Eagle`
Well-known member
Daar ben ik nog niet zo zeker van jammer genoeg![]()
Ok met plezier, is veel gezegd. Maar als je de interviews hoorde met Greg van de afgelopen dagen, dan was die nu niet bepaald high spirited.
Op moment van selectie was er geen reden om Greg niet mee te nemen. Dat hij een slechte tour rijdt (wss slechtste ooit) kan je dan niet weten (en kan oa door vaccinatie komen).
De kans dat hem in Tokio de benen van Rio heeft is idd klein (want dat was ook een zwaar parcours he, ook quasi allemaal klimmers vooraan met Nibali, Henao, Majka en Fuglsang).
En die zaken zijn wel relevant want volgens sommige kan hem nog geen molshoop over
WK had 4500hm
Uiteraard moet ge een selectie doorgeven, en konden we niet weten wat er ging gebeuren. En natuurlijk gaat Greg niet mee om te winnen, maar op dit moment zie ik Greg zelfs al helper weinig rol van betekenis spelen. Wordt ook geen normale koers met ploegskes van 5. Gaat nog meer aanvallend zijn.
Als Sven Vanthourenhout zijnde ik zou Greg bellen zaterdagavond, na de tijdrit met de volgende vragen:
"En Greg hoe zit het man, hoe voelt ge U na nen slopende tour ?" Morgen nog nen hectische laatste dag, proficiat! Vergeet ni, na het overschrijden van de Champs-Élysées, in de rapte wel uw boelke pakken, maandag dan de vlieger op, om zo'n 20-24 uur later in Tokyo op uw bed neer te ploffen. Proberen het 7-uur tijdsverschil te overwinnen om op Zaterdag opnieuw te knallen, ziedet zitten makker?
Als zijn antwoord "ja" is, sure meepakken en kan hij misschien nog beetje bijdragen, maar volgens mij, Greg de nuchtere mens dat ie is. 36 jaar, veel meegemaakt, mooi palmares en de net gereden belabberde tour in het achterhoofd, geeft die op dat moment met plezier, zijn plaats aan Teuns naar mijn gevoel. Heeft ook niks meer te bewijzen enkel te verliezen.
En op die mannier laat VT ook de beslissing aan Greg, ge zet hem als uittredend kampioen niet voor schut..
+++++++++++++
Soit Greg gaat nu mee, afgaande op laatste Sporza communicatie, maar ik vind het toch een beetje een gebrek aan ambitie en een gemiste kans om Wout en Remco niet beter te willen omringen. My 2 cents.
Laatst bewerkt: