht Greg niet zo (op het tenenkrullende af) gekoketteerd hebben met zijn (in de schoot gevallen) Olympische titel (deze tour nog met zijn "het is wel een goudkleurige bril hé"), zou er volgens mij al heel wat minder gefixeerd geweest zijn :2cents:.
Ja want in het wielrennen telt alleen het klimmen en is vallen in de afdaling altijd brute pech...
Had Nibali en co nu omver gereden geweest door een motor zoals Greg in de Clasica San Sebastian had ik u misschien nog gelijk gegeven.

"in de schoot gevallen"... gij hebt duidelijk gene minuut van die koers gezien.

Dikke dikke koers gereden en keihard afgedwongen, niks meer niks minder. Dat je geen fan bent en/of dat je Greg zijn selectie voor Tokio in vraag wil stellen is één ding, die vind ik namelijk ook op zen minst discutabel, maar hier zulke onzin komen uitkramen alsof hij die Olympische titel gewoon aangeboden kreeg op een zilveren schaaltje is de waarheid geweld aan doen en echt wel respectloos t.o.v. één van de sterkste prestaties van een Belgische olympier van de laatste 30 jaar.

Waar je het blijft halen dat Colbrelli zoveel beter klimt is me toch een raadsel. Op basis van die ene rit waar Quintana en Higuita van de kou er volledig doorzakten? Dan neem ik aan dat je Matthews zijn resultaten ook verdacht vind? Zijn 2 quasi identieke renners die al jaren enorm goed bergop rijden maar daardoor net niet slim genoeg zijn tegen de echte toppers.

Er stond vandaag een interview met Teuns in de krant. Waarbij hij er zelf op wees dat de selectie voor de OS nu eenmaal al voor de tour gemaakt werd. Net zoals de selectie voor de tour al maanden ervoor gemaakt werd. De tijd dat je je in de dauphine moest bewijzen om dan over the top een maand de tour te rijden is al even gepasseerd hoor. Jumbo en Ineos hun tour selectie is ook al in het voorjaar gemaakt (afgezien van onvoorziene omstandigheden uiteraard)

En als je Mader en Haig wil afdoen als nobody's die uit het niets resultaten rijden. In de tour de l'avenir die Pogacar won was Mader 3e, het jaar ervoor werd Haig 2e. Dan spreek je over de beste renners van een bepaald lichting. Dat die renners enkele jaren later bergop wat uitslagen rijden is dan toch eerder logica? Ze zijn niet eens bij de besten, en toch al verdacht. In die tour de l'avenir van Pogacar werd ene Vingegaard 67e.

1. Bilbao rijdt nu al sinds Baskenland op hoog niveau met overal top noteringen. En overal is er ondertussen al aangehaald dat de Giro een unieke editie is. Zeker als je kijkt naar de winnaar en de 2de die dit jaar geen poot vooruit geraken (lichtjes overdreven)
2. Colbrelli die bergop rijdt als nooit tevoren. Reed beter bergop dat Martin die 9des staat. Haalde in 2 maanden tijd evenveel overwinning als zijn voorgaande 2 seizoenen samen. Italiaans kampioen waar hij bergop de sterkste was...
3. Waarom zou dat geen waardemeter zijn? Omdat Lopez en Thomas gevallen zijn in de Tour en daar nog steeds last van ondervinden. Hij reed toen alvast op zijn beste niveau ooit.
4. Teuns kan idd goed bergop maar is toch geen rasklimmer zoals sommige anderen die hij gisteren voor bleef.
5. Caruso was de enige uitdager van een sterke Bernal. Dit was ongezien van hem. Top 10 ja, met voorsprong beste na Bernal nee. Zeker niet op zijn leeftijd. Zijn beste plaats was een 8ste plaats maar liefst 6 jaar geleden
6. Dat Padun talent heeft, klopt. Maar dat hij bergop de beste is tegen de kleppers? En dat hij dan plots nergens meer mag rijden terwijl hij in de vorm van zijn leven zit?

Het is gewoon de samenloop van al deze renners die plots de laatste 3 maand allemaal op hun top presteren dat het "verdacht" maakt.

1. Dus bilbao rijdt 2 korte rittenkoersen goed, een minder goede giro (bilbao was de 2de kopman na Landa , maar faalde dus waardoor caruso mocht overnemen). Dat is dus voor jou al een heel seizoen goed rijden (3 maanden). Terwijl hij het jaar ervoor 2 zware grote rondes b2b ook goed rijdt ? Sorry dit is gewoon in de lijn van de verwachtingen van Bilbao.

2. Colbrelli , blijkbaar mag iemand die snel kan fietsen ook niet goed naar boven rijden (behalve als hij WVA noemt).
Martin is al dagen heel zwaar in de weer voor zijn klassement, colbrelli laat zich af en toe eens laten uitzakken.

Colbrelli is in vorm , zijn italiaanse tegenhangers niet van die wedstrijd niet of hadden tactische de foute keuze gemaakt (niet meegaan met de goede aanval). Viviani is ooit ook zo eens italiaans kampioen geworden op een vrij identiek parcours.

3. Dit jaar is de dauphine geen waardemeter ik denk dat bijna de volledige top 10 van de Dauphine in de grond is gevallen idd .
Maar ze rijden nog altijd niet goed , er moet toch al iemand op zijn postivien zijn van die valpartijen.
+ was al duidelijk vanaf rit 1 dat Carapaz de kopman was Porte en thomas waren daar al volop knecht (dus niet goed genoeg).
Haig komt in de buurt van zijn beste jaren (blijkbaar mag een renner geen progressie meer maken zoals een normale wielrenner en niet zoals de halfgoden die nu bestaan).

4. Gohjah ik zou de vuelta van 2019 nog eens herbekijken , zit daar toch mooi mee in sommige etappes met die rasklimmers. (bvb. etappe 20)

5. Nu bevestig je toch wat ik zeg, als hij kopman mag zijn rijdt hij altijd top 10 (zonder pech). Dan als alles meezit zit podium er ook altijd in.
Genoeg andere voorbeelden (ik ken zelf een tourwinnaar waar alles meezat) :LOL: .

Als er geen belletjes gaan rinkelen als je collectieve prestaties van Bahrein Victoriious ploeg de laatste maanden ziet, dan heb je en ik ga me opnieuw herhalen toch wel oogkleppen op. Ik zeg niet dat ik zeker ben dat ze per sé doperen, maar enig argwaan zou toch gepast mogen zijn. En ik zeg dat als iemand die al meer dan twintig jaar het wielrennen met plezier volg. mja de gekende clichés worden weer boven gehaald, ja ze hebben goede renners, ja een deel heeft ook al in verleden prestaties geleverd en de klassieker de tegenstand is maar zwak.., maar voor een ploeg die tot voor kort toch wel vrij anoniem meereed in het peloton en waar ik enkele maanden geleden nog een artikel over las dat ze gezien hun budget toch maar weinig overwinningen hebben, zijn de prestaties de laatste maanden toch wel opvallend.

Terwijl we hier nog volop discussieren over de Belgische OS selectie, heeft Gilbert zonet nu al een plaatsje in de WK selectie opgeeist... :crazy: Dat zou "logisch" zijn volgens hem. Is toch ook wel een serieus statement... Heeft echt wel nog niks getoond dat hem hierop recht zou geven in mijn ogen

1. Dus bilbao rijdt 2 korte rittenkoersen goed, een minder goede giro (bilbao was de 2de kopman na Landa , maar faalde dus waardoor caruso mocht overnemen). Dat is dus voor jou al een heel seizoen goed rijden (3 maanden). Terwijl hij het jaar ervoor 2 zware grote rondes b2b ook goed rijdt ? Sorry dit is gewoon in de lijn van de verwachtingen van Bilbao.

2. Colbrelli , blijkbaar mag iemand die snel kan fietsen ook niet goed naar boven rijden (behalve als hij WVA noemt).
Martin is al dagen heel zwaar in de weer voor zijn klassement, colbrelli laat zich af en toe eens laten uitzakken.

Colbrelli is in vorm , zijn italiaanse tegenhangers niet van die wedstrijd niet of hadden tactische de foute keuze gemaakt (niet meegaan met de goede aanval). Viviani is ooit ook zo eens italiaans kampioen geworden op een vrij identiek parcours.

3. Dit jaar is de dauphine geen waardemeter ik denk dat bijna de volledige top 10 van de Dauphine in de grond is gevallen idd .
Maar ze rijden nog altijd niet goed , er moet toch al iemand op zijn postivien zijn van die valpartijen.
+ was al duidelijk vanaf rit 1 dat Carapaz de kopman was Porte en thomas waren daar al volop knecht (dus niet goed genoeg).
Haig komt in de buurt van zijn beste jaren (blijkbaar mag een renner geen progressie meer maken zoals een normale wielrenner en niet zoals de halfgoden die nu bestaan).

4. Gohjah ik zou de vuelta van 2019 nog eens herbekijken , zit daar toch mooi mee in sommige etappes met die rasklimmers. (bvb. etappe 20)

5. Nu bevestig je toch wat ik zeg, als hij kopman mag zijn rijdt hij altijd top 10 (zonder pech). Dan als alles meezit zit podium er ook altijd in.
Genoeg andere voorbeelden (ik ken zelf een tourwinnaar waar alles meezat) :LOL: .
1. Minder goede Giro? Hij was daar gewoon knecht en reed daar gewoon heel goed in dienst. Dat hij daarbij in april al heel goed reed, ook in mei een hoog niveau en dan nog eens een hoger niveau in juli.

2. Colbrelli klimt beter dan ooit tevoren dat is toch gewoon een feit. Martin was toen idd mee in de aanval om tijd goed te maken maar toen was hij nog niet zo met zijn krachten aan woekeren. Ook was er nog geen sprake dan van uitzakken en op het gemak binnenkomen.

3. Denk dat je de gevolgen van een valpartij onderschat als ik je zo bezig hoor. Maar hij eindigde daar bij Kelderman maar voor O'Connor, Mas, Gaudu dus ja dat is wel extreem sterk voor iemand als Haig. En idd dat kan een logische groei is, alleen is het weer iemand die bij Bahrein plots een heel hoog niveau haalt

4. Teuns heeft idd al mooie zaken gedaan, klopt (daarom dak hem ook zou meenemen naar Tokyo) maar dat is in een Vuelta dus nog iets anders dan een Tour.

5. Top 10 op een kwartier is toch iets anders dan 2de op anderhalve minuut van een sterke Bernal en alle andere renners op minuten zetten. En bij zijn eerdere top 10 plaatsen enkele jaren geleden had hij ook een vrije rol als ik mij niet vergis

6. Padun die plots de sterkste renners was in de Dauphine

Dit alles samen maakt het allemaal wel een heel klein beetje louche me dunkt

Terwijl we hier nog volop discussieren over de Belgische OS selectie, heeft Gilbert zonet nu al een plaatsje in de WK selectie opgeeist... :crazy: Dat zou "logisch" zijn volgens hem. Is toch ook wel een serieus statement... Heeft echt wel nog niks getoond dat hem hierop recht zou geven in mijn ogen
Hij heeft met Froome iemand uit nood geholpen, he's a hero! :ROFLMAO:

Van Froome gesproken

Wa ik me de voorbije dagen ook nog eens zat af te vragen, in de tijden van testen en data overload, hoe zijn ze er in godsnaam bij start-up nation in geslaagd om Froome, met alle respect voor zijn palmares, aan zich te binden voor 5.5 miljoen, open ended contract of niet. Zijn Dauphine val was in Juni 2019. Ze hebben dat contract getekend ongeveer een jaar later, hebben die dan echt niks van fysieke testen laten doen ofzo?

Kudos voor Froome en zijn management, half mirakel bijna omdat er uit te puren.

edit: My god das ni eens 5.5 mil voor 3 jaar maar per jaar. Ik had geen flauw benul dat er al zulke salarissen in het wielrennen omgingen o_Oo_O

Van Froome gesproken

Wa ik me de voorbije dagen ook nog eens zat af te vragen, in de tijden van testen en data overload, hoe zijn ze er in godsnaam bij start-up nation in geslaagd om Froome, met alle respect voor zijn palmares, aan zich te binden voor 5.5 miljoen, open ended contract of niet. Zijn Dauphine val was in Juni 2019. Ze hebben dat contract getekend ongeveer een jaar later, hebben die dan echt niks van fysieke testen laten doen ofzo?

Kudos voor Froome en zijn management, half mirakel bijna omdat er uit te puren.

edit: My god das ni eens 5.5 mil voor 3 jaar maar per jaar. Ik had geen flauw benul dat er al zo'n salarissen in het wielrennen omgingen o_Oo_O
Fabio Aru zegt hallo. Die reed ook drie jaar bij UAE voor 2.4 miljoen per jaar zonder iets te presteren en was qua publiciteit nog veel minder waard dan Froome.

Als Pogacar top 3 rijdt heeft Poels het aan zijne rekker wat de bollen betreft.
Langs de ene kant jammer dat Pogacar de trui zonder er voor te rijden mee pakt. Anderzijds is het nu ook niet dat Poels zo'n indruk maakt, laat het toch vooral zelf na om meer punten te pakken op de tourmalet. Stel dat Pogacar slechts 3e wordt verliest Poels de trui met amper 3 punten. Dan gaat hij toch balen.

Pogocar won vorig jaar ook al de bollen. Gaan die bollen toch nog eens moeten hervormen als ze niet willen dat de gele trui ook die bollen zonder extra inspanning meepakt.

Pogocar won vorig jaar ook al de bollen. Gaan die bollen toch nog eens moeten hervormen als ze niet willen dat de gele trui ook die bollen zonder extra inspanning meepakt.
Ik vind dat dubbel. Een mooie winnaar van de bollen wint IMO ook een bergrit. Die dubbele punten op aankomsten zouden dat moeten stimmuleren, maar langs de andere kant geeft dat de winnaar van het AK ook meer kans...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan