Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hoe lossen jullie dat op als een 4,5 jarige soms begint grote manieren of commentaar begint te geven?

Sinds 2 weken is het wel heel erg geworden.
Ben zelf niet echt mondig, dus niet echt evident voor daar een deftige oplossing voor te vinden 🤔 madam dreigt en straft, maar lijkt me niet altijd de goede oplossing. Ik negeer het vaak.
Hier een strenge blik en: "pardon? Zo praten we niet tegen elkaar."
Blijft ze gas geven, negeer ik haar èn ga ik weg uit de ruimte. Hier is dat gelukkig voldoende om binnen de 2 minuten een beenknuffel te voelen plots. 😬

Blijft ze gas geven, negeer ik haar èn ga ik weg uit de ruimte. Hier is dat gelukkig voldoende om binnen de 2 minuten een beenknuffel te voelen plots. 😬
Chance dat het een meisje is. Als ze zo stiekem kunnen naar u sluipen kan je bij een jongen ineens een nat been hebben :p

Ik heb een dochter en als die gelukkig wordt door elke zaterdag te voetballen, zal ik die opoffering wel maken. Anderzijds is het bekijken hoe je omgaat met hobby's. Er zijn ouders die zichzelf compleet wegcijferen en tijdens het weekend het ganse land doorkruisen voor de hobbies van hun kinderen.
Inderdaad, hier hebben we wel "regels" rond hobbies, want ook "tijd als gezin" is belangrijk.
Wij zeggen ook altijd dat we zo niet met elkaar omgaan/tegen elkaar praten. Soms met een voorbeeld dat wij ook niet zo tegen hen praten. Hangt er vanaf welke van de 2 het is en hoe boos ze zijn, maar dat duurt toch vaak langer dan 2 minuten hier.

Wat geven jullie zoal als 'bedankje' na een kinderfeestje aan de kindjes die gekomen zijn?

Het gebruikelijke 'snoepzakje' kan altijd, maar misschien krijg ik hier nog wat originele ideeën te horen :)

Leeftijd 5 à 6 jaar.

Wat geven jullie zoal als 'bedankje' na een kinderfeestje aan de kindjes die gekomen zijn?

Het gebruikelijke 'snoepzakje' kan altijd, maar misschien krijg ik hier nog wat originele ideeën te horen :)

Leeftijd 5 à 6 jaar.
Is dat ook al iets wat gedaan wordt??

Ik zit nog niet in de kinderfeestjes fase maar dat is precies ook al niet meer zoals de feestjes toen ik klein was.

Ik zit nog niet in de kinderfeestjes fase maar dat is precies ook al niet meer zoals de feestjes toen ik klein was.
Na 5 feestjes op een schooljaar, 20 € om als kadoo te geven en krijgt altijd iets terug mee naar huis..
2de kleuter. Joy.

Het ergste was kerstkaartjes... Welke ouder daarmee begonnen is mogen ze afschieten 👌

Als ge een feestje geeft in een binnenspeeltuin zit dat meestal in het pakket inbegrepen (snoepzakje, zakje chips, sleutelhanger, gommetje of stempel etc). Kheb de indruk dat dat op die manier overgewaaid is naar de feestjes bij mensen thuis (hoewel mij dat absoluut overbodig lijkt).

Als ge een feestje geeft in een binnenspeeltuin zit dat meestal in het pakket inbegrepen (snoepzakje, zakje chips, sleutelhanger, gommetje of stempel etc). Kheb de indruk dat dat op die manier overgewaaid is naar de feestjes bij mensen thuis (hoewel mij dat absoluut overbodig lijkt).
Ik heb al 2 feestjes gegeven in binnenspeeltuin nooit pakket gekregen om mee te tegen aan de kindjes.

Ik heb al 2 feestjes gegeven in binnenspeeltuin nooit pakket gekregen om mee te tegen aan de kindjes.

Ik weet niet of het hier in de buurt standaard er altijd bijzit, maar de meesten bieden het op z'n minst toch aan in een bepaalde formule.

Zowelonze oudste als onze jongste komt toch altijd met iets thuis van een feestje. Dus het is (helaas) wel een ding. Of het nu echt zo nieuw is weet ik ook niet. Ik denk dat ik 30 jaar geleden ook wel al eens iets mee naar huis kreeg.

Voor een huwelijk of een geboorte is het natuurlijk meer ingeburgerd.

Ik weet niet of het hier in de buurt standaard er altijd bijzit, maar de meesten bieden het op z'n minst toch aan in een bepaalde formule.

Zowelonze oudste als onze jongste komt toch altijd met iets thuis van een feestje. Dus het is (helaas) wel een ding. Of het nu echt zo nieuw is weet ik ook niet. Ik denk dat ik 30 jaar geleden ook wel al eens iets mee naar huis kreeg.

Voor een huwelijk of een geboorte is het natuurlijk meer ingeburgerd.
Denk eerder dat ouders zelf iets maken en meegeven als dat de binnenspeeltuin dat maakt.

Denk eerder dat ouders zelf iets maken en meegeven als dat de binnenspeeltuin dat maakt.
De drie binnenspeeltuinen hier in de buurt voorzien zelf iets om aan de kindjes mee te geven bij een feestje, ongeacht de formule die gekozen is. Dat zijn wel echt kleinigheidjes (stempel en zo'n mini snoepzakje, zakje chips, onnozel speelgoedje) Soms komt er meer mee wat dan door de ouders voorzien werd.

Ik heb geen probleem dat er aangegeven wordt dat dat elders niet gebeurd. Ik kan ook enkel maar meegeven wat hier gebeurd (maar blijkbaar is dat moeilijk te geloven).

Onze dochter gaat volgende week nog eens naar een verjaardagsfeestje en dan stelt mijn partner iets kleins samen als gift. Dat kost hoop en al 5 a 10 euro. Op school deelt ze ook wat uit als ze jarig is, maar nu ook zelf nog zakjes voorzien voor de genodigden van een eigen feestje zou ik dan weer niet doen.

Hoe lang hebben jullie een bedhekje laten staan voor jullie spruit?
Zoonlief slaapt een half jaar in zijn groot bed, de eerste weken als ik ging kijken lag hij nog regelmatig ondersteboven in bed, helemaal dwars, of half uit bed maar de laatste tijd ligt hij in de 'normale' richting dus wou ik het hekje weg laten.

Dat vind ik toch ook soms moeilijk hoor, die routine en de sleur.
Het gedoe dat bij alle simpele dingen komt kijken.

Gewoon simpelweg snel iets nodig hebben uit de winkel, dat gaat niet hé, tegen dat je vertrokken bent naar de winkel :p

Zoonlief slaapt een half jaar in zijn groot bed, de eerste weken als ik ging kijken lag hij nog regelmatig ondersteboven in bed, helemaal dwars, of half uit bed maar de laatste tijd ligt hij in de 'normale' richting dus wou ik het hekje weg laten.

Dat van ons staat er nu toch ook al ene half jaar en wij hebben niet direct de intensie om dat weg te doen.
Staat ook niet echt in de weg eigenlijk hé. Het is zo'n ding dat onder de matras zit en aan de zijkanten een 20-tal cm uitsteekt.

Wanneer zijn jullie beginnen afbouwen/stoppen met (één van de) flesjes?

Onze dochter krijgt nu nog steeds een ochtend- en avondfles maar begint duidelijk weinig tot geen interesse meer te tonen in de ochtendfles.

ik lees online dat het best is om eerst de avondfles af te bouwen maar daar kan ze echt nog van genieten.

Sowieso eet ze ook nog een boterham oid, zowel 's ochtends al 's avonds na de fles.

Dat staat hier nu toch al een tijdje. Ondertussen vraag ik wel aan de dochter of ze er klaar voor is om het naar beneden te doen en zo te kijken of het nog nodig is, maar voorlopig voelt ze zich veiliger met. Helemaal prima natuurlijk.

Wanneer zijn jullie beginnen afbouwen/stoppen met (één van de) flesjes?

Onze dochter krijgt nu nog steeds een ochtend- en avondfles maar begint duidelijk weinig tot geen interesse meer te tonen in de ochtendfles.

ik lees online dat het best is om eerst de avondfles af te bouwen maar daar kan ze echt nog van genieten.

Sowieso eet ze ook nog een boterham oid, zowel 's ochtends al 's avonds na de fles.
Wij zijn daar pas heel laat mee gestopt, heel recent nog maar en was een heel moeilijk proces. Zoon was al 4 jaar, dochter bijna 3.

Ze drinken nu melk uit een beker, maar in hoeveelheid is dat veel minder dan toen ze hun fles dronken. Dus dat wringt nog altijd wat. We moeten ook heel de tijd aandringen, aanmoedigen, belonen, ... opdat ze toch minstens de helft van hun tas zouden uitdrinken.

4,5 jaar en hij drinkt in bed altijd een beker melk nog voor het slapen gaan, geniet hij echt van. +/- 250 a 300ML ofzo.

En 's morgens is zijn eerste vraag chocomelk, dan drinkt hij een beker chocomelk

Terug
Bovenaan