Klinkt alsof er weinig veranderd is dan eigenlijk. Ik moet zeggen dat het mij vanuit de Vlaamse mentaliteit ook eerder logisch lijkt, ik denk niet dat wij "early adopters" zijn op eender welk vlak. Maar ja omdat hier werd gesproken over het gebruik van "hun" en kinderen die nonbinair willen worden dacht ik dat het misschien al tenminste ergens vermeld werd. Mijn vrienden hebben allemaal kinderen tussen 0-4 jaar een daar lijkt het toch allemaal heel klassiek te zijn.mijn kinderen zijn nog niet zo oud (7 en 5) maar naar mijn ervaring: helemaal niets. Als ze al iets meebrengen van school is het net dat roze voor meisjes is, nagellak niet mag aangedaan worden door jongens (ze leren heel snel wat wel en niet zou mogen...) en dat jongens andere spelletjes spelen dan meisjes (en 1 meisje speelt liever wat de jongens doen dus dan was de opmerking 'x wil een jongen zijn', niet zo'n moeilijke convo imo).
Mijn zoon vond het ook nog de moeite om spontaan te vertellen dat jongens ook een oorbel mogen dragen (want zijn meester draagt een oorbel) en dat meisjes meestal lang haar hebben (al heeft hij zelf een tante met zeer kort haar...)
Dus het idee dat ze in hun dagdagelijkse wereld gebrainwashed worden naar nonbinaire dingen is naar mijn ervaring niet zeer realistisch. Er is nog altijd een duidelijke trek naar de 'gangbare' patronen. en naar mijn gevoel toetsen kinderen ook echt af bij hun ouders of wat ze leren/oppikken ok is.
Gezien voorlichting hier in Belgie gelijk staat aan uitleggen hoe kindjes er komen, denk ik niet dat die dingen uitgebreid aan bod zouden komen. Maar ik ben er me van bewust dat voor bepaalde mensen enige vermelding al te veel is (en dat voor mij alles te weinig zal zijn :v)
Soit, ik heb soms het idee dat het toch vooral een morele paniek is, in gang gezet door sociale media (en vooral zaken uit de VS).
).

en mijn kinderen kijken liever naar youtube dan naar educatieve dingen helaas. mijn 7jarige is nog duidelijk heel naief over de wereld