gamer5
Well-known member
Op 4 jarige leeftijd zelfs nog, wel in mindere mateDus op 2 jarige leeftijd is dat nog bezig?Dat belooft, want dat is exact hetzelfde bij ons thuis

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op 4 jarige leeftijd zelfs nog, wel in mindere mateDus op 2 jarige leeftijd is dat nog bezig?Dat belooft, want dat is exact hetzelfde bij ons thuis

Ook op 3 jaar naar de tandarts geweest en daar tut afgevenden en cadeau in de plaats gegeven. Vanaf dan was het gedaan en dat is redelijk goed gegaan. Er was geen tut meer in huis volgens hem dus heeft er weinig probleem van gemaakt.
We zijn hem al weken aan het voorbereiden. 't Is precies echt een houvast voor hem.Hier vergelijkbaar: aan 3j naar de tandarts die zei dat ze ermee moest stoppen, haar 4de verjaardag uitgekozen om te stoppen, gecommuniceerd met haar dat dan alle tuutjes weg moesten. Ze heeft zelf beslist die naar het ziekenhuis te brengen "voor de pasgeboren baby'tjes die nog geen tuutjes hebben", vooraf gebeld met pediatrie daarvoor en ze heeft netjes haar zakje met 20 tuutjes afgegeven aan een verpleegster en klaar!
Blijkbaar heeft ze bij de papa nog een kapotte gevonden, ze heeft aan mij gevraagd om die naar de Sint op te sturen "zodat die ze kan maken en aan een baby'tje geven".
De onze moest ook ècht weten dat ze allemaal weg waren, we wisten dat het anders veel moeilijker zou zijn.
Da's normaal dat het een houvast is, maar zolang ze er is... Nu hebben jullie hem ook geleerd dat er wél nog tuten zijn he... Als hij maar lang genoeg volhoudtWe zijn hem al weken aan het voorbereiden. 't Is precies echt een houvast voor hem.
Bij ons dochter, voor ze 3 werd was dat van: tuut in de vuilbak? "Ok!" En dat was het.

Hij vroeg er zelf niet om. Maar was 3 dagen echt heel lastig en wist zich geen weg met zichzelf. Werd wakker al wenen en vond nergens troost. Slapen deed hij bijna niet met alle gevolgen van dien. En met dat het deze week terug school is hebben we beslist z'n tuut terug te geven.Da's normaal dat het een houvast is, maar zolang ze er is... Nu hebben jullie hem ook geleerd dat er wél nog tuten zijn he... Als hij maar lang genoeg volhoudt![]()
door het langdurig ziek zijn eerder deze maand is ze wel wat afgevallen ivgm laatste controle december. Ah, nog steeds wat boven de curve en ze eet/drinkt met heel veel smaak.Bij ons is het steeds mama geweest en dat is nu *effe tellen* 12 jaar.En hoe oud zijn die van u? Want idd, ik mag mij niet verzetten of ze loopt achter mij. Ik moet constant bezig zijn met haar, doe dat ook wel graag, maar ze mag ook wel wat toenadering zoeken naar mama![]()

Gemakkelijk gezegd van hieruit maar:Hier zoon van 4,5 waarbij de ochtend routine toch dagelijkse strijd zijn. Ochtendhumeur...
Int weekend geen probleem, maar soms toch zin van die achter het papier te steken.
Altijd dat moeten pushen, opjagen, aansturen.
En geen idee hoe het te op te lossen.
Hier ook, maar dat kan ook de boosdoener zijn want de tv leidt te veel af dus moet die ook ooit terug uit en DAN begint de banshee hier...kinderen even tv kijken om wakker te worden,...
Mijn zus gaf dan weer de boterham pas in de auto, ze aten toch niet aan tafel en in de auto blijkbaar wel. 
Avond routine heeft ook wel zijn issues van tijd rekken. Om 19u pj aan en ff tv, ten laatste om 19.30 naar boven en 19'45 bed in.Gemakkelijk gezegd van hieruit maar:
Hoe verloopt de avondroutine?
Is er voor hem een duidelijke structuur smorgens?
Heeft hij tijd om wakker te worden? We laten de kinderen even tv kijken om wakker te worden,...
Zou kunnen dat hij te moe is?Avond routine heeft ook wel zijn issues van tijd rekken. Om 19u pj aan en ff tv, ten laatste om 19.30 naar boven en 19'45 bed in.
Smorgens is het opstaan, kleren aan. Wat tijd om wakker te worden en dan eten. Akkoord met de mama heeft hij nog meer tijd dan dat ik hem moet wegdoen, een halfuur meer.
Ik maak hem wakker om 6.30 voor 7u30 te vertrekken. Te weinig?
Geen tv smorgens, zorgt voor meer drama.
En verlies je hem 2 minuten uit het oog waardoor je hem dan vind met een boek of stuk speelgoed en was hij vergeten van wat hij kwam halen.
nog nooit gehoordpimpampoen
Piempampoen dood.

Eerst wilden ze niet komen en nu zijn ze daar ineens zo rap 
Maar presteren onder druk lukt hem ook niet. Als er geen druk achter zit dan kan je hem alles vragen, dan gaat hij het allemaal mooi uitvoeren. Als je dan zegt: we gaan ons binnen een half uurtje kleden dan komt hij 5 minuten later zelf gekleed naar beneden terwijl jijzelf nog aan de ontbijttafel zit van uw koffie te genieten. Maar eens er (tijds)druk en een "moet" achter zit, dan gaat het niet meer. En hij voelt dan ook dat jezelf gejaagd en dan gaat hij die situatie ook misbruiken. Ja dat is iets dat ik er op normale weekdagen moeilijk kan uithalen@Mefke hier verloopt alles rond de zetel om die reden. Ik leg verschillende stapels kleren op de zetel, ze eet haar yoghurt in de zetel (foei!), Dat kind mag absoluut niet rondlopen in huis als er "gepresteerd" moet worden.![]()

Laat het uit héBij ons is het steeds mama geweest en dat is nu *effe tellen* 12 jaar.