Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
10 gaak nie zeggen wel zeker 5
Laatste 2-3jaar: Van Aert, Remco, Benoot, Teuns, Hermans, Wellens sowieso al beter in zo’n zware wedstrijd met zoveel echte klimkilometers

edit: kwam klimmen mag je zelf Stuyven een stuk boven Greg zetten

Welke 10 actieve Belgen hebben dan al ooit beter gepresenteerd in een zware eendagswedstrijd dan Greg?
Als Greg op niveau is dan hoort die bij de beste 5

Het verleden is wat mij betreft niet van belang. We hebben het hier over topsport en potentiële medaille kansen toch?
De feiten zijn wat ze zijn, paar gasten zijn momenteel niet op niveau. Bijkomstig is het OS parkoers ook niet bepaald een klassiek Vlaamse Ardennen parkoers.

Als bondscoach moet je toch kunnen & durven inspelen op de huidige situatie? We zijn op minder dan 2 weken van de Olympische road race, bel de twijfelgevallen op en stel de vraag: "Hoe zit het jong?"

Wa hebde nu als belgische ploeg aan helpers die er direct zullen worden uitgereden..? Of dat VA en/of Benoot moet zijn spreek ik me niet over uit, maar dit is topsport dan moet je toch afstand durven nemen van sentiment (huidig OS kampioen of niet), en gewoon sterkste pionnen meenemen, punt aan de lijn quoi.

Laatst bewerkt:
Schrik jij hier van? Organisaties zoals de ASO passen perfect bij die andere zoals UEFA, FIFA, OIC, etc...
Een selectief clubje van bejaarden die niet meer mee zijn met de huidge maatschapij.

Ben wel eens benieuwd naar de motivatie hieromtrent, desondanks het niet mijn stijl van videos is, maken de heren prachtige reclame voor de TdF imo.
Noem mij één naam/persoon op die behoort tot de top van de ASO. Ik kan persoonlijk NUL namen noemen.
Maar misschien ben ik gewoon ne idioot omdat ik dat niet weet .. :tongue:

Langs de andere kant ook Teuns vandaag: sjans dat het niet te warm is, want daar kan ik niet tegen... Tjah
Pogacar zei exact hetzelfde toen hij Vingegaard moest laten gaan enkele bergritten geleden. ;)
Teuns reed vandaag ook top-10 ... :)

Laatst bewerkt:
Laatste 2-3jaar: Van Aert, Remco, Benoot, Teuns, Hermans, Wellens sowieso al beter in zo’n zware wedstrijd met zoveel echte klimkilometers

Als je puur naar hun intrinsieke kwaliteiten kijkt zullen Wellens, Benoot, Teuns en Hermans wel beter kunnen klimmen maar 1 heeft afgezegd voor de Tour wegens niet in vorm. De 2 ander in Benoot en Teuns hebben niets laten zien dit seizoen dus waarom zou je die dan boven GVA zetten? Omdat Stuyven toevallig deze tour beter klimt als GVA ga je die daar ook boven zetten? Nogmaals, de selectie is gemaakt voor de tour. Dat Teuns bijvoorbeeld op basis van wat hij nu laat zien zeker mee moet dat staat uiteraard vast.

GVA, Vansevenant en Benoot zijn ook gewoon mee als helpers eh. Geen van die mannen gaat aanspraak maken op de overwinning. Als de echte toppers er vanaf de eerste beklimming er een enorme lap op geven blijft buiten VA en Remco toch niemand meer over.

Het verleden is wat mij betreft niet van belang. We hebben het hier over topsport en potentiële medaille kansen toch?
De feiten zijn wat ze zijn, paar gasten zijn momenteel niet op niveau. Bijkomstig is het OS parkours ook niet bepaald een klassiek Vlaamse Ardennen parkours.

Als bondscoach moet je toch kunnen & durven inspelen op de huidige situatie? We zijn op minder dan 2 weken van de Olympische road race, bel de twijfelgevallen op en stel de vraag: "Hoe zit het jong?"

Wa hebde nu als belgische ploeg aan helpers die er direct zullen worden uitgereden..? Of dat VA en/of Benoot moet zijn spreek ik me niet over uit, maar dit is topsport dan moet je toch afstand durven nemen van sentiment (huidig OS kampioen of niet), en gewoon sterkste pionnen meenemen, punt aan de lijn quoi.
Ik wist niet dat Parkour een Olympische sport was en snap al helemaal niet wat dat met wielrennen te maken heeft

Classica San Sebastian 2019 uitslag:
1) Remco
2) Greg
3) Hirschi

Toon mij eens een eendagswedstrijd van dat kaliber waarin afgelopen 2-3j Benoot, Teuns, Hermans of Wellens überhaupt top 3 hebben gehaald?

Nog in die top 10: Gorka, Bauke, Konrad, Valverde, Woods, Mas en Vanendert

De feiten zijn wat ze zijn, paar gasten zijn momenteel niet op niveau. Bijkomstig is het OS parkours ook niet bepaald een klassiek Vlaamse Ardennen parkours.

De selectie was al gemaakt voor de tourstart. Tot dan waren de uitslagen van Benoot gewoon beter dan die van Teuns. Zowel in de kleine rondes die ze gereden hebben als in de eendagswedstrijden.

1) Remco
2) Greg
3) Hirschi

Toon mij eens een eendagswedstrijd van dat kaliber waarin afgelopen 2-3j Benoot, Teuns, Hermans of Wellens überhaupt top 3 hebben gehaald?

Strade 2018:
1) Benoot
2) Bardet
3) Van Aert

Ik zei afgelopen 2-3j, strade 2018 is 3 en paar maand :p
(En in slecht weer maar ik geef het toe die enige overwinning van Benoot was ik even vergeten)
Teuns was eind 2018 ook derde in Lombardije, dat is wel nog binnen net de laatste 3 jaar. Wellens was trouwen 5e in die wedstrijd.

Maar ik vind ook dat Van Avermaet altijd mee moet als uittredend kampioen. Ze hebben 2 man die er echt bovenuitsteken en dan een renner of 7-8 voor de laatste drie plaatsen. Van die 7 of 8 is Van Avermaet diegene die al het meeste bewezen heeft en heeft Benoot de beste uitslagen gereden dit jaar.

Ik vond dat eerder een belachelijk 'interview' van Berteele.
Echt zitten vissen naar sensatie-uitspraken of dopingbeschuldigingen aan het adres van Pogacar of andere kornuiten. Zo kwam het bij mij over.
Die journalist doet gewoon zijn werk vind ik... Het is die Franse dikke nek van een ploegleider die moeilijk en arrogant kortaf doet. Ik zou als journalist het interview snel stopzetten op die manier.

1) Remco
2) Greg
3) Hirschi

Greg heeft nu eenmaal een sprint en ook de onvolprezen Molard was mee in die groep. Maar idd knap resultaat daar.

En nogmaals die andere hebben al bewezen dat ze nu eenmaal een betere klimmer zijn dan Greg. Ik snap zelf niet dat er daar discussie over is :laugh: Ze hoeven ook niet te winnen, ze gaan mee als helper en dan gaan ze bergop meer kunnen doen dan Greg

Trouwens de Greg van dit jaar en vorig jaar is bergop gewoon zwak tot slecht. Nergens heeft hij bergop ook maar iets bewezen als het over langere beklimmingen ging. De namen die ik vernoem hebben dit wel bewezen ofwel dit jaar of vorig jaar. Maar ik zou ook geen Wellens meenemen. Gewoon Van Avermaet vervangen door Teuns en het is ok

@quo_vadis welke Belg was de laatste bij VA op WK vorig jaar? Volgens wat ik me herinner was dat Greg.

Je moet trouwens ook niet rijden op de OS maar zoals José zou zeggen: 'overal meezijn en nergens trappen'.
Kan je beter een Greg meehebben die het nog kan afmaken ook.

Normaal gezien toch, maar idd zijn tour is slecht

bij mijn weten waren die klimmetjes daar 2km lang en zijn er die in Tokyo 2,4,7 en bijna 15 km lang. Dat zijn langere beklimmingen

Edit: wat wel in zijn voordeel pleit is het warme weer daarginder. Daar kan hij normaal gezien goed tegen maar met zijn huidige vorm…

@quo_vadis welke Belg was de laatste bij VA op WK vorig jaar? Volgens wat ik me herinner was dat Greg.

Je moet trouwens ook niet rijden op de OS maar zoals José zou zeggen: 'overal meezijn en nergens trappen'.
Kan je beter een Greg meehebben die het nog kan afmaken ook.

Normaal gezien toch, maar idd zijn tour is slecht

Wat is het vorige WK of San Sebastian 2019 nu relevant? Dus volgens jou kan Greg voldoende recupereren tegen 24ste om een rol van betekenis te spelen voor de ploeg. Ik zie die niet bepaald herrijzen met zijn huidige staat van paraatheid en een jetlag er bovenop.

Uittredend kampioen of niet, Teuns staat al op reservelijst, laat Greg afbellen met een doktersattest.

Voor iemand, met het palmares van een Van Avermaet, die al olympisch kampioen was, maakt dat dat nu echt wat uit of hij er bij is of niet? Gaat dan ook nog eens geen publiek zijn. Ik ben bijna zeker als SVT hem belt dat hem met plezier zijn plaats afstaat...

edit:

Ok kogel is door de kerk zeker :\

Voor iemand, met het palmares van een Van Avermaet, die al olympisch kampioen was, maakt dat dat nu echt wat uit of hij er bij is of niet? Gaat dan ook nog eens geen publiek zijn? Ik ben bijna zeker als SVT hem belt dat hem met plezier zijn plaats afstaat...
Daar ben ik nog niet zo zeker van jammer genoeg :shutup:

Dat gezeik op Carapaz snap ik niet. Die heeft deze Tour als klassementsman al twee keer alles of niets gespeeld, en heeft toen op zijn doos gekregen na 20 of meer kilometer solo gereden te hebben. Alleen daarom gun ik hem wel een ritzege. Vandaag reed hij beredeneerder en werd hij alsnog geklopt door de twee renners die de hele tijd de kop namen. Dan vind ik dat je hem zijn gedrag niet kan verwijten, en al helemaal niet omdat hij zelfs niet wachtte tot de sprint.

Het leek van niet beter kunnen. Die hing de ganse slotklim tussen zijn kader en was bij die eerste versnelling van Pogacar zelfs gelost en moest teruggebracht worden door Castroviejo.

Wat is het vorige WK of San Sebastian 2019 nu relevant? Dus volgens jou kan Greg voldoende recupereren tegen 24ste om een rol van betekenis te spelen voor de ploeg. Ik zie die niet bepaald herrijzen met zijn huidige staat van paraatheid en een jetlag er bovenop.

Uittredend kampioen of niet, Teuns staat al op reservelijst, laat Greg afbellen met een doktersattest.

Voor iemand, met het palmares van een Van Avermaet, die al olympisch kampioen was, maakt dat dat nu echt wat uit of hij er bij is of niet? Gaat dan ook nog eens geen publiek zijn. Ik ben bijna zeker als SVT hem belt dat hem met plezier zijn plaats afstaat...

edit:

Ok kogel is door de kerk zeker :\
Op moment van selectie was er geen reden om Greg niet mee te nemen. Dat hij een slechte tour rijdt (wss slechtste ooit) kan je dan niet weten (en kan oa door vaccinatie komen).
De kans dat hem in Tokio de benen van Rio heeft is idd klein (want dat was ook een zwaar parcours he, ook quasi allemaal klimmers vooraan met Nibali, Henao, Majka en Fuglsang).

En die zaken zijn wel relevant want volgens sommige kan hem nog geen molshoop over
WK had 4500hm

Dat gezeik op Carapaz snap ik niet. Die heeft deze Tour als klassementsman al twee keer alles of niets gespeeld, en heeft toen op zijn doos gekregen na 20 of meer kilometer solo gereden te hebben. Alleen daarom gun ik hem wel een ritzege. Vandaag reed hij beredeneerder en werd hij alsnog geklopt door de twee renners die de hele tijd de kop namen. Dan vind ik dat je hem zijn gedrag niet kan verwijten, en al helemaal niet omdat hij zelfs niet wachtte tot de sprint.

Het leek van niet beter kunnen. Die hing de ganse slotklim tussen zijn kader en was bij die eerste versnelling van Pogacar zelfs gelost en moest teruggebracht worden door Castroviejo.
Carapaz rijdt gewoon volgens zijn mogelijkheden. Toen hij de vorige keer te vroeg aanviel werd hij eraf gereden door Pogacar.
Dus nu kroop hij in het wiel en probeerde op het einde nog alles of niks (en het werd niks).

Hij is goed, maar niet goed genoeg om een goeie Pogacar eraf te rijden, en das géén schande hé.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan