Ja, dat hoorde we in de eerste school ook al: "Ja, dan moeten ze eerst zeggen waar ze gaan spelen, en dan moeten ze hun foto daar hangen, en dan moeten ze daar een uur mee spelen". Zo werken kinderen toch niet??hier ook toch in bepaalde scholen wat vreemde vibes gehadik denk dat we er ondertussen al 6 hebben gedaan.
School op 50m van ons huis (zou eigenlijk ideaal zijn) maar veel te chaotisch/streng.
3 juffen, 1 zorgjuf voor 24 kinderen/klas.
ze verwachten in het eerste kleuter dat de kindjes al flink stil op hun stoeltje zitten en "als ze het niet doen tonen we dan aan de andere kindjes dat X dit nog niet kan" van pesten gesprokenplus ook echt absurd veel pushen dat het kind zindelijk moet zijn voor ze starten. Let op, ik snap het wel hé daar niet van, maar het kwam zéér opdringerig over.
Maar bon, onze top 5 is zo goed als zeker - als ik kijk naar het aantal vrije plaatsen per school zal het waarschijnlijk onze nummer 2 worden
Nummer 1 is een Freinet school, ik was daar eerst wat terughoudend tegenover (geitewollensokken & all that) maar de visie van de school/gebouw/speelplaats was écht helemaal ons ding.
1. 8 plaatsen vrij;
2. 38 plaatsen vrij;
3. 23 plaatsen vrij;
4. 10 plaatsen vrij;
5. 9 plaatsen vrij.
@Sir.Killalot snap ik, ik wil ook allesbehalve dat mijn kind naar een katholieke school moet![]()
Vrienden van ons hun zoontje zit nu ook in de instapklas, en die hadden op "rapport" gekregen "ja, hij luistert niet goed als we opdrachten geven". Ik vind dat echt een héél vreemde focus.
Nu, andersom, andere vrienden wonen net over grens in Nederland, en die gaan hun peuter in België naar school sturen. Omdat de peuters in Nederland eigenlijk gewoon een hele dag mogen spelen zonder discipline. Dus er zijn ook ouders die niet liever hebben dan dat de scholen hun 3-jarige disciplinair opvoeden...
Zijn dat nu niet nog relatief veel plaatsen vrij? Hier zijn er 29 vrij en de directrice zei heel duidelijk dat dat eigenlijk heel veel is
ik denk dat we er ondertussen al 6 hebben gedaan.
plus ook echt absurd veel pushen dat het kind zindelijk moet zijn voor ze starten. Let op, ik snap het wel hé daar niet van, maar het kwam zéér opdringerig over.

De sociale mix is dat er misschien vier kinderen met bruin haar zitten, end of.