Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Afgelopen vrijdag een "wat doet die nu?" en traantjes bij de scène waarin Frey in het bos achtergelaten wordt in Frank & Frey.
De oudste was er effe niet goed van en ik had het toch ook moeilijk door ze zo te zien.

Vorige week had hij een pimpampoen op zijn hand en die viel en ik trapte er op, had dat niet gezien.
Piempampoen dood.
Heeft een uur heel triest gelopen.

Sindsdoen krijgen we vanalle vragen "zijn jullie al oud?, waneer gaan jullie dood? Waar moet ik dan wonen als jullie dood zijn?" ... omggggg

En ook opeens bang van boeven... Het begon met "bestaan boeven echt?"... Sindsdien is het elke dag over boeven en dat ze hier toch niet binnenkunnen hopelijk.

Mama zegt dan ja maar mega mindy pakt de boeven... "Maamaaa... Mega Mindy bestaat toch niet echt, dat is enkel op TV en in shows".
Oké dat kunnen we hem al niet meer wijsmaken hahaha.

Die mannekes van 4 weten toch al veel tegenwoordig zeg.

Ze wou het verhaal vertellen aan oma ivm de piempampoen en omdat hij er bij zat deed ze dat in het engels "the lady bug was dead".
-> Kleine van 4 jaar: Mama, lady bug is een piempampoen

Of aan tafel bij pannekoeken opeens "mag ik de wipped cream, dat is slagroom".

Tja, de youtube generatie zeker?

Vorige week had hij een pimpampoen op zijn hand en die viel en ik trapte er op, had dat niet gezien.
Piempampoen dood.
Heeft een uur heel triest gelopen.

Sindsdoen krijgen we vanalle vragen "zijn jullie al oud?, waneer gaan jullie dood? Waar moet ik dan wonen als jullie dood zijn?" ... omggggg

En ook opeens bang van boeven... Het begon met "bestaan boeven echt?"... Sindsdien is het elke dag over boeven en dat ze hier toch niet binnenkunnen hopelijk.

Mama zegt dan ja maar mega mindy pakt de boeven... "Maamaaa... Mega Mindy bestaat toch niet echt, dat is enkel op TV en in shows".
Oké dat kunnen we hem al niet meer wijsmaken hahaha.

Die mannekes van 4 weten toch al veel tegenwoordig zeg.

Ze wou het verhaal vertellen aan oma ivm de piempampoen en omdat hij er bij zat deed ze dat in het engels "the lady bug was dead".
-> Kleine van 4 jaar: Mama, lady bug is een piempampoen

Of aan tafel bij pannekoeken opeens "mag ik de wipped cream, dat is slagroom".

Tja, de youtube generatie zeker?
google: piem pam poen :P Nog nooit gehoord :D

Hier gisteren ook een vogel die tegen raam was gevlogen (toen we niet thuis waren). "Vogeltje slapen!" Mmmmh, hoe legt ge dat uit aan een 2 jarige...
Vooral gezien dat vogeltje weg was voordat de kat er was :p

google: piem pam poen :p Nog nooit gehoord :D

Hier gisteren ook een vogel die tegen raam was gevlogen (toen we niet thuis waren). "Vogeltje slapen!" Mmmmh, hoe legt ge dat uit aan een 2 jarige...
Vooral gezien dat vogeltje weg was voordat de kat er was :p
"Mama zegt pimpampoentje en papa zegt lievebeerbeestje 🐞" zou onze dochter zeggen. 😁

Hier begint ze (net 6 maand) te rollen van de rug naar haar buik en is tegelijkertijd haar eerste tandje daar. Precies nergens last van dus we'll take it :D
Ook slaapt ze sinds 2 nachten (hout vasthouden) door :woohoo:
Nu nog de mama terug leren doorslapen :p die lag wakker vannacht met constant het idee dat onze dochter elk moment kon beginnen wenen omdat ze zo stil was.
Papa slaapt overal door, da's minder een issue :unsure:

Toeme toch.

De kleinsten (3 jaar geworden in januari) proberen we z'n tuut af te leren. Is in de vakantie uiteindelijk voor 2 nachten gelukt maar er was geen kot mee te houden. 3de nacht maar niet willen slapen en met groot verdriet huilen, kon zelfs niet zeggen wat er aan de hand was.

Tuut gegeven en 't ventje is terug helemaal zichzelf en slaapt terug goed.

So close.

Toeme toch.

De kleinsten (3 jaar geworden in januari) proberen we z'n tuut af te leren. Is in de vakantie uiteindelijk voor 2 nachten gelukt maar er was geen kot mee te houden. 3de nacht maar niet willen slapen en met groot verdriet huilen, kon zelfs niet zeggen wat er aan de hand was.

Tuut gegeven en 't ventje is terug helemaal zichzelf en slaapt terug goed.

So close.
Ook op 3 jaar naar de tandarts geweest en daar tut afgevenden en cadeau in de plaats gegeven. Vanaf dan was het gedaan en dat is redelijk goed gegaan. Er was geen tut meer in huis volgens hem dus heeft er weinig probleem van gemaakt.

Ook op 3 jaar naar de tandarts geweest en daar tut afgevenden en cadeau in de plaats gegeven. Vanaf dan was het gedaan en dat is redelijk goed gegaan. Er was geen tut meer in huis volgens hem dus heeft er weinig probleem van gemaakt.
Hier vergelijkbaar: aan 3j naar de tandarts die zei dat ze ermee moest stoppen, haar 4de verjaardag uitgekozen om te stoppen, gecommuniceerd met haar dat dan alle tuutjes weg moesten. Ze heeft zelf beslist die naar het ziekenhuis te brengen "voor de pasgeboren baby'tjes die nog geen tuutjes hebben", vooraf gebeld met pediatrie daarvoor en ze heeft netjes haar zakje met 20 tuutjes afgegeven aan een verpleegster en klaar!

Blijkbaar heeft ze bij de papa nog een kapotte gevonden, ze heeft aan mij gevraagd om die naar de Sint op te sturen "zodat die ze kan maken en aan een baby'tje geven".

De onze moest ook ècht weten dat ze allemaal weg waren, we wisten dat het anders veel moeilijker zou zijn.

Mijn dochter is 16 maand sinds gisteren en hangt zoooo hard aan mij, de papa, niet normaal, 't is te zeggen, zelfs al is haar mama in dezelfde kamer, en ik ga naar boven ofzo...drama, dat deze fase maar snel over is, vooral voor m'n vriendin dan, want haar hart breekt soms wel als ze mij alleen kusjes komt geven

Mijn dochter is 16 maand sinds gisteren en hangt zoooo hard aan mij, de papa, niet normaal, 't is te zeggen, zelfs al is haar mama in dezelfde kamer, en ik ga naar boven ofzo...drama, dat deze fase maar snel over is, vooral voor m'n vriendin dan, want haar hart breekt soms wel als ze mij alleen kusjes komt geven
Hier is dat ook zo bij allebei mijn zonen. De moeder kan er ondertussen wel mee om, maar het is vooral enorm vermoeiend voor mij. Altijd als er iets is, is het papa papa, dat weegt na een tijd ook wel enorm door. Als ik vertrek of terug naar boven ga om te werken bijvoorbeeld is dat vaak me tegenzin van de klein mannen. Bij de mama is het dan eerder salut en de kost 😅. Hoewel dat nu bij de oudste eindelijk wat begint te keren.

Hier is dat ook zo bij allebei mijn zonen. De moeder kan er ondertussen wel mee om, maar het is vooral enorm vermoeiend voor mij. Altijd als er iets is, is het papa papa, dat weegt na een tijd ook wel enorm door. Als ik vertrek of terug naar boven ga om te werken bijvoorbeeld is dat vaak me tegenzin van de klein mannen. Bij de mama is het dan eerder salut en de kost 😅. Hoewel dat nu bij de oudste eindelijk wat begint te keren.
En hoe oud zijn die van u? Want idd, ik mag mij niet verzetten of ze loopt achter mij. Ik moet constant bezig zijn met haar, doe dat ook wel graag, maar ze mag ook wel wat toenadering zoeken naar mama 😅

En hoe oud zijn die van u? Want idd, ik mag mij niet verzetten of ze loopt achter mij. Ik moet constant bezig zijn met haar, doe dat ook wel graag, maar ze mag ook wel wat toenadering zoeken naar mama 😅
4 en 2. Als ik beneden kom en de jongste is op de mat rustig aan het spelen, dan lacht die is naar mij en dan klopt die met zijn handje op de grond om te zeggen dat ik naast hem moet zitten. Als ik thuis kom van Brussel is dat een geroep en een getier omdat ik thuis ben, bijna mama is hoogstens een “kijk daar is mama”. Papa moet boekje lezen, papa moet mee spelen, papa moet mee naar boven om hun kleren aan te doen,…

Je kan er volgens mij weinig aan doen, het is een fase 😅😝.

4 en 2. Als ik beneden kom en de jongste is op de mat rustig aan het spelen, dan lacht die is naar mij en dan klopt die met zijn handje op de grond om te zeggen dat ik naast hem moet zitten. Als ik thuis kom van Brussel is dat een geroep en een getier omdat ik thuis ben, bijna mama is hoogstens een “kijk daar is mama”. Papa moet boekje lezen, papa moet mee spelen, papa moet mee naar boven om hun kleren aan te doen,…

Je kan er volgens mij weinig aan doen, het is een fase 😅😝.
Dus op 2 jarige leeftijd is dat nog bezig? :sneaky: Dat belooft, want dat is exact hetzelfde bij ons thuis

Terug
Bovenaan